X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חוות הדעת המשפטית גובשה בשיתוף עם הפרקליט הצבאי הראשי בהתייעצות הובהר ע"י המפכ"ל, כי אין כוונה להסתייע בחיילים, אלא בפלוגות מג"ב, שלהם סמכויות שוטר
▪  ▪  ▪
מנדלבליט. התבקש לספק חוו"ד [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

היועץ המשפטי לממשלה ומ"מ פרקליט המדינה שוחחו הבוקר (יום ד', 12.5.21) עם ראש חטיבת התביעות במשטרת ישראל ועם המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, לגבי היבטי אכיפת החוק סביב המאורעות ברחבי הארץ.
היועץ המשפטי לממשלה ומ״מ פרקליט המדינה קוראים למנהיגי הציבור לסייע בהרגעת הרוחות ובהשבת השקט על-כנו ולרסן את ההתלהמות וההסתה. הם מדגישים כי מערכת אכיפת החוק לא תגלה סובלנות לאלימות ולבריונות ותעמוד על אכיפה נחושה של הדין ביחס לכל מי שפוגע באדם או ברכוש.
אשר לסוגיית סמכויות המשטרה בעיר לוד נבקש להבהיר כי אמש, לקראת חצות, פנה מזכיר הממשלה בשם ראש הממשלה, ללשכת היועץ המשפטי לממשלה ומסר כי ראש הממשלה ביקש את עמדת היועץ בשאלת האפשרות להסתייע בחיילי צה״ל לשם התמודדות עם האירועים האלימים בעיר לוד. תוך זמן קצר גובשה חוות דעת משפטית בנושא, בשיתוף עם הפרקליט הצבאי הראשי לפיה בנסיבות הייחודיות הדבר אפשרי.
זמן קצר לאחר מכן, התקיימה התייעצות בראשות ראש הממשלה, בהשתתפות שר הביטחון, שר הבט״פ, היועץ המשפטי לממשלה, ר׳ המל״ל ומפכ״ל המשטרה. בהתייעצות הובהר ע״י המפכ״ל, כי אין כוונה להסתייע בחיילים, אלא בפלוגות מג״ב, שלהם סמכויות שוטר. ואכן, הובהר על-ידי שר הביטחון כי יוקצו פלוגות מג״ב כמבוקש.
בהמשך לכך, התבקש להחיל מצב חירום אזרחי בעיר לוד בהתאם לסמכות הקבועה בפקודת המשטרה. היועץ המשפטי לממשלה הבהיר עוד במהלך השיחה כי הדבר אפשרי מבחינה משפטית ועמד על עיקרי ההסדר הקבוע לעניין זה בחוק. ואכן, מיד בעקבות כך נוסחה והובאה ההכרזה לחתימת שר הביטחון כמצוות החוק באופן שמעניק את מירב הסמכויות הנדרשות בידי כוחות המשטרה ומג״ב הפועלים בעיר.

תאריך:  12/05/2021   |   עודכן:  12/05/2021
+נתניהו כינס דיון הערכת מצב בקריה
00:37 13/05/21  |  איציק וולף

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מכנס כעת הערכת מצב בהשתתפות שר הביטחון, השר לביטחון פנים, מפכ״ל המשטרה, ראש המל״ל והיועמ״ש בקריה בתל אביב.

+ח"כ טיבי פנה למפכ"ל: להוציא את לה פמיליה והמתנחלים מהערים
00:25 13/05/21  |  איציק וולף

חבר הכנסת אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) פנה אל מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, וקרא לו להוציא את ארגון לה פמיליה, להבה והמתנחלים מהערים המעורבות.
לטענת טיבי, דבריו האומללים חסרי האחריות של השר אוחנה כי "נושאי נשק הם מכפיל כוח לנטרול מיידי" תרמו למעשי הלינץ' והפוגרומים, כלשונו. "הוצאתם מהערים היא צו השעה כדי להוריד את הלהבות ולשמור על חיי אדם", אמר.

