X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט העליון דחה את הרוב המכריע של הערעורים בני משפחת הירשמן שעמדו בראש המרמה נדונו לעונשים של עד חמש שנות מאסר
▪  ▪  ▪
מתתיהו הירשמן. ראש התרמית [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

נאשמי "קהילת המתמידים", שהורשעו בהונאת המדינה בעשרות מיליוני שקלים לטובת מוסדותיהם הנמנים על הקהילה החרדית בירושלים, ירצו עונשי מאסר משמעותיים - קובע סופית (יום ה', 29.4.21) בית המשפט העליון.
מתתיהו הירשמן, שעמד בראש המוסדות, נדון לחמש שנות מאסר לקנס של 150,000 שקל. חיים הירשמן נשלח לארבע שנות מאסר ונקנס ב-30,000 שקל. שמואל הירשמן ירצה 30 חודשי מאסר וישלם 50,000 שקל. יצחק ואלעס נדון ל-16 חודשי מאסר ולקנס של 20,000 שקל. אליעזר לנדוי ייכלא ל-30 חודשים וישלם 50,000 שקל. עמרם הירשמן ירצה ארבעה חודשי עבודות שירות. יעקב זיבאלד נדון לשלושה חודשי עבודות שירות וקנס של 25,000 שקל. בית המשפט העליון ביטל את הרשעתו של צבי הירשמן, שנדון במקור למאסר על תנאי ו-30,000 שקל קנס.
הכרעתו של בית המשפט העליון היא בהסכמת הצדדים, ובכך נדחו ברובם המכריע הערעורים על פסק דינו של שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, השופט רם וינוגרד. השופטים ג'ורג' קרא, יעל וילנר ואלכס שטיין קיבלו את ערעור המדינה וקבעו שהיקף המרמה היה 40 מיליון שקל, ולא "רק" הסכום שהתקבל במרמה - 24 מיליון שקל. הם אומרים, כי די בכך שבוצעה מרמה כדי "לצבוע" את הכסף כולו, כולל זה שניתן כדין, שכן מן הסתם המדינה לא הייתה מעניקה אותו אילו הייתה מודעת למתרחש. עוד קבע העליון, כי המדינה תחלט את בניין ישיבת "קהילת המתמידים" בירושלים, לאחר שהתחייבה שלא לפגוע בפעילות בית הכנסת שבמקום.
וינוגרד הרשיע את בני החבורה, רובם קרובי משפחה, ב-1,650 עבירות של זיוף בכוונה לקבל דבר בנסיבות מחמירות, מאות עבירות של זיוף בנסיבות מחמירות, מאות רבות של עבירות של שימוש במסמך מזויף, מאות רבות של עבירות רישום כוזב במסמכי תאגיד, מאות עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והלבנת הון במלוא סכום המרמה.
בראש הקבוצה עומד מתתיהו הירשמן, אותו הגדירה המדינה "מנהיג בקהילת המתמידים ועומד בראש הנהלת הקהילה", ומי שניהל את מארג העמותות ואת מערך המרמה המסועף. לצידו הורשעו בניו - חיים הירשמן וישראל הירשמן - שהיו כולם פעילים ב-25 העמותות שהורשעו גם הן. עמרם הירשמן, אחיו של מתתיהו, הורשע גם הוא, וכך גם שמואל הירשמן, בן משפחה נוסף. כמו-כן הורשעו מנהלים נוספים בעמותות: יצחק ואלעס, אליעזר לנדי ויעקב זיבאלד.
לדברי וינוגרד, "התמונה המצטיירת מכל אלה היא של התנהלות שיטתית ומתוחכמת בנוגע לביקורות הנערכות מטעם משרד החינוך, שכל מטרתה להקים מסך עשן שמסווה את פעולות המרמה. מוסדות המתמידים עשו כל שלאל ידם כדי למנוע מצב בו תתקיים ביקורת פתע. לשם כך פעלו המתמידים בדרך של שינוי כתובות תדיר, המקשה על ביצוע הביקורת מלכתחילה, אספו מידע על הביקורות הן באמצעות קבלת המידע מאחרים והן באמצעות מעקבים אחר מבקרים, וכל זאת כדי לעקר את אלמנט הפתאומיות שבביקורת, כך שיהא סיפק בידם להיערך לאופרציה הנחוצה להסעת תלמידים לביקורות המתקיימות מחוץ למקום מגורי ולימודי האברכים.
"הנאשמים הקימו מערך המוני של הסעים כדי להביא לכך שהתלמידים יתייצבו לאותן ביקורות שנערכו בכתובות הרשומות של הלימודים. מאחר שבחלק מהעמותות דווח מספר רב של תלמידים, שאין כל אפשרות להחילו במקומות הלימוד המצומצמים בהם פעלו הכוללים של מוסדות המתמידים, דיווחו חלק מהעמותות על מקומות לימוד פיקטיביים בהם לא פעל כולל כלשהו של המתמידים. במהלך הביקורות חולקו תעודות זהות מזויפות לתלמידים על-מנת שאלה יתחזו לאחרים. כל זאת כדי ליצור מצג כוזב כאילו התלמידים הפיקטיביים שדווחו למשרד החינוך אכן לומדים בכוללים אלה".
וינוגרד קיבל את עמדת המדינה, לפיה המעורבים הגישו למשרד החינוך בקשות כוזבות רבות לתמיכה במוסדות תורניים השייכים לקהילת המתמידים. הבקשות הוגשו בשם עמותות שונות, הנמצאות כביכול בשליטת אנשים שונים ופועלות ממקומות שונים, כאשר בפועל כל העמותות הופעלו על-ידי הנאשמים והיו בשליטתם הבלעדית. לבקשות הכוזבות צירפו הנאשמים מסמכים מזויפים, שייצרו מצג שווא כאילו העמותות פועלות כדין ועומדות בדרישות הסף של משרד החינוך לקבלת כספי תמיכה. כמו-כן הוצגו למשרד החינוך מצגי שקריים על מספר התלמידים במוסדות העמותות, כמות אותה הגדילו הנאשמים על-ידי שימוש בפרטים של מי שאינם תלמידים בפועל בעמותות הללו.
בנוסף, הורשעו הנאשמים בזיוף מאות תעודות זהות נושאות תמונות של מתחזים, דבר שנועד להבטיח שמצג השווא ביחס למספר התלמידים לא ייחשף על-ידי המדינה. במקרה של ביקורת מצד המדינה באחת העמותות, דאגו הנאשמים להזעיק למוסדות הרלוונטיים את המתחזים, ציידו אותם בתעודת הזהות המזויפת המתאימה לדיווח הכוזב שהועבר למשרד החינוך ביחס למוסד נשוא הביקורת והנחו אותם להציג אותן בפני המבקרים.
וינוגרד גם פירט את הסכומים שקיבלו העמותות השונות. הבולטות שבהן: אדירי התורה - 4.3 מיליון שקל; אגלי טל - 4 מיליון שקל; קהל עדת ירושלים - 2.5 מיליון שקל; תפארת יחזקאל - 2.6 מיליון שקל; ארגון אברכים סנהדריה - 2.2 מיליון שקל; נווה יאיר - 2 מיליון שקל; מגלי עמוקות לב ירושלים - 1.8 מיליון שקל.
מתתיהו הירשמן הורשע בכל אלפי העבירות שביצעו העמותות, ובנוסף לכך - הלבנת הון עצמאית בסך 10.3 מיליון שקל. חיים הירשמן הורשע באלפי עבירות שביצעו העמותות בשנים 2010-2009, בהלבנת הון נוספת בסך 1.8 מיליון שקל וב-18 עבירות של שיבוש מהלכי משפט, הטרדת עד והפרת הוראה חוקית. שמואל הירשמן הורשע בכל אלפי העבירות של העמותות, לצד הלבנת הון עצמית בסך 20 מיליון שקל, וב-18 עבירות של הטרדה, שיבוש והפרת הוראה.
ישראל הירשמן הורשע בביצוע מאות עבירות של העמותות בשנת 2010 ובהלבנת הון בסך 850,000 שקל. חיים הירשמן הורשע בהלבנת הון בסך 275,000 שקל. עמרם הירשמן הורשע בסיוע לביצוע מאות עבירות של העמותות בשנת 2010 ובהלבנת הון בסך 330,000 שקל. יצחק ואלעס הורשע בביצוע אלפי עבירות העמותות בשנים 2010-2009 ובהלבנת הון בסך 1.4 מיליון שקל. אליעזר לנדי הורשע באלפי העבירות של העמותות. יעקב זילבאד הורשע בסיוע למאות עבירות של העמותות בשנים 2010-2009 ובהלבנת הון ב-80,000 שקל.

