X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המשך עדותו של מנכ"ל וואלה לשעבר במשפט נתניהו

ישועה ואלקלעי כינו את נתניהו "קים"

אומר שבשנים 2016-2013 הפך האתר למאולף ולמעשה לשלוחה של דוברות נתניהו "לא היה מצב שאני יכול להוציא ידיעה רעה ולא אקבל תגובה" מתאר אווירה קשה, ויכוחים סוערים וצעקות בינו לבין עורכי וואלה בשל ההתערבויות בנוגע לנתניהו תיאר את מצבו כ-abuse: "במובן מסוים כמו אישה מוכה, ואני עשיתי abuse לאלה שמתחתי"
▪  ▪  ▪
אלוביץ היום בבית המשפט [צילום: אורן בן-חקון, פול]

מנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה, אומר שבשנים 2016-2013 האתר הפך לצייתן, מאולף ולמעשה לשלוחה של דוברות משרד ראש הממשלה ומשפחת נתניהו. הוא דיבר (יום ב', 5.4.21) בהמשך חקירתו הראשית במשפט נתניהו.
על הקשרים עם דובר משפחת נתניהו, ניר חפץ, אמר ישועה: "לפעמים ניר לא היה צריך להגיד מה הוא רוצה; הייתי יכול להבין לבד. במשך הזמן היה ברור במערכת היחסים ביני לבין ניר, שאני צריך להעלות את זה [הודעות ששלח חפץ]. אותו הדבר לגבי ידיעות שליליות. כבר היינו מאולפים". ישועה הוסיף, כי מאחר שחפץ בא מעולם העיתונות - הוא נזהר שלא לפעול במישרין מול וואלה; "מצד שני, לפעמים היו מגיעות אלינו אמירות די קשות - שניר מסתובב בשטח ואומר שהוא כבר לא צריך לבקש, כי וואלה הוא אתר שלו. זה היה די ברור: שאנחנו עושים מה שלשכת ראש הממשלה מבקשת מאיתנו".
על פניותיו של שאול אלוביץ אמר ישועה כי "זו הייתה מעורבות כרונית ועליה היו פיקים": היו לעיתים פנייה אחת ביום, כמה פעמים ביום או שבוע שקט. על איריס אלוביץ העיד: "בשלב מסוים לשאול נמאס והוא אמר: עכשיו היא העורכת שלך. זה היה מאוד אינטנסיבי; אפשר לראות את זה בווטסאפים ובמיילים, החיים שלנו מתועדים". לדבריו, כל ידיעה הקשורה לנתניהו ומשפחתו הייתה עניין להתערבות והללו גזלו חלק ניכר מזמנו.
"לפעמים הייתי נדהם"
ישועה הוסיף: "לא היה מצב שאני יכול להוציא ידיעה רעה ולא אקבל תגובה. ברור שהיו פיקים, שביטאו רגישות מיוחדת אצל נתניהו, שאול אלוביץ או איריס אלוביץ. מבחינת נתניהו, הלחץ עלינו סביב הבחירות הפך למאוד אינטנסיבי. הלחץ של אלוביץ היה, כי 'השבוע הוא צריך לחתום לי', כלומר - אירועים רגולטוריים. לפעמים זה היה משתלב". הוא הדגיש, כי הדברים נאמרו לו במפורש. "היה ניטש ויכוח מר, ולצערי ברוב המקרים נכנעתי". בחקירתו הגדיר ישועה את היחס אליו כ-abuse, "במובן מסוים כמו אישה מוכה, ואני עשיתי abuse לאלה שמתחתי", הסביר בעדותו.
התובעת, יהודית תירוש-גרוס, שאלה האם לא היו בוואלה ידיעות שליליות על נתניהו. ישועה השיב: "ודאי שהיו. המילה 'שלילי' היא במנעד מאוד רחב. סף הרגישות למה זה שלילי היה בלתי ניתן לחיזוי. הוא היה מאוד נמוך, כל דבר שיכול היה לרמז חלילה על שלילי. למרות שהיינו מאולפים, לא יכולנו לדעת מאיפה זה יבוא. לפעמים הייתי נדהם, לא יכולתי לתאר לעצמי שזה שלילי. אז היה מתחיל דיון, הייתי אומר שזה מטורף, לפעמים גם שאול ואיריס אמרו זה מטורף, אבל בסוף היינו אתר צייתן".
לדברי ישועה, ידיעות שליליות - למשל על חקירות נגד נתניהו - דורדרו מאוד מהר, כך שהרבה פחות גולשים יראו אותן. "היו קרבות גדולים ואין-סופיים על לדרדר. כבר העליתם ידיעה שלילית - אז אחרי 20 דקות: תעיף אותו. נעניינו לרוב הבקשות. לפעמים זה לקח יותר זמן ממה שרצו. היו מקרים קיצוניים שבהם לא בדיוק עמדתי בפרץ, אבל המערכת לא הסכימה ואמרה: אי-אפשר לעשות את זה".
תירוש-גרוס: "מה קרה למערכת כתוצאה מההתערבות?". ישועה: "ברור שהייתה דמורליזציה, כי עיתונאים לא מקבלים יותר מדי שכר, אז מה שיש להם זה את הכבוד העצמי והכבוד המקצועי. הם ידעו שאם ייכתב משהו ביקורתי, זה יירד מיד - אז הם הפעילו צנזורה עצמית. חלק מהכתבים המשמעותיים הפסיקו לכתוב ידיעות שליליות. היו מקרים שראיתי ידיעה שלילית, ונבהלתי ואמרתי להוריד. היו מקרים שהייתי מקבל משאול או איריס סימן שאלה, ומיד הייתי כותב: יורד. כבר רעדתי. הייתי במנגנון של ריצוי, וגם כתבים היו במנגנון של ריצוי".
"קיוויתי ללהטט בין הצדדים"
