X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
זיכתה לחלוטין את מי שהיה סגן חשב משרד החוץ, שוקי גבאי, מהאשמות של שוחד וגניבה קובעת: מאחורי החקירה עמדה מי שהייתה מנהלת מחלקת התשלומים במשרד, כוכבית יצחקי, שכבר העלילה על גבאי; המשטרה אפשרה לה לבצע חלק ניכר מפעולות החקירה, ובנקודה אחת מתעורר חשד לפברוק ראיות החוקרים השפילו בצורה גסה את גבאי והתעלמו לחלוטין מטענותיו
▪  ▪  ▪
בר-אשר. קביעות חמורות במיוחד
"יצאתי מהנט לגמרי לגמרי"
איתמר לוין
תקלה במערכת המחשב משבשת מעט את הדיונים אצל תמר בר-אשר. חוץ מזה היא מפגינה יעילות ניכרת - לפעמים קצת יותר מדי, במה שנראה כהתעלמות משתי נקודות בתיק של הטרדות מיניות
לרשימה המלאה

המשטרה ניהלה חקירה נגד בכיר במשרד החוץ והפרקליטות הגישה נגדו כתב אישום, בהתבסס על עובדת שהייתה כפופה לו ואשר פעלה מתוך נקמנות. חלק ניכר מחומר הראיות נאסף בידי אותה עובדת ולא בידי חוקרי המשטרה, אשר מצידם התייחסו אל הבכיר בצורה מבישה ביותר והתעלמו מטענותיו. עדותה של העובדת בבית המשפט הייתה חסרת כל אמינות, בעוד דבריו של הבכיר היו אמת. הפרקליטות הציגה בסיכומיה קטעי מסמכים, ובנקודה אחת אף מתעורר חשש לפברוק ראיות.
קביעות חמורות במיוחד אלו כלולות בפסק דינה של שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, תמר בר-אשר, אשר זיכתה (11.3.21) לחלוטין את שוקי גבאי, שהיה סגן חשב משרד החוץ, והואשם בין היתר בקבלת שוחד ובגניבה בידי עובד ציבור. פסק הדין גם מגלה, כי בעשור הקודם נוהלו מיליוני שקלים במשרד החוץ ללא כל נוהל מסודר ותוך חריגות מרובות מן הנהלים בעל-פה. זיכויו של גבאי בא למרות שמי שהיה מנהל מחלקת המשק במשרד, אבשלום אשורי, הורשע ונדון לשלוש שנות מאסר על חלקו באותה פרשה, וסוחר מוצרי החשמל דוד מרילי הודה במתן שוחד לשניים.
לטענת המדינה, גבאי ניסה לגנוב 75,000 דולר במזומן שהיו בכספת משרדו, כספים שהועברו למשרד בירושלים לאחר פינוי שגרירות ישראל בקהיר כאשר הותקפה בידי המון זועם בספטמבר 2011. עוד נטען, כי גבאי חייב את משרד החוץ בתשלומים עבור חופשות שלהם ושל בני משפחותיהם בכפר הנופש כינר ובמלון הרודס באילת ב-350,000 שקל, וכי גבאי הורה למשרד החוץ לשלם 179,000 שקל תמורת מוצרי בשר שרכש אשורי בחנות "בנטל" בירושלים. עוד נטען, כי גבאי קיבל ממרילי - ספק מוצרי חשמל של המשרד - כלי חשמל ב-14,000 שקל וחייב את משרד החוץ תמורת מכשירי חשמל לבני משפחתו.

