X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"אנו נבחנים בתקופה חריגה ויוצאת דופן זו על יכולתנו לכבד את מוסדות השלטון, את שלטון החוק ואת העיקרון המרכזי שהוא משמיע לנו, ולפיו - הכל שווים בפני החוק" מלצר: למנות לעליון שופטים מהמגזר הפרטי
▪  ▪  ▪
חיות. החדשנות של מלצר [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

"אנו נבחנים בתקופה חריגה ויוצאת דופן זו על יכולתנו לכבד את מוסדות השלטון, את שלטון החוק ואת העיקרון המרכזי שהוא משמיע לנו, ולפיו - הכל שווים בפני החוק. השמירה וההקפדה על ערכי יסוד אלה, יש בהן להבטיח שהרקמה העדינה אשר ממנה מורכבת הדמוקרטיה הישראלית לא תיפרם, ולא תתממשנה כתוצאה מכך, חלילה, הסכנות האורבות לכל חברה מתוקנת". כך אומרת (יום ב', 12.4.21) נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, בדברי הפרידה מן המשנה לנשיאה, חנן מלצר, עם פרישתו.
חיות אמרה על מלצר: "כחבר להרכב, כראש הרכב וכחבר במובן הפשוט של המילה, נהנינו מחדות מחשבתו, משנינותו, מניסיונו ומבקיאותו הרבה בתחומי המשפט השונים, וגם מחוש ההומור המקסים שלו. אנו, חבריו השופטים, התברכנו בו, והתברך בו ובפסיקותיו הציבור כולו.
"הספרייה של בית המשפט העליון היא מגוונת ועשירה. היא אוצרת פסיקה וספרות משפטית מרחבי העולם. אך מגוונת ועשירה ממנה היא ספרייתו הפרטית של חנן, שידוע כאספן להוט של כל ספר בתחום המשפט וכמי שמקפיד להיות מעודכן תמיד בכתיבה האקדמית והמחקרית בארץ ובעולם. לצורך כך, אחד העיסוקים החביבים על חנן הוא שיטוט בספריות ובחנויות ספרים ברחבי העולם, גם כאשר אינו בקיא בשפת המקום, בחיפוש אחר 'אוצרות'".
לדברי חיות, מלצר "הטביע את חותמו כשופט בפיתוח מרשים של המשפט הישראלי בתחומים שונים". כיו"ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-21 וה-22, "זכורה במיוחד בהקשר זה החלטתו התקדימית בקנה מידה עולמי, לאסור על מפלגות לייצר התארגנות אנונימית ממומנת ברשתות החברתיות, בין היתר, באמצעות 'בוטים'". היא הוסיפה: "אחת התכונות הבולטות של חנן, אשר בזכותה הוא חביב ואהוד על הבריות ובזכותה צלחה דרכו כשופט, היא טוב לבו ואהבת האדם שלו. תכונותיו אלה ומחויבותו העמוקה של חנן לזכויות אדם, קיבלו ביטוי בכתיבתו המשפטית".
מלצר: האיזון נשמר ללא פסקת התגברות
מלצר אמר בנאום הפרידה שלו: "כשהגעתי – הפרקליטות ולעתים אף בית המשפט התייחסו לעמדת הממשלה כאילו היא עמדת המדינה ואילו אני חזרתי והדגשתי כי המדינה מורכבת משלוש רשויות:
הכנסת, הממשלה והרשות השופטת - ואין לאיש, או לרשות כלשהי זכות לדבר בשם המדינה ככזו.
אני שמח כי בשנים האחרונות הדבר הופנם וכי בתקופת כהונתי - מדיניות 'האיזונים והבלמים' בין הרשויות התקיימה ועצמאות הרשות השופטת נשמרה ללא פיסקת התגברות, והנני תקוה שכך יהיה גם בהמשך.
"אני מייחס חשיבות רבה לתחולת שלטון החוק על כולם, וכן לחופש העיתונות ולחופש ההפגנה, שמבלעדיהם שלוש הרשויות הנ"ל לא תהיינה נתונות לביקורת אפקטיבית, כפי שראוי. לשיטתי על כל שופט – וגם על שופטי בית המשפט העליון – לחוש כי הם באו בנעליהם של שופטי העבר במסורת ישראל, שישבו ב'שער העיר'. לפיכך עליהם לגלות רגישות וחמלה כלפי כל המתדיינים, וזאת כדי לשאוף לצדק במסגרת החוק".
על חיות אמר מלצר: "עבדנו בשיתוף פעולה מלא בתקופה קשה, שבה באו התקפות לא מוצדקות על בית המשפט. ידענו כי סוף האמת, החוק והצדק לנצח, ואולם המערכה לא נסתיימה, ועליכם חברותי וחברי להמשיך בה. בכל הפעילויות הללו כשניסנו להדוף את ההתקפות – ייעצנו לנשיאה מה לעשות, אבל היא הייתה זו שהחליטה ולקחה את הסיכונים והאחריות, ולדעתי בהצלחה. זו הנהגה". מלצר, שהגיע יחד עם יורם דנציגר ב-2007 מהמגזר הפרטי, הוסיף: "נראה לי שבתמהיל של שופטי בית המשפט העליון המורכב משופטים שהתקדמו במערכת השפיטה, מחוקרי משפט שהגיעו מהאקדמיה, מבכירים מהפרקליטות ומהייעוץ המשפטי – יש גם מקום לשופטים שמגיעים מהסקטור הפרטי... בית משפט זה חייב להמשיך ולהיות מעוזו האחרון של האזרח בריבו עם השלטון".
מלצר סיים בציטוט מתוך ספר שמואל באומרו: "ראוי שראשי הרשויות האחרות וכן הציבור יפנימו מסר זה כי שופטים על ישראל מביאים לשקט, לשלום ולשלווה על ישראל. ולחברי השופטים אומר: אל תגורו מפני איש ושימרו על המבצר!".
חימי: לא ניתן יד להתבהמות
ראש לשכת עורכי הדין, אבי חימי, אמר: לצערי אתה נפרד היום מבית משפט עליון המצוי תחת מתקפה מתמדת וחסרת תקדים. כך בית המשפט העליון - וכך יתר מוסדות שלטון החוק אשר מותקפים, בין היתר, על-ידי פוליטיקאים והכל מתוך אסטרטגיה פוליטית ולעיתים אף פרסונלית. למרבה הצער חלק מהציבור מגבש עמדתו ביחס לאמון במוסדות שלטון החוק ובית המשפט העליון בראשם, מתוך אותה פריזמה - ואכן אנו עדים לירידה מתמדת ומדאיגה באמון ש הציבור רוחש
למערכת המשפט. אז אני אומר בקול רם וצלול - מערכת אכיפת החוק והמשפט בישראל, היא מערכת מקצועית, אמינה וישרה. משרתים בה אנשים ישרי דרך המבצעים מלאכתם נאמנה, ורק בזכותם – בזכותכם - יש לנו את הזכות לחיות במדינה מתוקנת. מדינה שיש בה חוק וסדר".
חימי הוסיף: "לשכת עורכי הדין - ואני בראשה - נעמוד איתן אל מול כל ניסיון להחליש את מערכת אכיפת החוק, את בתי המשפט ואת בית המשפט העליון בראשם. לא ניתן יד לפופוליזם. לא ניתן יד להתלהמות. לא ניתן יד להתבהמות... כאשר אנו פוגעים ומטילים דופי במערכת המשפט,
במוסד היועץ המשפטי לממשלה ובתפקודה של פרקליטות המדינה - אנחנו פוגעים בשלטון החוק,
פוגעים בדמוקרטיה ופוגעים בנו, כל אזרחי המדינה... התפרקותם של מנהיגינו מעול הממלכתיות -
היא שמובילה לערעור הלגיטימיות של מערכת אכיפת החוק בעיני הציבור, היא שמחלישה את המלכות, והיא שעשויה להוביל אותנו לכאוס חברתי".

