X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טיורינג - מדען ומפצח צפנים נודע במלחמת העולם השנייה - ידוע, בעיקר, כיוון שבהנהגתו פוצחו הצפנים של מכונת אניגמה הגרמנית, שנחשבו לבלתי-ניתנים לפריצה הפיצוח הקנה לבריטניה ולבעלות-בריתה יתרון עצום על הגרמנים
▪  ▪  ▪
כבוד מאוחר [צילום: בנק אנגליה דרך P]

בטקס חגיגי בבית הבנק של אנגליה בלונדון הושק ביום חמישי שעבר שטר חדש בעֲרִיךְ (שוֹוִי) חמישים ליש"ט, הנושא את דיוקנו של אלן טיוּרינג - מדען ומפצח צפנים נודע במלחמת העולם השנייה.
השטר הזה - בעֲרִיךְ היקר ביותר בבריטניה - יופץ לציבור ב-23 ביוני, יום הולדתו של טיורינג - למרות שהציבור הבריטי נוטה להימנע משימוש במזומנים, ומעדיף כרטיסי אשראי. על השטר מוטבעים אמצעי ביטחון מתקדמים, והוא עשוי מפולימר ולא מנייר, כדי שיאריך ימים. על שאר השטרות החדשים בבריטניה מופיעים וינסטון ס' צ'רצ'יל (5 ליש"ט), הסופרת ג'יין אוסטין (10 ליש"ט) והאמן ג'יי-מ-ו' טרנר (20 ליש"ט).
הבנק בחר בשנת 2019 את טיורינג בעקבות משאל, שהשתתפו בו כמאתיים אלף אזרחים בריטיים - הוקרה לאיש, שהושפל מאוד לאחר מלחמת העולם השנייה בגלל נטייתו המינית.
לטיורינג - מתמטיקאי נודע ופורץ-דרך - היה תפקיד חשוב בפיצוח צפנים גרמניים במלחמת העולם השנייה - ובעיקר, את צופני מכונת אניגמה, שנחשבו לבלתי-ניתנים לפריצה. הפיצוח הקנה לבריטניה ולבעלות-בריתה יתרון עצום על הגרמנים. מעריכים, כי פיצוח האניגמה קיצר את מלחמת העולם בכשנתיים, לפחות, וחסך חיי מיליוני בני-אדם.
כמו-כן, פיתח טיורינג דגמים מוקדמים של מחשבים ואת המבחן להערכת אינטליגנציה מלאכותית, הנושא את שמו.
אחרי מלחמת העולם נשפט טיורינג על היותו הומוסקסואל, ונגזר עליו לבחור בין מאסר ותקופת מבחן לבין טיפול הורמונלי, שהיה, למעשה, סירוס כימי. הרשעתו הביאה לביטול זיכויו הביטחוניים ולהפסקת עבודתו במערך ההאזנה הבריטי (GCHQ) בבלצ'לי פארק.
טיורינג לא עמד בלחץ הסירוס הכימי, והתאבד בשנת 1954, בהיותו בן 41. בשנת 2009 התנצלה ממשלת בריטניה על מה שאיתרע לטיורינג. ארבע שנים לאחר מכן חננה אותו המלכה אליזבת בעקבות חוק, שנחקק בפרלמנט הבריטי.
מעבר להיותו מדען ידוע, התפרסם שמו של טיורינג בציבור בשנת 2014, כשיצא לאקרנים הסרט, "משחק החיקוי", המתאר את חייו.
במקביל להנפקת השטר החדש, יזמו הבנק של אנגליה ומערך ההאזנה הבריטי את "אתגר טיורינג" - סדרה של תריסר מִצרפים (פאזלים), שיש להרכיבם. לפי המודיעין הבריטי, נדרש פותר מצרפים מנוסה לכשבע שעות כדי להשלים את האתגר. ג'ימס טיורינג, מצאצאיו של טיורינג, אמר בתגובה, כי המצרפים הנם הוקרה נפלאה, ותזכורת לתשבץ המפורסם, ששימש למיון מועמדים למערך ההאזנה באותם הימים.

תאריך:  28/03/2021   |   עודכן:  28/03/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אלן טיורינג יופיע על שטר 50 ליש"ט
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
יו"ר יש עתיד, אביגדור ליברמן, הודיע כי ימליץ על יאיר לפיד כמי שאמור להרכיב את הממשלה הבאה    הודיע כי יקדם שתי הצעות חוק עם כינון הכנסת: הגבלת כהונת ראש ממשלה וחובת התפטרות ראש ממשלה שנגדו הוגש כתב אישום
איציק וולף
לפיד נפגש בימים האחרונים גם עם יו"ר רע"ם, מנסור עבאס    יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הודיע כי ימליץ בפני הנשיא על לפיד כמי שצריך להרכיב את הממשלה    "כפי שהתחייבנו - נמליץ על יו"ר המפלגה מגוש השינוי שקיבלה את מספר המנדטים הגבוה ביותר, מי שינסה להכשיל את המהלך ויעמיד את האגו שלו מעל האינטרס הלאומי יישא באחריות לבחירות חמישיות"
איתמר לוין
כהונתו של גנץ כממלא-מקום השר תפקע בשבוע הבא    מנדלבליט מזהיר את נתניהו מפני "מצב חריג ביותר וחמור מבחינה משטרית" ומפני פגיעה קשה בעבודת משרד המשפטים והממשלה
איציק וולף
הדקה הכי עמוסה במהלך הבוקר היתה 11:52 בה נרשמו במערכות שב״א הוצאות בהיקף של 2.65 מיליון שקל
איציק וולף
ח"כ לשעבר שרן השכל, שנבחרה מחדש לכנסת מטעם מפלגת תקווה חדשה, הודיעה כי קיבלה מסרים מן הליכוד שלפיהם אם תחזור למפלגה שהייתה ביתה הפוליטי - תקבל "עד חצי המלכות"    "תודה לכל שליחי הליכוד, אבל אין מצב. נאמנה לערכים שבשמם הוקמה תקווה חדשה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il