X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"יחסי סחיטה באמצעות תקציבי הפרסום של בזק"

ישועה: אלוביץ חפץ ביקרו של ליברמן

שאול אלוביץ טען ביולי 2016, כי קיבל מהעיתון כלכליסט מסר לפיו "תנו לנו חסויות ב-400,000 בשנה ולא נכתוב נגדכם" ישועה התערב לאורך השנים בידיעות הנוגעות להרצוג ואקוניס מגל התפטר לאחר שישועה הסיר ידיעה על גאולה אבן, בעקבות פנייתו של סער
▪  ▪  ▪
גדעון סער וגאולה אבן [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

שאול אלוביץ טען ביולי 2016, כי קיבל מהעיתון כלכליסט מסר לפיו "תנו לנו חסויות ב-400,000 בשנה ולא נכתוב נגדכם". אלוביץ כתב זאת לאילן ישועה, כאשר ביקש ממנו שלא לפרסם סקר על חברת הוט, ולדברי ישועה - רמז שכדאי לסחוט מחברת הוט שתפרסם בוואלה באותה צורה.
ישועה השיב לאלוביץ: "ההחלטה שלך. אתה תמיד מנומס עם כולם. כל העולם נגדנו, כולל הצרפתי [פטריק דרהי, בעלי הוט] ששם 100% ב-ynet". ישועה הסביר בעדותו (יום ג', 18.5.21), שזהו דפוס הפעולה של אלוביץ מול גופי מדיה. "אני עומד לפרסם סקר נגד הוט. הוא רוצה שאני אסחט את הוט: שיתנו לי כסף ואני לא אפרסם". סניגוריתו של איריס אלוביץ, מיכל רוזן-עוזר, טענה, כי ההסבר של ישועה להתכתבות אינו הגיוני, וכי היה זה ישועה שרצה לסחוט. ישועה: "יחסי הסחיטה הללו בוצעו מול ערוץ 10 וכלכליסט, באמצעות תקציבי הפרסום של בזק. לוואלה אין תקציבי פרסום".
בדצמבר 2013 התערב ישועה לטובת מנכ"ל yes דאז, רון אילון, מול ינון מגל, שהיה אז העורך הראשי של וואלה. לדבריו אז, אילון הוא בעל הברית הגדול ביותר של וואלה בפוליטיקה הפנימית מול אלוביץ, בעוד ש"האחרים מנסים להקטין אותנו". בעדותו טען ישועה, כי מדובר רק ביחסים עסקיים שהיו בין שתי החברות; "זוהי הערה זניחה בדו-שיח בינינו".
"השותף האסטרטגי החשוב ביותר שלנו"
ישועה הורה להוריד ידיעה נגד גלובס, בנימוק שזוהי פגיעה ב"שותף האסטרטגי החשוב ביותר שלנו". הוא גם הורה להוריד ידיעה שצוטטה מגלובס נגד רשת סופרפארם; ישועה שיער, שקיבל פנייה מסמנכ"ל הסחר של האתר שכן מדובר במפרסם גדול. לדבריו, בעניין גלובס קיים גם ההקשר של הפרסומים המיטיבים שניתנו לאלוביץ. באותה עת נזף ישועה במגל ובאבירם אלעד, אז ראש מערכת החדשות, באומרו שאינם חרוצים וכינה אותם "פרימדונות".
בנובמבר 2013 הורה ישועה למגל לקדם ידיעה הנוגעת לאופיר אקוניס. לטענתו, ייתכן שהוא היה "אחד האנשים שהמלך חפץ ביקרו", לאחר התכתבות עם אלוביץ לפיה יש אפשרות שאקוניס יהיה שר התקשורת. שלוש שנים מאוחר יותר ביקש ישועה מהעורך הראשי דאז, אבי אלקלעי, לקדם ידיעה על אקוניס באומרו ש"הוא עוזר לי, זו בקשה שלי, לא של הביבייה". ישועה אמר שאינו זוכר במה מדובר, פרט לכך שאקוניס היה מקורב לבנימין נתניהו.
רוזן-עוזר שאלה האם פוליטיקאים בכירים אחרים פנו לישועה. הוא השיב, כי היו אולי שיחה או שתיים עם יצחק הרצוג, אולי אחת או שתיים עם יאיר לפיד, שיחה אחת עם לבני, ומשה כחלון התלונן שהאתר כתב נגדו. רוזן-עוזר: "האם היו פוליטיקאים שזכו ממך ליחס מיטיב?". ישועה: "לא הייתה שיחה כזאת". אולם, רוזן-עוזר הראתה מקרים בהם פעל לטובת פוליטיקאים אחרים.
ביוני 2016 ביקש ישועה מעורכת החדשות דאז, מיכל קליין, לדרדר ידיעה על כך שהרצוג נחקר באזהרה בחשד לעבירות בחירות. "ישועה: תקפנו את הרצוג כל כך הרבה פעמים [ערב בחירות 2015], שאולי פה עשיתי אפליה מתקנת. זה היה קבוע, שאסור להביא תגובות שלו. שאול אמר: תעזוב את הרצוג, יש לי בעיות עם הגדול [נתניהו]". חודש לאחר מכן ביקש ישועה לחזק כותרת על "נצחונו המוחץ של הרצוג".
ביולי 2016 ביקש ישועה ממגל "לא ללכת על הראש של ליברמן בתקופה הקרובה". ישועה בעדותו: "היה שלב ששאול הדגיש לי 'הרוסי, הרוסי, הרוסי, אני צריך אותו למשהו'"; ליברמן היה באותה עת שר הביטחון. וואלה פרסם לאחר מספר ימים תמונה של ליברמן במסיבה ביום של פיגוע, אותה דרש ישועה להסיר. קליין התנגדה אך לבסוף צייתה. "הכל זה בהוראות של שאול", הגיב ישועה.
"אני עונה לה בצורה מאולפת"
ביחס לדבריו לאיריס אלוביץ בנושא ליברמן אמר ישועה, כי "במסגרת ה-abuse היומי, כל מה שאני אומר לה הוא בערבון מוגבל" וכי גם היא ידעה שהדברים אינם נאמרים במלוא הרצינות. "אני עונה לה בצורה מאולפת", הוסיף. "את הופכת את התפקידים. יש לי בוסים, אחד מאלה שהם חפצים ביקרו הוא ליברמן והם מסבירים לי למה. הם לוחצים, אני לוחץ למטה, הם לוחצים, אני עונה כמו שאני עונה. במצב רגיל לא אני צריך להחליט על זה. למה אני עושה את זה? כי שאול ואיריס חפצים ביקרו של הרוסי, נקודה".
גדעון סער התלונן ביוני 2014 על פרסום שלדבריו משמיץ את רעייתו, גאולה אבן. ישועה כתב לאלוביץ, כי זוהי עילה לפטר את מגל מתפקידו כעורך הראשי ולהותירו רק כמגיש ראשי באולפן וואלה. "הוא עוסק בבישול ידיעות נגד גאולה שהייתה אויבת שלו בערוץ 1", כתב ישועה, באומרו שמגל שיקר לו ויזם את הפרסום. הוא הסיר את הכתבה ומגל הודיע על התפטרותו.
ישועה אמר בעדותו, כי דייק בדיווח זה לאלוביץ; ואילו בהתכתבותו עם מגל עלה, כי הוא מתפטר בשל התערבותו של ישועה בעבודתו. ישועה הגיב: "זה בא אחרי שנה וחצי של abuse יומי שבו ינון איים כמה פעמים להתפטר". רוזן-עוזר: "זו הייתה הפעם הראשונה שמגל איים להתפטר". ישועה השיב, כי מגל איים לפחות פעמיים להתפטר בשל הסיקור המוטה, ואלוביץ אמר לו "ינון מצפצף עליך ומצפצף עלי". לדברי רוזן-עוזר, בעדותו הראשית לא אמר ישועה דבר על נסיבות אלו של התפטרות מגל. ישועה השיב, כי מגל התפטר "לאחר שמיררתי את חייו במשך שנה וחצי ועימותים בלתי פוסקים" בשל הסיקור המוטה, וכי לא זכר את האירוע בנוגע לסער ואבן.