+ח"כ מנסור עבאס: קורא להפסקת גל האלימות והטירוף
00:23 13/05/21  |  איציק וולף

יו״ר רע״ם, ח"כ מנסור עבאס, קורא ליהודים ולערבים להפסיק את גל האלימות שמשתולל ברחבי ישראל.
"אירועי הלינץ' וההתפרעויות שקורים כרגע ברחבי הארץ מצערים וצריכים להדאיג את כולנו כערבים ויהודים. אני קורא לכל הפוליטיקאים והמנהיגים וראשי הערים והישובים ואנשי הדת - ערבים ויהודים לשים את כל המחלוקות בצד ולגלות אחריות כלפי החברה כולה ולעשות את כל מה שביכולתם להפסקת גל האלימות והטירוף אשר משתולל כרגע ברחבי המדינה. אנא מכם גלו אחריות לחיי אנשים. זהו רגע שבו האנושיות שבתוך כל אחד ואחת מאיתנו צריכה להתגלות ולהתעלות מעבר לכל שוני, סכסוך או מחלוקת כלשהי. זה הרגע לעצור", אמר.

+טמרה: יהודי נפצע בינוני מאלימות ערבים
00:21 13/05/21  |  עידן יוסף

בחור יהודי הותקף בטמרה בידי פורעים ערבים ונפצע בינוני. הוא פונה לבית חולים רמב״ם. רכבו נשרף.

[צילום: עמאר אסדי]
+הפרות סדר סמוך למחלף חמד
00:18 13/05/21  |  

המשטרה: כוחות משטרה פועלים סמוך למחלף חמד בעקבות ניסיונות להפר את הסדר במקום על ידי עשרות אנשים, לא נמסר מאיזה לאום. במהלך פעילות המשטרה נעצרו ארבעה חשודים לחקירה והמוחים עזבו את המקום. לאחר מכן הגיעו עשרות תושבי היישוב הסמוך והחלו מתעמתים עם השוטרים והבעירו צמיגים. הכוחות הגיבו באמצעים והדפו את המתפרעים חזרה אל תוך היישוב.

+נתניהו: אם צריך - נזרים צבא לערים
00:01 13/05/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

אמר בתום ישיבת הקבינט כי הוא מתכוון להזרים גם כוחות צבא לפי החוק הקיים ובמקרה הצורך - יביא לחקיקת חוק נוסף  ▪  "אנחנו צריכים לומר לשוטרים ולחיילים שאנחנו שולחים אותם כדי לשמור על הסדר - אנחנו נעשה הכל כדי שיהיה לכם את הסמכויות ואת הכוחות הדרושים לביצוע המשימה"

[צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ]
+חיפה: פורעים רגמו מכונית של רב
23:53 12/05/21  |  עידן יוסף

פורעים ערבים השליכו אבנים וסלעים על רכבו של רב מחיפה. הרב נחלץ בעור שיניו מהלינץ'.

+שייח דנון: ערבים משליכים אבנים על רכבי יהודים
23:51 12/05/21  |  עידן יוסף

בשייח דנון ערבים משליכים אבנים על רכבי יהודים שנוסעים בכביש 70. תושבים בגליל המערבי מלינים על אוזלת ידה של המשטרה ומתארגנים להקמת כיתות כוננות שיסייעו ליהודים במצוקה.

+חיפה: שני בקבוקי תבערה מוכנים להשלכה נתפסו בידי המשטרה
23:43 12/05/21  |  עידן יוסף

שוטרים ממשיכים בפעילות מאומצת להשלטת הסדר בעיר חיפה. בסריקות שערכו השוטרים בשכונת חליסה אחר משליכי בקבוק התבערה שגרם לשריפת ניידת המשטרה מוקדם יותר אותרו שני בקבוקי תבערה מוכנים להשלכה. הבקבוקים נתפסו ויועברו לבדיקת מעבדות משטרת ישראל למיצוי ראיות והמשך חקירה. בהודעת המשטרה לא צוין לאיזה לאום משתייכים מפרי הסדר.

