X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
הצהרתו של נפתלי בנט, 30.5.21
"נתניהו רוצה לקחת את המדינה למצדה הפרטית שלו"

בנט מודיע: מצטרפים לממשלת השינוי

"אפשר ללכת לבחירות חמישיות, שישיות ועשיריות; לפרק את קירות המדינה לבנה אחר לבנה עד שהבית יפול עלינו. ואפשר לקחת החלטה. אין ממשלת ימין בראשות נתניהו; זה שקר מוחלט. זה או בחירות חמישיות או ממשלת אחדות. מי שאומר לכם אחרת - משקר לכם במצח נחושה" הצטרפות ימינה והתמיכה מבחוץ של עבאס אמורות להבטיח לממשלה רוב של 61 חברי כנסת הממשלה בראשות בנט אמורה להיות מושבעת בשבוע הבא
▪  ▪  ▪
בנט. אין היתכנות לממשלת ימין [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

יו"ר ימינה, נפתלי בנט, הודיע (יום א', 30.5.21) על הצטרפות מפלגתו לממשלת השינוי אותה מרכיב יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד. שישה מבין שבעת הח"כים של ימינה יתמכו בממשלה החדשה, ובהנחה שארבעת הח"כים של רע"ם בראשות מנסור עבאס יתמכו בה מבחוץ - יהיה לה רוב של 61 חברי כנסת ויסתיימו 12 שנותיו של בנימין נתניהו בראשות הממשלה. המנדט של לפיד מסתיים בעוד שלושה ימים והוא מתכנן להודיע לפני כן לנשיא ראובן ריבלין שעלה בידיו להרכיב ממשלה; היא תושבע בשבוע הבא, אם הליכוד לא יצליח לטרפד את הקמתה.
בנט נשא הצהרה בכנסת, בלא להשיב לשאלות. הוא אמר: "במשך ארבע מערכות בחירות אנו מביטים על המדינה שלנו מחלישה את עצמה ואת יכולתה לתפקד. במקום להנהיג, הפטנט הקבוע הוא להפנות את השנאה פנימה כדי לכסות על הכישלון. אפשר ללכת לבחירות חמישיות, שישיות ועשיריות; לפרק את קירות המדינה לבנה אחר לבנה עד שהבית יפול עלינו. ואפשר לקחת החלטה. אין ממשלת ימין בראשות נתניהו; זה שקר מוחלט. זה או בחירות חמישיות או ממשלת אחדות. מי שאומר לכם אחרת - משקר לכם במצח נחושה.
"הניסיון הבוקר כשל, כי איש אינו מאמין שההבטחות יקוימו. נתניהו רוצה לקחת את המדינה כולה ומחנה הימין למצדה הפרטית שלו. אפעל בכל כוחי להקים ממשלת אחדות לאומית עם ידידי יאיר לפיד, כדי שנחזיר את המדינה למסלולה. יאיר גילה מנהיגות ונדיבות בתקופה קשה זו, ואשמח להוביל את המדינה איתו ועם גדעון סער וכל יתר השותפים הטובים. נחזיר את היחד שהיה הנשק הסודי של המדינה מאז הקמתה. כל המפלגות מוזמנת להיכנס לממשלה.
"נצטרך לגלות איפוק. נצטרך לדחות את מימוש חלק מהחלומות. לא נריב על מה שאי-אפשר, אלא נתמקד במה שאפשר. זו תהיה ממשלת בעד. שרים שאכפת להם מהמדינה, שבאים לעבוד. יש מי שמנסים להפחיד אתכם, שמדובר בממשלת שמאל; זה עוד שקר. הממשלה הזאת תהיה קצת יותר ימנית מהנוכחית. השמאל עושה ויתורים לא קלים כאשר הוא מעניק לי את ראשות הממשלה ולגדעון סער את משרד המשפטים. הממשלה הזאת לא תבצע הינתקות ולא תחשוש לצאת למבצע צבאי. לכל צד בממשלה יש קול שווה וזכות וטו. יש מולנו מכונה משומנת היטב שמפיצה יומם ולילה שקרים כדי לזרוע שקר. אנחנו יוצאים לדרך. אם נצליח, נעשה דבר ענק למדינת ישראל. זאת ההחלטה המורכבת ביותר שקיבלתי בחיי, אבל אני שלם איתה".
הודעתו של בנט מגיעה בסיומו של יום דרמטי, בו עשו נתניהו, הליכוד והמפלגות התומכות בו (ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית) מאמצים של הרגע האחרון למנוע את הקמת ממשלת השינוי. נתניהו אף הציע רוטציה משולשת, בה סער יהיה ראש הממשלה 15 חודשים, הוא עצמו שנתיים ובנט עוד 15 חודשים. סער דחה על הסף את ההצעה והבהיר, שמפלגת תקווה חדשה מחויבת להביא לסיום שלטונו של נתניהו.
בישיבה קצרה של סיעת ימינה הודיע בנט, כי אין כל היתכנות להקמת ממשלת ימין ולכן החליט להצטרף לממשלת לפיד - בה הוא יהיה ראש הממשלה הראשון ברוטציה, למשך שנתיים. איילת שקד הודיעה על תמיכתה במהלך, לאחר שעשתה מאמצים להקים ממשלת ימין. שישה מבין שבעת חברי הכנסת של ימינה יתמכו בממשלה החדשה: בנט, שקד (המיועדת לשרת הפנים), מתן כהנא (המיועד לשר הדתות), ניר אורבך, אביר קאמה ועידית סילמן. עמיחי שיקלי עומד על התנגדותו לממשלה המוצעת ויצביע נגדה.
לממשלה החדשה תהיה כאמור תמיכה של 61 חברי כנסת: 17 של יש עתיד (לפיד יהיה ראש הממשלה החליפי ושר החוץ), שמונה של כחול-לבן (בני גנץ ימשיך בתפקיד שר הביטחון), שבעה של ישראל ביתנו (אביגדור ליברמן יהיה שר האוצר) שבעה של העבודה (מרב מיכאלי תהיה שרת התחבורה ועמר בר-לב יהיה השר לביטחון פנים), שישה של תקווה חדשה (סער יהיה שר המשפטים) שישה של ימינה, שישה של מרצ (ניצן הורוביץ יהיה שר הבריאות) וארבעה מבחוץ של רע"ם. לפיד מנהל מגעים גם עם הרשימה המשותפת, במטרה שלפחות חלק מששת חברי הכנסת שלה יימנעו בהצבעת האמון עם הצגת הממשלה.

