X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
ארגון העיתונאים והמכון לדמוקרטיה בפנייה ליועמ"ש:

"עצרו את ההסתה הפרועה כנגד עיתונאים"

"רואים קשר ישיר בין סרטונים, ראיונות של פוליטיקאים בכירים ומובילי דעה הקושרים בין עיתונאים לארגוני טרור" הארגון דורש להגביל חשבונות של משפיעני רשת ודמויות פוליטיות שמסיתות באופן ישיר נגד עיתונאים פתיחת מוקד חירום שיפעל ויתן מענה 24 שעות ביממה
▪  ▪  ▪

ארגון העיתונאים והמכון הישראלי לדמוקרטיה פנו (יום ה', 20.5.21) לפייסבוק וליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה לנקוט בכל הצעדים הנדרשים על-מנת לעצור את ההסתה כנגד עיתונאים בפייסבוק ובוואטספ.
במכתב ששלחו מנהלת תחום חופש העיתונות בארגון העיתונאים ענת סרגוסטי וראש התוכנית לדמוקרטיה במכון הישראלי לדמוקרטיה ד"ר תהילה שוורץ אלטשולר למנהלת המדיניות של פייסבוק ישראל ג'ורדנה קטלר נכתב: "בימים האחרונים התקצר באופן משמעותי המרחק בין מילים למעשים, ובין אמירות ביקורתיות החוסות בצל חופש הביטוי ואנו בשיגרה מנסים להגן עליהן ככל יכולתנו, לבין איומים מוחשיים והסתה לאלימות. איומים מילוליים הפכו למעשים ועיתונאים מצאו עצמם מותקפים פיסית על-ידי קבוצות של פורעים אלימים שככל הנראה אמצו את הנארטיב השקרי והמסית שקיים ברשתות.
"אנחנו רואות קשר ישיר בין סרטונים, ראיונות של פוליטיקאים בכירים ומובילי דעה הקושרים בין עיתונאים לארגוני טרור או אויבים אחרים של מדינת ישראל, לבין תקיפות פיסיות נגד עיתונאים. זו שרשרת אחת של סיבה ותוצאה. יש לצפות שפייסבוק תהיה מודעת להתפתחויות האלה ותנקוט את הצעדים הנדרשים כדי לסייע למנוע אותן.
במכתב מקבשים הארגונים לכלול את הפעולות הבאות:
  • לזהות את הגורמים המסיתים שלעתים קרובות מתחבאים מאחורי אוואטרים ושמות בדויים ולאתר את מנהלי הקבוצות שבהן מועברים מסרים של הסתה קונקרטית לאלימות נגד עיתונאים.
  • להסיר תכנים, לחסום משתמשים ולסגור קבוצות שיש בהן הסתה קונקרטית לאלימות נגד עיתונאים.
  • לפתוח מיד מוקד חירום שיפעל ויתן מענה 24 שעות ביממה לבקשות הסרה וסגירת קבוצות. העובדה שמדובר בקבלת החלטות שמתנהלת מחוץ לישראל יוצרת פער מסוכן בין ההתראות שלנו לבין הטיפול בהן.
  • להגביל חשבונות של משפיעני רשת ודמויות פוליטיות שמסיתות באופן ישיר וממוקד נגד עיתונאים.
  • לאכוף כללים דווקא כשמדובר במשתמשים בעלי השפעה, לתעדף החלטות מהירות יותר כשמדובר בעבריינים חוזרים ולהחמיר את הסנקציות לגבי "מפיצי על" של מידע כזה.
  • לראות כל סרטון, פוסט וראיון של פוליטיקאים בכירים ומובילי דיעה, הקושרים בין עיתונאים לבין ארגוני טרור או אויבים אחרים של מדינת ישראל, שבנסיבות אחרות כשלעצמם אולי נתפסו כעניין לא מאיים, כחלק משרשרת פעולה שסופה אלימות.
מכתב מקביל נשלח ליועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדבליט ולמנהל מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה ד"ר חיים ויסמונסקי ובו דרישה לפעול מול הרשתות החברתיות למניעת הפצה של תכנים אלה, בדיוק כפי שהמדינה פועלת להסרת תכנים הפוגעים בעובדי ציבור או בשופטים.

תאריך:  20/05/2021   |   עודכן:  20/05/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"עצרו את ההסתה הפרועה כנגד עיתונאים"
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מעניין, ביקורת = הסתה
שאול א.  |  20/05/21 17:51
2
מפיצי שקרים תועמלנים
אביהו לידר  |  20/05/21 18:28
3
ה'עיתונאים' מקבלים את המגיע
ישראל בר-ניר  |  22/05/21 01:13
4
איפה הייתם כשתקפו את ריקלין?
טירה  |  23/05/21 11:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
טיל קורנט שוגר לאוטובוס בזיקים. חייל נפצע קל מרסיסים    שר הביטחון נפגש עם שר החוץ הגרמני במסגרת ביקורו בישראל    עובדי חברת החשמל הודיעו כי לא יחזירו את החשמל לרצועה עד השבת הבנים    משרד הבריאות בעזה: עלה ל-230 מספר ההרוגים בסבב הלחמה
מירב ארד
"הממשלה נכשלה בכל התחומים הנתונים לאחריותה", כתב והוסיף: "הממשלה נכשלה בכישלון מחפיר בהסברה. אין פשוט מילים לתאר את המחדל הזה"
איציק וולף
למרות משבר הקורונה אשר המשיך לפגוע בעיקר בהכנסות החברה משרותי נדידה של לקוחות בחו"ל ושל תיירות נכנסת, החברה סיימה את הרבעון הראשון של שנת 2021 עם מחזור הכנסות כולל בסך של כ-1.3 מיליארד שקל - עלייה של 15.8%
איתמר לוין
השופט שלמה פרידלנדר דחה את תביעת משפחתה של אימאן אלהאץ, שנורתה בידי סרן ר' וחייליו ברצועת עזה באוקטובר 2004, בקובעו שמדובר בפעולה מלחמתית המעניקה למדינה חסינות    מותח ביקורת קשה על התנהגות הלוחמים ומפקדם: אסור היה להרוג את הילדה משום שניתן היה לנטרל את הסיכון קודם לכן ובאמצעים פחותים בהרבה
איציק וולף
לאחר שהתברר כי דברי הכתב קובי פינקלר, שהביע בשידור צער על כך שרקטה מלבנון לא פגעה בערבים, נאמרו יותר מפעם אחת החליטה הנהלת הערוץ לסיים מיד את ההתקשרות איתו ולזמן את המעורבים בשידור לבירור והסקת מסקנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il