X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בקשת ח"כ בצלאל סמוטריץ' לדיון מחדש בתקנות למניעת שכחת ילדים נדחתה - התקנות יכנסו לתוקף באוגוסט, כפי שאישרה ועדת הכלכלה בשבוע שעבר הודיע שהמעשה הראשון שלו כשר התחבורה יהיה לבטל את התקנות
▪  ▪  ▪
השרה רגב והיו"ר מרגי [צילום ארכיון: יונתן זינדל/פלאש 90]

ועדת הכלכלה דחתה (יום ב', 15.3.21) את בקשתו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' לדון מחדש בתיקונים לתקנות התעבורה וצו התעבורה, שאושרו בשבוע שעבר ומחייבים התקנת מערכת למניעת שכחת ילדים בכל רכב פרטי המסיע ילדים מתחת לגיל 4. בתגובה לביטול הציר סמוטריץ' כי עם מינויו לשר התחבורה בממשלה הבאה שתוקם, הדבר הראשון שיעשה יהיה לבטל את התקנות.
היו"ר יעקב מרגי פתח את הישיבה וציין כי לאחר שלוש ישיבות ולאחר שביצעה שינויים מהותיים בהן, אישרה הוועדה בשבוע שעבר את התקנות שנועדו למנוע שכחת ילדים ברכב. "ביטלנו הכבדה רגולטורית ולא רצנו לשום מקום", אמר. הוא שאל את ח"כ סמוטריץ' מדוע לא נכח בישיבות הקודמות אם הנושא הוא כל כך בעייתי לדעתו. ח"כ בועז טופורובסקי אמר כי אולי נעשתה טעות בכך שהוועדה לא חייבה את המדינה לממן זאת. סמוטריץ' השיב כי אינו חבר הוועדה, ולכן לא היה מודע לקיומם של הדיונים.
הוא ביקש לשקול מחדש את הנושא, ואמר כי צריך לשקול שיקולי עלות תועלת ולנהל סיכונים. לדבריו, "כשהייתי שר התחבורה התחלנו לעסוק בסוגיה וניהלתי לפחות שלושה דיונים עם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. התחלנו לנהל דיאלוג עם האוצר על מתווה שיהיה דומה למובילאיי - שמי שיתקן מערכת יקבל החזרים כאלה ואחרים דרך אגרת הרישוי. אמרתי לרלב"ד, תעשו קול קורא למוצרים ותנו 10 סוגי מוצרים שמי שיתקין אותם יקבל החזר. צריך הסברה, מודעות ותמרוץ. כשאתה כופה אז מחצית מהילדים שנפגעים הם במגזר המיעוטים ושם לא יתקינו את זה. לא נעשתה כאן עבודת איסוף נתונים. לא ניתחו את התופעה בכלים בסיסיים. להערכתי, סבים וסבתות זה לא קורה להם אז למה לחייב אותם? אם רוצים להצליח צריך שיתוף פעולה ציבורי, ואת זה עושים בהסברה לא בכפייה ובקנסות. משרד ראש הממשלה, האוצר והמשפטים מתנגדים ואנחנו בתוך אחת התקופות הכלכליות הכי קשות לישראל".
היו"ר מרגי אמר כי הטענות שהעלה סמוטריץ' כבר נדונו בדיונים הקודמים, וכי הוועדה קבעה את התקנות כהוראת שעה לשנתיים, במטרה לבחון אותן. הוא העלה את בקשתו של ח"כ סמוטריץ' להצבעה והבקשה לא אושרה. ח"כ סמוטריץ' תמך בבקשתו, בעוד שהיו"ר מרגי, ח"כ מטי יוגב (ליכוד) וח"כ טופורובסקי (יש עתיד) התנגדו לה.
לפי התקנות שאושרו בשבוע שעבר, מי שייתפס מסיע ילדים מתחת לגיל 4 כשברכבו לא מותקנת מערכת המתאימה לתקן שנקבע בתקנות צפוי לקנס של 250 שקלים ול-4 נקודות. עוד נקבע, כי התקנות יכנסו לתוקף ב-1 באוגוסט 2021 אך האכיפה במתן קנסות ונקודות תחל ב-1 בינואר 2022 - על-מנת לאפשר זמן היערכות. התקנות נקבעו כהוראת שעה לשנתיים, כשלאחר מכן משרד התחבורה יידרש להגיש לוועדה מחקר בנושא בטרם יבקש להאריכן. עוד אושרה הצעתו של היו"ר מרגי, לפיה שרת התחבורה תדווח לוועדה על ההיערכות לקראת הכניסה לתוקף של סמכויות האכיפה.

ההצבעה בוועדה

תאריך:  15/03/2021   |   עודכן:  15/03/2021
+אושר ביטול מגבלת היעדים שאליהם ניתן להפעיל טיסות
15:33 15/03/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

רת"א: רק 1,300 ישראלים נרשמו כרוצים לחזור  ▪  היו"ר מרגי בתגובה: אם אין ניצול של המכסה מדוע לא לבטל אותה?  ▪  רת"א: חשבנו שיש פער בין הביקוש למכסה, אבל ראינו שהמכסה לא מתמלאת. הקיבולת של נתב"ג היא 3,400-3,600 נוסעים ביום ונכנסו רק 1,700-1,800

[צילום: ערוץ הכנסת]
[צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
+בנק ישראל עומד על כך שנוטלי המשכנתאות ישלמו פחות
14:19 15/03/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

אליאס הוסיפה: "אנחנו עומדים על זה שהתשלום ללקוח יצטמצם ויש לנו מספר צעדים שבכוונתנו לקדם"  ▪  עו"ד הלפרין: כל הצעדים האפשריים מונחים על השולחן בהקשר הזה

[צילום: ערוץ הכנסת]
הדיון בוועדה [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סמוטריץ': אבטל את מס ההורים של רגב ומרגי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רק בגלל "ההבטחה" הבלתי אחראית
סיני  |  22/03/21 21:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
מירב ארד
רת"א: רק 1,300 ישראלים נרשמו כרוצים לחזור    היו"ר מרגי בתגובה: אם אין ניצול של המכסה מדוע לא לבטל אותה?    רת"א: חשבנו שיש פער בין הביקוש למכסה, אבל ראינו שהמכסה לא מתמלאת. הקיבולת של נתב"ג היא 3,400-3,600 נוסעים ביום ונכנסו רק 1,700-1,800
מירב ארד
אליאס הוסיפה: "אנחנו עומדים על זה שהתשלום ללקוח יצטמצם ויש לנו מספר צעדים שבכוונתנו לקדם"    עו"ד הלפרין: כל הצעדים האפשריים מונחים על השולחן בהקשר הזה
מירב ארד
הוסיף: "אנחנו רוצים להגיע ל-30,000 צמידים כמענה ל-10 ימים ואז כבר יחזרו אלינו למבודדים נוספים"    ביקש מהוועדה בנוסף לשקול כי עלויות הצמיד וחלק מעלויות המלוניות יהיה על חשבון המבודדים
מירב ארד
המימון לצורך תשלום המענקים כבר נכלל במסגרת הגדלת ההוצאה לשנת 2021    במסגרת מענק הוצאות קבועות כ-13 מיליארד ש"ח ובמסגרת המענק עקב פגיעה ממושכת בעסקים כ-872 מיליון שקלים
מירב ארד
החוק מציע להניח את התשתית להקמת בורסה ייעודית בישראל, בין היתר, על-ידי הסרת חסמים לרישוי בורסה וכן קביעת הקלות ברגולציה שתחול על תאגידים שניירות ערך שלהם יירשמו למסחר בבורסה הייעודית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il