תירוש-גרוס: "למה ביצעת את הדברים האלה? למה הסכמת?". ישועה: "בדיעבד גם אני שואל את עצמי את השאלה הזאת. אהבתי את התפקיד הזה. כל חיי הייתי מנכ"ל מקצועי והצטיינתי, וגם שם הצטיינתי. וואלה היה מין מפעל חיים. לא הייתי מנהל שבא לעשות קדנציה ועובר הלאה. קיוויתי שאצליח איכשהו לנהל את זה, ללהטט בין שני הצדדים. קיוויתי שזה זמני, כי שאול ואיריס אמרו לי: תקופה מסוימת, עוד מעט ייגמר הלחץ, זו תקופה רגישה ואחר כך יהיה בסדר. סיפרתי לעצמי סיפור, כי גם אני הבנתי שזה לא ייגמר אף פעם. בחוכמה שבדיעבד? הייתי עף משם בשנייה הראשונה.
"למדתי חמש שנים רפואה. פעם פרופסור שאל אותי, האם הדבר הזה לא יכול להיות אף פעם. אמרתי שלא. הוא אמר לי: ברפואה ובאהבה לא אומרים 'אף פעם'. לפעמים בידיעות על גברת נתניהו אמרתי: אז תשימו עוד ידיעה על שמלה, זה לא המהות. למה אני צריך לעזוב מקום שבניתי אותו ואני מזוהה איתו? נשארתי למרות שחשבתי שברוב המקרים הם לא צודקים וחשבתי שזה מטורף. גם הייתי בן 58; למה אני צריך לחפש תפקיד? יביאו מישהו אחר - יהיה יותר טוב? וגם המשכורת הייתה טובה. הייתה גם תקופה שחשבתי שבהתחלה זכותם כבעלים לעשות את הדברים. לא רציתי לעזוב את הבייבי הזה, אבל כנראה שטעיתי".
ישועה נשאל האם היו גורמים פוליטיים נוספים לגביהם התערבו בני הזוג אלוביץ. הוא השיב, כי אחד מהם היה משה כחלון, שהם ביקשו לעשות סדרת פרסומים שליליים עליו. "הם אמרו 'יש לנו התחשבנות ארוכה איתו', כנראה מהתקופה שהוא היה שר התקשורת ועשה את הרפורמה בשוק הסלולרי. כשהוא היה שר האוצר, הם אמרו שהוא מתאבד על איזשהו חוק נגדם". בהתכתבויות ביניהם כינו השלושה את כחלון "חייכני", "סמיילי" ו"הערבי". לדבריו, גם שאול ארדן "היה סדין אדום מבחינת שאול, והוא טען שכמעט כל יום הוא הוציא איזושהי החלטה נגד בזק". כאשר פורסמו שתי ידיעות חיוביות על ארדן, דרש אלוביץ להסיר אותן.
"אם היא תתרגז - הוא יתרגז"
בהתייחסו ליחסים עם העורכים שקיבלו ממנו את הוראות ההתערבות, אמר ישועה, כי ינון מגל תיאר את ההתערבות כ"דבר נתעב". מגל, אבירם אלעד, אבי אלקלעי ומיכל קליין הגיבו כולם בצורה חריפה ועזבו את תפקידיהם בשל כך. "לפעמים אימצתי כלפי מטה את הרטוריקה שהופעלה עלי. לפעמים אמרתי להם שמופעל עלי לחץ מלמעלה. לשנות תמונות של שרה נתניהו 20 פעם בתוך שעה; לפעמים זה היה הזוי. מה יכולתי לעשות חוץ מאשר להגיד שהופעל עלי לחץ?
"לפעמים הייתי מאמץ את הרטוריקה ואומר שזה שמאלני - כשאחרי שעה אני צריך לתקוף את נפתלי בנט ואיילת שקד. היו יום-יום מריבות אין-סופיות, ויש צעקות, והם צועקים ואני צועק. להוותי, אני נעניתי לרוב הדרישות, אבל לפחות הקפדתי שבמערכת היו אנשים בעלי שיעור קומה ועיתונאים אמיתיים והם נתנו פייט. גם אדם כמו ינון מגל, שאיש לא יחלוק שהוא אוהב את ראש הממשלה, עזב לא פעם את החדר שלי בטריקת דלת ואמר: מה התועבה הזאת? מה הטירוף הזה? היה משבר גדול מאוד בתוך המערכת".
בנוגע לאלקלעי אמר ישועה, כי השניים כינו את נתניהו "קים" על שמו של קים ג'ונג-און ואת שרה נתניהו "ריי סול" על שם אשתו של קים, "כי מה שהתבקשנו לעשות לא היה כל כך רחוק מפולחן האישיות בקוריאה הצפונית". עם זאת הדגיש, כי מדובר בשניים-שלושה מקרים בלבד. על אבירם אלעד, שהיה ראש מערכת החדשות, אמר ישועה, כי הוא עזב בשל ההתערבויות, ב-2016 שכנע אותו לחזור כעורך הראשי - והבטיח וקיים שההתערבות תיפסק.
לדברי ישועה, הוא הזהיר את בני הזוג אלוביץ, כי התנהלות זו תהרוס את האתר ואת החברה, אך הם היו משיבים ש"וואלה היא 100 גרם ובזק היא 100 טון". הוא הוסיף: "לפעמים הייתי מיישר קו איתם והייתי אומר להם שהכתב הזה באמת שמאלני, כדי לרצות אותם וגם בגלל שהם צעקו עלי ומהצד השני צעקו עלי". עוד אמר כי לאלוביץ היו כמה טיעונים: "אנחנו לא רוצים להיות כמו הארץ, אנחנו רוצים להיות במרכז", "אתם רודפים אותו" ופעמים רבות "עכשיו זו תקופה רגישה, עכשיו הוא צריך לחתום על זה" וכדומה. לגבי שרה נתניהו נאמר, הוסיף, ש"אם היא תתרגז - הוא יתרגז ולא יחתום. הרבה פעמים נאמר, שאם היא מתרגזת - זה עוד יותר גרוע".

