X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית עלמין צבאי בנתניה [צילום: חן ליאופולד/פלאש 90]
43 חיילים מתו בשנה האחרונה
23,928 חללים נפלו במערכות ישראל
מניין הנופלים נספר משנת 1860 מיום הזיכרון תש"ף ועד היום נוספו 43 חללים למניין הנופלים ועוד 69 נכים שמתו כתוצאה מנכותם והוכרו במהלך השנה כחללי מערכות ישראל

מיום הזיכרון תש"ף ועד היום נוספו 43 חללים למניין הנופלים ועוד 69 נכים שמתו כתוצאה מנכותם והוכרו במהלך השנה כחללי מערכות ישראל. כך עולה מנתונים שמפרסם (יום ו', 9.4.21) משרד הביטחון לקראת יום הזיכרון.
בכך מגיע מניין הנופלים משנת 1860 ל-23,928. ביום שלישי הקרוב (13.4.21), בשעה 20:00 בערב, תישמע בכל רחבי הארץ צפירת דומייה באורך דקה, שתציין את פתיחתו של יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה. מייד לאחריה יחלו עצרות הזיכרון ברחבי הארץ. הטקס המרכזי יתקיים ברחבת הכותל המערבי בירושלים. כלל הטקסים ואירועי הזיכרון יתקיימו השנה בהתאם להנחיות משרד הבריאות ועל-פי כללי התו הירוק.
למחרת, בשעה 11:00 בבוקר, תישמע צפירה באורך שתי דקות, ולאחריה יתחילו טקסי הזיכרון הממלכתיים ב-52 בתי העלמין הצבאיים ברחבי הארץ ובאתרי ההנצחה. הטקס המרכזי יתקיים בהיכל הזיכרון הממלכתי בהר הרצל בירושלים. מיד לאחר הצפירה, ב-11:02, יחלוף מעל ההיכל מטס מיוחד של מטוסי קרב במבנה חסר.
לקראת יום הזיכרון השלים אגף משפחות, הנצחה ומורשת את הכנת 52 בתי העלמין הצבאיים, את אתר ההנצחה ללוחם הבדואי בצומת המוביל, מאות חלקות קבורה צבאיות ואלפי קברים הפזורים ביישובים השונים מקריית שמונה ועד אילת. העבודות כללו שיפוץ, הנגשה, אחזקה, ניקיון, גינון וכן ליטוש מצבות פגומות או ישנות והחלפתן.
שמותיהם של כלל חללי מערכות ישראל ישודרו ברצף בערוץ 26 (פרטנר, יס והוט), בסלקום TV ובעידן פלוס בערוץ izkor לפי סדר תאריך נפילתם, החל בליל יום הזיכרון (ג') בשעה 20:45, ועד למוצאי יום הזיכרון.
שלושה סמלים ממלכתיים שונים נהוגים ביום הזיכרון:
  • הדלקת נר זיכרון, להנצחת זכר החללים. בשנים האחרונות הצטרפה להדלקת הנר המוחשי גם האפשרות "להדליק" נר זיכרון באופן מקוון, באתר "יזכור" של משרד הביטחון. הגולשים יכולים "להדליק" נר כללי לזכר הנופלים או נר אישי לחלל מסוים, ומעתה ניתן לראות באתר גם את ההקדשה המצורפת.
  • הנחת דגלון המדינה הנושא שלהבת וסרט "יזכור" שחור על קבריהם של כל חללי מערכות ישראל, כביטוי של כבוד לאומי וממלכתי לנופלים, והשתתפות המדינה בתחושת האובדן של בני המשפחות השכולות.
  • הנחת צרור פרחים, לביטוי הרגשי.
ביום הזיכרון (ד') הציבור יתבקש לכבד את המשפחות השכולות ולאפשר להן להגיע לבתי העלמין ולהתייחד עם זכר יקיריהן תוך שמירה על בריאותן.
אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, האחראי על אירועי יום הזיכרון, קורא לציבור הרחב לפקוד את בתי העלמין במהלך "שבוע הזיכרון" (מהיום (ו') ועד ערב יום הזיכרון ה-13.4). עובדי משרד הביטחון וחיילי צה"ל יקבלו את פני המגיעים ויחלקו להם מים ופרחים.

תאריך:  09/04/2021   |   עודכן:  09/04/2021
+גבריאלה ממקסיקו תשיא את משואת התפוצות
11:27 09/04/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

גבריאלה שטריגלר-לו, יהודייה בת 19 ממקסיקו, נבחרה להשיא את משואת התפוצות בטקס הדלקת המשואות שיתקיים בליל יום העצמאות  ▪  בעבר התגוררה בארץ והוכשרה כסייעת הומניטרית

גבריאלה שטריגלר לו [צילום: דוברות טקס המשואות]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
עידן יוסף
למרות שהאחריות על ניהול הילולת רשב"י מוטלת על המשרד לשירותי דת, ישיבת ההיערכות המתקיימת פחות מחודש לפני האירוע התקיימה במשרד הפנים ומי שניהל אותה היה דרעי
ד"ר שלמה צדוק
בלוח הגרגוריאני ישנם 362 ימים פנויים וניתן בקלות לנכס יום ולהעלות את זיכרונם של נדכאי כל העולם בטקסים ובמשואות ובשאר מנגינות    אז מדוע יש צורך ליצור זיקה מכעיסה בין השואה היהודית, למשל, לבין שאר פשעי העולם?
חן מחלב
לקראת יום העצמאות: מומחי מכון התקנים הישראלי בטיפים מיוחדים כיצד להישמר מפגיעת מדליקי פחמים ומפגיעת תרסיסי שלג
עמנואל בן-סבו
פסח חלף הלך לו, שום עימות יהודי לא נרשם, המצות נאכלו בשמחה, בבתי החולים לא ארבו העותרים למאבטחים לבדוק אם התכוונו לבדוק תיקי מבקרים או חמור מזה אם פתחו את התיק, או הנורא מכל אירע והמאבטחים ההינו להביט פנימה לזהות שווארמה בלאפה מסתתרת מתחת לשכבות פרחים ושושנים
הרצל חקק
צלחנו את היָם הנפלא של ההגדה, עברנו את השבוע המיוחד הזה של חול המועד. הנה חלפו להם ימים של זיכרון ומצות שהנחילו לנו מורשת אבות. ואנו בפתח החג השני, שביעי של פסח. אנו זוכים למנה מיוחדת של מצה בטעם אחר, מספר שבע הוא תמיד מיוחד, נושא סוד: לפנינו חג שני הקרוי 'שביעי של פסח'. מה גנוז בו? מה הלקחים? מה הנתיב?
רשימות נוספות
עשרות אלפים מטיילים בגנים הלאומיים  /  איציק וולף
40 אלף מטיילים בשמורות הטבע  /  איציק וולף
לפני שנה - סגר, השנה - פקקים  /  איציק וולף
כרטיס כניסה להתבוננות  /  עמנואל בן-סבו
ואחרי ככלות הכול  /  עמנואל בן-סבו
חג החרות  /  ציפי לידר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il