X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

כאשר אדם זקוק לטיפול רפואי הוא פונה לרופא המשפחה או לבית-החולים, הוא נותן אמון באנשי המקצוע הרפואיים שאלו אכן ישפרו את מצבו. לעיתים קרובות איננו חושבים על האפשרות שרופאים ואנשי מקצוע אחרים בתחום הבריאות המטפלים בנו עשויים לטעות ואף להתרשל בטיפול שהם נותנים לנו.
מהי רשלנות רפואית?
רשלנות רפואית מתרחשת כאשר רופאים ואנשי מקצוע אחרים בתחום הבריאות מעניקים טיפול שאינו עומד בסטנדרטים המקובלים בקהילה הרפואית, דבר אשר מציב את המטופל בסיכון לפציעה חמורה או למוות. כאשר רופאים ואנשי מקצוע בתחום הרפואה אינם עומדים בסטנדרט הטיפול המקובל וכישלונם מביא לנזקים בריאותיים למטופל, עשויה להיות מוגשת נגדם תביעת רשלנות רפואית.
רשלנות רפואית מורכבת מפגיעה בסטנדרט הטיפול או מחוסר פעולה הגורם לפגיעה בחולה. אם אדם נפגע בגלל טיפול רפואי שקיבלת, יהיה עליו להוכיח שהרופא התרשל וכי הרשלנות היא זו שגרמה לנזקיו.
האם יש לכם עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית?
במקרה של רשלנות רפואית, נדרש להוכיח כי רשלנות של איש מקצוע בתחום הבריאות גרמה לפציעותיך. חשוב להבהיר, כי קבלת טיפול רפואי שהמטופל פשוט לא מרוצה ממנו אינה מספיקה כדי לטעון טענת רשלנות. אם הטיפול של הרופא עמד בסטנדרט הטיפול המצופה ממנו, ייתכן שלא תוכלו להוכיח טענת רשלנות. במשרד עורכי דין שמואל קשיוב יכולים לבדוק את המקרה הספציפי שלכם ולהציע הערכה כנה של מהות התביעה הפוטנציאלית והאפשרויות המשפטיות שעומדות בפניכם.
נזק כתוצאה מרשלנות רפואית
כדי לקבל פיצויים בתביעת רשלנות רפואית, יש להראות כי למטופל נגרם נזק כתוצאה מהטיפול הרשלני שניתן לו. אם רופא עשה טעות שלא גרמה בסופו של דבר לנזק, לא ניתן לקבל פיצוי. הפגיעה יכולה לכלול הפסדים כספיים, פגיעות פיזיות או הפסדים שאינם ממוניים כדוגמת כאב וסבל. במקרים רבים אנשים סובלים משלושת סוגי הנזק.
ההפסדים הכספיים שעלולים להיות קשורים לפגיעות קשות בגלל רשלנות רפואית עשויים להצטבר במהירות. אדם עלול למצוא את עצמו מתמודד עם הוצאות רפואיות רבות ויקרות, הפסדי הכנסה, עלויות שיקום והוצאות נוספות. משפחות רבות מתקשות לספוג את ההוצאות האמורות וכן את אובדן ההכנסה של המטופל אשר נגרם עקב מקרה הרשלנות.
מקרים של רשלנות רפואית
כל אנשי המקצוע הרפואי נדרשים לעמוד בסטנדרט הטיפול המצופה בהם בתחומם בקהילה הרפואית. ישנן מספר דרכים בהן רופא יכול להתרשל, כולל:
  • איחור באבחון או אבחון מוטעה
  • טעויות במתן תרופות
  • שגיאות כירורגיות
  • שימוש שגוי בציוד רפואי
  • מעקב הריון רשלני או טיפול רשלני במהלך הלידה.
עיכוב באבחון או אבחון שגוי עלול לגרום להחמרת מצבו של החולה, והוא עשוי לקבל טיפול שהוא לא זקוק לו, טיפול שאף עלול לפגוע בו. במקרים חמורים כמו סרטן, אבחנה מאוחרת עלולה לגרום למותו של המטופל.
