הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן תטיל על חברת בזק קנס בסך של 6,750,000 שקלים. זאת, לאחר שהטעתה את הצרכנים בעסקת רכישת חבילת אינטרנט כאשר אלפי צרכנים אשר רכשו את חבילת TOP100, לא קיבלו את מהירות ההורדה המינימלית עליה שילמו והובטחה להם. לחברת בזק יתקיים שימוע בטרם תחויב בתשלום הקנס.
מחקירה שביצעה הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן עלה כי בזק מספקת תשתית אינטרנט לגלישה ביתית הפרוסה ברחבי הארץ. את מהירות האינטרנט ניתן לצרוך על-פי מספר חבילות גלישה, ביניהן חבילת גלישה עם מהירות הורדה מינימלית של 40 מגה ומקסימלית של 100 מגה (חבילת TOP100). ההצטרפות לשירות, נעשית לאחר בדיקת מהירות האינטרנט שיש ביכולת החברה לספק לכתובת הצרכן.
בדיקה זו נעשית באמצעות מערכת ייעודית אשר מודדת את המרחק בין כתובת הצרכן לנקודת תשתית האינטרנט הקיימת של החברה. אם על-פי הבדיקה לא ניתן לספק לכתובת הצרכן את מהירות הגלישה שבחבילת TOP100 תוצע לצרכן חבילה אחרת. הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן ניהלה חקירה כנגד בזק בחשד כי מכרה לצרכנים חבילות גלישה ולא סיפקה לצרכנים בפועל את מהירות הגלישה המובטחת.
מממצאי החקירה עולה, כי אלפי צרכנים אשר רכשו את חבילת TOP100, ובמסגרת רכישת החבילה הובטחה להם מהירות הורדה מקסימלית של 100 מגה ובכל מקרה לא פחות מ-40, לא קיבלו אפילו מהירות ההורדה המינימלית ובפועל מהירות ההורדה שהתאפשרה לאלפי צרכנים כאמור, הייתה נמוכה מ-40 מגה. "מעשה זה מהווה דבר העלול להטעות צרכן בעניין מהותי בעסקה כאמור בסעיף 2(א)(1) לחוק האוסר על ביצוע דבר העלול להטעות את הצרכן בכל הקשור למהות וסוג השירות. לאור זאת, יוטל העיצום הכספי", נמסר בהודעה של הרשות.
אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין, מסרה כי מדובר בהטעיה רחבה של ציבור הצרכנים באשר לשירות שהובטח להם. "לצרכנים רבים אין את הידע המספיק ו/או היכולת לאמוד את מהירות הגלישה המסופקת להם ובכך לעמוד על הפגיעה בהם .הרשות ממשיכה בפעילותה נגד חברות המפרות את החוק בכל התחומים. ותביא לדין כל עוסק אשר יפר את החוק ובמיוחד כאשר מדובר בהיקף פגיעה רחב של אלפי צרכנים כפי שהיה במקרה זה", ציינה.