X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה, "לכל איש יש שם", נערך הבוקר בטרקלין שאגל בכנסת בסימן "עד היהודי האחרון - שמונים שנה לראשית ההשמדה ההמונית"
▪  ▪  ▪
[צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת]

טקס לכל איש יש שם, שהתקיים השנה ה-32 בכנסת, נפתח בהדלקת שישה נרות זיכרון, את הנרות הדליקו ניצול השואה משה קפטן, ניצולת השואה חנה גרוסמן, דור שני לניצולי שואה יאיר בן משה מלווה בבתו ח"כ יעל רון בן משה, דור שני לניצולי שואה יעל אורבך מלווה בבנה ח"כ ניר אורבך, ניצולת השואה ג'רמן ג'ורנו מלווה בנכדתה ח"כ אמילי מואטי, דור שני לניצולי שואה גלינה קושניר מלווה בבנה ח"כ אלכס קושניר.
הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו הקריא בטקס את פרק פ"ג מספר תהלים. את ה'קדיש' אמר ח"כ יעקב מרגי, ותפילת "א-ל מלא רחמים" נישאה מפי החזן הראשי לצה"ל סא"ל שי אברמסון.
יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין הזכיר בטקס את משפחתו של שלמה צוויפלר ז"ל מהעיר בוצ'אץ' שבפולין, שבגיל 11 זחל לאורך מנהרה, יצא אל מחוץ לגדר המחנה ורץ אל היער, אל הלא נודע, "בחושיו החדים ולמרות גילו הצעיר הבין שעליו להתחזות לנוצרי כדי להציל את חייו. הוא השיג עבודה כרועה צאן וכך שרד את זוועות הנאצים. לאחר המלחמה הוא חיפש את בני משפחתו, אך לשווא. איש מהם לא שרד".
נשיא המדינה, ראובן ריבלין הזכיר בטקס את בני משפחתה של רעייתו נחמה ז"ל, שנספו בשואה. הנשיא ציין כי לטקס זה נהג לבוא תמיד עם רעייתו משום החשיבות הרבה שרחשו לו, וסיפר כי מאז השנה האחרונה לחייה, כאשר מצבה הבריאותי לא אפשר לה להגיע, נוהג הוא לקרוא בשמה את שמותיהם של בני משפחתה שנספו בשואה. "יש דברים שהם בקודש הקודשים שלנו כעם, וחשוב תמיד לעלות את הלפיד הזיכרון שלא כבה", אמר.
ראש הממשלה, ח"כ בנימין נתניהו, אמר כי הרצון להנציח את מתינו קבוע עמוק בטבע האנושי וטקס זה מבטא אותו ביתר שאת, ומקבל משנה תוקף לעמנו שאיבדנו מיליונים. "חמי, שמואל בן ארצי, חמק מן השואה אך נטל השואה לא עזב אותו לרגע. חמי לא הסכים לחזור ולבקר לעולם במקום הולדתו. הוא ציווה עלינו בצוואתו שהשמות של משפחתו יהיו חקוקים על קברו ואכן הם עוטרים את קברו", אמר.
נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, הקריאה את שם סבתה על שמה היא קרויה ונספתה בשואה, ושמות נוספים ממשפחות הוריה שנספו באושוויץ.
קודם לטקס, הדליקו ראשי המדינה והאורחים נרות זיכרון, בכניסה למשכן הכנסת, שעל גבם נכתבו שמות נספי שואה. את הנרות הכינה עמותת "שם ונר", המקדמת מסורת של הדלקת נר זיכרון אישי ביום השואה.