תאריך:  30/05/2021   |   עודכן:  30/05/2021
+הדיונים בין ימינה ליש עתיד יימשכו הבוקר
08:35 31/05/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

אמש נמשכה הפגישה בין הצוותים השעה 03:00  ▪  השאיפה של יאיר לפיד היא להכריז עוד היום "עלה בידי"  ▪  ח"כ שקד תלווה באבטחה צמודה בעקבות איומים  ▪  נתניהו מתכוון להמשיך להפעיל לחץ על חברי ימינה

לפיד ובנט. התקדמות במגעים [צילום: מארק ישראל סלם/פול]
+מעוז נגד בנט: לאומיות חילונית לא מחזיקה מעמד
23:02 30/05/21  |  עידן יוסף

ח"כ אבי מעוז (הציונות הדתית) תוקף את יו"ר ימינה נפתלי בנט, ואומר כי "כמו אצל שרון בשעתו, שוב מתגלה כי ללא חיבור אמיתי ומחייב לתורה ולערכיה, לאומיות חילונית לא מחזיקה מעמד, ומנהיג שאוחז בה מתבלבל בין ערכים לקידום עצמו, עד כדי חורבן גדול.
לדבריו, דבר אחד בלבד מאחד את הממשלה המסתמנת - חורבן הזהות היהודית של מדינת ישראל. "אני קורא לאזרחי ישראל: בקרוב מאוד יופעל מכבש של הנדסת תודעה על הזהות היהודית שלכם. יקראו 'סובלנות והכלה' להרס המשפחה, 'מגוון דעות' לתמיכה באויב, ו'ריבוי גוונים' למחיקת עם ישראל. הם יעשו הכל כדי להוכיח שממשלת השיתוק הביטחונית, הכלכלית והחברתית פועלת ועושה - ויעשו את זה דרך 'קידמה' ו'נאורות' שהם יביאו לישראל. אל תפלו בפח ואל תהונדסו".