+שני תושבי בסמת טבעון דרסו אדם וברחו
23:36 12/05/21  |  עידן יוסף

הולך רגל שהלך בכביש 4 סמוך למחלף בר-אילן נפצע באורח בינוני באירוע דריסה. הדורסים, שני תושבי בָּסמתְּ טַבְּעוּן, נמלטו מן הזירה ובהמשך אותרו ברכב בכביש 6 סמוך למחלף חורשים. הם נעצרו בידי שוטרים, שם ייחקר הרקע למעשה. מחר יובאו לדיון בבקשה להאריך את מעצרם בבית המשפט השלום בת"א.

+חורה: תחנת המשטרה הוצתה בידי פורעים ערבים
23:30 12/05/21  |  עידן יוסף

בחורה הוצתה תחנת המשטרה בידי אספסוף ערבי והושלכו אליה אבנים.

[צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
+שני פצועים בפיגוע ירי בשומרון, המחבל נוטרל
23:25 12/05/21  |  איציק וולף

מדובר צה"ל נמסר כי התקבל דיווח על פיגוע ירי במרחב החטיבה המרחבית "שומרון". ישנם שני פצועים בנקודה והמחבל נוטרל על-ידי לוחמי צה"ל. מצבם של שני החיילים שנפצעו מן הירי - קל. במכוניתו של המחבל נמצאה גם סכין.

[צילום: אלחנן גרונר הקול היהודי]
+הרב הראשי לאו: מנהיגי הציבור הערבי לא נענו לבקשתי להרגעת הרוחות
23:20 12/05/21  |  עידן יוסף

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו: "האלימות הנוראה ברחובות ערי ישראל חייבת להיפסק. קראתי אתמול למנהיגי הציבור הערבי לפעול על-מנת להרגיע את השטח, לעצור את האלימות וההשחתה, למנוע את התמונות האיומות של תקיפת יהודים ופגיעה בבתי כנסת. חבל מאוד שאנו לא רואים את ההתגייסות שלהם להרגעת הרוחות.
"מאידך-גיסא, הערב בבת ים אירע אירוע חריג של אלימות. אנו קוראים לציבור לציית לכוחות הביטחון ולא לקחת את החוק לידיים. בוודאי לא באלימות כלפי חפים מפשע. זו אינה דרכה של תורה.
"אנו נמצאים בימים קשים מאוד לעם ישראל והמשימה המוטלת עלינו בשעות קשות אלו היא לתת לכוחות הביטחון לפעול ולהתפלל לריבון העולמים להצלחת המערכה ולשלום עם ישראל".

+השר אדלשטיין: הח"כים הערבים ליבו את האש
23:14 12/05/21  |  איציק וולף

שר הבריאות יולי אדלשטיין, אמר כי הוא מזועזע עד עמקי נשמתי מהאירועים הקשים בעכו, בלוד, בבת ים ובכל רחבי הארץ.
"טילי חמאס לא מבדילים בין יהודים לערבים. את המאבק בקורונה עשינו יחד, אסור לנו לאפשר פגיעה בחיים המשותפים. לצערי במקום להרגיע את הרוחות, חברי הכנסת של המפלגות הערביות ליבו את האש והתסיסו לתוקפנות של ערבים כלפי יהודים. גם אלימות הפוכה של יהודים כלפי ערבים ראויה לכל גינוי. המשטרה חייבת לנהוג ביד ברזל כלפי כל פורע חוק וכלפי כל אלימות", אמר.

+מתפרעים ערבים חוסמים את כביש 2 בין זכרון לאור עקיבא
23:03 12/05/21  |  

בכביש 2, בין מחלף זכרון יעקב לאור עקיבא חסום לתנועה בשני הכיוונים בעקבות הפרות סדר של ערבים סמוך לכביש. שוטרים נמצאים במקום ומכוונים את התנועה.

+יהודי נפצע מירי בכתפו בעיר לוד
23:03 12/05/21  |  איציק וולף

יהודי נפצע מירי בעיר לוד ושניים נוספים נפצעו מדקירות. פצוע הירי פונה במצב בינוני לבית החולים אסף הרופא לאחר שנפגע בכתפו.

