X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביקושית קוויקר QUICKER. ניסוי בתחבורה ציבורית [צילום: חברת קווים]
מודל התחבורה הציבורית הגמישה
15 קווים יבוטלו לטובת ביקושיות
בעקבות יוזמה מקומית, משרד התחבורה אישר לחברת קווים להפעיל מ-1 ביוני שירות תחבורה גמישה לפי הזמנה, שיפעל במועצות האזוריות עמק חפר וצפון לב השרון אם יצליח ניסוי המודל החדש להחליף את קווי התחבורה הציבורית הקיימים תוך חיסכון בעלויות ההפעלה והגברת הביקוש, הוא צפוי להתרחב לאזורים כפריים נוספים בארץ
הקווים שצפויים להתבטל:
  • לנתניה (13 קווים) -
  • במרחב עמק חפר: 20, 24, 23, 46, 34, 58, 26, 29, 28, 27
  • במרחב לב השרון (ישובים הצמודים לכביש 57): 40, 41, 45
  • לחדרה (שני קווים) - במרחב עמק חפר: 51, 55, 58

משרד התחבורה אישר לחברת קווים להפעיל מהשבוע הבא (1.6.21) ביקושיות גם בצפון לב השרון ובעמק חפר. מערך של מיניבוסים משודרגים, לפי קריאה של הנוסעים (on demand), באמצעות ישומון בטלפון הנייד של הנוסע, יופעל ליעדים: תחנת הרכבת חדרה, פארק תעשיות עמק חפר, מרכז אקדמי רופין, תחנה מרכזית נתניה, תחנת רכבת נתניה וצומת השרון ובת חפר. מדובר במודל הפעלה המופעל לראשונה במגזר הכפרי, ואם יצליח יורחב למקומות נוספים בארץ.
בניגוד לביקושיות שמפעילות חברת דן וחברת אגד, אושר לבטל את 15 קווי התחבורה הציבורית שפועלים היום. בשלב הראשון יופעל השירות כניסוי במקביל לשרות הקיים. לאחר שלושת חודשי החפיפה הראשונים, ב-1 בספטמבר, יופעל השירות הגמיש באופן בלעדי וללא שירות התחבורה הציבורית הסדירה, הפועלת בלוח זמנים ומסלולים קבועים. לנוסעים לא יתאפשר יותר לשלם באמצעות תעריפי הרב-קו הרגילים, והתשלום יהיה בהתאם לתעריף המשולם כיום באמצעות ארבעת ישומוני התשלום החדשים.
הצלחת הניסוי, שייערך באמצעות צי רכב של 22 מיניבוסים, תימדד בשלושה תבחינים: עלות ההפעלה לעומת המצב היום; מספר הנוסעים (בניכוי תקופת הקורונה) וסקר שביעות רצון בקרב התושבים במרחב הכפרי בשרון.
השירות הגמיש, שייקרא בשם הלועזי קוויקר (Quicker), יאפשר לתושבי האזור להזמין נסיעות באוטובוס, בזמן ובמקום שנוח להם, תוך חישוב המסלול המהיר והיעיל ביותר, מתחנות האיסוף אל היעד המבוקש.
השירות יופעל בימי ראשון עד חמישי בשעות 23:00-05:30, בימי שישי מהשעה 05:30 בבוקר ועד שעה לפני כניסת השבת, ובמוצ"ש משעה אחרי צאת השבת ועד 23:00 בלילה. תעריפי הנסיעה יעמדו על 6 שקלים לנסיעה של עד 15 קילומטר ו-10 שקלים מעל 15 קילומטר [בהודעת קווים לתקשורת נכתב 7 שקלים עד 15 ק"מ, אך נראה שמדובר בטעות שכן התעריף המרבי הוא 6 שקלים]. התשלום יתבצע באמצעות כרטיס הרב-קו או ביישומוני התשלום בתחבורה ציבורית.
מלבד מודל השירות המיושן בהתיישבות הכפרים, נוהגים בישראל כמה מודלים: תחבורה תיבורית המופעלת בידי המועצה האזורית גולן, שירות לפי קריאה ביישובי חבל משגב שבו נוסעים בישובים הקטנים מתקשרים למוקד המועצה, שמתואם עם נתיב אקספרס מתי להכניס אוטובוסים לתוך הישובים; קווים לפי קריאה של חברת קווים בעמק האלה שבהם בנוסף לטלפון יש ישומון ייעודי, שירות מסרונים ואפשרות להזמנות קבועות; שירות גמיש לתחנת הרכבת בכפר מנחם שבה שירות גמיש לפי קריאה מטעם חברת סופרבוס ליישובי האיזור.
איך זה עובד?
במסגרת השירות, הנוסעים יתבקשו להזמין את הנסיעה מראש באמצעות ישומון מוביט (Moovit) או במוקד השירות הטלפוני של קווים - כוכבית 2060. ניתן להזמין את הנסיעה עד 24 שעות מראש, ובאזורי הביקוש מומלץ להזמין לפחות 3 שעות מראש.
