X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
אלוביץ לישועה על בני הזוג נתניהו ביולי 2015:

"תן לגברת הכל, ההוא מתאבד בשבילי"

ישועה: בשנת 2015 התנהל אתר וואלה כאילו הוא בשליטת אנשי נתניהו ולא הייתה לו כל עצמאות מערכתית בנוגע לסיקורו אלוביץ כתב לישועה: "אתה מבין את החשיבות העצומה להשאיר אותם מרוצים לעת הזאת?" שרה נתניהו כתבה: "הרשת של וואלה רעה מאוד. יש לי וליאיר עוד תפקידים בחיים חוץ מאשר לעבור על וואלה"
▪  ▪  ▪
יאיר נתניהו. "הוא המסית ומדיח" [צילום: גילי יערי, פלאש 90]

אתר וואלה התנהל בשנת 2015 כאילו הוא מצוי בשליטתם של אנשי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולא הייתה לו כל עצמאות עיתונאית בנוגע לסיקורו של נתניהו. כך אומר (יום ג', 13.4.21) מנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה, בהמשך עדותו במשפט נתניהו.
ב-6.7.15 כתב שאול אלוביץ לישועה: "מה שמרגיז שהגדול [נתניהו] יוצא מעורו כדי לעזור לו, ואנחנו לא יכולים לגמול לו בגלל חבורת אפסים [העיתונאים]... הגדול מפתיע אותי כל יום לטובה בדברים הכי חשובים, חייבים למצוא דרך לגמול לו". ישועה: "אני מבין ומחויב לזה והם [העיתונאים] לא ינהלו אותנו. בסופו של דבר אנחנו מספקים את הסחורה אבל אפשר יותר". אלוביץ: "אני לא אוהב להיות חייב. הוא באמת בסדר ומשנה את כל המורשת הישנה".
לדברי ישועה, הוא גם הסביר לאלוביץ שכדי לעשות יותר - יהיה צורך ליצור מערכת צייתנית יותר, בלי אבי אלקלעי (העורך בפועל דאז) ודב גילהר (מגיש בכיר), שכן "כל סדרה כזו [של פניות ולחצים] היא יום קרב". ישועה הדגיש, כי לא רצה לפטר את אלקלעי וגילהר, אם כי מדי פעם חלפה בדעתו המחשבה שאולי צריך להביא אנשים אחרים, ומדי פעם העלה את הרעיון בצורה טקטית (מבלי שהתכוון ליישמו) מול אלוביץ. כאשר דיבר אלוביץ על "המורשת הישנה", כוונתו הייתה לתקופה בה כיהנו גלעד ארדן ואבי ברגר כשר ומנכ"ל במשרד התקשורת; אלוביץ התלונן אז, ש"כל יום הם מוציאים החלטה נגד בזק".
"אני מרגיש חייב כל הזמן"
ב-8.7.15 כתב אלוביץ לישועה: "תן לגברת [שרה נתניהו] כל מה שניתן, ההוא מתאבד בשבילי". ישועה הסביר, שהכוונה היא שנתניהו מסייע לאלוביץ בהטבות רגולטוריות בנוגע לבזק. בהתכתבויות בין ישועה לאלקלעי, השניים דימו את המצב לשיפודיה וכינו ידיעה אוהדת לנתניהו בשם "שיפוד".
בשיחת טלפון באותו יום אמר אלוביץ לישועה, כי ניר חפץ אינו יודע שהוא מדבר במישרין עם נתניהו. אלוביץ הוסיף, בהתייחסו לנתניהו או לשלמה פילבר: "מה שההוא עושה, אני בחיים לא הייתי מאמין שהוא יכול לעשות דברים כאלה. הוא הולך נגד כולם, מקטן עד גדול... אני מרגיש חייב כל הזמן". ישועה השיב: "בשביל זה הלכתי לעבודה היום... בסופו של דבר אנחנו גוף ידידותי". אלוביץ טען באותה שיחה, כי וואלה אינה מספקת סיקור חיובי כמו בבחירות במארס של אותה שנה. ישועה אמר בעדותו, כי "עובדה שבבחירות היה פיק, אבל הסיקור החיובי לא נעלם. היה רצף שאנחנו כל הזמן נדרשים ונענים. זה לא היה מצב שאני יכול לראות באתר ידיעה נגד ראש הממשלה ושלא בעצמי אוריד אותה או שאקבל מיד דרישה לגביה".
התובעת, יהודית תירוש: "האם הייתם נדרשים להכניס שינויים כאשר העליתם ידיעה חיובית?". ישועה: "הנורמה הייתה שלא אנחנו עורכים את האתר. פעמים רבות כאשר היינו מעלים משהו, היו נדרשים שינויים - בכותרת, בכותרת המשנה, בתמונה, בהדגשים, כאשר אפשרנו למישהו להגיב. זו הייתה הנורמה". בחקירתו תיאר ישועה את המצב במילים "אין הקומץ משביע את הארי".