ניסיון להשתיק טענות לגבי יצחקי
הגיעה לביהמ"ש עם מאבטח שרירן

בלב החקירה עמדה כוכבית יצחקי, מנהלת מחלקת התשלומים של המשרד, שהייתה מסוכסכת עם גבאי ובמשך זמן רב אספה כמויות עצומות של חומר נגדו. "לאחר פתיחת החקירה הסמויה, כוכבית היא זו אשר הביאה את כל המסמכים שאספה אל היחידה החוקרת (להב 433). בהנחיית המשטרה, כוכבית הייתה מי שבדקה את המסמכים, עיבדה חלק ניכר מחומר החקירה עבור המשטרה, ערכה חיפושים לאיתור מסמכים בארכיב המשרד, וכן עשתה עוד פעולות חקירה רבות, לרבות הוצאת מסמכים ממחשבי משרד החוץ ואיסוף מידע", מתארת בר-אשר.
בר-אשר אומרת: "לא רק שמניעיה של כוכבית לא נבדקו, אלא ניכר היה, כי נעשה ניסיון להשתקת מי שהעלה נושא זה או להתעלם מדבריו. דוגמה מובהקת לכך היא אופן חקירת העד יעקב גרביאן [שהיה כפוף לה]. התנהלות חקירתו במשטרה הייתה מטרידה. כל אימת שהחל להסביר לחוקרים דברים הקשורים בסכסוך שבין כוכבית לנאשם, בטינה שרחשה לו, בפרשנות השגויה לכאורה, שניתנה למסמכים לנוכח פרשנותה, או כל אימת שהעלה דברים הנוגעים להבנה שגויה של החוקר את העובדות, החוקרים השתיקו אותו, עברו לשאלה הבאה ומנעו ממנו להשלים את תשובותיו". למרות שיצחקי הייתה כפופה לגבאי, היא פירשה את פעולותיו וקבעה אם היו תקינות - אך בדיעבד התברר שלא היה בסיס עקבי להחלטותיה ושהרוב המכריע של טענותיה הופרכו.
"עוד קודם לחקירה ואף במהלכה, העלילה כוכבית על הנאשם ועל אחרים כי עשו כלפיה אינספור מעשים אשר כללו גרימת נזקים לרכושה, אך מעולם לא הציגה ראיות כלשהן לעצם התרחשותם של אותם אירועים או לגרימת אותם נזקים שעליהם סיפרה", מציינת בר-אשר. "אף במהלך עדותה המשיכה כוכבית בניסיונה לחזור על פחדיה או על חששותיה מפני הנאשם, על דאגתה לביטחונה ולביטחון משפחתה, אך היא לא הצליחה לבסס חששות אלו על דבר ממשי... באותם מקרים מועטים שבהם ניתן היה לבדוק את טענותיה של כוכבית בעניין מעשיו של הנאשם, נמצא כי לא היה אמת בתלונותיה". יצחקי "הטילה מורא על חבריה לעבודה, בעצמה התחמקה מעבודה, גרמה נזקים והרבתה להיעדר".
התנהלותה של יצחקי בעדותה הייתה חריגה ו"גרמה לאי נוחות רבה, בלשון המעטה". לתדהמתה של בר-אשר, היא הגיעה לבית המשפט "מלווה במאבטח שרירן וגדל גוף, אשר גונן עליה בדרכה לעדותה, בבניין בית המשפט ובמהלך עדותה. משונה עוד יותר הייתה העובדה שהתבררה, כי את המאבטח העמיד לרשותה משרד החוץ, בעוד הרושם היה כי היה זה תנאי להגעתה למתן עדות" - למרות שלא היה בכך כל צורך. "בכך לא הסתיימה הדרמה, המלאכותיות והמבוכה". היא יצרה "מהומה רבתי" כאשר נשאלה על היעדרויותיה התכופות, טענה שמדובר בפגיעה בפרטיותה והשיבה רק בדלתיים סגורות. היא הפילה את עצמה מן הכסא עליו ישבה והתנהגותה "הייתה חריגה באופן קיצוני (לא זכור לי אף לא מקרה אחד דומה), ואשר ניכר היה כי יצרה אי-נוחות ומבוכה בקרב הנוכחים באולם".

