X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: זאק וויגסראס/פלאש 90]
המועצה לצרכנות: להגביל ערוצי ספורט בתשלום
המועצה הישראלית לצרכנות למועצה לשידורי כבלים ולווין מגיבה לבקשת הוט להוספת ערוצי ספורט בתשלום: "יש לקחת בחשבון שהערוצים בתשלום יתייקרו ולמנוע כל זליגת תכנים מהערוץ הקיים במסגרת חבילת הבסיס לערוץ החדש תמורת תשלום"

בתגובה לשימוע שפרסמה מועצת הכבלים והלווין בנושא אסדרת ערוצי הספורט בטלוויזיה הרב-ערוצית, בעקבות בקשת הוט להקים חבילת ערוצי ספורט חדשה ולהוסיף שלושה ערוצי ספורט בתשלום, ביניהם ערוץ וואן 2 שנמצא בחבילת הבסיס, שלחה המועצה הישראלית לצרכנות את עמדתה למועצת הכבלים והלווין, בה מזהירה המועצה לצרכנות מפני עליית מחירי ערוצי הספורט, ומבקשת לפקח על התנהלותם על-מנת למנוע זליגת שידורים מערוץ הבסיס - לערוץ החדש.
ככלל, המועצה לצרכנות מברכת על הצטרפות שחקן חדש לשוק שידורי ערוצי הספורט בתנאי שתימנע פגיעה בציבור הצרכנים. אולם לעמדת המועצה לצרכנות, קיימת סתירה לכאורה להחלטת המועצה לשידורי לווין מיום 16.8.2018, לפיה הערוץ יוצע כערוץ בודד חינם לכל מנויי הבסיס של בעלי הרישיונות ואם ייגבה תשלום בעדו - תוקפו יפקע לאלתר.
המועצה לצרכנות מביעה את החשש מפגיעה בציבור הצרכנים בשל זליגת תכנים, ומעליית מחיר ערוצי הספורט.
היא חוששת ממצב בו תכנים המשודרים כיום לכלל המנויים ללא עלות נוספת, יועברו לערוצים בתשלום. סקירת לוח השידורים של ערוץ הספורט 25.4, העלתה כי משחקי ספורט רבים שודרו לצרכנים שקנו את חבילת הספורט, בעוד שמנוי חבילת הבסיס יכול היה לצפות בעיקר בתוכניות אולפן ובמעט משחקים. צרכן שלא רכש את חבילות הספורט השונות יתקשה ליהנות משידורי ספורט איכותיים בשידור חי.
המועצה לצרכנות מסכימה עם עמדת המועצה לשידורי כבלים ולווין לפיה "במצב בו בעלי הזכויות בספורט הם מונופולים, והביקוש של צרכני הספורט הוא בעל מאפיינים קשיחים, ככל שבידי הפלטפורמות לגבות תשלום נוסף בעבור הצפייה בשידורי הספורט, ערכן של הזכויות עולה ועל כן מחירן עולה". מכאן, החשש כי העברת שידורי הליגה האיטלקית לערוץ בתשלום תביא להאמרת מחירי זכויות שידורי ספורט, להם ביקוש קשיח ששודרו עד כה בערוץ הפתוח. חברת הוט ייקרה, בחודש מרס, את חבילת ערוצי הספורט של צ'רלטון למחיר של 82 ש"ח (עלייה של 7 שקל) ורכישת ערוץ בודד תומחרה ב-61 שקל, עלייה של 6 שקל.
עופר פיינשטיין, מנכ"ל המועצה לצרכנות, אומר כי "המועצה לצרכנות מבקשת למנוע זליגת תכנים בתשלום מהערוץ הקיים לחדש במסגרת חבילת הבסיס, וממליצה להגדיר באופן ספציפי את לוח השידורים הקיים, ככזה שלא ניתן להעברה לערוץ הנוסף, ולקבוע כי בערוץ הנוסף ישודרו תכנים אחרים בלבד. כמו-כן, ראוי להתנות את פתיחת הערוץ המדובר ביציקת תוכן שיפנה לקהל צרכני רחב נוסף, כגון ספורט נשים וספורט בעלי מוגבלויות.
"באוגוסט הקרוב צפויים להתקיים המשחקים האולימפיים TOKYO 2021 וערוץ הספורט הוא הגוף המשדר, ועל כן עולה החשש מזליגת תכנים מהאפיקים שבחבילת הבסיס לאלו שבתשלום . כך שהצרכנים חובבי הספורט יאלצו לשלם עבורם, אם המועצה לשידורי כבלים ולווין לא תסדיר את העניין מבעוד מועד".

תאריך:  02/05/2021   |   עודכן:  02/05/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המועצה לצרכנות: להגביל ערוצי ספורט בתשלום
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
כוחות משטרה פינוי אנשים מבתיהם בקו בראשון    כל הכניסות לאזור נחסמו לתנועה
איציק וולף
רב-ניצב יעקב שבתאי כתב לשוטרי משטרת ישראל שהמשטרה חותרת לחקר האמת ולהפקת לקחים מושכלת ומאוזנת של כלל הגורמים המעורבים באסון מירון    "כך נוהג ארגון שערכיו הם נר לרגליו, ארגון שלא מתפשר על סטייה מערכים ומנורמות מקצועיות"
יצחק דנון
המשרד אישר ייבוא 2,000 טון שמן זית בלא מכס    המועצה: יצרנים מקומיים יקרסו; ועדת המכסות: בלא הייבוא - יעלה המחיר לצרכן
איציק וולף
ב-30 באפריל ניתנה החלטה של בית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו, אשר לפיה נדחתה בקשה לצו מניעה זמני כנגד ביצוע עסקה במניותיה של יינות ביתן    טרם סוכמו כל פרטי העסקה
אביתר בן-צדף
מסע מטייסת לאתרים של מלחמת העולם השנייה בפולין בספטמבר הסתיים מוקדם מדי לאחר שאנשיה השתכרו, ובילו במועדון חשפנות בעיר גדנסק בפולין    מפקד הטייסת ננזף, ויפרוש מהצבא, סגנו יפוטר, כנראה, והקריירה של כמה מקציני הטייסת בסכנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il