תומכי נתניהו מחוץ לבית המשפט [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
מתנגדי נתניהו מחוץ לבית המשפט [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
תאריך:  05/04/2021   |   עודכן:  08/04/2021
+בעדות הראשית מצטייר ארגון פשיעה
19:16 05/04/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מתי לטענת ישועה החל אלוביץ להתערב בתכנים עבור נתניהו  ▪  חשוב לזכור שיש עוד לעבור את מסננת החקירה הנגדית  ▪  העיתוי הכי לא נוח מבחינת נתניהו: כאשר הוא תלוי בנפתלי בנט

נתניהו היום בבית המשפט [צילום: אורן בן-חקון, פול]
+שר הביטחון: נתניהו לא כשיר לכהן כרה"מ, מנסה לעשות דה לגיטימציה למשפט נגדו
18:22 05/04/21  |  איציק וולף

שר הביטחון, בני גנץ, אמר בתגובה לנאום נתניהו - שהיה תגובה לדיון המשפטי שהתקיים היום בעניינו של נתניהו - כי נתניהו הוכיח הערב שהוא לא כשיר לכהן כראש ממשלה, והוא זה שמנסה לבצע הפיכה שלטונית.
"המתקפה שלו כנגד הפרקליטות נועדה למטרה אחת - דה לגיטימציה לתוצאות המשפט וניסיון לצבור כוח בלתי מוגבל. אני קורא לכל הסיעות להתאחד ולמצוא את הדרך להחליפו. עד שנצליח, אני מבקש להעביר מסר לפרקליטות, לשופטים ולמערכת המשפטית כולה- המשיכו לבצע את תפקידכם ללא מורא. לא נאפשר שום פגיעה בכם ונשמור על עצמאותכם מתוך ממשלת המעבר", אמר.