העברת החקירה לידי בעל עניין אישי
נוהלי התשלום במשרד החוץ [יונתן זינדל, פלאש 90]

הסתייעותה הניכרת של המשטרה ביצחקי הייתה פסולה, קובעת בר-אשר: "אין מקום לכך שהעובד המסייע בחקירה יהיה עובד זוטר הכפוף לעובד הבכיר שנחשד ונחקר. אף אין מקום לכך שיהיה זה עובד המסוכסך עם הנחקר ואף עם עובדים אחרים. בעיקר מצופה שלא יהיה זה עובד אשר נגוע במניעים אישיים, אשר בפיו אינספור תלונות על התנכלויות לכאורה, מצד הנחקר, אשר היו ידועות לחוקרי המשטרה. די היה בעצם אותן תלונות תכופות שהשמיעה כוכבית באוזני החוקרים, כדי לשלול את האפשרות שהיא תהיה מעורבת בחקירתו של מי שעל-פי טענתה התנכל אליה. על אחת כמה שהיה מקום למנוע כל מעורבות שלה בחקירה, לאחר שנמצא כי כל תלונותיה על התנכלויות מצד הנאשם היו תלונות שווא, אשר לא נתמכו בדבר.
"...ניהול החקירה ועשיית פעולות חקירה משמעותיות באמצעות כוכבית, כמו גם שמירת המפתחות של הארון שבו נשמרו מסמכי החקירה ברשותה של כוכבית נמשכו, למרות חששות שהועלו, כי היא עלולה לשבש את החקירה אם המסמכים יושארו ברשותה ללא פיקוח... הבעייתיות במעורבותה של כוכבית בחקירה נעוצה בראש ובראשונה מכך שפעולות החקירה המהותיות נעשו באמצעות מי שהייתה נתונה במצב של ניגוד עניינים מובהק, באופן אשר פגם בחקירה, כך ולו מטעמי מראית עין.
"...לא זו בלבד, אלא שמעורבותה של כוכבית בחקירה מעלה תחושה של מעין 'הפרטה' של החקירה ומסירתה לידי גורם אשר ישנו יותר מחשש, כי היה בעל עניין אישי בחקירה... אין לקבל מצב שבו פעולות חקירה רבות ומהותיות נעשות באמצעות מי שאינו חוקר משטרה. על אחת כמה וכמה שאין לאפשר זאת במקום שלגבי אותו גורם עלו חששות מובהקים כי הוא בעל עניין בתוצאות החקירה ואשר למצער למראית עין, הוא נתון בניגוד עניינים". בר-אשר מסכמת: "לא מצאתי לנכון לתת משקל ראייתי ממשי לדבריה, אם בכלל".
עוד אומרת בר-אשר, כי הפרקליטות לא השכילה להציג בפניה בצורה ברורה וסדורה את נוהלי התשלום במשרד החוץ בתקופה הרלוונטית, והיה עליה להרכיב תצרף מקטעי עדויות רבים. בין היתר, הפרקליטות לא הגישה את דרישות התשלום המקוריות עליהן ביססה חלק משמעותי מהאישומים ולא סיפקה הסבר של ממש להיעלמותן. לעומת זאת, היא הציגה דוחות נוכחות אותם שלפה יצחקי ממחשבי המשרד - וזאת בלא סמכות, ללא צו של בית המשפט ותוך פגיעה בפרטיות העובדים. הפרקליטות ייחסה לגבאי "שיטה" של אישור תשלומים שלטענתה אפשרה לו לגנוב כספים לכיסו - אך בפועל, רק חמש דרישות תשלום מתוך 30,000 בהן טיפל מדי שנה הובילו לאישומים נגדו. טענת ה"שיטה" הופרכה גם בראיות, שהיו ממילא נסיבתיות וגבאי סיפק הסבר הגיוני חילופי לטענות שהועלו נגדו.

החוקרים אטמו את אוזניהם
התנהלות מבישה של החקירה [צילום: פלאש 90]

