X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ביהמ"ש דחה את תביעת המנהל המיוחד של בועז יונה, אשר טען להעדפת נושים פסולה: לא הוכיח כראוי את הסכומים בהם מדובר; ההפקדה בבנקים הייתה חלק ממהלך העסקים הרגיל
▪  ▪  ▪
יונה. הפקיד ערב הקריסה [צילום: פלאש 90]

בנק הפועלים, בנק דיסקונט, בנק מזרחי ובנק מרכנתיל לא יחזירו 45 מיליון שקל לקופת הפירוק של קבוצת הבנייה חפציבה, אשר קרסה בשנת 2007 בעקבות הונאות בעשרות מיליוני שקלים שביצע בעליה, בועז יונה. שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, אביגדור דורות, דחה (5.5.21) את בקשת המנהל המיוחד לנכסיו של יונה, עו"ד יצחק מולכו.
מולכו טען, כי ערב קריסת הקבוצה הפקיד יונה עשרות מיליוני שקלים בחשבונותיה, וזאת תוך העדפת נושים פסולה. לדבריו, 30 מיליון שקל הוזרמו ממכירת חפציבה דיור לקבוצת אלקטרה, וסכומים נוספים - מהשוק האפור ומזומן שהיה בידיו. לדבריו, הסכום שעל הבנקים להחזיר הוא ההפרש בין החוב החלוט בחשבון ערב ההפקדה לבין סכום החוב בעת הקריסה: 33.2 מיליון שקל בבנק הפועלים, 6.3 מיליון שקל בבנק דיסקונט, 4.5 מיליון שקל בבנק מזרחי ומיליון שקל במרכנתיל.
בדחותו את התביעה אומר דורות, כי מולכו לא הצליח להוכיח את הסכומים הנטענים משום שמדובר בנושא שבמומחיות - והוא לא הציג חוות דעת של מומחה מטעמו. לדבריו, "קביעת סכום החוב בחשבון השוטף של החברות (מה שמכונה על-ידי המנהל המיוחד ה'אובליגו') בכל אחד מהבנקים, אינה פעולה חשבונאית אריתמטית פשוטה שניתן לבססה על-ידי טענות המנהל המיוחד והטבלאות שהוא ערך בלבד. מדובר בפעולה מורכבת, המצריכה מומחיות ומידה רבה של מקצועיות. קביעה כזו צריכה להיעשות על-ידי מומחה, בעל מומחיות רבה וניסיון מוכח בכל הקשור בניהול חשבונות בנקים ועדיף אף שיהיה בעל הכשרה חשבונאית. אין לבית המשפט את הכלים להכריע בנכונות הטבלאות, ולשם כך נחוצה חוות הדעת של מומחה בעניין זה.
"לא זו אף זו, הטבלאות אף לא הוגשו על-ידי עד, כך שלא ניתן היה לחקור בדבר מהימנותן ובדבר מידת התאמתן למה שהתרחש בחשבונות הבנק בזמן אמת. לא ניתן לצפות כי בית המשפט יקבל את הטבלאות, על סמך טיעוני המנהל המיוחד, ויקבע ממצא עובדתי שהוא החשוב ביותר בתיק זה - סכום החוב בחשבונות ערב הפקדת הכספים - מבלי שתינתן לבנקים האפשרות להפריך אותו באמצעות חקירות נגדיות". מאחר שמולכו הוא המוציא מחברו ועליו הראיה, "לא ניתן לקבוע את סכום ההעדפה הנטענת ולמעשה יש בכך כדי להכשיל את טענת המנהל המיוחד בהוכחת טענתו להעדפת מרמה". חלק מהבנקים, לעומת זאת, צירפו חוות דעת מומחים שהפריכו את חישוביו של מולכו.
מעבר לצורך, מוסיף דורות, מולכו לא הוכיח שמדובר היה בהעדפת מרמה. להפך: דורות מקבל את דבריהם של העדים מטעם הבנקים וקובע, כי "הפקדת הכספים מושא הבקשה בחשבונות הבנק נעשתה כחלק ממערכת היחסים הממושכת בין הבנקים לבין קבוצת חפציבה ומתוך מטרה לשמר את הפעילות העסקית של קבוצת חפציבה ואת המשך היכולת שלה להתנהל דרך חשבונות הבנק. מדובר בפעולות שנעשו ב'מהלך העסקים הרגיל' ושאין לראות בהן העדפת מרמה לטובת הבנקים".
לדברי דורות, "לא עלה בידי המנהל המיוחד להוכיח שהבנקים הפעילו 'לחצים כבדים' על בועז יונה ועל החברות. הדבר לא עולה מהחקירות של העדים. כל שעולה מהעדויות שנשמעו בפני היה כי הבנקים עמדו על פירעון התחייבויות ללא חריגה ממסגרות האשראי ושבשלב מסוים, על-מנת להימנע מסיכון של חזרת שיקים, דרשו הבנקים שפירעון התחייבויות החורגות ממסגרת האשראי יותנה בהעברות בנקאיות".
קופת הפירוק חויבה בתשלום הוצאות בסך 120,000 שקל. את מולכו ייצג עו"ד יעקב מלצר, את דיסקונט ייצגו עוה"ד אסף אנגלרד ואלינור שטרק, את מזרחי ייצגו עוה"ד פיני יניב ויניב לוי, את הפועלים ייצגו עוה"ד אילן שביט-שטריקס ונורית לזר, את מרכנתיל ייצגו עוה"ד רונן מטרי ויוסי בן-נפתלי, ואת הכנ"ר - עו"ד ציפי סולומון-דרמר.

תאריך:  11/05/2021   |   עודכן:  11/05/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבנקים לא יחזירו 45 מיליון שקל לקופת חפציבה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין, יצחק דנון
מבקשים מבית המשפט לכפות על החברות הסדר חוב, בשל חובות של 500 מיליון שקל, הערת עסק חי והעדר מקורות כספיים לתשלום זכויותיהם    הקבוצה נמצאת בשליטת קרדן, שעברה לידי מחזיקי האג"ח
מירב ארד
החברה שוכרת שטח של 4,300 מ"ר בתוספת גלריה של כ-1,200 מ"ר לתקופה של 6 שנים עם אופצית הארכה ל-6 שנים נוספות
עידן יוסף
רשת הביטחון הסוציאלי נדיבה פחות מאלה של מרבית מדינות אירופה ואינה מאפשרת לחלק גדול מן האוכלוסייה שמעל גיל הפרישה להפסיק לעבוד    שיעור הירידה בהכנסות של משקי בית עם המעבר לגיל פרישה נובע מהירידה בחלקה של ההכנסה מעבודה מתוך סך ההכנסה
הכללית של משקי הבית
איציק וולף
ראש עיריית לוד, יאיר רביבו, מכנה את השתוללות התושבים הערבים בעירו "פוגרום" ומציין כי מדובר בחציית קו אדום מבלי שנעשה דבר שעלול היה להצדיק מעשי שנאה חמורים שכאלה    "בוקר עצוב לכולנו בלוד, 70 שנות דו-קיום וחיים משותפים נרמסו במחי יד על-ידי צעירים פורעים ערבים, לפנות בוקר הנחתי לסדר ולשקם את כל הנזקים שנגרמו"
מירב ארד
יורחב סל ההטבות המוצע ללקוחות רמי לוי באמצעות חבילות הנופש של ישראייר    בעתיד יוצעו שירותי תקשורת ושיחות בחו"ל של רמי לוי תקשורת ללקוחות ישראייר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il