X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד החינוך פרסם את רשימת הזוכים בפרס ישראל לשנת תשפ"א ברשימה שישה זוכים: יאיר זקוביץ, פרופ' בן-עמי שילוני, פרופ' אריאלה לבנשטיין, פרופ' ניצה בן דב, מיכל בת אדם, פרופ' אלי קשת, נורית זרחי ופרופ' יוסף צ'חנובר שמו של פרופ' עודד גולדרייך, שאמור לזכות בפרס ישראל לחקר המתמטיקה נעדר מהרשימה בשל סירוב השר גלנט לאשר את זכייתו בגלל דעותיו הפוליטיות
▪  ▪  ▪
[צילום: יוטיוב / Academia for Quality]
עיכוב בפרס ישראל לגולדרייך
איתמר לוין
עודד גולדרייך, האמור לקבל את הפרס בתחום מדעי המחשב, קרא להחרים את אוניברסיטת אריאל * לא יקבל את הפרס בשבוע הבא; גלנט יחליט האם להעניקו בהמשך
לרשימה המלאה

+ "לשר החינוך אין סמכות שלא לאשר פרס ישראל"
משרד החינוך פרסם את רשימת הזוכים בפרס ישראל לשנת תשפ"א ומן הרשימה נעדר שמו של פרופ' עודד גולדרייך ממכון ויצמן, מומחה להצפנה ממוחשבת. הרשימה פורסמה לקראת שידור טקס הענקת הפרסים לקראת סיומו של יום העצמאות, ביום חמישי השבוע.
ועדת הפרס המקצועית קבעה כי יש להענית את פרס ישראל בחקר המתמטיקה לפרופ' גולדרייך, אך שר החינוך, יואב גלנט, סרב לאשר בחתימתו את ההחלטה. זאת, בשל תמיכה שהביע בעבר גולדרייך, לטענת גלנט, בתנועת החרם האקדמי על ישראל. לאחר שנמסר שהוא יקבל את הפרס, כינה גולדרייך את גלנט ואת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, "שני המנוולים האלה".
בשבוע שעבר קבע בג"ץ, כי גלנט ישוב וישקול את הענקת הפרס לגולדרייך, והוסכם שבכל מקרה הוא לא יקבל אותו השבוע, אלא - אם גלנט יאשר את ההמלצה - בשנה הבאה או באירוע פרטי לפני כן. גולדרייך צפוי לעתור כעת לבג"ץ נגד החלטתו של גלנט.

תאריך:  11/04/2021   |   עודכן:  11/04/2021
"לשר החינוך אין סמכות שלא לאשר פרס ישראל"

