X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ועדת הכספים דנה באסון מירון שהתרחש בל"ג בעומר חבר הכנסת פינדרוס קרא לשר לביטחון פנים להתפטר "למדינת ישראל אין משטרה, אין מכון באבו כביר, ואין שר כי הוא לא אשם, הוא רק אחראי, אני קורא כבר עכשיו לוועדה לקרוא לשר לשים את המפתחות וללכת הביתה"
▪  ▪  ▪
[צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

ח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה) קורא לשר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, להתפטר מתפקידו בעקבות כשלי הממשלה שהובילו לאסון הכבד במירון בל"ג בעומר.
"אנחנו במציאות מטורפת, הכנסת אמורה לפקח על הממשלה, ואיפה שאתה נוגע, הדברים לא עובדים. לעניין מירון איש לא לוקח אחריות, הממשלה לא לוקחת אחריות כממשלה. הגשתי שאילתה לשר לביטחון פנים על ההתנהלות באבו כביר והמעבר לשם, עונה לך השר שמכיוון שזה בחקירה הוא לא יכול לענות. אז אם נקים ועדת חקירה, 20 שנה לא נוכל לקבל תשובות. אז אם זה המצב, שיתפטר ויחזור בסוף הוועדת חקירה, כי הוא לא יכול לעשות שום דבר, והוא לא אשם כמובן. המשטרה לא אחראית, שר הבט"פ לא אחראי ולא יכול לענות כי הנושא בבדיקה, משרד הבריאות לא אחראי, אז או שהכנסת תחליף את הממשלה, התנהלות במשטרתית כמו שהיא מתנהלת בלוד ובירושלים לא צריכה להתנהל. למדינת ישראל אין משטרה, אין מכון באבו כביר, ואין שר כי הוא לא אשם, הוא רק אחראי, אני קורא כבר עכשיו לוועדה לקרוא לשר לשים את המפתחות וללכת הביתה", אמר (יום ג', 18.5.21) בדיון שקיימה ועדת הכספים בעקבות אסון מירון.
ח"כ מוסי רז (מרצ) אמר כי הוא מצטרף לדבריו של פינדרוס שהשר צריך לשים את המפתחות, וכי הוא משתתף בצער המשפחות באסונות הללו, וכן בצער המשפחות במהלך המבצע בישראל ובעזה. "צריך לבדוק מי אחראי בכל משרד, לא כדי להעמיד לדין, יכול להיות שגם זה צריך, אבל בעיקר כדי למנוע את האסון הבא", אמר.
יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, אמר בפתח הדיון כי התלבט האם לקיים את הדיון במהלך ימי הלחימה ברצועת עזה. "חשבתי שמן הראוי שנמשיך את כל מה שניתן במסגרת ההנחיות של פיקוד העורף, להמשיך את החיים ולא לדחות אותם. נקיים את הדיונים היום ומחר, בהתאם לתוכנית. אנחנו שולחים ניחומים להרוגים ואיחולי רפואה שלמה לפצועים. אנחנו מתפללים לקב"ה שתיפסק שפיכות הדמים הזו ויחזור לכאן שקט ושלווה", אמר.
לגוף הדיון ציין ח"כ גפני כי הנושא של מירון, הוא נושא שהיה כאן בכנסת הרבה מאוד פעמים, הדיונים בעניין הזה התקיימו פעמים רבות, אני בשעתו גם הצעתי ומליאת הכנסת גם אישרה ועדת חקירה פרלמנטרית שלא יצא ממנה דבר כי הלכו לבחירות.
"כולם ידעו שיהיה אסון, רק לא ידעו מתי. ידעו שבהר ללא מקום, עם המון אנשים זה יקרה, ומדינת ישראל עומדת מהצד, כאילו זה לא נוגע אליה. המקבילה של זה הוא הכותל המערבי שם עשו רחבה ענקית, ומקום שמכבד את הבאים בשעריו, והכל לפי אישורים והנחיות, מה שלא קורה במירון. אף פעם המדינה לא התערבה, לכל היותר נתנו קצת כסף, הדרך לא דרך, הכבישים לא כבישים, הגישה לא גישה. לא אחזור על ציטוטים שלי במהלך השנים, שאם יש אירוע ביטחוני המציאות היא בלתי ניתנת לתיאור. אין שם מקום, מאפשרים לאנשים להגיע, זה המקום השני המתוייר ביותר, באים אליו אנשים מכל העולם. והמדינה כאילו עומדת מהצד. אי-אפשר להמשיך עם זה כמות שהוא, אם רוצים לסגור את המקום, שיקבלו החלטה מול כל העולם היהודי, אם מחליטים שמשאירים פתוח אז צריך להשקיע שם כסף ולהסדיר את כל המקום", אמר.

תאריך:  18/05/2021   |   עודכן:  18/05/2021
+האסון במירון: שני בעלי תפקידים מהמרכז לפיתוח המקומות הקדושים עוכבו לחקירה
13:12 18/05/21  |  מירב ארד

במסגרת חקירת האסון מירון המתנהלת ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית, עוכבו לחקירה באזהרה לבדיקת נסיבות האירוע, שני בעלי משרה מהעמותה המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים בישראל. בתום החקירה שוחררו השניים בתנאים מגבילים.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לקרוא לאוחנה לשים המפתחות וללכת הביתה"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תופעת פינדרוס - אין אחריות
ala  |  18/05/21 12:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אסון מירון
אפרים הלפרין
כמות האנשים שהגיעה למירון לא נשלטה על-ידי המשטרה    אם נוצרת התקהלות משמעותית באתר שאינו בנוי לכך, כל מה שתעשה המשטרה עלול לעלות בסופו של דבר בחיי אדם
צבי גיל
העם שהביא לעולם את האמונה באל אחד, סוגד לעצים ולאבנים ולפולחים שלעתים תובעים קורבנות    הדת היהודית, בניגוד לדת הנוצרית, אינה זקוקה להיכלות או למזבח
ערן גרף
איציק וולף
שוטרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית עיכבו לחקירה שני חשודים מתחום הבטיחות    השניים נחקרו באזהרה בחשד למעורבותם בנסיבות האסון שבו נספו 45 בני אדם בל"ג בעומר בקבר רשב"י    שוחררו למעצר בית בן חמישה ימים בתנאים מגבילים.
יוסף אליעז
אסון מירון היה חריג גם במהותו, גם במספר קורבנותיו    באסון נהרגו 45 איש וכ-200 נפצעו    לעניות דעתי כמעט כל מי שהיה מעורב באופן כלשהו באירוע אשם לכאורה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il