+טבריה: נהגי אוטובוס חולצו מן התחנה המרכזית בידי חבריהם היהודים
22:46 12/05/21  |  עידן יוסף

נהגים ערבים של חברת סופרבוס בטבריה נאלצו להסתגר בתחנה המרכזית בעיר, לאחר שהמון אלים איים לפגוע בהם. נהגי החברה היהודים התגייסו כדי לחלצם מהמקום.
"ערב קשה מאוד. הצלחנו לייצר היום ציר יציאה מאובטח. אבל השאלה מה יהיה מחר? ראינו היום אנשים עם דם בעיניים". אמרו הנהגים שחולצו.
ארגון כוח לעובדים קורא לכל הנהגים שחשים סכנה, לסיים את יום העבודה וללכת הביתה, מאחר שבטחונם האישי קודם לכל. "אנו קוראים לציבור הנוסעים לא לתת לאווירה המתוחה להשפיע על היחס לנהגים הערבים, המהווים חלק ניכר מציבור הנהגים. נהגים שכל רצונם להתפרנס בכבוד ולהוביל אתכם בבטחה".

+צה"ל תקף שני משגרים רקטות של חמאס
21:50 12/05/21  |  איציק וולף

כלי טיס של צה"ל תקפו שני משגרים שהיו מוכנים לשיגור רקטות מיידי לעבר שטח ישראל.

+ח"כ עודה: השר אוחנה התיר את דמם של האזרחים הערבים
21:31 12/05/21  |  איציק וולף

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, טוען כי כשהשר לביטחון פנים מגבה יהודים שלוקחים את החוק לידיים ומתיר את דמם של האזרחים הערבים, אלה התוצאות: פעילי ימין קיצוני פוגעים בבני אדם וברכוש ברחבי הארץ, והמשטרה נעדרת לחלוטין מהשטח.
"מה שמותר בשטחים הכבושים, מותר עכשיו גם בלוד, בבת ים, בחיפה, ביפו ובערים נוספות. חייבים לעצור את הטירוף", טען.

+לפיד: לא ניתן שבישראל ישרפו בתי כנסת ויכו חפים מפשע
21:21 12/05/21  |  איציק וולף

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, גינה את הפורעים הערבים מלוד ומעכו ואת פעילי לה פמיליה, להב"ה וכהנא חי היהודים.
"האלימות לא תנצח אותנו. האלימות לא תנהל את חיינו. פורעי לוד ועכו אינם מייצגים את כל ערביי ישראל, פורעי בת ים ואנשי לה פמיליה, להב״ה וכהנא חי הם חבורת גזענים עלובה שאינה מייצגת את היהודים בישראל. רוב מכריע של אזרחי ישראל, יהודים וערבים, טובים מזה בהרבה. רובנו מאמינים בדו קיום ובחיים משותפים. תפקידה של ההנהגה בשני הצדדים להרגיע, לקרוא לשמירת חוק, להורדת הלהבות ולהחזרת הסדר ברחובות", אמר.
עוד הוסיף כי לא ניתן לאפשר שבישראל ישרפו בתי כנסת, יכו חפים מפשע ויהפכו את חיי האזרחים בערים המעורבות לגיהנום.

+תושבי אשקלון הונחו להיכנס למרחבים המוגנים ולשהות בהם עד להודעה חדשה
21:10 12/05/21  |  איציק וולף

תושבי העיר אשקלון הונחו להיכנס לתוך המרחבים המוגנים ולשהות בהם עד להודעה חדשה. ההנחיות הועברו על ידי פיקוד העורף בעקבות מטח הרקטות שנורו בשעה 21:00 מרצועת עזה.