"לעשות בצורה מלאה מה שהם אומרים"
ב-3.6.15 הועברה לאלוביץ הודעה מזאב רובינשטיין, בשמה של שרה נתניהו: "הרשת של וואלה רעה מאוד. יש לי וליאיר עוד תפקידים בחיים חוץ מאשר לעבור על וואלה. אני לא יכולה להיות המודיעה לזאביק". ישועה העיד, כי היו מקרים בהם אמרו בטרוניה בני הזוג אלוביץ, כי "יאיר נתניהו קם בבוקר ועוקב אחרי הכל, מסית את שרה ואז מגיעות כל מיני דרישות לא-רציונליות באופן מיוחד. פעם שאול אמר 'הוא המסית והמדיח' כאשר היינו באיזשהו רצף לא-רציונלי. הועברו לי צילומי ווטסאפ שיאיר ששלח לשאול".
ישועה הדגיש ככלל, כי הדרישות לגבי נתניהו היו בלתי נורמליות (כלשונו), וכי שום גורם פוליטי אחר לא פנה באותה צורה ובוודאי שלא באותו היקף ובאותה יכולת להתערב בתכנים. הוא הסביר, כי כל אדם יכול לפנות בצורה לגיטימית לגבי אייטם שפורסם לגביו, אך פניות כאלו מטופלות בידי כתבים ועורכים ולא בידי הבעלים והמנכ"ל. "בדרך כלל פוליטיקאים עושים את זה בצורה עדינה, כי הם לא רוצים לגרום לניכור של אמצעי התקשורת או הכתב. פה זה היה אחרת. פה זה היה כאילו אנחנו שייכים להם, אנחנו צריכים לעשות בצורה מלאה מה שהם אומרים". לדבריו, היו מקרים בהם וואלה התבקש לפרסם ידיעות בצורה בלעדית.
בליל 18-19.8.15, כולל הרבה אחרי חצות, קיבל ישועה פניות מרובינשטיין וישועה לפרסם ידיעות על פגישתה של שרה נתניהו עם מריה קארי ועל עלייתו ארצה של חייל בודד עימו נפגש נתניהו. אלוביץ כתב: "שוב אנחנו מוצאים את עצמנו משתרכים אחרי השאר כאשר לנו יש אינטרס ולנו יש מה להפסיד... אתה מבין את החשיבות העצומה להשאיר אותם [בני הזוג נתניהו] מרוצים לעת הזאת? יש לנו הרבה בקשות לתיקון העוול שנעשה, מה עוד שיש דיון בבג"ץ". אלוביץ התלונן על אלקלעי, אך ישועה אמר שהוא חושש שאם הלה יעזוב - תהיה קריסה של המערכת ו"דברים ייצאו החוצה". אלוביץ השיב: "שמור על הדברים בינתיים. יש פגישה חשובה מאוד שדנה במרבית הדברים ביום ראשון".
"צריכים להשיג מראש הממשלה דברים שונים"
באוגוסט 2015 העביר אלוביץ לישועה סקר ששלח לו שלמה פילבר, של מאמרי דעה שפורסמו בוואלה, לפיו בשמונת החודשים הקודמים – רובם היו נגד נתניהו. ישועה הבין ממנו שיש לשפר את הסיקור ולמנוע פרסום של מאמרים שליליים. בחקירתו במשטרה אמר ישועה, כי ננזף באומרו שאינו יודע לפעול, ושאם היה פועל כהלכה – לא היו כאלה פרסומים שליליים. בועז בן-צור, סניגורו של נתניהו, העיר: "יש כאן סיקור שלילי מסיבי בתקופת השוחד".
ישועה הוסיף: "לכל אורך ההתנהלות בין שאול לבין ובין איריס לביני נאמר לי בצורה ברורה: יש פה את וואלה, יש פה את בזק, אנחנו צריכים להשיג מראש הממשלה דברים שונים. אלה ההטבות הרגולטוריות. לעיתים זה נאמר בצורה ספציפית: צריך לחתום על yes, חתם על yes. אני גם קראתי עיתונים. לא היה לי לוח זמנים; היו אומרים לי: יומיים רגישים, שבוע רגיש".
העדות שבה לשלהי 2012 ותחילת 2013. ישועה הביא כמה חודשים קודם לכן את טלי בן-עובדיה כעורכת ראשית. כאשר החל הסיקור האוהד, "התחילו פיצוצים יומיים, כי טלי היא עיתונאית שעומדת על דעתה ולא משתפת פעולה עם כאלה דברים, והיה ברור שבמצב הזה היא לא יכולה להישאר. לכן נאמר לי שאני צריך לפטר אותה או להזיז אותה לכמה שבועות, כי זה היה קרוב לבחירות, אבל לא יכולתי לעשות את זה מולה". אלוביץ ביקש מישועה למצוא את הדרך "שתגרום הכי פחות נזק" – דהיינו, שהיא תחשוף את עילת פיטוריה. "היא כתבה בעבר משהו נגד שרה [נתניהו] והיא ידעה שזה רודף אחריה".

