X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תיעוד רגע הלינץ בנהג יהודי בירושלים [צילום: משטרת ישראל]
יום ירושלים 2021 / התפרעויות קשות בהר-הבית

ניסיון לינץ': נהג יהודי נרגם באבנים ואיבד שליטה

הנהג איבד שליטה ורכבו נתקע על המדרכה צעירים זועמים יידו לעברו אבנים וניסו לשלוף אותו מהרכב שוטר חילץ את הנהג בנשק שלוף עימותים אלימים בהר-הבית - הפלשתינים מדווחים על מאות פצועים המשטרה הודיעה: "נאסור עליית יהודים להר-הבית, נאפשר קיום מצעד הדגלים דרך שער שכם "נאפשר את חופש הפולחן אך לא נאפשר הפרות סדר"
▪  ▪  ▪
שוטר מחלץ באקדח שלוף את הפצוע [צילום: שלו שלום, TPS]

ניסיון לינץ' בנהג יהודי בירושלים: במקביל לעימותים האלימים בהר-הבית, נהג רכב יהודי נסע באזור דרך יריחו בעיר ונרגם באבנים. כתוצאה מכך, סטה עם רכבו והמונים החלו להתקהל סביבו. נוסעי הרכב נפגעו קל, שוטר שהיה במקום פעל לחילוץ הנוסעים, חש סכנת חיים בעקבות פורעים ערבים שהקיפו אותו ונאלץ לירות באויר. כוחות משטרה שנכחו באזור, סייעו לנוסעי הרכב, הדפו את הפורעים ופועלים לאיתור החשודים.
חובשת בכירה במד"א מלכה לוק סיפרה: "הגענו למקום האירוע וראינו את הגברים עומדים מחוץ לרכב לאחר שנרגם באבנים כששוטרים מאבטחים אותם. הפצועים סבלו מחבלות קלות ומפגיעות של גז מדמיע. שני הפצועים הוכנסו לאמבולנס לקבלת טיפול רפואי ופינינו אותם לבית החולים כשמצבם יציב. עקב ההמולה ויידוי האבנים באיזור, נאלצנו לנסוע לבית החולים בדרך עוקפת ולא בדרך המהירה ביותר."
עימותים קשים בהר-הבית
עימותים קשים החלו הבוקר (יום ב', 10.5.21) בהר-הבית בין כוחות המשטרה ובין אלפי מוסלמים שהתבצרו בהר-הבית משעות הלילה חלקם תומכי חמאס והכינו במקום ביצורים, אבנים ובקבוקי תבערה. ממשטרת ישראל נמסר כי "לפני זמן קצר, החלו מאות פורעים לידות אבנים לעבר שער המוגרבים. בעקבות כך הורה המפכ"ל, רנ"צ יעקב שבתאי לכוחות המשטרה המוצבים במקום, להיכנס להר-הבית ולהדוף את הפורעים, תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. כוחות משטרת ישראל ממשיכים לפעול במקום". הסהר האדום מדווח על 180 פצועים בעימותים.
מוקדם יותר הודיעה המשטרה כי בתום הערכת מצב יהודים לא יורשו לעלות היום להר-הבית בירושלים. הערכת המצב נערכה בראשות מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי בשיתוף מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן וכלל גורמי הביטחון.
"משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש הפולחן אך לא תאפשר הפרות סדר. אלפי שוטרים ולוחמי משמר הגבול פרוסים משעות הבוקר המוקדמות ברחבי ירושלים והעיר העתיקה לאבטחת האירועים ולשמירה על שלומו וביטחונו של הציבור", נמסר מן המשטרה.
יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ בן-גביר, מסר בתגובה להחלטת המשטרה: "האלימות והבריונות ניצחו. אשמים ראשי מערכת הביטחון שהמדיניות שלהם להכיל כל פגיעה ביהודים שהופכת ביממה האחרונה לפוגרומים אבל יותר מאלה רה"מ נתניהו והשר לביטחון פנים אוחנה שמאפשרים למשטרה להתקפל. הודעתי למנהלי סיעת הליכוד שלא יקראו לי בשבוע הקרוב לשום הצבעה על חוקים ותקנות. אין לי סיבה להצביע השבוע עם מי שמקבל החלטות של התקפלות".
יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' קרא למפכ"ל לחזור בו מההחלטה לסגור את הר-הבית ביום ירושלים: "זה נראה כאילו אנחנו מתעקשים לא ללמד מטעויות העבר. הכניעה בפני טרור, מזמינה עוד ועוד פגיעה ביהודים. טרור יש לגדוע, לנצח ולא להתקפל בפניו. במקום למנוע תנועה לנתקפים על המשטרה לרדוף את התוקפים".
היום מציינים בישראל 54 שנים לשחרור ירושלים במלחמת ששת הימים. על-פי החלטת המשטרה, מצעד הדגלים המסורתי המתקיים בכל שנה יתקיים גם השנה ויעבור במסלול הקבוע שלו - דרך שער שכם והעיר העתיקה עד לכותל המערבי.
נכון לעכשיו, המצעד צפוי לעבור ברובע המוסלמי. לקראת האירועים יחולו שינויים בהסדרי התנועה, והחל מהשעה 14:00 ייסגרו רחובות רבים במרכזי העיר ובקרבת העיר העתיקה. הרכבת הקלה תפעל בשני מסלולים מקוצרים: מפסגת זאב עד לשער שכם ומהר הרצל לתחנה מרכזית. כל גורמי הביטחון, צה"ל, שב"כ ומתפ"ש ממליצים למשטרה לשנות את נתיב מצעד הדגלים כך שלא יעבור בשער שכם וברובע המוסלמי. שר הביטחון בני גנץ ממליץ גם הוא לשנות את הנתיב. המשטרה תקיים הערכת מצב נוספת לקראת המצעד ב-16:00 אחה"צ. ההערכה במערכת הביטחון - נתיב מצעד הדגלים ישונה כדי למנוע חיכוך עם מתפללים מוסלמים.

