X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רבע מתושבי ישראל ממחזרים מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, אבל רק 40% מהציבור מודע לכך שיש בעירם מתקני איסוף וכך יכולת מחזור הפסולת האלקטרונית גבוהה לעומת המצב הקיים בפועל ומי ממחזר יותר - גברים או נשים?
▪  ▪  ▪
[צילום: קובי גדעון/פלאש 90]

סקר בנושא מחזור פסולת אלקטרונית מעלה כי לציבור יש נכונות גבוהה למחזר פסולת חשמלית ואלקטרונית. 76% מהנשאלים מציינים שאם היו יותר מתקני מחזור בעירם היו משתמשים בהם. רבע מתושבי ישראל (26%) מדווחים שהם ממחזרים מוצרי חשמל ואלקטרוניקה. אולם רק כ-40% מתושבי הארץ מודעים לעובדה כי ישנם מתקני איסוף בערי המגורים שלהם.
הסקר נערך על-ידי מכון הגל החדש עבור התאגיד החברתי Ecommunity וניתן ללמוד ממנו על הרגלי המחזור של הציבור ועל דרכים לשפרם, לבחון את הנכונות של הציבור למחזר פסולת חשמלית ואלקטרונית ולבדוק את רמת המודעות של הציבור לנושא.
לפי הסקר, ישנה, מודעות נמוכה יחסית לחובתו החוקית של הספק, שמוכר לנו מכשיר חדש, לאסוף את המוצר הישן, ורק 55% מכלל הציבור מודעים לכך.
87% מהנשאלים מסכימים כי העברת פסולת חשמלית ואלקטרונית למתקני המחזור תתרום לשמירה על הסביבה. פסולת חשמלית ואלקטרונית נתפסת על-ידי מרבית המשיבים כרעילה ביותר מבין כל הפסולת הביתית. כמו-כן, קיימת הסכמה מלאה לכך שפסולת חשמלית ואלקטרונית מזיקה לסביבה ולבריאות בגלל שיש בה מתכות רעילות.
הרוב המכריע של המשיבים מסכימים כי הנזק של הפסולת האלקטרונית בסביבה הוא גם זיהום האדמה, זיהום האוויר וגם זיהום המים. ישנה הסכמה רחבה לכך שפסולת חשמלית ואלקטרונית אשר מוטמנת באדמה ללא פיקוח וטיפול גורמת לחומרים הרעילים שבה לחלחל למי התהום או להצטבר בצמחים ובגופם של בעלי חיים.
נושא חשוב נוסף שעולה בסקר הוא הערך המוסף של Ecommunity. כתאגיד חברתי שמעסיק אנשים עם מוגבלויות, הוא נתפס בקרב הציבור כמרשים ביותר: כשלושה רבעים מהמשיבים מציינים כי עצם העסקת אנשים עם צרכים מיוחדים בתאגיד משפיעה באופן חיובי על הרצון להביא פסולת חשמלית ואלקטרונית לנקודות איסוף. האוכלוסיות עם המעורבות הגבוהה ביותר בנושא של מחזור פסולת חשמלית הם גברים בני 54-35 ובעלי השכלה והכנסה גבוהה וזאת לעומת מעורבות נמוכה יחסית של נשים במיוחד בנות 34-18.
יוסי חזאי, מנכ"ל תאגיד Ecommunity: "כתאגיד חברתי אנו חשים אחריות ומחויבות כלפי העולם שנשאיר לדור הבא . לאור תוצאות הסקר אנחנו רואים לנכון להגביר את מאמצי ההסברה והעלאת המודעות של הציבור בישראל בנוגע לחשיבות המחזור ולאפשרויות המחזור הקיימות בכל עיר בארץ. אנו מאמינים שאחרי ההתאוששות ממגפת הקורונה נראה בהדרגה עלייה במאמצי ההסברה וההתמודדות של הרשויות השונות עם המזהמים שמסכנים את כדור-הארץ שלנו. בימים אלה אנו בוחנים מהלכים ושיתופי פעולה סביבתיים לקידום הנושא עם חברות וגורמי חינוך".

תאריך:  19/04/2021   |   עודכן:  19/04/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פסולת חשמלית: הציבור לא מודע למיחזור
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
איילת פישביין
חושש כי מהלך כזה עלול לשנות את אופיים של אזורים שלמים בארץ ולפגוע ביכולתה של המדינה לייצר מזון בעתיד    הגיב בחומרה לבקשת קיבוץ אדמית להקים מתקן סולארי במטע מוזנח סמוך לקיבוץ, בנימוק שמתקן סולארי רווחי יותר ממטע
איתמר לוין
הבעלים לשעבר של בית ההשקעות אלפא פלטינום הודה שקיבל במרמה 40 מיליון שקל מכספי המשקיעים והשתמש בהם לחברות שבבעלותו, להונאת פונזי ולצרכיו הפרטיים
עידן יוסף
נתניהו השתכנע לתמוך ביוזמה של אריה דרעי לקדם קיום בחירות ישירות לראשות הממשלה ללא פיזורה של הכנסת    ייתכן שחוק בנושא יוגש כבר השבוע וימנע בחירות חמישיות    ישראל כ"ץ בשיחות סגורות: אם נתניהו לא יכול, אני צריך להקים ממשלה
איתמר לוין
היו"ר לשעבר של ועד עובדי נמל אשדוד הורשע במרמה והפרת אמונים; בית המשפט המחוזי - אשר במקור זיכה אותו לחלוטין - הסתפק ב-150 שעות שירות לתועלת הציבור    ברק-ארז: העונש הראוי הוא מאסר ממש, אך ניתן להסתפק בעבודות שירות בשל חלוף הזמן וזיכויו של חסן מעבירת שוחד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il