תאריך:  13/04/2021   |   עודכן:  21/04/2021
+תמונה עגומה במיוחד של וואלה
15:10 13/04/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הציטוטים של אלוביץ עשויים ללמד על כוונת השוחד  ▪  לראשונה: עדות על התערבויות של שרה ויאיר נתניהו בסיקור  ▪  ההערה של השופטת שהזכירה מערכון של הגשש

ישועה. התערבויות לא נורמליות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"תן לגברת הכל, ההוא מתאבד בשבילי"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מעניין
פלג א  |  13/04/21 12:25
2
Tov ve'yaffeh, AVAL
Haim Mevin USA  |  13/04/21 17:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
שלוש מילים של אור אלוביץ עשויות/עלולות ללמד על כוונת השוחד של אביו ואולי גם על זו של נתניהו    יום של אין-ספור התנגדויות ואפילו התנגשויות אישיות בין התביעה להגנה
איתמר לוין
"הדברים שהיו קשורים לשרה היו לפעמים יותר לחוצים מאשר אלה שהיו קשורים לראש הממשלה"    אלוביץ הודה לישועה על תרומתו לאישור עסקת בזק-yes    חילופי דברים קשים לאחר שהתובעת יהודית תירוש טענה שהסניגור בועז בן-צור איים עליה בהנפת אצבע; בן-צור מכחיש: זו חציה של גבולות
איתמר לוין
במוצאי יום הבחירות כתב אור אלוביץ לישועה: "הצלת את ביבי". ישועה השיב: "אני מקווה שהוא יידע להעריך ולומר תודה". שאול אלוביץ: "נקווה שכן". אור אלוביץ: "לא נקווה, נדרוש"    ישועה בעדותו: ידעתי שכל ידיעה שלילית מובילה לפיצוץ    סניגורו של אלוביץ: לא נתקלתי בבית משפט שנותן לתביעה כזה חבל; השופטת פרידמן-פלדמן: ערעורים - במקום אחר
איתמר לוין
שופט ביהמ"ש העליון, אלכס שטיין, הורה לפרקליטות להעביר להגנה את רשימת החומרים בתיק 1000 הישן - כך שתוכל לבקש מסמכים בודדים ולא את כולם; וכן לחשוף קטעים קצרים שהושחרו בעדויותיהם של בן כספית ואחרים    קובע לראשונה כללים להשחרות חומרי חקירה ומגביל את השימוש של הפרקליטות בכלי זה
מרדכי ליפמן
מנדלבליט לא עשה בזימון השימוע הזה "טובה" לנתניהו    מדובר באקט חוקי, פעולה הכרחית לפני העמדה לדין    זהו הליך מקדים, שמתקיים כשגרה, לאחר שהמשטרה סיימה חקירה בחשד לביצוע פשע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il