X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
השופט ירון לוי: מקוממת ההסוואה של השיקול הזר על-ידי טובת המפלגה, שיקול לאומי וכדומה. נדרש שילוב נסיבות ייחודי של ריבוי עדי מדינה והאזנות סתר בזמן אמת, המאפשר לחשוף את השחיתות במלוא כיעורה
▪  ▪  ▪
לוי. "שילוב נסיבות ייחודי" [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

בידיה של פאינה קירשנבאום היו כספים קואליציוניים ב-1.2 מיליארד שקל לאורך השנים, והיא טוותה רשת מסועפת של שוחד במטרה לעקוף את הפיקוח. כך נטלה לעצמה למעלה מ-2 מיליון שקל, וחילקה כספים מכספי הציבור למפלגה, למקורביה, למשפחתה וגם מעצמה לא חסכה. כך אומר (יום ה', 25.3.21) שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, ירון לוי, בהכרעת הדין במשפטה של מי שהייתה סגנית שר הפנים ומזכ"ל ישראל ביתנו.
הפרשה החלה כאשר מי שהיה יו"ר המועצה האיזורית שומרון, גרשון מסיקה, פנה לקירשנבאום וביקש את עזרתה בפרעון חובותיה של החברה לפיתוח השומרון. היא הסכימה, בתנאי שהחל"פ תיצור קופה קטנה בסך 1.5 מיליון שקל לטובתה - ומסיקה הסכים כמוצא שלל רב. כתוצאה מכך, הוציאה החל"פ כספים רבים למטרות שכלל לא היו נחוצות לה, כולל סכום פנטסטי (בלשונו של לוי) של 487,000 שקל תמורת שתי חוברות שאנשי החל"פ כלל לא הכירו.
במקביל הכירה קירשנבאום את דניאל אלינסון, שהיה זקוק לכספים להרחבת פעולותיה של עזרא - ואילו קירשנבאום ראתה בו מקור הכנסה נוספת בדמות מחצית מן התקציבים. בכספים אלו מימנה קירשנבאום סקר בקרב יהדות ארה"ב על עמדותיהם, כולל שאלות על ישראל ביתנו ואביגדור ליברמן; מתוך 44 שאלות, רק אחת נגעה לעזרא. עזרא מימנה נסיעות לחו"ל של קירשנבאום ובני משפחתה, כולל חופשה משפחתית בקנדה, ורכישת מוצרי חשמל ואלקטרוניקה במסווה של "צורכי עבודה".
לוי מתאר את פרשת המופעים של בני הזוג (דאז) נלי דינוביצקי ואיגור רוז, שהפכו לעדי מדינה. השניים שילמו לקירשנבאום ולמי שהיה ראש אגף הארגון במפלגה, דאוד גודובסקי, 10% מן הסכומים שקיבלו תמורת המופעים ש"ארגנו" להם השניים. על השקעתה של קירשנבאום בחברת דון טבק של בני הזוג אומר לוי, כי היא מלמדת על העמקת השחיתות של קירשנבאום, אשר השתמשה בכספי ציבור לצרכיה העסקיים. היא פעלה בדרך עקלקלה ומושחתת, קובע לוי.
על פרשת איגוד הכדורסל אומר לוי, כי היא נבעה מכך שרמי כהן הבין את יכולתה של קירשנבאום להרעיף כספים, ומתוך שידע את הפסול שבמעשיו - פעל שהכסף יעבור לחברה שבבעלות רעייתו, בתיה כהן. כהן גם מצא דרך יצירתית לעקוף את המגבלות, כאשר הכסף עבר לאיגוד דרך מכון וינגייט - שניכה עמלה של 6%. לוי מציין, כי על הפרקליטות לבחון את חלקם בפרשה זו של גורמי משרד החינוך ומכון וינגייט. בפרשה זו הסתבך כהן בזיוף מסמכים שאותם שלח למשטרה כאשר החלה החקירה נגדו. במקביל, הוא גם התיימר להעסיק את טמיר קירשנבאום, בנה של פאינה, כאשר למעשה שילם לו תמורת לא-כלום.
גם פרשת איגוד הכדוריד היא הרעפת טובות הנאה הדדיות על חשבון הקופה הציבורית, ממשיך לוי. בפרשה זו נטל משה קליסקי לעצמו את תפקיד המתווך, אותו מילא כהן בפרשת איגוד הכדורסל, והוא אף עלה על רבו (כהן). גם כאן ניתנו כספים קואליציוניים, תמורת תשלום לקליסקי ושוב דרך מכון וינגייט שנטל עמלה של 6%. "כספי ציבור אינם אמורים להגיע לכיסיהם של מתווכים המנצלים את קשריהם עם אנשי ציבור מושחתים ולקופתו של ארגון ציבורי העוקף את כללי המדינה שעל כספיו הוא נסמך", מדגיש לוי.
פרשת עמותת איילים, ממשיך לוי, התרחשה במהלך החקירה הסמויה אשר האזנות הסתר במהלכה חשפו את שיטתה של קירשנבאום. היא הסוותה את השוחד בצורה מתוחכמת, ובלא ההאזנות - ספק רב אם ניתן היה להעמידה לדין על שוחד, מציין לוי. בפרשה זו קיבלה קירשנבאום שוחד בדמות שכר לחותר מיכאל קלגנוב, ובקשה לתשלומים נוספים לקלגנוב ולח"כית לשעבר ליה שמטוב.
בפרשת מועצת מגילות הסכימו ראש המועצה דאז, מרדכי דהמן, והשדלן ישראל יהושע כי האחרון יקבל 20% מן הכספים הקואליציוניים. "התיאור של דהמן אינו פחות מאשר מטלטל", אומר לוי. אנשי החטיבה להתיישבות בסוכנות היהודית ידעו מראש מהו הסכום שיש להעביר על-פי הסיכומים עם קירשנבאום, והדיונים עימה היו העמדת פנים. כך עלה תקציבה של המועצה ב-13 מיליון שקל, מתוכם קיבל יהושע 2 מיליון שקל. כאשר ביקורת פנימית עמדה לחשוף את המתרחש, התערבה קירשנבאום ומנעה אותה.
לוי מסיים באומרו: "הנזק לאמון הציבור מן השימוש המושחת בכספי ציבור הוא הרסני. מקוממת ההסוואה של השיקול הזר על-ידי טובת המפלגה, שיקול לאומי וכדומה. נדרש שילוב נסיבות ייחודי של ריבוי עדי מדינה והאזנות סתר בזמן אמת, המאפשר לחשוף את השחיתות במלוא כיעורה". הטיעונים לעונש יישמעו ב-23.5.21. את המדינה מייצגים עוה"ד מאור אבן-חן, יונתן קרמר, יעל שחף, משה עקירב ונטלי קוקוי; את קירשנבאום מייצגים עוה"ד גיורא אדרת, אורן אדרת ואלון קליין; ואת כהן - עוה"ד אבי חימי ומשה וייס.

