X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
חיסון בברקן [צילום: נאסר אישתיה/פלאש 90]
מסתמנות הבנות בממשלה לרכש חיסונים
הוד בצר והשרה אורית פרקש ייפגשו עם שר האוצר כ"ץ ואנשי משרדו השר בני גנץ עשוי לאשר את הסיכומים שאליהם יגיעו 54 חניכי בני עקיבא נדבקו בקורונה בטיול בפסח

לאחר איום חברת פייזר כי לא תאשר העברת מנות חיסון של פייזר, אם ישראל לא תשלם, צפויה להתקיים (יום ב', 12.4.21) פגישה בין מנכ"ל משרד ראש הממשלה החליפי הוד בצר ושרת התיירות מטעם כחול לבן, אורית פרקש הכהן, לבין שר האוצר ישראל כ"ץ (ליכוד) וגורמי מקצוע נוספים ממשרד האוצר.
בפגישה צפוי כ"ץ להציג את הנתונים התקציביים הקשורים ברכש החיסונים. לאחר הפגישה, בצר ופרקש יעבירו את הנתונים ליו"ר כחול לבן בני גנץ, שעל-פי הערכות גורמים בממשלה צפוי לאשר את רכש החיסונים בישיבת הממשלה.
גנץ תקע עד עתה את רכש מנות החיסונים הבאות, לאחר שנתניהו תקע מילוי שר משפטים. ביום ראשון צפוי גם הקבינט המדיני-ביטחוני להתכנס, לאחר תקופה ארכה שבה הדבר לא נעשה.
54 ילדים בטיול של בני עקיבא בחול המועד פסח נדבקו בקורונה ומאות הוכנסו לבידוד ביישוב בדרום שנכנס לסגר פנימי. ככל הנראה נדבקו החניכים במהלך נסיעה באוטובוסים. במשרד הבריאות מקווים שבקרוב יאושר חיסון גם לילדים.
שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע כי המשרד ימשיך לפעול להקצאת תקציבים לבתי החולים ולרפואה הפנימית, וכי יפעל להפיכת תקני הקורונה הזמניים שניתנו למחלקות הפנימיות לקבועים. "חיוני שתקציבים שיגיעו למערכת הבריאות יינתנו עבור שיפור תשתיות המערכת ולא ייעלמו לאחר הקורונה", אמר השר. "המשאב החשוב ביותר הוא ההון האנושי. הצוותים הרפואיים מסרו את נפשם יום-יום, שעה-שעה, למען בריאות הציבור. הם נלחמו נגד הקורונה תוך ויתורים אישיים מפליגים. צורכי מערכת הבריאות קיימים, והשנה האחרונה הוכיחה כמה הם קריטיים לחוסנה של המדינה. קיימת חובה להפוך את תקני הקורונה לקבועים, ויפה שעה אחת קודם".
את ההודעה על כך מסר מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, בשיחה מקוונת עם קבוצה של עשרות מנהלי מחלקות פנימיות ונציגי האיגוד לרפואה פנימית שהתקיימה לאחרונה: "ראיתי בחודשים האחרונים את העיניים של מנהלי המחלקות הפנימיות, של רופאים, מתמחים ואחיות, שנאלצים לטפל בחולים בפרוזדור, לקבל מהמיון המוני חולים, וגם לחנך את דור הרופאים הבא (את הסטודנטים לרפואה), ואני מלא הערכה. אני מבקש להודות לכם על תרומתכם למאבק בקורונה, שהגיעה לשיא בגל השלישי, עם התגייסות יותר מ-40% מהמחלקות. אני גם יודע שכעת מציפים את המחלקות הפנימיות חולי פוסט קורונה קשים עם סיבוכים רפואיים, שמעמיסים על המחלקות העמוסות ממילא ועל כוח האדם".
בשיחה נכחו גם ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות, ד"ר ורד עזרא, ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, סמנכ"ל תכנון, תקצוב ותמחור במשרד, חיים הופרט ופרופ' רן טור כספא, אשר עמד בראש הוועדה שפעלה מטעם משרדי הבריאות והאוצר לשיפור הרפואה הפנימית ואחרים.
לוי ענה לשאלות הפנימאים, בענייני המחלקות, בין היתר: בסוגיות בנושאי תקינה, בינוי, ניהול הקורונה בשנה החולפת ובעתיד ועוד. "ברור במשרד, שנדרשת השקעה מיוחדת ברפואה הפנימית, ודאי אחרי שנת הקורונה, וכי יש מחויבות גבוהה ליישום מסקנות דוח ועדת טור כספא", אמר.
בעניין זה, סיפר שמתקיימת עבודת מטה ליישום דוח טור כספא. צוות היישום ייפגש באופן עיתי עם יו"ר האיגוד. כמו-כן, דיווח כי המשרד סבור שאין לבטל את תקני הקורונה הזמניים, שניתנו למחלקות, וכי, בימים אלו נעשה מאמץ להבטחתם כתקנים קבועים, כשלב ראשון ביישום המלצות טור כספא.
עוד נושא, שעלה בשיחה, הוא הדאגה במשרד מסוגיית ההון האנושי: "אנו רואים חשיבות רבה בחיזוק ההון האנושי במחלקות הפנימיות ובהעלאת האטרקטיביות שלהן, לשם הצמחת דור עתיד והנהגת עתיד", אמר.
פרופ' אבישי אליס, יו"ר האיגוד לרפואה פנימית הודה למנכ"ל ולאנשי משרד הבריאות על השיחה ואמר: "שמחים לשמוע כי יש הבנה במשרד הבריאות שנדרשת השקעה מיוחדת ברפואה הפנימית ויש מחויבות לקידום יישום המלצות ועדת טור כספא. ההמלצות מתייחסות לנושאי בינוי (כדי להפסיק עם האשפוזים הצפופים ואשפוזי המסדרונות), לנושאי תקינת כוח אדם ולתגבור הציוד הרפואי במחלקות). הרוח החיובית הנושבת במשרד, מפיחה תקווה לעתיד טוב יותר למחלקות הפנימיות ולמערכת הבריאות הציבורית".