תאריך:  29/04/2021   |   עודכן:  29/04/2021
+21 חודשי מאסר לבכירה לשעבר במשרד הבריאות על שוחד
13:48 29/04/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ויקטוריה שמיט, שהייתה מנהלת תחנת ההסגר בנמל אשדוד, קיבלה במשך תשע שנים 195,000 שקל מיבואן של תוספי מזון; העונש החמור ביותר בפרשה

נמל אשדוד [צילום: אדי ישראל, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מאסרים לחרדים מ"קהילת המתמידים" שרימו את המדינה ב-40 מ"ש
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רימו ב-40 מליון וישלמו 350,000 ל"ת
כדאי להיות רמאי  |  29/04/21 13:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סדום ועמורה
איתמר לוין
היו"ר לשעבר של ועד עובדי נמל אשדוד הורשע במרמה והפרת אמונים; בית המשפט המחוזי - אשר במקור זיכה אותו לחלוטין - הסתפק ב-150 שעות שירות לתועלת הציבור    ברק-ארז: העונש הראוי הוא מאסר ממש, אך ניתן להסתפק בעבודות שירות בשל חלוף הזמן וזיכויו של חסן מעבירת שוחד
איתמר לוין
הח"כית לשעבר תועמד לדין בפרשת מרמה בהיקף 2.3 מיליון שקל במפלגת בל"ד במערכות הבחירות של 2013    מנדלבליט החליט שלא להעמיד לדין את המפלגה עצמה
איתמר לוין
המדינה: נתן פורמן, שהיה מנהל אגף המשק בחברה, קיבל מיליון אירו מקבוצת דיימלר-בנץ    מואשם גם בהעלמת הכנסות בסך 26.7 מיליון שקל בשנים 2014-2003
איתמר לוין
מבקשת להרשיע את ראש עיריית אשקלון לשעבר בקבלת שוחד, במקום במרמה והפרת אמונים, בשל קבלת 100,000 שקל משליחו של הקבלן גבי מגנזי
איתמר לוין
הממשל מייחס למיליארדר הישראלי שחיתות רחבת היקף בעסקיו בקונגו; גרטלר מכחיש    בשנת 2017 ניתקה למעשה ארה"ב את גרטלר מהמערכת הבנקאית העולמית, אך בימים האחרונים של ממשל טראמפ הוסרו למעשה העיצומים    משרד האוצר החזיר אותם והבהיר: הסרת העיצומים אינה עולה בקנה אחד עם האינטרסים האמריקניים במאבק בשחיתות ברחבי העולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il