+ח"כ מראענה: קוראת לעצור את הפגיעה באנשים בישראל ובעזה
21:05 12/05/21  |  איציק וולף

ח״כ אבתיסאם מראענה (העבודה) קראה לממשלת ישראל ולחמאס לעצור את הפגיעה באנשים בישראל ובעזה.
"המצב שובר לב, אני קוראת לעצור עכשיו את הפגיעה באנשים בישראל ובעזה. המחיר שאנחנו משלמות ומשלמים הוא כבד. אני מסרבת לשיוך של החברה הערבית בישראל לחמאס. לא הצבענו לחמאס, לא בחרנו בחמאס והוא לא מייצג את החברה הערבית בישראל", ציינה.

+מטח רקטות לעבר אשדוד, אשקלון ועוטף עזה
20:59 12/05/21  |  איציק וולף

סמוך לשעה 21:00 ירו מחבלים מרצועת עזה מטח רקטות מסיבי נוסף לעבר הערים אשדוד ואשקלון ולעבר יישובי עוטף עזה.

+חברות תעופה אמריקניות ביטלו טיסות לישראל
20:57 12/05/21  |  איציק וולף

חברות התעופה האמריקניות הודיעו על ביטול טיסות לישראל היום ומחר. זאת, בשל המתיחות הביטחונית.

+גנץ: בגלל חמאס לא יהיה חג בעזה
20:47 12/05/21  |  איציק וולף

שר הביטחון, בני גנץ, פנה במסר מתורגם לערבית אל תושבי עזה ובו הזהיר כי אם האלימות של חמאס לא תיפסק - המכה שתקבל עזה מידיה של ישראל תהיה כואבת מזו שקיבלה בשנת 2014.
"הפעם האחרונה שנפגשנו בעיד-אל-פיטר הייתי רמטכ״ל בצוק איתן, ועזה עדיין מנסה להשתקם. היום אני שר הביטחון ואם האלימות של חמאס לא תיפסק - המכה של 2021 תהיה קשה וכואבת יותר מזו של 2014. ראשי החמאס נושאים באחריות לכך שבמקום להתכונן לחג אתם ספונים בבתים. לצערנו, הם פועלים ממרחב אזרחי ולכן הנזק יהיה גדול ועוצמתי. הם מקריבים אתכם בגלל הצרכים האישיים שלהם. אם בישראל יישנו במרחבים מוגנים- עזה תבער. אין משוואה אחרת", אמר.
לדברי גנץ, הצהרת חמאס שלפיה המערכה נפתחה בגלל ירושלים והר-הבית היא שקר. "הם עושים זאת ממניעים פוליטיים, מתוך מאבקי כוח. ישראל שומרת על חופש הדת וחופש הפולחן, ובימים שקדמו לפתיחת המערכה עלו מדי יום עשרות אלפים להר-הבית להתפלל. אף מדינה בעולם לא תאפשר לירות טילים על אזרחיה- בוודאי שלא ישראל, בוודאי שלא אני. תושבי עזה- יכולתם לחגוג היום, ובגלל חמאס וארגוני הטרור - לא יהיה חג בעזה".

+נבלמה תהלוכת יהודים מבת ים ליפו
20:34 12/05/21  |  איציק וולף

המשטרה בלמה תהלוכה לא חוקית בבת ים של קומץ יהודים שבקשו להגיע ליפו ולהתעמת עם תושבי המקום. הצועדים השחיתו חנויות בבעלות ערבים.
שוטרי מרחב איילון נערכו לתהלוכה לא חוקית שהתקיימה בעיר בת ים, עם קבלת מידע בדבר קריאה ברשת החברתית להצטרף ולהגיע ליפו להתעמת עם תושבי המקום. בהתאם לצורך המבצעי ולאחר שלא נשמעו להנחיות השוטרים, נעשה שימוש באמצעים לפיזור ההמון. "ככל שיידרש, ייעצרו חשודים הפועלים בניגוד לחוק ומפרים את הסדר הציבורי", נמסר מן המשטרה.