תאריך:  11/04/2021   |   עודכן:  11/04/2021
+פרופ' לוי: הובא ארצה רק חלק מהמשלוח
09:02 12/04/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הוסיף: ממתינים לחתימת הממשלה כדי שנוכל לשלם ולהבטיח את מקומנו הריאלי בתור  ▪  אנשיו של גנץ יפגשו במהלך היום עם שר האוצר כ"ץ  ▪  50% מהמגזר הערבי לא מחוסנים - במשרד הבריאות חוששים מחודש רמדאן

פרופ' לוי. ממתינים לממשלה [צילום: לע"מ]
+האם המשרדים בארה"ב יתרוקנו
08:04 12/04/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

העבודה מן הבית מאיימת על שוק המשרדים בערים הגדולות, ובעקיפין - על העסקים הסמוכים ואפילו על משקי הבית  ▪  ניו-יורק טיימס מתאר, מנתח ומנסה לחזות

מצב הקורונה בארה"ב, 8.4.21 / Today
שטחים ריקים בשדרה החמישית

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מסתמנות הבנות בממשלה לרכש חיסונים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
מירב ארד
משרד התיירות פרסם הנחיות להפעלת האטרקציות בשטח פתוח ובשטח סגור בהתאם להנחיות הקורונה
מירב ארד
בשלב זה קשה להעריך את שיעור הירידה ביעילות החיסון כנגד הזן הדרום אפריקני והערכת החוקרים היא שיעילות החיסון פחותה אך עדיין משמעותית    מנהל אגף רפואה בחטיבת הקהילה בכללית: התוצאות מלמדות על חשיבות והצורך בריצוף וניטור מתמיד אחר זנים חדשים ושימוש באמצעים משלימים לרבות ריחוק ומסיכות בחללים סגורים למניעת הדבקה ולמניעת התפרצות נוספת בישראל
איתמר לוין
המגזר העסקי מקדם יוזמות לדרכונים ירוקים, בעוד רפובליקנים רבים מתנגדים וטוענים שמדובר בפגיעה בפרטיות; הבית הלבן עדיין מהסס - מדווח ניו-יורק טיימס
עידן יוסף
בהנחה שנתוני התחלואה יוותרו נמוכים כפי שהם כיום יחולו הקלות    מתווה לחינוך שאושר על-ידי קבינט הקורונה יהיה בתוקף עד ליום שני בלבד - בשל התנגדות גלנט למתווה, שמחייבת דיון בישיבת הממשלה בנוכחות השרים
עידן יוסף
מגבלת ההתקהלות בשטח פתוח תוגדל ל-100 איש    הקלות משמעותיות לאירועי ספורט ותרבות    התפוסה באוטובוס בנמל התעופה תגדל ל-75%    טרם התקבלה החלטה בעניין מעבר הנוסעים הנכנסים לארץ או יוצאים ממנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il