X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / פַּנְדוֹרָה
אחרי שנתיים בלבד במשרד התחבורה

הבכיר בתפקיד המיותר יסיים תפקידו

ראש אגף בכיר פרויקטים וטכנולוגיות ברשות הארצית לתחבורה ציבורית, עו"ד אורי אפלבום, מסיים את תפקידו האגף העסיק חמישה עובדים וחלש על תחומים שבהם עסק אגף אחר במשרד התחבורה אפלבום נעדר כל רקע בתחבורה ובניהול
▪  ▪  ▪
אורי אפלבום. מסיים תפקידו

עו"ד אורי אפלבום, ראש אגף בכיר פרויקטים וטכנולוגיות ברשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, יסיים השבוע את תפקידו, וזאת במלאת שנתיים בלבד.
אורי אפלבום הוא בנו של ד"ר עמי אפלבום, המדען הראשי של משרד הכלכלה ויושב-ראש הרשות לחדשנות. בעקבות מינוי בנו, נאסר על האב לעסוק בתחומי תחבורה ציבורית ותחבורה חכמה.
התפקיד שבו שימש אפלבום היה תפקיד חדש שנראה כי נתפר למידותיו של אפלבאום. כפי שנחשף ב-News1, האגף שבראשו עמד חלש על תחומים שכבר טופלו על-ידי מנהל אגף רישוי ותכנון ומנהל אגף תשתיות תחבורתיות וישום גבי נבון. נושאים אלה נוגעים לתחום החדשנות במשרד. האגף בראשות אפלבום העסיק חמישה עובדים. תפקידו החדש של אפלבום התמצה בעבודה מול חברות ויא (Via) ואובר (Uber), ולכן לתפקיד זה היה די בעובד רגיל של הרשות לתחבורה ציבורית, ולא במנהל אגף בכיר.
התפקיד שהוגדר כמנהל אגף בכיר טומן בחובו דרגות שכר גבוהות והטבות למי שיזכה בו, כגון 25 אלף שקל משכורת פלוס קרן השתלמות פלוס רכב, בדומה לסמנכ"ל. אולם התפקיד החדש היה למעשה כמעט חסר תוכן, ולכן הגדרות התפקיד נמוכות ואינן כוללות דרישות בסיסיות כגון ניהול עבדים וכדומה.
כזכור, עובדים במשרד התחבורה, ששמם שמור במערכת, ביקשו להגיש מועמדות לתפקיד, ונרמז להם כי לא יעשו זאת מאחר שיש כבר זוכה מיועד בתפקיד.
אפלבום הגיע למשרד התחבורה מאגף הממונה על השכר במשרד האוצר, המקום ממנו הגיעה גם המנכ"ל לשעבר קרן טרנר-אייל. הוא נעדר רקע בתחבורה ציבורית או בטכנולוגיה. בעברו שימש כראש המטה המנכ"ל, פעל בעיקר בנושאי תעופה וים וכמעט שלא עסק בתחבורה ציבורית; וכאמור, אין לו ניסיון ניהולי ומקצועי.
הוא נחשב כמשרת אמון, ובעלי משרות שכאלה אינם מקבלים לרוב מינויים במשרד בו הם מכהנים, והם זקוקים לתקופת צינון. אולם מינויו המסתמן ללא תקופת צינון התאפשר לנוכח היותו קודם במשרד האוצר. גם אחרי עזיבת טרנר-אייל את התפקיד למשרד האוצר המשיך בתפקידו. כפי שנכתב אז ב-News1, במינוי שכזה תוך העדפתו על ותיקים ממנו במשרד בשנים רבות תוך התעלמות מחוסר נסיונו בתחבורה הציבורית יש טעם לפגם.
ממשרד התחבורה נמסר אז: "הניסיון הניהולי במשרד התחבורה מוכיח כי מיזמים המקבלים מיקוד ניהולי, אכן מתקדמים טוב יותר. תשומת לב ניהולית בכירה עתידה לקדם מיזמים חשובים ומורכבים, לטובת שיפור השירות בתחבורה הציבורית, בין היתר באמצעות הטמעת חלופות לכרטוס החכם באמצעות הרשאה לחשבון מרחוק, קידום תחבורה חכמה ויישומונים בשירות התחבורה הציבורית, ושיפור הקישוריות של התחבורה הציבורית עם אמצעי תחבורה משלימים (mobility as a service - ניידות כשירות)".
האם תבטל שרת התחבורה מירי רגב את התפקיד המיותר שבו כיהן אפלבום? ימים יגידו.

תאריך:  11/04/2021   |   עודכן:  11/04/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבכיר בתפקיד המיותר יסיים תפקידו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ויטמין p .
חנניה-  |  12/04/21 13:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
אחרי יותר מעשור טעון של פעילות בירושלים תעבור השבוע הפעלת הרכבת הקלה בירושלים לזכיין חדש    במוצאי יום העצמאות יסתיים השירות בשעה 22:00 ולמחרת יופעל בידי חברת כפיר    סיטיפס: "עשינו טוב לירושלים"    מנהל עמוד רכבת תקלה: "ברוך שפטרנו"
עידן יוסף
את השירות העירוני של התחבורה הציבורית בנתניה תפעיל חברה המורכבת משלוש חברות - אלון רבוע כחול (60%) שנכנסת לראשונה לתחום, איזי בס וציר הסעות ותיור
עידן יוסף
תחנות ת"א ההגנה, ת"א השלום, ת"א סבידור מרכז, ת"א האוניברסיטה והרצליה - תיסגרנה זמנית לתנועת רכבות בשל עבודות תחזוקה בין תל אביב ללוד
עידן יוסף
עידן יוסף
רכבת ישראל תתגבר את תדירות הקו המהיר לירושלים במהלך ימי הפסח    בקו החשמלי המהיר מהרצליה לירושלים העובר דרך תחנות תל אביב יופעלו מדי יום (חוץ משישי) שמונה רכבות מיוחדות, ויוארכו שעות הפעילות שלו עד חצות
רשימות נוספות
ביקוש מוגבר של נוסעים ברכבת  /  עידן יוסף
ישראייר טרם הפסיקה טיסות בשבת  /  עידן יוסף
בית שמש: אבן הושלכה על אוטובוס ציבורי  /  עידן יוסף
תחבורה בגובה העיניים  /  עידן יוסף
במה הרכבת הקלה תשפיע על ביקושים לנדל"ן  /  ישראל אברמוב
הליצן   /  אורנה מרקוס בן-צבי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il