תאריך:  12/04/2021   |   עודכן:  12/04/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חיות: לכבד את העיקרון לפיו הכל שווים בפני החוק
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
יפה דורשת, לא יפה מקיימים
שאול א.  |  12/04/21 14:33
 
- אכן, חיות - מלכת הצביעות !!! ל"ת
רואה נכוחה  |  12/04/21 17:48
2
הרצחת וגם ירשת
אבי כהן  |  13/04/21 08:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מחלקת הסייבר בפרקליטות פונה למפעילים כמו גוגל, פייסבוק וטוויטר, מפנה את תשומת ליבם לפרסומים המהווים עבירה על החוק בישראל - בעיקר בנושאי ביטחון והסתה - והם מחליטים האם להסיר אותם    מלצר: הפניות אינן מהוות פגיעה בזכויות יסוד, משום שחלק מן הפרסומים אינם נעשים בידי בני אדם והפגיעה אינה ישירה בידי המדינה
מירב ארד
אמסלם יוצא נגד היועמ"ש שלא מאפשר לו לבצע מינויים ברשות החברות: "אתה נשוא תלונתי"    "מההתפלמסות איתך", כותב אמסלם - "לראשונה הבנתי את פשוטו של הפסוק "במקום המשפט שם הרשע"    "ראיתי אותך כראש החץ הפוגע בצורה מהותית וקשה בדמוקרטיה, וזאת כמובן ללא כל סמכות חוקית"
עידן יוסף
השימוש במכשיר צלייה (מנגל) צורך גז עלול להיות לא בטוח ולהוות סכנה למשתמש. השימוש הנפוץ במכשיר ביום העצמאות מביא את נציבות כבאות והצלה לפרסם כללי בטיחות:
מירב ארד
הוסיף: ממתינים לחתימת הממשלה כדי שנוכל לשלם ולהבטיח את מקומנו הריאלי בתור    אנשיו של גנץ יפגשו במהלך היום עם שר האוצר כ"ץ    50% מהמגזר הערבי לא מחוסנים - במשרד הבריאות חוששים מחודש רמדאן
מחלקה ראשונה
אחרי ביקור בארץ ישראל הקימה אוגוסטה ויקטוריה את האגודה למען הר הזיתים ועל שמה נקרא בית החולים הירושלמי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il