בנוגע לנופשונים אומרת בר-אשר, כי העובדות שעלו בפניה "מדהימות בחריגותן. כך בשל עצם הטבת הנופשונים אשר הסתכמה במיליוני שקלים בשנה מכספי ציבור, בעוד שלא ברור מכוח מה ניתנה. כך בשל היעדר כללים או נהלים להסדרת אותם נופשונים, וכך גם בשל אופן מתן ההטבה הייחודית והלא-שוויונית, אשר לא עוגנה בשום מקום". אלפים נהנו מהם מדי בשנה במשך שני עשורים (עד 2013) על-פי "תורה שבעל-פה שהתגמשה לפי הצורך או הרצון של גורם עלום" ואשר בפועל היו ממנה חריגים רבים, הן בהזמנות והן בתשלומים, כולל על חשבון קופת המשרד.
בפיה של בר-אשר ביקורת קשה במיוחד על חוקרי להב 433: "לנוכח התנהלותה המבישה של חקירת הנאשם, כבר בשלביה הראשונים, עוד בטרם ניתנה לו הזדמנות למסור את גרסתו, אין להתפלא על בחירתו שלא להשיב לשאלות חוקריו. כך במיוחד מעת שנוכח כי לדידו וכפי שאף אמר לחוקריו, דובר ב'תפירת תיק', ולאחר שהמלצת בא-כוחו הייתה לשמור על זכות השתיקה. בחירת הנאשם לשתוק בהמשך חקירתו אף הייתה התנהלות הגיונית, לנוכח ניסיונות השפלתו בדרכים שפלות הראויות לגינוי ולביקורת. כך ככלל וכך על אחת כמה וכמה עת הניסיונות להשפלת הנאשם נעשו באופן מקומם, תוך שימוש פסול בנסיבות המצערות של מותה הטרגי של אשתו ואף תוך שימוש פסול ולא ראוי באיום בהשפלת בנותיו, לרבות בתו שאותה עת עדיין הייתה קטינה. אף לא ברור מדוע היה צורך לעצור אותו באופן משפיל דווקא במקום עבודתו.
"...מקריאת חקירת הנאשם עולה תחושה קשה, כי בכל מקרה, לא הייתה כל חשיבות לתשובות שהיה משיב לשאלות שהוצגו לו, מאחר שלשיטת החוקרים האפשרות האחת והיחידה, שאין בלתה, הייתה כי נפל ברשתם 'דג שמן', שאינו אלא גנב, שדבר תפיסתו תפורסם בכותרות העיתונים, וכי התזה אשר נשענה על תוכן תלונותיה של כוכבית, היא האפשרות היחידה, בבחינת 'דברי אלוהים חיים'. כפי שעוד יובא במסגרת הדיון באישום החמישי, גם במקום שבו ביקש הנאשם כי ייבדקו טענותיו (באותו עניין ביקש שייבדקו חשבונות הבנק שלו), התגובה לכך הייתה זלזול מוחלט ובכל מקרה, הבדיקה שביקש להוכחת גרסתו, לא נעשתה.
"קריאת תכתוב חקירת הנאשם מותירה תחושה קשה ומדאיגה, אולי אף מפחידה, לנוכח אופן התנהלות החקירה, לנוכח הדברים השפלים והלא ראויים אשר הוטחו בו ללא כל הצדקה נראית לעין. תחושה קשה זו אף נובעת מאטימת האוזניים הלא מובנת לתשובותיו ומאי בדיקתן. כבר מראשית החקירה עולה כי לא הייתה כל נכונות או רצון לשמוע את גרסת הנאשם, לבחון אותה ולבדוק את תוכנה. אין אפוא, להתפלא על בחירת הנאשם לפעול על-פי עצת בא-כוחו ולהימנע מלהשיב למי שממילא אטם את אוזניו במפגיע מכל ניסיון לשמיעת תשובותיו והפגין אי-רצון לבחון, שמא יש בהן ממש". בשל כך, קובעת בר-אשר, גרסתו של גבאי אינה גרסה כבושה והיא נותנת בה אמון מלא.

לא הובאה כל ראיה לשוחד
ההתנפלות על השגרירות בקהיר [צילום: AP]

החוקרת: "חתיכת גנב קטן אתה זה מה שאתה. גנב קטן, גנב קטן ומלוכלך. אל תספר לי סיפורים. חשבונית אחת לא הייתה בבית שלך, בטח שלא תהיה חשבונית בבית שלך כי אתה לא שילמת. אתה לקחת שוחד. אתה לקחת שוחד מכולם. אתה לקחת שוחד משפע ואתה לקחת ממחסני גבעת שאול... אל תעשה לי פרצופים ככה. כל הפחיות קולה שבחדר שלך וכל הבקבוקי שתייה, אל תספר לי סיפורים"

