X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"כל חבריי כבר הלכו לעולמם. זה העונש על שהארכתי חיים עד 107", אומר לוטננט-ג'נרל הארי אדגר גולדוורסתי "מעולם לא שאפתי להיות הגנרל הזקן ביותר בחיל-האוויר"

▪  ▪  ▪
לוטננט-ג'נרל הארי אדגר גולדסוורתי [צילום: חיל האוויר האמריקני]

"היית במאה ושש מסיבות יום הולדת, ולא תתרגש מעוד אחת". כך אמר בנו של לוטננט-ג'נרל הארי אדגר גולדסוורתי לאביו, לפני שהגנרל חגג את יום הולדתו המאה ושבעה.
גולדסוורתי, איש חיל-האוויר האמריקני, התגייס לצבא האמריקני בשנת 1936 בהשפעת חבר מהאוניברסיטה, והוכשר כרובאי במילואי הצבא. בשנת 1939 עבר קורס טיס בבסיס בטקסס. אז חיל-האוויר היה לא יותר מפיקוד שולי בצבא, וגולדסוורתי הוצב למשימות סיור בים הקריבי במפציץ כבד בי-18, שהוסב למטוס לסיור ימי, ומטרתו לאתר צוללות גרמניות בין פוארטו ריקו לטרינידד. לדבריו, איתר רק צוללת אחת, וגם זה בספק, והטיל עליה פצצות עומק, שלא פגעו. בשנת 1943, אחרי שצבר יותר מאלפיים שעות טיסה במשימה זו, הוסב למפציץ בי-25, והוצב כטייס מחליף בבסיס בקרוליינה הצפונית. בשנת 1945 נשלח לזירת האוקיינוס השקט, וסייע לנחיתה האוסטרלית באי בורניאו.
ביולי 1945 ספג מטוסו פגיעות מאש מהקרקע במהלך הקרב על האי לוזון בפיליפינים, וגולדסוורתי וצוותו נטשוהו, וצנחו בג'ונגל. כעבור כמה שעות נאספו על-ידי סיירים פיליפיניים, שחילצו אותם במסע מפרך במעבה הג'ונגל.
לאחר כניעת יפן, שירת בבסיס האוויר איטאמי ביפן, וחזר לארצות-הברית גופא. שם הטיס מפציצים בי-29 ו-בי-36, עד שבשנת 1948 קודם למפקד קבוצת הפצצה 11 בבסיס האוויר קארסוול בטקסס. זה היה כבר לאחר שחיל-האוויר הוכר כזרוע עצמאית.
ביולי 1949 הוצב בראשונה בפנטגון. במהלך הקריירה הארוכה שלו בחיל-האוויר הוצב עוד פעמיים (1963, 1969) בפנטגון. בשירותו הראשון בפנטגון עורב בפיתוח מטוסי-הקרב מ"סדרת המאה" (אף-100, אף-102 ו-אף-105). מכל המטוסים, שעברו תחת ידיו, הוא נזכר במפציץ בי-47 - מטוס שישה-מנועי - ומזכיר, שהיה בין בוחני המפציץ בי-52, שעדיין משרת בחיל-האוויר האמריקני, ובין מתכנני המטוס-הקרב אף-15.
בשנת 1960 הקימו קולונל גולדסוורתי וצוות בן שבעה-עשר איש את אתר הטילים הבין-יבשתיים בבסיס האוויר מאלסטרוֹם במדינת מונטנה בצפון-מערב ארצות-הברית - הבסיס הראשון לטילים הגרעיניים מינוטמן - והריצו. זו הייתה משימה כבירה, שרבים פקפקו בהצלחתה - גם כיוון שמיזמים להקמת בסיס טילים גרעיניים בארצות-הברית פיגרו אחרי לוח הזמנים, בעוד שהסובייטים מתקדמים בניסוי טילים בליסטיים בין-יבשתיים. גנרל קרטיס לה-מאי, סגן-מפקד חיל-האוויר האמריקני, בחר את גולדסוורתי כמוביל כוח המשימה SATAF. בנובמבר 1961 השלים הצוות של גולדסוורתי את משימתו, והסילו במאלסטרום היה מבצעי. אחריו נבנו ברחבי ארצות-הברית 150 אתרי סילו, עד שנת 1963. "המשימה הייתה עצומה, עמדנו בה, וזה סיפק אותי מאוד", אמר גולדסוורתי לקראת יום הולדתו.
הגנרל פרש משירותו בחיל-האוויר לאחר 33 שנה, בשנת 1973, לאחר שהיה סגן-מפקד החיל למערכות ולתחזוקה. במהלך שירותו הטיס לניסוי יותר משלושים דגמי מטוסים. הצטרף לחברת בואינג בעיר סיאטל במדינת וושינגטון, ופרש ממנה לגמלאות. בינתיים נפטרה אשתו, וגולדסוורתי מספר, כי כל חבריו מחיל-האוויר כבר אינם. "זה העונש על שהארכתי חיים עד 107", אמר. "לא שאפתי מעולם להיות הגנרל הזקן ביותר בחיל-האוויר".

תאריך:  09/05/2021   |   עודכן:  09/05/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
המחלוקות האחרונות שעדיין קיימות בין הצדדים נוגעות לחלוקת שלושה משרדים: משרד החינוך, משרד המשפטים ומשרד הפנים    מספר משרדי הממשלה יוגבל ל-24 לכל היותר
איציק וולף
קבוצת בזן סיימה את הרבעון הראשון של 2021 ברווח נקי של 55 מיליון דולר. זאת, לעומת הפסד של 146 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה שעברה
יצחק דנון
או.טי.בי אלגו, העוסקת בפיתוח מערכות ואתרים לשיווק, תובעת 3.2 מיליון שקל מהעובד לשעבר טל פרי ומהחברה המתחרה תומר ואלון שיווק ופרסום, בטענה לגזל סודותיה המסחריים
איציק וולף
הרווח הנקי של החברה עמד על 35.6 מיליון שקל לעומת רווח נקי של 27.2 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד    הרווח התפעולי של אלקטרה צריכה זינק ברבעון הראשון של שנת 2021 בכ-122% והסתכם לסך של כ-45.5 מיליון שקל
אביתר בן-צדף
ספינות של חיל-הים הבריטי מסיירות סביב האי ג'רסי בתעלה עקב סכסוך הדיג עם צרפת    האיחוד האירופי קרא להשקיט את סכסוך הדיג ליד האי ג'רסי בתעלה, והאשים את ממשלת בריטניה בהפרת ההסכם הבריטי-צרפתי לאחר הברקזיט

כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il