X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביטל את החלטת הממשלה שלא למנות את השניים למנכ"ל הרשות השנייה וליו"ר מועצת הכבלים והורה לה לדון שוב בנושא בתוך שבועיים
▪  ▪  ▪
שוויקי. ממתין שנתיים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

הממשלה חייבת לדון מחדש בתוך שבועיים במינוי מישל קרמרמן-דקל למנכ"ל הרשות השנייה לרדיו וטלוויזיה וניר שוויקי ליו"ר מועצת הכבלים והלווין - קובע בג"ץ (יום א', 2.5.21). השופטים ניל הנדל, דוד מינץ ויוסף אלרון ביטלו את החלטות הממשלה שסירבה בחודש מארס לאשר את מינוייהם של השניים.
מינוייהם של קרמרמן-דקל ושוויקי מצויים על שולחנה של הממשלה מאז מארס 2019, ונדחים שוב ושוב בנימוק שמדובר בממשלות מעבר. בינואר השנה הורה בג"ץ לדון במינויים בתוך חודש, למרות ששוב מדובר היה בערב בחירות, וזאת לנוכח העובדה שתפקיד מנכ"ל הרשות השנייה אינו מאויש דרך קבע מאז 2014; שוויקי משמש בתפקיד כמנכ"ל בפועל. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, העלה את המינויים לדיון בישיבת הממשלה ב-22.2.21 - מאוחר מן המועד שקבע בג"ץ - וסיים אותו ללא החלטה. היועץ המשפטי, אביחי מנדלבליט, קבע שאין בכך כדי לקיים את פסק הדין, ונתניהו קיים דיון נוסף ב-14.3.21 - בו הסתייגו מספר שרים מן המינויים, למרות הבהרותיה של היועצת המשפטית למשרד התקשורת ולפיה אין בהן ממש. הממשלה החליטה שלא לאשר את שני המינויים.
החלטות אלו בוטלו כעת, בהסכמת הפרקליטות. מנדלבליט הודיע לבג"ץ לפני עשרה ימים, כי לדעתו הממשלה חייבת לבצע את שני המינויים והחלטותיה מחודש מארס מהוות הפרה של פסיקת בית המשפט העליון. נתניהו הבטיח לקיים דיון נוסף בתוך חודש ולהביא בחשבון את הערות בג"ץ; ראש הממשלה החליפי, בני גנץ, סבר שיש למנות מיד את השניים. בג"ץ הוציא צו על תנאי, והורה לממשלה לנמק מדוע לא יבוטלו שתי ההחלטות ומדוע לא ימונו מיד קרמרמן-דקל ושוויקי לשני התפקידים.
הנדל, מינץ ואלרון הפכו את הצו על תנאי לצו מוחלט בנוגע לביטול החלטות הממשלה שלא למנות את השניים. הם לא הורו במפורש למנותם, אלא "לקיים דיון ביחס לגוף טענותיהם בנושא העתירה, וזאת עד לתאריך 18.5.21". הפרקליטות תעדכן את בג"ץ עד 24.5.21. ההחלטה מעניקה לממשלה הזדמנות אחרונה למנות בעצמה את קרמרמן-דקל ושוויקי מבלי שבג"ץ יכפה זאת עליה.

תאריך:  02/05/2021   |   עודכן:  02/05/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בג"ץ: הזדמנות אחרונה למנות את קרמרמן-דקל ושוויקי לגופי התקשורת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ממתי בג"צ קובע מינויים??
לאן הגענו?  |  3/05/21 00:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
שלושה בני אדם נפצעו מירי שבוצע לעברם מרכב חולף בצומת תפוח שבמרכז השומרון    הרכב שממנו בוצע הירי הצליח להימלט מן המקום    כוחות הביטחון החלו לבצע מרדף אחרי הרכב שנמלט לכיוון שכם
איציק וולף
שר הביטחון הבהיר כי גם ישאלו אותו עוד מאות פעמים - תשובתו תהיה ברורה: "דלתי טרוקה לחלוטין בפני נתניהו. אני מחויב אך ורק לגוש השינוי"
איציק וולף
על-פי דיווח אירני, אירן צפויה לשחרר ארבעה אסירים הכלואים בשטחה באשמת ריגול, וארצות הברית תשחרר ארבעה אירנים הכלואים אצלה לאחר שניסו לעקוף את העיצומים הכלכליים שהוטלו על אירן    האמריקנים יפשירו 7 מיליארד דולר שהוקפאו במסגרת העיצומים    מחלקת המדינה האמריקנית הכחישה את הדיווח
איציק וולף
עקב דרישות ביטחון אסור לחברות תעופה ישראליות לטוס לטורקיה, לאבו-דהבי, לבחריין, לאתיופיה ולמרוקו, ולכל חברות התעופה במדינות האלה מותר לטוס חופשי לישראל    "אם ממשלת ישראל לא תעשה דבר, לא תישאר כאן תעופה ישראלית"
יצחק דנון
נס טוען שעזרא ואליהו קחטן סיכלו ברגע האחרון הסדר שגיבש עבורם עם בנק הפועלים ועם המשקיע חיים וייספיש, ולכן תובע לקבל את מלוא השכר שהובטח לו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il