פרופ' גולדרייך. תקדים מסוכן להתערבות פוליטית [צילום: יוטיוב / Academia for Quality]
רקטורים ופרופסורים בכירים משבע אוניברסיטאות פנו במכתב (יום א', 11.4.21) לשר החינוך וקראו לו לאשר את החלטת ועדת השופטים להענקת פרס ישראל לשנת תשפ"א בתחום חקר המתמטיקה ומדעי המחשב לפרופ' עודד גולדרייך. זאת, משום שלטענתם הענקת הפרס מבוססת על הערכת ההישגים האקדמיים של המועמד בלבד.
"כפי שציין בית המשפט העליון, "התבטאויות שנויות במחלוקת' הן פעמים רבות כסות להסתייגות מעמדותיו החברתיות, ולעתים הפוליטיות, של מועמד. לעמדות אלה אין ככלל דבר עם שאלת הישגיו המקצועיים [...] והכנסת שיקולים מעין אלה בין שיקוליה של הוועדה עלולה לפגוע במטרותיו של פרס ישראל להוות ביטוי להערכה המקצועית לעשייתם ולתרומתם של חתן או כלת הפרס ובתדמיתו כפרס הניתן משיקולים מקצועיים בעיקרם". שיקולים אלה הביאו לכך שתקנון פרסי ישראל כלל אינו מעניק לשר החינוך סמכות שלא לאשר את החלטת ועדת השופטים", טענו הרקטורים פרופ' גור אלרואי (אוניברסיטת חיפה), פרופ' ברק מדינה (האוניברסיטה העברית בירושלים), פרופ' גיא מירון, (משנה לנשיאת האוניברסיטה הפתוחה), פרופ' עודד רבינוביץ (משנה בכיר לנשיא הטכניון), פרופ' זיו רייך (סגן נשיא מכון ויצמן), פרופ' מרק שטייף (אוניברסיטת תל אביב) ופרופ׳ חיים היימס, (אוניברסיטת בן-גוריון בנגב).
לדבריהם, למיטב ידיעתם עד היום לא התרחש אפילו מקרה אחד שבו לא אישר השר את החלטת ועדת השופטים, אף שהיו בעבר מקרים שבהם הוענק הפרס למי שהתבטאו בצורה גסה ופוגענית כלפי קבוצות שונות בחברה הישראלית, התבטאויות שרבים, כולל החתומים מטה, מסתייגים מהן בכל דרך אפשרית.
"קביעת התקדים הנוכחי, של פסילתו של פרופ' גולדרייך, מדען מבריק ופורץ דרך, על יסוד שיקולים פוליטיים, תביא לפגיעה קשה וחמורה במעמדו של פרס ישראל ובחינוך עליו אנו אמונים. אנו קוראים לפיכך לשר החינוך לכבד את שיקול הדעת המקצועי של ועדת השופטים, ולאשר את הענקת פרס ישראל לפרופ' עודד גולדרייך", לשון העצומה.


+מחאת פרסי ישראל: מיכל בת אדם התפרצה במהלך הטקס
22:17 11/04/21  |  עידן יוסף

כלת פרס ישראל, בימאית הקולנוע מיכל בת אדם, התפרצה במהלך טקס קבלת פרסי ישראל. במהלך הטקס, שהוקלט מראש בשל מגבלות הקורונה, ניגשה הזוכה לאחד המנחים סימנה לו שהיא מעוניינת לדבר, קיבלה ממנו את המיקרופון ואמרה?: אני שמחה מאוד לקבל את הפרס, ואני עצובה מאוד שאנחנו ארבעה וארבע הערב, בגלל שחסר כאן זוכה אחד".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גולדרייך לא יקבל השבוע את פרס ישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרס ישראל
עידן יוסף
יהודה משי זהב הודיע כי הוא מוותר על פרס ישראל, בעקבות תחקיר ״הארץ״    משי זהב גם לוקח פסק זמן מארגון זק"א    "איני יודע איך אוכל לשקם את שמי הטוב לאור הנזק הבלתי הפיך שנגרם לי"
עידן יוסף
בתחקיר מובאות עדויות לכאורה על מעשיו של משי-זהב משנות השמונים כלפי נערים, נערות ונשים    משי-זהב: הארץ נפל קרבן לגורמים בעלי אינטרסים מסחריים וכלכליים הפועלים תקופה ארוכה כדי לגרום לי נזק
עידן יוסף
הפרופסור יפה ברלוביץ': הופעל עלי לחץ לבחור באישה, הזוכה ניצה בן-דב לא ראויה לפרס ישראל    משרד החינוך: "הוועדה פעלה באופן מקצועי ובלתי תלוי"    התקנון אינו מתייחס לחרטה מצד שופט
איציק וולף
תגליותיו של קשת הביאו לזיהוי הפקטור העיקרי האחראי לעידוד צמיחת כלי דם חדשים אל תוך גידולים סרטניים
מירב ארד
וועדת פרס ישראל בתחום הקולנוע החליטה להעניק למיכל בת אדם את פרס ישראל לשנת תשפ"א: "הקריירה הקולנועית הפורייה שלה מהווה השראה משמעותית עבור יוצרות ויוצרים החולמות וחולמים קולנוע"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il