תאריך:  25/03/2021   |   עודכן:  26/03/2021
+קירשנבאום הורשעה בקבלת שוחד ב-2.2 מ"ש
08:07 25/03/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מי שהייתה סגנית שר הפנים ומזכ"ל ישראל ביתנו הורשעה בקבלת שוחד בשנים 2013-2006, תמורת העברת כספים קואליציוניים שהשליטה בהם הייתה בידי המפלגה  ▪  רוב השוחד שימש את קירשנבאום ובני משפחתה, ומקצתו - את ישראל ביתנו  ▪  השופט המחוזי ירון לוי הרשיע גם את מנכ"ל משרד החקלאות לשעבר, רמי כהן

קירשנבאום. "לקחה שוחד באופן שיטתי" [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
כהן. "דפוס פעולה מושחת" [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"קירשנבאום טוותה רשת מסועפת של שוחד"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת ישראל ביתנו
איתמר לוין
מי שהייתה סגנית שר הפנים ומזכ"ל ישראל ביתנו הורשעה בקבלת שוחד בשנים 2013-2006, תמורת העברת כספים קואליציוניים שהשליטה בהם הייתה בידי המפלגה    רוב השוחד שימש את קירשנבאום ובני משפחתה, ומקצתו - את ישראל ביתנו    השופט המחוזי ירון לוי הרשיע גם את מנכ"ל משרד החקלאות לשעבר, רמי כהן
איתמר לוין
"משכו הרב של ניהול ההליך מעורר אי-נחת"    הסיכומים בכתב הוגשו לפני שנה, והשלמות בעל-פה נשמעו לפני חצי שנה    העליון מותח ביקורת על הפרקליטות שתפסה את רכושו של רמי כהן, נאשם נוסף בתיק, בלא לבחון חלופות מידתיות יותר
איתמר לוין
המנכ"ל לשעבר של תנועת עזרא העולמית העניק לסגנית שר הפנים לשעבר 92,000 דולר - תמורת הקצאת כספים קואליציוניים בסך 4 מיליון שקל    ירצה תשעה חודשי עבודות שירות
איתמר לוין
מי שהיה ראש אגף הארגון בישראל ביתנו הודה בשוחד והלבנת הון    חיות: בפסק הדין בערעור לא נקבעה הלכה חדשה לגבי גזירת העונש כאשר מדובר בפיצול כתב אישום
יואב יצחק
גודובסקי, יד ימינו של ליברמן, דרש ממתן דהן (איילים) להחזיר שני מיליון ש"ח לחשבון אחר של ישראל ביתנו, "בדלת האחורית" (מתוך חמישה מיליון שהועברו אליהם מכספים קואליציוניים); וכשהלין על-כך, השיב גודובסקי: "ככה זה - לשביעות רצונו של הבוס"    פאינה קירשנבאום עומתה עם דברים אלה, ונשאלה: מי הבוס?; על-כך השיבה: "כנראה ליברמן"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il