במוצאי יום העצמאות, תסיים חברת סיטיפס את חלקה בהפעלת הרכבת הקלה בירושלים, אחרי 12 שנים רוויות בעיות. בהתאם להסכמים עם המדינה, תעביר סיטיפס למחרת יום העצמאות את תפעול הרכבת הקלה לידי חברת "כפיר" שנבחרה להמשיך את השירות. סיטיפס הייתה אמורה להפעיל את השירות 30 שנה, אך המדינה הביאה לכך שתסיים 18 שנה קודם.
במוצאי יום העצמאות (15.4.21) יופסק שירות הרכבות בשעה 22:00, ולמחרת יחודש השירות על-ידי חברת "כפיר".
בבוקר יום הזיכרון תפעיל סיטיפס שירות רכבות מתוגבר להר הרצל ובחזרה. הבאים לטקס הזיכרון מוזמנים לקבל כרטיסי נסיעה ללא תשלום בעמדה שתוצב בתחנה המרכזית בשעות 13:00-08:00. במהלך ליל יום העצמאות תפעיל סיטיפס את הרכבות הקלות גם לאורך הלילה, עד השעה 1 בלילה.
לצד השינוי בהרגלי הנסיעה בירושלים, פעילות סיטיפס לוותה בחבלי לידה ארוכים, תקלות רבות וטענות רבות מספור מצד תושבי העיר על נוקשות יתר מצד פקחים.
דני טאובר, פעיל בנושא תחבורה ציבורית וממפעילי עמוד הפייסבוק "רכבת תקלה", אמר ל-News1 כי "עזיבתה של סיטיפס נותנת לנו חיזוק להבנה, שלחץ ציבורי על חברה נבזית הוא דבר שנותן תוצאות. על כולנו לזכור את השם 'סיטיפס' ואת שמות מנהליה, כדוגמה לחברה שמתעמרת בלקוחותיה ואין לה זכות קיום במרחב הציבורי. ברוך שפטרנו".
מנגד, בסיטיפס אומרים כי הם גאים במהפכה התחבורתית, החברתית, והכלכלית שיצרה החברה בירושלים - מהפכה של ממש שחיברה בין כל האוכלוסיות בירושלים והובילה לשינוי אמיתי ושיפור ניכר באיכות החיים של התושבים בעיר הבירה.
בהודעה מטעמה, כתבה: "סיטיפס הייתה מעורבת בהוויה הירושלמית, יזמה ולקחה חלק פעיל בשיתופי פעולה, בחסויות ובסיוע לגורמים ולמוסדות ירושלמים רבים בתחומי התרבות, האומנות, הספורט, עידוד השיח במרחב הציבורי, החינוך, הבילוי והפנאי. אנו מסיימים את שליחותנו בתודה גדולה לציבור הנוסעים שנתן בנו אמון ובידיעה שהרכבת הקלה 'עשתה טוב לירושלים', כמו ששאפנו.
מנכ"ל סיטיפס, ירון רביד הוסיף: "בשבועות האחרונים עשינו כל מאמץ להעביר את ההגה למפעיל החדש בצורה מקצועית ומסודרת, שתבטיח המשך שירות איכותי לתושבי ירושלים והבאים בשעריה. השבוע מסתיימת תקופה משמעותית בה זכיתי להיות חלק ממהפכה של ממש ששינתה ועיצבה את ירושלים. אני מודה לציבור הנוסעים שנתן את אמונו מדי יום, ולכל עובדי הרכבת הקלה שהיו שותפים בהפיכתה לעורק הראשי של העיר".
הרכבת הקלה משרתת מדי יום כ-170 אלף נוסעים. תוואי הרכבת הקלה הפך לעורק החיים המרכזי בעיר, שדרג את המרחב העירוני, נתן גישה נוחה, והפחית את זיהום האוויר.