X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רזה קרימי
אירן: "זוהה החשוד בחבלה בנתנז"
ברפובליקה דווח כי האיש, רזה קרימי, עזב לפני הפיצוץ שאירע ביום ראשון דווח עוד כי נעשים מאמצים לעצור אותו ולהסגירו אירן האשימה השבוע את ישראל בפיצוץ ואמרה כי מדובר ב"טרור גרעיני"

אירן הודיעה (שבת, 17.4.21) כי האיש האחראי לפיצוץ במתקן הגרעיני בנתנז נמלט מגבולותיה. בטלוויזיה הרשמית של אירן דווח כי האיש, רזה קרימי, עזב את המדינה לפני הפיצוץ שאירע ביום ראשון שעבר וכי נעשים מאמצים לעצור אותו ולהשיבו לרפובליקה. טהרן האשימה השבוע את ישראל בפיצוץ ואמרה שמדובר ב"טרור גרעיני".
בד בבד, נציג רוסיה בשיחות הגרעין בין המעצמות לאירן בווינה, אמר בסוף הסבב השני של הדיונים כי נציגי טהרן והמדינות החברות הביעו סיפוק מההתקדמות עד כה. עוד הוא הדגיש שהצדדים מחויבים להמשיך במשא-ומתן כדי להשלים אותו בהקדם.
במדינות ה-E3 החברות בהסכם הגרעין - גרמניה, צרפת ובריטניה - העריכו ביום רביעי כי קיים סיכוי סביר שהפעולה שיוחסה לישראל בנתנז והשיח בעקבותיה נועדו לפגוע בשיחות הגרעין. עם זאת דיפלומטים מערביים אומרים כי ישנו סיכוי שהפעולה בנתנז דווקא תדחוף את האמריקנים להפגין רחמים כלפי האירנים בעקבות התקיפה, ואולי דווקא ידחוף אותם לכיוונם. בוול סטריט ג'ורנל דווח כי פקחי הסוכנות לאנרגיה אטומית מגיעים היום לאתר בנתנז.
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הגיב הלילה להחלטת אירן להעשיר אוראניום ברמה של 60% ואמר כי היא מנוגדת להסכם הגרעין: "אנו לא תומכים בכך או חושבים שזה מסייע שאירן נוקטת במהלך של העשרה ל-60%. זה מנוגד להסכם". עם זאת, בהמשך מסיבת העיתונאים שערך ביידן בבית הלבן, אמר הנשיא האמריקני כי הוא מרוצה מכך שאירן ממשיכה בדיונים עם ארצות הברית ובנות בריתה בנוגע לחזרה להסכם הגרעין.

תאריך:  17/04/2021   |   עודכן:  17/04/2021
+"ההתרברבות בתקיפות פוגעת במו"מ מול אירן"
08:36 18/04/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

הממשל האמריקני העביר מסרים לממשלת ישראל ולפיהם הוא אינו מרוצה מן הפרסומים שעסקו בהרחבה בתקיפת יעדים אירניים שונים  ▪  היום אחר-הצהריים יתכנס הקבינט המדיני-ביטחוני לדיון בנושא האירני

המתיחות בין ישראל לאירן לדיון בקבינט [צילום: IRIB, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
אלדד שביט, סימה שיין
למרות שהן ארה"ב והן אירן מתעקשות שהצעד האחר הוא שיעשה את הצעד הראשון, הנחת העבודה של ישראל צריכה להיות שבסופו של דבר הסכם הגרעין ישוקם    במקום ליצור שוב עימות פומבי עם וושינגטון, על ירושלים לפעול בחשאי כדי להבטיח שההסכם יהיה טוב יותר מקודמו, ובמקביל - להמשיך לקדם אינטרסים חשובים אחרים שלה הקשורים לטהרן
איציק וולף
יו"ר הפרלמנט האירני הודיע בחשבון הטוויטר שלו על ההצלחה של מדעני הגרעין האירניים להעשיר אורניום לרמה של 60%, רמת ההעשרה הגבוהה אי-פעם המביאה את האירנים צעד נוסף לקראת פיתוח נשק גרעיני    "רצונו של העם האירני יצליח לגבור על כל מזימה"
איציק וולף
שר החוץ האירני קרא לממשל ביידן-האריס לבחור לשוב להסכם הגרעין שנחתם על-ידי ממשל אובמה ולא להמשיך את המדיניות של ממשל טראמפ
איציק וולף
גרמניה, בריטניה וצרפת מביעות דאגה מפני ההודעה האירנית על הכוונה להתחיל בהעשרת אורניום לרמה של 60%    מדובר בהתפתחות רצינית משום שייצור אורניום מועשר ברמה גבוהה מהווה צעד חשוב בייצור נשק גרעיני, לאירן אין צורך אזרחי בהעשרה כזו"
עידן יוסף
מסרים לוחמניים מטהרן בעקבות הפגיעה באתר הגרעין בנתנז    נשיא הרפובליקה האיסלאמית האשים את ישראל והבהיר: "לא תצליחו לעצור אותנו"    שר החוץ זריף: "התחיל סחרור מסוכן שיכול להיגמר רק ע"י סיום הטרור הכלכלי האמריקני"    אירן הודיעה כי בתגובה לחבלה תפעיל סרכזות מתקדמות ותעשיר אורניום לרמה גבוהה יותר‎
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il