+"הפרקליטות הייתה במסע ציד נגדי"
17:59 05/04/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה תוקף בחריפות את התובעת במשפטו, עו"ד ליאת בן ארי, וטוען כי ההימנעות שלה מנוכחות בשימוע שלו מעידה על כך שההליך כולו היה "משחק מכור מראש", כלשונו  ▪  "כל ההליך שהתנהל נגדי היה שימוש פסול בכוח השלטוני הדורסני שבידי הפרקליטות"

נתניהו. "מקווה שהמשפט יתנהל אחרת" [צילום: מן הטלוויזיה]
+ואף-על-פי-כן, המשפט יצא לדרך
14:25 05/04/21  |  צ'לו רוזנברג   |   לרשימה המלאה

יבואו כל אותם מקטרגים נגד רשויות אכיפת החוק ויוכיחו בראיות מוצקות שהיו עוד פוליטיקאים וראשי מערכות תקשורת שקשרו ביניהם עסקות כלכליות וטובות הנאה בסכומי עתק תמורת סיקור אוהד בכלי התקשורת

נתניהו. בבית המשפט [צילום: יוטיוב / כאן11]
+"היה מאמץ מיוחד של נתניהו נגד בנט;
ההתערבויות היו נגד הערכים העיתונאיים"
12:10 05/04/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אומר שההתערבויות של שאול אלוביץ לטובת נתניהו החלו בסוף 2012 והלכו והסלימו עם הזמן  ▪  מעיד שנדרש "להזיז או לזרוק" את העורכת הראשית, טלי בן-עובדיה, משום שבעבר כתבה נגד שרה נתניהו  ▪  "איריס אלוביץ מונתה לעורכת-על מעלי"; התפרצה בהמשך: "כמה אתה יכול לשקר?!"  ▪  "היינו במצב אבסורדי: היה אסור לפרסם ידיעה, אבל היינו חייבים לפרסם את התגובה"

"הרבה מאוד חומרים" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישועה ואלקלעי כינו את נתניהו "קים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
צ'לו רוזנברג
יבואו כל אותם מקטרגים נגד רשויות אכיפת החוק ויוכיחו בראיות מוצקות שהיו עוד פוליטיקאים וראשי מערכות תקשורת שקשרו ביניהם עסקות כלכליות וטובות הנאה בסכומי עתק תמורת סיקור אוהד בכלי התקשורת
איתמר לוין
אומר שההתערבויות של שאול אלוביץ לטובת נתניהו החלו בסוף 2012 והלכו והסלימו עם הזמן    מעיד שנדרש "להזיז או לזרוק" את העורכת הראשית, טלי בן-עובדיה, משום שבעבר כתבה נגד שרה נתניהו    "איריס אלוביץ מונתה לעורכת-על מעלי"; התפרצה בהמשך: "כמה אתה יכול לשקר?!"    "היינו במצב אבסורדי: היה אסור לפרסם ידיעה, אבל היינו חייבים לפרסם את התגובה"
איתמר לוין
הטענות של ההגנה כלפי החוקרים והפרקליטים מושמעות בכעס אמיתי, בעוד התביעה משוכנעת שמדובר בניסיון להסיט את תשומת הלב    השופטים יצטרכו לקבוע כבר בעדותו של אילן ישועה כמה קווים חשובים שישפיעו על ניהולו של המשפט    באווירה הפוליטית הטעונה, תשמעו הרבה מאוד דיווחים מוטים ומוטעים משני הצדדים
איתמר לוין
ראש צוות התביעה, ליאת בן-ארי, תשא נאום פתיחה בו תשרטט את עיקרי האישומים והראיות; עשויה להגיב למתקפות מצד הנאשמים על התנהלות המשטרה והפרקליטות    עד התביעה הראשון: אילן ישועה, לשעבר מנכ"ל וואלה; צפויה התנצחות בין התביעה לסניגוריה בנוגע לקבילות המסמכים וההקלטות שיוגשו באמצעותו
איתמר לוין
זכותו של נתניהו, כמו של כל נאשם, לבקש פטור מדיוני ההוכחות במשפטו - בדיוק כמו שאולמרט ביקש וקיבל במשפט הולילנד    דרישתה של הפרקליטות לנוכחותו בנאום הפתיחה של בן-ארי מרמזת שזה לא יהיה נאום משפטי גרידא, אלא מתקפת יחסי ציבור    ואילו הסירוב להסכים להיעדרותו מעדותו של ישועה מעלה את החשש, שמא הפרקליטות רוצה ליצור מצב בו נתניהו יהיה 18 שעות בשבוע בבית המשפט ולא יוכל למלא את תפקידו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il