בר-אשר עוברת לעסוק באישומים הספציפיים נגד גבאי. לגבי הכסף שהועבר מהשגרירות בקהיר היא אומרת כי מדובר היה באירוע חסר תקדים שלא היה לגביו נוהל מסודר. גבאי היה מוסמך להחליט כיצד לנהוג בכספים, והחלטתו להותיר אותם בכספת במשרדו הייתה סבירה והגיונית. ההאשמות נגדו בהקשר זה אינן אלא "השערה מרחיקת לכת אשר איננה מבוססת על דבר מעבר להשערה תמוהה מאוד".
בנושא הנופשונים מראה בר-אשר, כי הפרקליטות הציגה קטעים בלבד מעדותו של אשורי – כולל בבית המשפט עצמו. כך למשל, היא יצרה רושם כאילו אשורי טען שרק גבאי יכול היה לאשר את הנופשונים – בעוד שתשובתו הבאה התייחסה לאישור של אגף הרווחה. בשני מקרים אחרים הציגה הפרקליטות רק את תשובותיו של אשורי במשטרה ולא את השאלות, מה שכמובן מוציא אותן מההקשר. במקרה נוסף היא הציגה מילים בודדות בלבד מתוך שיח ארוך בין אשורי לבין החוקר בנושא אחר, כאשר התמליל המלא זרוע ברישומים כגון "משפט לא ברור". בר-אשר סבורה, כי אשורי ניסה להטיל על גבאי את האחריות לעבירותיו-שלו, טענה שנדחתה בפסק דינו של אשורי.
התנהלות דומה של הפרקליטות הייתה לגבי עדותו של מתן פירו, קניין במשרד החוץ, שהעיד על הרכישות בחנות "בנטל": היא הציגה "דברים נבחרים" מתוכה והתעלמה מכך שגם הוא היה מעורב בפלילים וניסה לגלגל את האשמה לעבר גבאי. בנוסף לכך, לא הוצג כל מניע ולא היה כל היגיון בכך שגבאי יאשר גניבות למענו של אשורי (הן בנושא הנופשונים והן ברכישות הבשר). השניים לא היו מיודדים ומעולם לא עבדו יחדיו ואורחות חיים שונים לחלוטין. הפרקליטות טענה שהיו ביניהם קשרי חברות, תוך התעלמות מחומר הראיות – קובעת בר-אשר. לסיכום אישומי הנופש בכינר והרכישות ב"בנטל" אומרת בר-אשר, כי המדינה אפילו לא התקרבה לרף הדרוש להרשעה.
בהמשך קובעת בר-אשר, כי לא היה כל פסול בהתנהגותו של גבאי לגבי הנופש במלון הרודס. האישום נגדו מבוסס על "ראיות נסיבתיות ובעיקר על השערות ועל פרשנויות בלתי מבוססות", בעוד גרסתו של גבאי הגיונית יותר ונתמכת בראיות הסותרות את טענות התביעה. "המאשימה אינה יכולה להעלות טענה שאינה עובדתית, הנסתרת בראיות ומבלי להראות שהדבר אפשרי", מעירה בר-אשר על אחת מטענותיה.
לגבי אישום השוחד אומרת בר-אשר, כי לא הובאה כל ראיה בדבר תמורה שגבאי נתן למרילי או שיכול היה לתת לו, או שמרילי חשב שיוכל לקבל מגבאי. בניגוד לדברים שהתביעה ניסתה להכניס לפיו של מרילי, הוא לא סבר שלגבאי יש נגיעה לקשריו עם משרד החוץ ולא הניח שיכולה לצמוח לו טובת הנאה כלשהי מהקשר עימו. גבאי אישר את התשלומים למרילי כמו לכל ספקי המשרד ולא היה לו שום קשר ישיר איתו – וזאת בניגוד לאשורי, שכאמור הורשע בקבלת שוחד ממנו. לא הוכח שגבאי לא שילם תמורת מכשירי החשמל, והמשטרה סירבה לבדוק את חשבון הבנק שלו כאשר אמר ששם תימצא ההוכחה לתשלום.
בהקשר זה אמרה לו החוקרת: "חתיכת גנב קטן אתה זה מה שאתה. גנב קטן, גנב קטן ומלוכלך. אל תספר לי סיפורים. חשבונית אחת לא הייתה בבית שלך, בטח שלא תהיה חשבונית בבית שלך כי אתה לא שילמת. אתה לקחת שוחד. אתה לקחת שוחד מכולם. אתה לקחת שוחד משפע ואתה לקחת ממחסני גבעת שאול... אל תעשה לי פרצופים ככה. כל הפחיות קולה שבחדר שלך וכל הבקבוקי שתייה, אל תספר לי סיפורים". על כך אומרת בר-אשר: "למרות הטחת אינספור האשמות מופרכות ובלתי מבוססות בדבר לקיחת שוחד במאות אלפי שקלים, למרות שלל עלבונות חסרי כל בסיס או אחיזה שהוטחו בנאשם ללא כל הצדקה נראית לעין, בסופו של דבר לא נמצא כל בסיס לכל אותן האשמות מופרכות ולכל אותן עלבונות שהוטחו בו שבעניינן כלל לא הואשם".

