בית הדין לתחרות אישר (יום ד', 21.4.21) את ההסכמות אליהן הגיעה הממונה על התחרות עם בוקינג. תוך חצי שנה מהיום בוקינג תסיר מגבלות שהיו קיימות בהסכמיה עם בתי מלון ומקומות אירוח.
על-פי הוראות הצו המוסכם, שאושרו במלואן על-ידי בית הדין לתחרות, בוקינג לא תוכל למנוע מבתי מלון להציע ללקוחותיהם מחירים ותנאים טובים יותר מאלו שמוצעים באתר Booking.com בפלטפורמות online מתחרות. בנוסף, בוקינג לא תוכל למנוע מבתי מלון להציע מחירים או תנאים טובים יותר באמצעים שאינם מקוונים (offline). כך למשל, מלונות יוכלו להציע ללקוחות מחיר נמוך יותר בטלפון או בדלפק המלון. מלונות יוכלו להציע גם סוגי חדרים שונים בפלטפורמות אונליין מתחרות או באתר הבית שלהם מאלו שמוצגים בבוקינג.
הוראות הצו דומות להתחייבויות שבוקינג נטלה על עצמה באירופה בשנת 2015, בעקבות בדיקה משותפת של רשויות התחרות באיטליה, צרפת ושבדיה.
ההסתייגויות שהגישה התאחדות בתי המלון נגד ההסכמות אליהן הגיעה הממונה על התחרות נדחו על-ידי בית הדין באופן מלא. בית הדין קבע כי לא ברור כיצד התאחדות בתי המלון המייצגת את חבריה, מייצגת את האינטרס הציבורי.
כמו-כן קבע בית הדין, כי ההסכמות אליהן הגיעה הממונה מקדמות את התחרות וראויות. ההתחייבויות מושא הצו יעמדו בתוקפן לפרק זמן של 4 שנים.
תגובת Booking.com: "כחברה אחראית, אנו מייחסים חשיבות רבה לשמירה על הוראות הדין והרגולציה בישראל, בדיוק כפי שאנו שואפים לעשות בכל מקום אחר בו אנו פועלים. על כן, אנו מברכים על ההסכמות אליהן הגענו עם רשות התחרות, אשר אינן כוללות, במפורש או במשתמע, כל ממצא של הרשות בדבר הפרת חוק התחרות בידי Booking.com. כעת אנו יכולים להמשיך בגיבושן של שותפויות חזקות עם מקומות אירוח בישראל, כפי שעשינו עד כה. אנו מצפים להמשיך לקיים את השותפות החזקה שיש לנו עם ספקי מקומות אירוח מכל הסוגים בישראל, באופן שיבטיח להם גישה לביקושים באמצעות היצע גלובאלי, כפי שעשינו מאז ומתמיד, וכתוצאה מכך נסייע בהתאוששות הענף שלנו".