+לוד: שירות התחבורה הציבורית מסתיים כעת
19:23 12/05/21  |  עידן יוסף

בעקבות הכרזת אירוע חירום אזרחי בלוד והגבלות התנועה בעיר מהשעה 20:00. חברת קווים תסיים את השירות העירוני בלוד בשעה 19:30. קוים בינעירוניים החולפים בתחומי העיר יביאו את מסלולם ולא יכנסו לעיר לוד.

+פצועים בלינץ' בעכו ובלינץ' בבת ים
18:19 12/05/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

החל מהשעה 20:00 הלילה ועד השעה 04:00 מחר לפנות בוקר חלות ההגבלות הבאות בשטח העיר לוד: איסור על כל אדם לשהות במרחב הציבורי בעיר לוד, איסור על תושבי לוד לצאת מבתיהם או ממקום שהייתם בעיר ואיסור על כל אדם להיכנס לשטח העיר  ▪  למרות העוצר ישנם עימותים בין ערבים ליהודים

תיעוד הלינץ' בבת ים, הערב [צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
הערבי שהותקף בבת ים, הערב [צילום: מן הטלוויזיה]
+עוצר יוטל בלוד בין 20:00 ל-4:00 לפנות בוקר
18:04 12/05/21  |  איציק וולף

בעקבות אירועי הסדר החמורים שאירעו בעיר לוד והכרזת 'אירוע חירום אזרחי' שקיבלה תוקף משפטי הלילה, ולאחר הערכת מצב מיוחדת שהסתיימה כעת בראשות מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, החליט מפקד מחוז מרכז, ניצב משה ברקת, על האיסורים הבאים בכדי לשמור על שלומם, ביטחונם ורכושם של תושבי לוד:
החל מהשעה 20:00 הלילה ועד השעה 04:00 מחר לפנות בוקר יחולו ההגבלות הבאות בשטח העיר לוד: איסור על כל אדם לשהות במרחב הציבורי בעיר לוד. איסור על תושבי לוד לצאת מבתיהם או ממקום שהייתם בעיר. איסור על כל אדם להיכנס לשטח העיר.
מן המשטרה נמסר כי כל המפר הוראה זו עובר עבירה שדינה עד שלוש שנות מאסר.
תתאפשר יציאה למרחבים מוגנים בעת הצורך או לצורך קבלת טיפול רפואי דחוף וכן תתאפשר יציאה לצורך חיוני נוסף ובכפוף לאישור טלפוני של משטרת ישראל במספרים:
08-9279201
08-9279217
ובשפה הערבית במספר: 08-9279123.

+תושב רמלה: מבקש שיהודים יגיעו הערב לסייע בהגנה על הבתים
17:42 12/05/21  |  איציק וולף

אליעזר שחור, תושב העיר רמלה, קורא ליהודים להגיע אל העיר ולסייע בהגנה על בתי התושבים היהודים החיים בשכנות לערבים. זאת, לאחר שלדבריו בלילות הקודמים צרו פורעים ערבים על הבית, פוזרו על-ידי כוחות יס"מ אך שבו אל המקום לאחר שהשוטרים הלכו.

+ירושלים: נעצר נער ערבי שהיה מעורב בלינץ' ליד שער האריות
17:11 12/05/21  |  עידן יוסף

נעצר ערבי שהיה מעורב בהתפרעות סמוך לשער האריות בירושלים השבוע, שבמהלכה נרגם באבנים רכב ונעשה ניסיון לפגוע ביושביו היהודים.- בתום פעולות חקירה של ימ"ר ירושלים נעצר היום החשוד, תושב מזרח העיר בן 15.

+לוד: הימ"ם עוצר פורעים ערבים
16:29 12/05/21  |  עידן יוסף

כוחות ימ"ם כעת בגל מעצרים של פורעים ערבים בעיר לוד.

+הוארך מעצרם של תושבי לוד המעורבים בירי בערבי
15:41 12/05/21  |  עידן יוסף

בית המשפט המחוזי אישר את המשך מעצרם של שלושת היהודים שירו שלשום לצורך הגנה עצמית.