התנצלות יוצאת דופן בפני הנאשם
לא היה כל פגם בנופש בכינר [צילום: booking.com]

"אין צריך לומר, כי על חקירת משטרה להיעשות באמצעות חוקרים עצמאיים, נעדרי פניות אשר חקר האמת ורק חקר האמת עומד לנגד עיניהם. אפילו תתקבל הטענה כי לא היה במעורבותה המשמעותית של כוכבית בחקירה כדי לפגום באובייקטיביות של החקירה – ואיני נדרשת לכך עתה – הרי שללא ספק היה במעורבותה כדי לפגום בנראות וליצור מצג של חקירה שאינה אובייקטיבית ואינה נעדרת פניות או מניע אישי"

בר-אשר גם מעלה את האפשרות של פברוק ראיות נגד גבאי. באישום האחרון נגדו נטען, כי קיבל במרמה תשלום תמורת שעות נוספות וכי זייף מסמכים לצורך כך. במהלך החקירה הסמויה נגדו, התבקש גבאי בצורה חריגה להציג את אישורי החשב בנוגע לשעות הנוספות.
"קשה להשתחרר מהרושם, כי אותו אישור, אשר על-פי טענת כוכבית 'שוקי זייף לעצמו', לא נמצא. מה עושים? מבקשים אישור חדש. ליתר ביטחון, מבקשים שניים. זאת מתוך ידיעה ברורה שאף הפעם יפעל הנאשם בדיוק כפי שפעל בעבר עת התבקש להמציא אישור בעניין השעות הנוספות וכי אף הפעם ימציא את האישור בדרך של משלוח מברק בשמו של חשב המשרד. מטעמי זהירות נדגיש, כי כל האמור כאן, אינו אלא בגדר ניחוש או השערה וכי אין בכך כדי לקבוע ממצאים או עובדות. עם זאת, ניחוש זה, כך לטעמנו, הגיוני יותר מאשר האפשרות כי סתם כך, ללא כל קשר לחקירה הסמויה שהתנהלה באותם ימים, לפתע פתאום, התבקש הנאשם להמציא שני אישורים בעניין השעות הנוספות. כל זאת בעוד ממילא לא היה בהם כל צורך".
בסיום פסק הדין חוזרת בר-אשר לפגם הבסיסי החמור שבניהול החקירה: "בנסיבות כה מובהקות של חשש ממשי לניגוד עניינים, אף לא ניתן לקבל את טענותיה של המאשימה, כי לא על כוכבית נבנה התיק ואף לא על סמך דבריה הוחלט לחקור את הנאשם או להגיש נגדו כתב אישום, אלא על סמך המסמכים שהיא המציאה. מבלי להידרש עתה לשאלה אם אומנם דובר רק במסמכים ולא בפרשנותה של כוכבית לאותם מסמכים, השאלה אינה רק מה עמד בבסיס ההחלטה לפתוח בחקירה ולהגיש כתב אישום, אלא ישנה חשיבות גם לאופן שבו הדברים נראים.
"אין צריך לומר, כי על חקירת משטרה להיעשות באמצעות חוקרים עצמאיים, נעדרי פניות אשר חקר האמת ורק חקר האמת עומד לנגד עיניהם. אפילו תתקבל הטענה כי לא היה במעורבותה המשמעותית של כוכבית בחקירה כדי לפגום באובייקטיביות של החקירה – ואיני נדרשת לכך עתה – הרי שללא ספק היה במעורבותה כדי לפגום בנראות וליצור מצג של חקירה שאינה אובייקטיבית ואינה נעדרת פניות או מניע אישי".
בר-אשר מסיימת באמירה יוצאת דופן: "לבסוף, לפני חתימת הכרעת הדין ולעת נעילה, אבקש להביע את צערי העמוק ולהתנצל בפני הנאשם על העיכוב המשמעותי במתן הכרעת הדין. הטעמים אשר לצערי, הביאו לעיכוב זה הובאו בהחלטה מיום 11.2.2021. לצערי הרב, בשל היקפו העצום של תיק זה ולמרות רצוני שלא לעכב את מתן הכרעת הדין, הקדשת הזמן שנדרשה לשם כתיבתה לא התאפשרה קודם לכן. אכן, בצדק רב, אילוצים אלו אינם מעניינו של הנאשם, אשר ללא ספק סבל עינוי דין בהמתינו להכרעת דין זו ועל כך התנצלותי הכנה מעומק לבי".
את המדינה ייצגו עוה"ד עומרי קופלר ומושיקו פרץ, ואת גבאי – עוה"ד דרור מתתיהו, דנה שול ועומר אבירם.

