X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט המחוזי בתל אביב: שו"ב לא הסתירה את החקירה נגדה בחשד לשוחד באפריקה; החלטת ועדת המכרזים להכשיר את ההצעה - סבירה תיבחן שוב העסקת תע"א כקבלן התקשוב
▪  ▪  ▪
חוזה ל-26 שנים [צילום: משרד הביטחון]

לא נפל פגם בזכייתה של קבוצת שיכון ובינוי במכרז להקמת קריית המודיעין בנגב, למרות החקירה הפלילית נגדה בחשד למתן שוחד בהיקף נרחב באפריקה. כך קובעת (4.5.21) שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, רחל ברקאי. היא הורתה לוועדת המכרזים של משרד הביטחון לדון מחדש בכשירותה של התעשיה האוירית להיות קבלן התקשוב של הפרויקט.
מדובר באחד הפרויקטים הגדולים במדינה וחלק מרכזי במעבר צה"ל לנגב; הזוכה במכרז יבנה את הקריה ויתפעל אותה 26 שנים. שו"ב התמודדה במסגרת חברת הקמפוס, הקריה למודיעין, פיענוח וסייבר. העתירות נגד זכייתה הוגשו בידי מבט לאופק מודיעין של אלקטרה ומנרב ובידי קבוצת שפיר הנדסה, אשר הפסידו במכרז. בעתירות הועלו טענות רבות נגד זכייתה של שו"ב, כאשר המרכזית בהן נגעה לחשדות נגדה ונגד בכירים בה (המצויים בשלב השימוע).
ברקאי אומרת: "ועדת המכרזים, בהחלטתה השנייה מיום 30.12.20, חזרה ובחנה דבר זכייתה של הקמפוס בהינתן שלל הטענות שנטענו בהקשר סבירות שיקול הדעת שהפעילה, בהינתן קיומם של הליכי חקירה המתנהלים כנגד שיכון ובינוי, אשר בהמשך התגבשו לכת חשדות. החלטתה המאשררת הזכייה התקבלה לאחר הליך בירור מעמיק ראוי ומאוזן, תוך התייחסות לחומרת האשמות המיוחסות לחברת האם, היא חברת שיכון ובינוי, כפי שהוצגו בפניה בין השאר על-ידי הפרקליטות והיועץ המשפטי, התייחסות לשינויים הארגוניים המהותיים שבוצעו בחברת שיכון ובינוי כמו גם עיגון דבר הזכייה בתנאים נוספים.
"כל זאת שקלה אל מול הפערים הניכרים שבהצעות שהונחו בפניה על-ידי העותרות, כאשר הצעתה של הקמפוס עולה לאין שיעור על ההצעות האחרות, שהונחו בפניה על-ידי העותרות. מלאכת איזון השיקולים שנעשתה סבירה ומידתית עד כי לא ראיתי לנכון להתערב בה", שכן לפי ההלכה הידועה - בית המשפט אינו מחליף את שיקול דעתה של ועדת המכרזים בשיקול דעתו שלו.
ברקאי מסבירה, כי שו"ב לא ידעה דבר על החקירה נגדה (שהפכה לגלויה ב-2018) כאשר ניגשה לשלב המיון המוקדם (שנה קודם לכן), ואילו ועדת המכרזים פנתה אליה בנושא עוד בטרם הגישה את הצעתה. גם אם היה ראוי ששו"ב תמסור מידע מיוזמתה, ועדת המכרזים הייתה רשאית להחליט שלא לפסול את הצעתה, שכן היא ידעה על החקירה. עוד מעירה ברקאי, כי גם העותרות לא דיווחו לוועדת המכרזים על חקירות פליליות נגדן.
גם ההחלטה לאפשר לשו"ב להמשיך ולהתמודד הייתה סבירה: "החלטה זו התבססה על שלבי החקירה אל מול המוניטין המקצועי של שיכון ובינוי וניסיון רב השנים של המזמין [משרד הביטחון] עם שיכון ובינוי" ובאה לאחר בדיקה מעמיקה של החשדות נגד שו"ב. ועדת המכרזים בחנה אם איתנותה הפיננסית של שו"ב תיפגע בשל החקירה, הגיעה למסקנה שלילית - וזוהי מסקנה סבירה, קובעת ברקאי.
בנושא קבלן התקשוב טענו העותרות, כי הניסיון שהציגה תע"א הוא למעשה של פרויקטים בהם הייתה הלקוח ועבודות התקשוב נעשו בידי קבוצת בינת. משרד הביטחון טען, כי הסתמך על חוות דעת המומחה מטעמו, אשר קבע שתע"א עומדת בדרישות הניסיון. ברקאי החליטה כאמור שעל ועדת המכרזים לדון שוב בנושא, משום שההחלטה להכשיר את תע"א לא התבססה על בדיקה מעמיקה. היא דחתה את יתר הטענות של העותרות לגבי ניקוד הצעותיהן ובחינת הצעתה של שו"ב.
את מבט לאופק ייצג עו"ד ירון קוסטליץ, את שפיר ייצגו עוה"ד רלי לשם וגיורא אונגר, את המדינה ייצגו עוה"ד שרה בלו ועו"ד יעל בארי לוזון, ואת שו"ב - עוה"ד גלעד וקסלמן, שיר גידיץ, פיני רובין ונועם רונן.

תאריך:  05/05/2021   |   עודכן:  05/05/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נדחו עתירות נגד זכיית שו"ב בקריית המודיעין
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
הוסיף: "עוד לא החלטנו על מי נמליץ בפני הנשיא. אנחנו מעוניינים בהקמת ממשלה"    "אנחנו אזרחי המדינה, שומרי חוק, ולא תומכי טרור כפי שחלק מנסים להציג אותנו"
מירב ארד
ריבלין יוועד עם יו"ר ימינה ויו"ר יש עתיד במשכן בית הנשיא, זאת לאחר שבחצות פקע המנדט של נתניהו להרכבת הממשלה    בהמשך היום יקבעו פגישות נוספות בהתאם לבקשת חברי הסיעות
מירב ארד
על-פי הדיווחים הסורים שריפה פרצה במפעל, אזרח אחד נהרג ושישה נפצעו    בחודש שעבר תקפה ישראל בסוריה וטיל נ"מ סורי נפל באזור הנגב
עידן יוסף
בהודעת הליכוד נכתב כי הדבר נעשה "עקב סירובו של בנט להתחייב לממשלת ימין - דבר שהיה מוביל בוודאות להקמת ממשלה בהצטרפות של חברי כנסת נוספים"    אם יחליט הנשיא להטיל את הרכבת הממשלה על לפיד, תעבור ראשות הוועדה המסדרת לידי יש עתיד
מחלקה ראשונה
העיתונאים שהגיעו לשגרירות ישראל בפרגוואי כדי להיפגש עם השגריר התבררו כמחבלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il