X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת דנציגר למניעת הרשעות שווא:

להקים יחידת אסדרה לראיות פורנזיות

על-פי ההמלצה, היחידה תקבע את דירוג אמינותן של שיטות פורנזיות, שיטות עבודה וכללים לעדויות מומחים המלצות נוספות: להגדיל במהירות את מספר הפתולוגים ולהעניק מימון להסתייעות נאשמים במומחים זרים
▪  ▪  ▪
דנ"א. טעויות גורמות להרשעות שווא

הוועדה למניעת הרשעות שווא ממליצה להקים בחקיקה יחידת אסדרה (רגולציה), אשר תבחן את השיטות הפורנזיות הנהוגות בישראל ואת יישומן, "במטרה להבטיח פענוח נכון של פשיעה, להפחית את הסיכונים לטעויות בהליך הפלילי ולהרשעת חפים מפשע, ולהגביר את אמון הציבור במערכת האכיפה והמשפט - והכל מתוך מחויבות לעקרונות מדעיים ולקידום האמת בהליך המשפטי".
את הוועדה, בראשות השופט בדימוס יורם דנציגר (בעל דעת המיעוט בעניינו של רומן זדורוב), הקימה בשנת 2018 השרה דאז, איילת שקד. היא הגישה (יום ד', 31.3.21) את דוח הביניים השני שלה לבני גנץ, בשעות האחרונות של תפקידו כממלא-מקום שר המשפטים. דוח זה עוסק בראיות פורנזיות - החל מטביעות אצבעות ונעליים וכלה בדגימות דנ"א ורעלים. ראיות אלו הן בעלות מעמד חזק במיוחד, אם כי הוועדה אומרת שטעויות בהן אחראיות להרשעות שווא רבות בעולם.
על-פי ההמלצה, יחידת האסדרה תהיה גוף עצמאי שימומן בידי המדינה, תפעל במתכונת של מנהלה מצומצמת ותפעיל מומחים מתנדבים. בין תחומי פעילותה: בדיקת אמינותן הבסיסית של שיטות פורנזיות; קביעת סטנדרטים ושיטות עבודה מומלצות לעריכת בדיקות, לרבות שיטות עבודה שמטרתן הפחתת הטיות קוגניטיביות; גיבוש סטנדרטים לדיווח של מומחים לבית המשפט; ייעוץ שוטף למעבדות ציבוריות ופרטיות; גיבוש קוד אתי למומחים; בחינת שיטות פורנזיות חדשות; עידוד המחקר הפורנזי; ובדיקת תלונות על מעבדות ושיטות פורנזיות והפעלת אמצעי אכיפה לצורך תיקון ליקויים שיתגלו.
הוועדה ממליצה עוד, שיחידת האסדרה "תבחן את השיטות הפורנזיות שבהן נעשה או ייעשה בעתיד שימוש בישראל ותקבע ממצאים עצמאיים בכל הנוגע לרמת אמינותן הבסיסית", דהיינו: תקבע מדיניות אחידה לקבילות של כל שיטה. היא גם "תקבע סטנדרטים ושיטות עבודה מומלצות לעריכת בדיקות בדיסציפלינות הפורנזיות השונות שבהן נעשה שימוש בישראל", להבטחת האחידות והתקינות שלהן ולמניעת טעויות ככל האפשר.
עוד עוסקת הוועדה בפער הכוחות בין הפרקליטות להגנה, הנובע מכך שכמעט כל המומחים הפורנזיים בישראל הם עובדי מדינה. היא קוראת למדינה לפעול מיד להעלאת מספרם של הרופאים המשפטיים (פתולוגים), לאפשר מימון של המדינה להסתייעות של נאשמים בפתולוגים זרים ולקבוע תעריפים ריאליים להתייעצות הסניגוריה הציבורית עם מומחים פורנזיים. כמו-כן, יש מקום לבחון דרכים לעודד את הקמתן של מעבדות פורנזיות פרטיות ולקדם את המחקר הפורנזי.
יתר חברי הוועדה הם: פרופ' אורן גזל-אייל, מומחה להרשעות שווא; ממלא-מקום פרקליט המדינה, עמית איסמן; ראשי חטיבות החקירות והתביעות במשטרה, תת-ניצב דודו בואני ותת-ניצב דדו זמיר; ענת הורוויץ, המשנה לסניגור הציבורי הארצי; שר המשפטים לשעבר, דוד ליבאי; והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה למשפט פלילי, עמית מררי.

תאריך:  01/04/2021   |   עודכן:  01/04/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להקים יחידת אסדרה לראיות פורנזיות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
כ 5,500 מטיילים לנו בחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים, הבולטים: חורשת טל אכזיב, מעין חרוד, אשקלון, ירקון, בארות ומצדה מערב    עומסים נרשמו הבוקר בנחל אוג, ונחל תבור
עידן יוסף
במתיחת 1 באפריל מקורית הודיעה האקדמיה ללשון העברית על ביטולם של חלק מסימני הניקוד בשפה העברית והפתיעה את הגולשים
איציק וולף
קצינים בכירים באוגדת יהודה והשומרון מדווחים על עליה במספר תקריות הירי באזור לקראת הבחירות לפרלמנט ברשות הפלשתינית ומסבירים כי כל אחד מן הפלגים מעוניין להציג כוח ושליטה בשטח    כוחות צה"ל הגבירו את הכוננות מחשש להסלמה    "בכל מקום שבו הרשות הפלשתינית לא תטפל הם ימצאו את צה"ל"
איציק וולף
יו"ר מפלגת נעם, חבר הכנסת הנבחר אבי מעוז, הודיע כי ידרוש מנתניהו להתחייב לתקן את ההתחייבות הממשלתית לפעול בהתאם להחלטה 1325 של מועצת הביטחון הקובעת חובת ייצוג שוויוני לנשים    במקביל ידרוש החלטת ממשלה שתחייב גופים ממשלתיים לפעול על-פי חוק הלאום
איציק וולף
גורמים בכירים במפלגת תקווה חדשה מפעילים לחץ ומשגרים מסרים ליו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, על-מנת שיוותר ליו"ר ימינה, נפתלי בנט, על הזכות לקבל את המנדט להרכבת הממשלה    "אם לפיד לא יודיע בשבוע הקרוב שהוא מוותר - ייאלץ בנט ללכת עם נתניהו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il