תאריך:  15/03/2021   |   עודכן:  15/03/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשטרה הפריטה בפועל חקירה והלכה שבי אחרי עלילות שקריות
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מה זה אומר על התיק של ביבי
סניל  |  15/03/21 11:52
2
המשטרה והמעלילה יתנו את הדין? ל"ת
מתעניין  |  15/03/21 14:27
3
לא יכול להיות
פלג א  |  15/03/21 18:59
4
שופטת אמיצה
עמוס הנוקד  |  17/03/21 11:17
5
על העלילה התפורה הזו החוקרים ו
נועם שם אור  |  18/03/21 01:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
איתמר לוין
נציב הביקורת על הפרקליטות: "המחלקה לחקירות שוטרים סוגרת תיקים בגין אלימות משטרתית, ללא חקירה וכדבר שבשגרה"    המחלקה לא עשתה דבר לאחר ששלחה מכתב לכתובת שגויה של מתלונן על אלימות שוטרים קשה, אלא סגרה את התיק בנימוק ש"התלונה נזנחה" - למרות שכתובתו של המתלונן ומספר הטלפון שלו הופיעו כאשר הוא נחשד בתקיפת השוטרים
איתמר לוין
דובי שרצר טען שמקור במשטרה ביקש לדווח למח"ש על עבירות בחקירת התיקים, קרן בר-מנחם הכחישה - ורוזן קורא למנדלבליט לבדוק כדי להסיר "ענן מכביד" מעל הפרקליטות
איתמר לוין
מירה ודני כרסנטי ניסו להשתלט על עזבונה של קשישה ערירית, ולהשיג במרמה משרה עבור מירה    בית המשפט: לא בחלו בשימוש בכל אמצעי בכדי להביא לחילוצם מהתסבוכת הפלילית שנכנסו אליה
איתמר לוין
סיכום אירועי אתמול בירושלים, לפי גרסת המשטרה, כולל אך ורק הצלחות שלה מול פושעי הקורונה. כל האירועים האחרים - לא קיימים    המשטרה משוכנעת שהיא תמיד מצליחה ושלעולם איננה טועה - תסמין של ארגון הלוקה במחלה אנושה: העדר כל מידה של ביקורת עצמית
איתמר לוין
הכוונה להטיל עוצר בסוף השבוע הקרוב היא עדות ברורה לכישלון הגמור של הממשלה, הפרקליטות והמשטרה באכיפת מגבלות הקורונה    מאחר שהן אינן רוצות או אינן מסוגלות לטפל בעבריינים, הן מורידות לכולנו פטיש של חמישה ק"ג על הראש    המחיר של האימפוטנציה המתמשכת הזאת הוא 754,998 חולים ו-5,596 מתים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il