פעילות המשטרה מול הפורעים הערבים
+תיעוד דרמטי של פיזור פורעים ערבים בעכו
14:59 12/05/21  |  עידן יוסף

[שימוש לפי סעיף 27א]
+ריבלין: "שתיקת ההנהגה הערבית - רוח גבית לטרור"
14:17 12/05/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הנשיא: "מראה הפוגרום בלוד והפרעות ברחבי ישראל על-ידי המון ערבי מוסת וצמא דם הוא בלתי נסלח"  ▪  קרא לממשלה "לרדוף את הפורעים ביד קשה"

ריבלין. פגיעה ברוטאלית בחיים המשותפים [צילום: חיים צח, לע"מ]
+ח"כ רוטמן העביר את לשכתו ללוד
13:51 12/05/21  |  עידן יוסף

ח״כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) העביר את הלשכה שלו ללוד. לדבריו, הדבר נועד כדי להיות זמין עבור התושבים ולהכריח את המשטרה לעשות שם סדר.

+מרכז השלטון המקומי יתכנס לישיבה בלוד
13:45 12/05/21  |  עידן יוסף

יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס נענה לקריאתו של ראש עיריית לוד יאיר רביבו והודיע כי ישיבת המרכז הקרובה תתקיים בלוד.

+חג מתן תורה
13:25 12/05/21  |  צבי גיל   |   לרשימה המלאה

העם שהביא לעולם את האמונה באל אחד, סוגד לעצים ולאבנים ולפולחים שלעתים תובעים קורבנות  ▪  הדת היהודית, בניגוד לדת הנוצרית, אינה זקוקה להיכלות או למזבח

שום קדושה [צילום: מנדי הכטמן/פלאש 90]
+נתניהו נגד ישראל
13:14 12/05/21  |  זוהר בן-אשר   |   לרשימה המלאה

הנאשם בפלילים נתניהו, שהפך את ממשלת ישראל, ולמעשה, גם את הליכוד ואת שאר מפלגות הלווין שלו, לאסופה של אומרי הן ועבדים נרצעים של מערכת קיסרית שהוא וזוגתו הקימו בבלפור

נתניהו. אשם [צילום: מרק ישראל סלם/פלאש 90]
+נתניהו בעכו: משילות לערי ישראל באגרוף ברזל
12:24 12/05/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

רה"מ בתום הערכת מצב בתחנת המשטרה בעכו: "שורה של אירועים שהתנקזו זה לזה - מפעילים את כל כובד כוחנו ומשקלינו כדי להגן על מדינת ישראל מאויבים מבחוץ ומפורעים מבפנים"  ▪  "אם מישהו חשב שלא תהיה כאן הנהגה מלוכדת, עוצמתית וחזקה בגלל שיקול כזה או אחר - טעו"

[צילום: פול כאן 11]
[צילום: חיים צח/לע"מ]
+המשטרה חוקרת חשד להצתת נקודת השיטור באום אל פאחם
11:43 12/05/21  |  מירב ארד

המשטרה פתחה בחקירת הצתת נקודת השיטור העירוני באום אל פאחם. במהלך ההתפרעויות שהיו הלילה באום אל פאחם ובציר 65, זוהה עשן מיתמר ממבנה סמוך לעיריית אום אל פאחם. כוחות משטרה שהגיעו בהמשך למקום זיהו כי מבנה השייך לשיטור העירוני בעיר הוצת במקום על תכולתו.

[צילום: דוברות המשטרה]
+המשטרה חוקרת ירי ופציעת תושב אום-אל-פאחם באורח קשה
11:42 12/05/21  |  מירב ארד

המשטרה פתחה (יום ד') בחקירה עם קבלת דיווח על הגעת פצוע ירי למרכז הרפואי רמב"ם בחיפה. על פי גורמי רפואה, הקורבן, תושב אום אל פאחם בן 17 נפצע באורח קשה ופונה לקבלת טיפול רפואי.