לאבו מאזן אין השפעה במזרח ירושלים

תאריך:  10/05/2021   |   עודכן:  10/05/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ניסיון לינץ': נהג יהודי נרגם באבנים ואיבד שליטה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
}}}לסגור הר הבית,הכותל,מירון..
די לטימטום הדתי!!  |  10/05/21 08:35
2
חופש הפולחן האיסלמי הוא
רציני Z  |  10/05/21 09:14
3
ניצחון הקונספט....
יאיר4  |  10/05/21 13:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
במהלך היום הופרחו כ-40 בלוני תבערה, פי עשרה מאשר אתמול    כ-500 פלשתינים מפגינים הלילה בחסות החמאס ליד גדר המערכת ברצועה ומקימים רעש כבד
עידן יוסף
מנסור עבאס צפוי להציג את סיכום שיאפשר תמיכה בממשלה    ההערכה היא שעבאס יהיה חלק מהקואליציה, אך לא יכהן כשר    בנט לסיעת ימינה: לא תהיה החלת ריבונות או הקמת יישובים, אבל גם לא הקפאת בנייה ופינויים    נראה כי תיק המשפטים יעבור לתקווה חדשה ושקד תקבל תיק בכיר אחר
יצחק דנון
שלושה חקלאים ממושב תומר שבבבקעת הירדן טוענים שתקלות קשות באספקת המים בשנים 2019 ו-2020 גרמו להם נזקים קשים
איציק וולף
בדיקות הרשות העלו כי המיזוג אינו צפוי לפגוע בתחרות בתחומים אלה    בעקבות המיזוג, היקף הנכסים המנוהלים בידי אלטשולר שחם צפוי להתקרב להיקף שמנוהל על-ידי חמש חברות הביטוח הגדולות שפועלות בתחומים אלה    בחינה של הדינאמיקה התחרותית המתקיימת בתחום העלתה כי מדובר בשווקים שבהם פועלים מגוון של שחקנים וחסמי המעבר ביניהם נמוכים יחסית
איציק וולף
סגן השר פרוש וח"כ אייכלר פנו לנתניהו וביקשו ממנו שיצהיר כי כל מי שיצליח לאחד את גוש הימין מאחוריו יכהן ראשון ברוטציה יחד איתו    על-פי הצעתם - שההיתכנות המעשית והפוליטית שלה נמוכה מאוד - יחזיק נתניהו בסמכויות מדיניות וביטחוניות מרכזיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il