תאריך:  08/04/2021   |   עודכן:  08/04/2021
+הנשיא במתקפה: תנועות חשוכות במסדרונות השלטון
23:48 08/04/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

במסר חריף לניצולי השואה ערך ריבלין הקבלה בין אירועי העבר לאירועי ההווה והאשים כי "תנועות גזעניות וחשוכות, אנטישמיות ושונאות זרים מקבלות דריסות רגל במסדרונות השלטון"  ▪  ההערכה היא כי ריבלין מכוון לחוגי הימין בישראל

חברי סיעת הציונות הדתית השבוע בבית הנשיא [צילום: לע"מ]
+ריבלין ביד מרדכי: "עלינו מוטלת האחריות והחובה לזכור ולא לשכוח"
15:32 08/04/21  |  מירב ארד

הנשיא ראובן ריבלין השתתף בטקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה בקיבוץ יד מרדכי. "מספר ניצולי השואה החיים בינינו הולך ומתמעט עם השנים, עלינו מוטלת האחריות והחובה לזכור ולעד לא לשכוח. להמשיך לשאת את לפיד הזיכרון איתכם, בעבורכם", אמר הנשיא בנאומו בטקס.

+רובינשטיין: הביקורת על ביהמ"ש נועדה להרוס, לא לתקן
14:31 08/04/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

אומר בהשקת הספר "עדים אחרונים": אין לי ספק שמשפט נתניהו יתנהל בצורה מקצועית; בית הדין הפלילי בהאג סובל מפוליטיזציה ומחפש את ישראל

השקת הספר "עדים אחרונים" / ערוץ חוק ומשפט - המשפט העברי
https://www.youtube.com/playlist?list=PLyD9d-D6KQ6uZYTQCjw1wS5C0vr3TDsm5
רובינשטיין. חשיבות העדויות המיידיות [צילום: איציק וולף]
+שבעה קני מנורה אפופים בלהבות
14:23 08/04/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אתרי השואה ב"ירושלים דבלקן": גטו הברון הירש, ביתו של הנער המציל ג'קיטו מאסטרו, תחנת הרכבת ממנה יצאו השילוחים לאושוויץ והאנדרטה בשולי כיכר החרות בה התחוללה "השבת השחורה"

ראש עיריית סלוניקי על הנצחת השואה / כאן חדשות
אנדרטת השואה בשולי כיכר החרות

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ראש הממשלה והנשיא הקריאו שמות נספים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
איתמר לוין
כמה מעשירי הקהילה היהודית בסלוניקי הקימו בתים מפוארים שעודם ניצבים על תילם - אבל כעת הם בידיים יווניות    לאחר שהבעלים ויורשיהם נרצחו, נטלו העירייה והממשלה את הבניינים; כל שנותר מן העבר היהודי הוא שלטים    מבין עשרות בתי הכנסת ובתי הספר נותרו בודדים בלבד
מנחם רהט
רק בודדים מסכימים להודות באטימותם הנחרצת של מנהיגי הדור הקודם, שהתעקשו שלא לעודד עליה ארצה, והעדיפו על פניה את המשך הקיום היהודי בגולה, מתוך תפיסה פסיבית שגורסת כי 'שב ואל תעשה עדיף'
דן מרגלית
אושוויץ ומיידנק וטרבלינקה לא היו נזכרות על פני מפת ההיסטוריה הארורה אלמלא נגדשו ביהודים חפים מפשע בדרכם למשרפות    משטר הרצח לא היה מקים את אושוויץ רק כדי להשמיד צוענים
איציק וולף
היועץ המשפטי לממשלה ציין כי המשפט שנערך בישראל לנאצי הבכיר הותיר חותם על השיטה המשפטית הנהוגה בישראל ומחוצה לה, ותרם תרומה חשובה להתפתחות המשפט הפלילי הבינלאומי    "נזכור ונבטיח: מערכת המשפט ואכיפת החוק במדינת ישראל תמשיך במחויבותה חסרת הפשרות לשלטון החוק, לערכיה היהודיים והדמוקרטיים ולעקרונות היסוד של הדין הבינלאומי"
איתן קלינסקי
אני מצר על כך שבשבוע בו אנחנו מציינים את יום השואה נכנסו לכנסת ישראל, לבית הנבחרים שלנו, פשיסטיים גזעניים מוצהרים, המעודדים יצרים אפלים, המלבים שנאה ויוצרים דה-מוניזציה של האחר שגר בארץ הזו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il