כדי להשתמש בשירות על הנוסעים להרשם ל-Quicker באופן חד-פעמי דרך ישומון Moovit. לאחר הרישום יש לבחור את מועד היציאה או ההגעה הרצויים והמערכת תציע לנוסעים שעה ותחנה לאיסוף תוך התחשבות בגודש התנועה. האיסוף וההורדה יהיו מתחנות אוטובוס מורשות בלבד. לקראת מועד הנסיעה, המערכת תשלח מסרון עם פרטי הנסיעה המדויקים וניתן יהיה לעקוב בזמן אמת אחר מיקומו של המיניבוס של קוויקר. המיניבוס ימתין לנוסע בתחנה עד דקה בלבד, כדי לא לעכב את הנוסעים האחרים.
השנה הראשונה - מחקר ראשוני
היוזמה למודל הנוכחי לא הגיעה ממשרד התחבורה, אלא צמחה מלמטה מן התושבים. בלב השרון הקים חבר המועצה רונן חיון ועדה יעודית לנושא, וזו התחברה ליוזמה דומה במועצה השכנה, שחלק מהקווים משותפים לשתיהן. חבר הוועדה, אלון צפורי, אמר ל-News1 כי על-פי התחזית של מוביט, צפוי הביקוש בשעות השיא להגיע ל-90-80 אחוז ובשעות השפל ל-70-60 אחוז.
מנכ"ל קווים אריק סיני, אמר: "אנו סבורים ששיטת הפעלה גמישה מותאמת ביקוש תאפשר לשפר את רמת השירות באזורים כפריים ופרבריים, לחסוך באנרגיה ולהפחית זיהום אוויר. נעשה כל שביכולתנו להצלחת הפיילוט ולשיפור ברמת השירות כפי מדדי ההצלחה שנקבעו". גלית שאול, ראש מועצת עמק חפר: "השקנו לפני כשנה את מיזם 'קווי חפר', שהחל בהצלחה רבה והופסק לצערנו בעקבות הקורונה. למעשה, השירות החדש הוא שדרוג, ומבוסס גם על המסקנות שלנו מתקופת הפעלתו. אני מקווה ומאמינה כי ייעשה בקווים שימוש רב. יש לכך חשיבות גם לגבי עתידם - השנה הראשונה מוגדרת כמחקר ראשוני, ולאחריה יוחלט אם להמשיך את השירות". גם ראש המועצה אזורית לב השרון, עמיר ריטוב, אמר כי המרחב הכפרי נפגע מחסרונה של התחבורה הציבורית ולמד להסתמך רק על כלי רכב פרטיים, וקרא להשתמש בתחבורה הציבורית הגמישה.

תחבורה ציבורית בהתיישבות הכפרית / מסמך
מסמך זה נכתב לבקשת חבר הכנסת זבולון כלפה, ועניינו שירותי התחבורה הציבורית במגזר הכפרי, ובעיקר שירותי האוטובוסים. מטרת המסמך היא בחינת שירותי התחבורה הציבורית הקיימים כיום באזורים הכפריים והדרכים לשיפורם. המרחב הכפרי בישראל הוא כלל היישובים הכפריים – המושבים, הקיבוצים, הכפרים והיישובים קהילתיים – המאוגדים במועצות האזוריות. בישראל יש 43 מועצות 1 אזוריות והן חולשות על כ-%01 משטחה של המדינה. במסמך יוצגו הנושאים האלה:  רקע: הפעלה של שירותי תחבורה ציבורית באזורים כפריים, ובפרט שירותי תחבורה גמישים;  דוגמאות להפעלת שירותי תחבורה ציבורית גמישים במרחב הכפרי במדינות בעולם;  שירותי התחבורה הציבורית במרחב הכפרי כיום: מקרי בוחן בארבע מועצות אזוריות;  מהלכים לשיפור שירותי התחבורה הציבורית במגזר הכפרי: מועצה אזורית משגב ומועצה אזורית רמת-הגולן (34 עמ')
תאריך:  25/05/2021   |   עודכן:  25/05/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
משרד התחבורה החליט להחזיר את דמי הנסיעה לעשרות אלפי נוסעים שלא יכלו להגיע להילולת ל"ג בעומר בשל האסון    לקבלת הזיכוי ניתן לפנות לכל אחד ממרכזי השירות "על הקו"
עידן יוסף
ייסלל בקטע שבין מחלף נחלים ועד לכביש 444    עלות המיזם נאמדת ב-75 מיליון שקלים    הקמת הנת"ץ צפויה להסתיים בעוד כשנה
עידן יוסף
מהשבוע: הזמנת נסיעות מראש במגוון קווי שירות בין עירוניים לצפון של אגד ונתיב אקספרס בימי שישי ובמוצאי שבת וחג    הן הרשות הארצית לתחבורה ציבורית הן אגד והן נתיב אקספרס מסתירות אפשרות הזמנת כרטיסים זו, ולא מסרו על כך מידע באתרים שלהן
עידן יוסף
השירות בכמה קווים צפוי להתארך עד השעה 11 בלילה    השירות יתחדש בימי שישי ומוצ"ש בכמה קווים שבהם הושבת
איתמר לוין
השופטת צפת: קבוצת TMT וקבוצת סיטי טראם זכאיות להשתתף במכרז הרכבת הקלה בתל אביב, למרות המיזוג בין אלסטום לבומברדיה השותפות בהן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il