+ירושלים, אהובתי
11:37 12/05/21  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

הזהירו את דיין שלא יעז לפתוח את המעברים בין שני חלקיה של ירושלים מחשש לטרור ערבי  ▪  הוא לא שמע בקולם וסילק את המחסומים, והנה "עיר שחוברה לה יחדיו" ו"חזרנו את בורות המים" אבל בלי שיכרון

דיין. נהג בחוכמה [צילום: משה שי/פלאש 90]
+פעילות ארגון נשות הכותל לא הגיעו לתפילת ראש חודש
10:11 12/05/21  |  עידן יוסף

מפגן התפילה הקבוע בראש-חודש של ארגון נשות הכותל בוטל. מארגון נשות הכותל נמסר כי "לאור המצב המתוח נשות הכותל קיימו הבוקר תפילה מרחוק ולא הגיעו לכותל". הכותל המערבי היה פתוח היום כרגיל ויהודים רבים הגיעו להתפלל על המצב, אך בארגון לא נתנו תשובה מספקת מדוע נמנעו מלהגיע.

+כפר יאסיף: יהודי נפצע קל מאבן שהשליכו פורעים
09:19 12/05/21  |  עידן יוסף

נהג משאית יהודי שנסע אמש בכפר יאסיף שבגליל המערבי הותקף בידי פורעים ערבים. אבן פגעה בראשו והוא נפצע באורח קל.

+גנץ הכריז על אירוע חירום אזרחי בעיר לוד
08:47 12/05/21  |  מירב ארד

שר הביטחון בני גנץ הכריז (יום ד') לפנות בוקר על אירוע חירום אזרחי בעיר לוד, על רקע המתקפות האלימות בעיר. גנץ פעל מתוקף הסמכויות שמקנה לו ההכרזה על מצב חירום בעורף. הצו מאפשר להכפיף כוחות הצלה תחת פיקוד המשטרה, להשתמש בציוד נדרש של גופים שונים, להגביל שהייה של אדם במקומות מסוימים או להישאר שטחים בשל חשש לפגיעה. זאת מתוקף סעיף 90 לפקודת המשטרה


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היועמ"ש: אפשר להסתייע בחיילים להשלטת סדר בלוד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
עידן יוסף
רה"מ בתום הערכת מצב בתחנת המשטרה בעכו: "שורה של אירועים שהתנקזו זה לזה - מפעילים את כל כובד כוחנו ומשקלינו כדי להגן על מדינת ישראל מאויבים מבחוץ ומפורעים מבפנים"    "אם מישהו חשב שלא תהיה כאן הנהגה מלוכדת, עוצמתית וחזקה בגלל שיקול כזה או אחר - טעו"
דן מרגלית
הזהירו את דיין שלא יעז לפתוח את המעברים בין שני חלקיה של ירושלים מחשש לטרור ערבי    הוא לא שמע בקולם וסילק את המחסומים, והנה "עיר שחוברה לה יחדיו" ו"חזרנו את בורות המים" אבל בלי שיכרון
עמנואל בן-סבו
בתל אביב ובירושלים טרם נלכדו באסון השגרה וזה נותן תקווה אל מול 'ניהול המוות והפחד' המתקיים בעוטף ישראל    הייאוש, החולי הרע הזה הגורם להנהגה הישראלית להסתפק בהצהרות ריקות מתוכן, מעוקרות תכלית
עידן יוסף
לאחר התייעצויות ביטחוניות הוחלט הכרזת מצב חרום ועל גיוס 16 פלוגות מג"ב במילואים, פינוי פלוגות מג"ב איו"ש לטובת לוד ותגבור כוחות המשטרה לאלתר    בית כנסת הוצת ועלה בלהבות, רכוש יהודים הושחת ויהודי נרגם ובית כנסת הוצת
עידן יוסף
אחרי שעות ארוכות של שתיקה קורא יו"ר רע"ם שלא לפגוע בחיי אדם וברכוש    שתיקה רועמת בקרב מנהיגי הציבור הערבי    סמוטריץ': ‏מחדל לוד הלילה הוא מחדל יום הכיפורים    זוהר קרא לא לתת יד לממשלת שמאל עם המשותפת אך התעלם מרע"ם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il