תאריך:  18/05/2021   |   עודכן:  24/05/2021
+מדוע התפטר ינון מגל
18:59 18/05/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

בגלל הסיקור המוטה או בגלל ששיקר לישועה?  ▪  ההגנה רוצה להראות שישועה התערב בתכנים במקרים רבים; ישועה: זה בטל בשישים לעומת הסיקור המוטה לטובת נתניהו

מגל. "עוסק בבישול ידיעות" [צילום: פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישועה: אלוביץ חפץ ביקרו של ליברמן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
ההגנה הראתה ש-48 שיחות נמחקו מן הפלאפון שלו, שהוא המשיך את הסיקור המוטה גם אחרי שיחת המפנה עם אלוביץ ושהיה מעוניין בהסתרת הסיקור המוטה מעיני אנשי וואלה
איתמר לוין
ישועה טוען: איריס אלוביץ הנחתה אותי לסחוט את משה כחלון בכך שלא מפרסמים כתבה עליו    ההגנה: ישועה היה מניפולטור בין בני הזוג לאנשי המערכת
איתמר לוין
48 שיחות נמחקו מהפלאפון של ישועה - כולל עם בני הזוג אלוביץ וניר חפץ    ישועה התערב גם לאחר שהורה להפסיק את הסיקור המוטה; אומר: אי-אפשר לרדת מ-100 לאפס בבת אחת
איתמר לוין
מכירת הלוח המקוון של וואלה המשיכה לעמוד במרכז החקירה הנגדית של אילן ישועה. מטרת סניגורו של אלוביץ: להראות שלא היה שום מתת בקשר אליה
איתמר לוין
אלוביץ התרעם על כותרת הראיון של ישועה בדה-מרקר, שעלולה הייתה להרגיז את מוזס    ההגנה: פרסומים שהוצגו כמתת מושחת היו גם באמצעי תקשורת אחרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il