למרבה הצער, אנשי מקצוע בתחום הרפואה יכולים לעשות טעויות במתן תרופות. הרופא יכול לטעות במרשם שהוא מספק לחולה, אחות יכולה לתת תרופות לחולה הלא נכון או במינון הלא נכון או שהרוקח עלול לטעות בעת מילוי המרשם. תרופות יכולות לקיים אינטראקציה עם תרופות אחרות בצורה מסוכנת, ואנשים רבים סובלים מאלרגיות לתרופות מסוימות. כאשר נעשות טעויות במתן תרופות, עשויים להיגרם פציעות חמורות.
סוגים שונים של שגיאות כירורגיות עלולים להתרחש ולגרום לפציעה בחולים. דוגמאות קיצוניות יכולות לכלול השארת מכשירים רפואיים בגוף, ניתוחים לא נכונים או ניתוחים על המטופל הלא נכון. טעויות יכולות להתרחש גם בשלב שלאחר הניתוח, כגון אי-הבחנת דימום יתר או זיהום. במקרים מסוימים של רשלנות רפואית נעשה שימוש לא נכון בציוד רפואי. מכשירים רפואיים מסוימים עשויים להיות פגומים ולגרום לפציעה.
יצירת תנאים לא בטוחים במהלך ההריון והלידה עלולה לגרום נזק לתינוק וליולדת. טעויות אלה יכולות לכלול טיפול רשלני בסוכרת הריון, אי-זיהוי של סימני מצוקה עוברית אצל התינוק במהלך הלידה וכן בעיות אחרות.
מדוע טעויות רפואיות מתרחשות?
חלק ניכר מהסיבות שבגינן מתרחשות טעויות ומקרי רשלנות רפואית כוללות את הדברים הבאים:
  • כשלים בתקשורת בין צוות בית-החולים לרופאים בנוגע לטיפול בחולים.
  • רישום לקוי של אנשי מקצוע רפואיים שגורמים לרופאים להחמיץ מידע חשוב אודות האלרגיות או ההיסטוריה הרפואית של המטופל.
  • מחסור בכוח אדם אשר עשוי להוביל לביצוע עבודה לא מדויקת בחוסר תשומת לב.
  • עייפות שיכולה לפגוע בקבלת החלטות טובה.
מקרים נפוצים של רשלנות רפואית
אנשים רבים נפגעים מדי שנה בגלל שגיאות רפואיות שניתן למנוע. שגיאות אלה יכולות להיגרם על-ידי רופאים, אחיות, מנתחים, מרדימים, טכנאים, רוקחים ואנשי מקצוע רפואיים אחרים. רופאים, בתי-חולים, מרפאות פרטיות ועוד מוסדות וגופים רפואיים רבים עשויים להיות אחראים לרשלנות רפואית. סוגים נפוצים של רשלנות רפואית כוללים את הדברים הבאים:
  • פציעות לידה
  • אבחונים מוטעים ואבחונים מאוחרים
  • זיהומים בבית-החולים
  • רשלנות בביצוע הרדמה
  • טעויות במתן תרופות
  • שגיאות בחדר המיון
  • שגיאות בהליכי פוריות
  • שגיאות כירורגיות, כולל ניתוחים המבוצעים בצורה רשלנית
  • שימוש בציוד רפואי פגום.
במקרים רבים, הקורבנות אינם מבינים בתחילה כי פגיעתם נגרמה בגלל רשלנות רפואית. אם סבלת מפציעות או שאיבדת אדם קרוב לאחר הליך רפואי, חשוב לדבר עם עורכי-דין מנוסים ברשלנות רפואית כדי לבדוק את הסיבה לנזקים שלכם. אנשים סומכים על אנשי מקצוע בתחום הרפואה בחייהם וברווחתם. כאשר טעויות רפואיות גורמות לפציעות או למקרי מוות, הקורבנות ומשפחות האנשים שנפגעים זכאים להגיש תביעות בגין רשלנות רפואית כדי להטיל אחריות על הגורמים שהתרשלו במעשיהם.

תאריך:  28/04/2021   |   עודכן:  28/04/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il