X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כפוף לשימוע / בשל הטעיית צרכנים

בזק תיקנס ב-6.75 מלש"ח

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן קובעת כי בזק הטעתה את הצרכנים ומכרה לאלפי לקוחות חבילות גלישה ולא סיפקה בפועל את מהירות הגלישה המובטחת
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן תטיל על חברת בזק קנס בסך של 6,750,000 שקלים. זאת, לאחר שהטעתה את הצרכנים בעסקת רכישת חבילת אינטרנט כאשר אלפי צרכנים אשר רכשו את חבילת TOP100, לא קיבלו את מהירות ההורדה המינימלית עליה שילמו והובטחה להם. לחברת בזק יתקיים שימוע בטרם תחויב בתשלום הקנס.
מחקירה שביצעה הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן עלה כי בזק מספקת תשתית אינטרנט לגלישה ביתית הפרוסה ברחבי הארץ. את מהירות האינטרנט ניתן לצרוך על-פי מספר חבילות גלישה, ביניהן חבילת גלישה עם מהירות הורדה מינימלית של 40 מגה ומקסימלית של 100 מגה (חבילת TOP100). ההצטרפות לשירות, נעשית לאחר בדיקת מהירות האינטרנט שיש ביכולת החברה לספק לכתובת הצרכן.
בדיקה זו נעשית באמצעות מערכת ייעודית אשר מודדת את המרחק בין כתובת הצרכן לנקודת תשתית האינטרנט הקיימת של החברה. אם על-פי הבדיקה לא ניתן לספק לכתובת הצרכן את מהירות הגלישה שבחבילת TOP100 תוצע לצרכן חבילה אחרת. הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן ניהלה חקירה כנגד בזק בחשד כי מכרה לצרכנים חבילות גלישה ולא סיפקה לצרכנים בפועל את מהירות הגלישה המובטחת.
מממצאי החקירה עולה, כי אלפי צרכנים אשר רכשו את חבילת TOP100, ובמסגרת רכישת החבילה הובטחה להם מהירות הורדה מקסימלית של 100 מגה ובכל מקרה לא פחות מ-40, לא קיבלו אפילו מהירות ההורדה המינימלית ובפועל מהירות ההורדה שהתאפשרה לאלפי צרכנים כאמור, הייתה נמוכה מ-40 מגה. "מעשה זה מהווה דבר העלול להטעות צרכן בעניין מהותי בעסקה כאמור בסעיף 2(א)(1) לחוק האוסר על ביצוע דבר העלול להטעות את הצרכן בכל הקשור למהות וסוג השירות. לאור זאת, יוטל העיצום הכספי", נמסר בהודעה של הרשות.
אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין, מסרה כי מדובר בהטעיה רחבה של ציבור הצרכנים באשר לשירות שהובטח להם. "לצרכנים רבים אין את הידע המספיק ו/או היכולת לאמוד את מהירות הגלישה המסופקת להם ובכך לעמוד על הפגיעה בהם .הרשות ממשיכה בפעילותה נגד חברות המפרות את החוק בכל התחומים. ותביא לדין כל עוסק אשר יפר את החוק ובמיוחד כאשר מדובר בהיקף פגיעה רחב של אלפי צרכנים כפי שהיה במקרה זה", ציינה.

תאריך:  08/04/2021   |   עודכן:  08/04/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
על-פי המתווה אם התחלואה לא תעלה יבוטלו הקפסולות גם בכיתות ה'-ו'    תבוטל גם חובת מדידת חום והצהרת הורים    תלמידי כיתות ז'-י' יוכלו לעבור בין 4 קפסולות
איציק וולף
ישראל קנדה זכתה במכרז מגרשי בית הנערה בהוד השרון    תשלם לעיריית תל אביב-יפו כ-511 מיליון שקלים    256 מיליון שקלים ישולמו בתוך 60 יום, 255 מיליון שקלים ישולמו בתוך 150 ימים    החזקה במגרשים תועבר בחמישה מגרשים שבועיים לאחר תשלום מלוא התמורה
איציק וולף
היועץ המשפטי לממשלה ציין כי המשפט שנערך בישראל לנאצי הבכיר הותיר חותם על השיטה המשפטית הנהוגה בישראל ומחוצה לה, ותרם תרומה חשובה להתפתחות המשפט הפלילי הבינלאומי    "נזכור ונבטיח: מערכת המשפט ואכיפת החוק במדינת ישראל תמשיך במחויבותה חסרת הפשרות לשלטון החוק, לערכיה היהודיים והדמוקרטיים ולעקרונות היסוד של הדין הבינלאומי"
איציק וולף
שחר אושרי מכהן בשנים האחרונות כמנכ"ל כלל ביטוח אשראי ומינויו כיו"ר דירקטוריון אחים נאוי כפוף לאישור אסיפת בעלי המניות והממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון
מירב ארד
בסוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א דווח כי ארבעה חיילים נפצעו ונזק נגרם לרכוש    טיל נ"מ התפוצץ באוויר ליד גבול הצפון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il