+הציונות הדתית יוצאת למפקד
22:53 30/05/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר הציונות הדתית הודיע על פתיחת שורות המפלגה למיפקד ועל בחירות מקדימות  ▪  ""אם חלילה תקום אכן ממשלת האנדרוגינוס הבלתי אפשרית, היא לא תחזיק מעמד. רגע אחרי שהפוליטיקאים חסרי עמוד השדרה מימין יממשו את מאוויי השמאל להפיל את נתניהו ואת הימין, השמאל יתהפך עליהם ויזרוק אותם"

[צילום: נתן וייל]
+ימינה: אבטחה תוצמד לאיילת שקד
22:29 30/05/21  |  עידן יוסף

ימינה הודיעה כי ממחר (ב׳) תלווה ח״כ איילת שקד באבטחה צמודה. לטענת ימינה, הדבר נעשה בהנחיית קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, ובהוראת המשטרה.

+מפלגת בל"ד הודיעה: נתנגד לממשלת בנט-לפיד
21:47 30/05/21  |  עידן יוסף

+בכירים בכחול לבן: לפיד הקים ממשלת ימין
21:39 30/05/21  |  עידן יוסף

‏בכירים בכחול לבן על המו״מ הקואליציוני: ״יאיר לפיד מכר הכל והקים ממשלת ימין״ (ynet). ייתכן שמדובר בסחריר מתואם, על-מנת לתת גיבוי לבנט ולסער.

+ממשלת השינוי: חמישה שרים בקבינט לכל גוש
21:09 30/05/21  |  עידן יוסף

מטעם גוש השמאל מרכז יכהנו בקבינט המדיני-ביטחוני יאיר לפיד, ניצן הורוביץ, בני גנץ, אביגדור ליברמן ומרב מיכאלי. מטעם גוש הימין יכהנו נפתלי בנט, זאב אלקין, מתן כהנא, גדעון סער וזאב אלקין (חדשות 12).

+דרעי: בנט חוזר פעמיים אל אותה טעות
20:46 30/05/21  |  

‏יו"ר ש"ס השר אריה דרעי מגיב להצהרת בנט: "נפתלי, אמרת בעבר שהטעות הגדולה שלך מאז שנכנסת לפוליטיקה הייתה הברית עם לפיד. כולנו עושים טעויות בחיים אבל לחזור על אותה טעות פעמיים בכוונת מכוון זו כבר טעות בלתי נסלחת".

+‏צוותי המו״מ של ימינה ויש עתיד ייפגשו הערב
20:45 30/05/21  |  עידן יוסף

‏צוותי המו״מ של ימינה ויש עתיד ייפגשו בהמשך הערב ויחדשו את המגעים להקמת ממשלה.

+נתניהו: את בנט מעניין רק להיות ראש ממשלה
20:44 30/05/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

קורא לאנשי סיעות הימין בממשלת השינוי המתגבשת שלא לתמוך בה, וטוען שאם לפיד לא יצליח להקים אותה - ניתן יהיה להרכיב ממשלת ימין

"ממשלת הונאה וממשלת רפיון" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+זנדברג: רוב האזרחים רוצים ממשלה אחרת
20:44 30/05/21  |  

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ תמר זנדברג: "‏רוב אזרחי ישראל, שמאל, מרכז וימין, רוצים ממשלה אחרת. לא שקרים ושנאה, אלא ממשלה שעובדת בשביל הציבור ולא בשביל נאשם בשוחד. ממשלת אחדות. ממשלת שינוי. בהצלחה לנו".

+מיקי זוהר: אמרנו לכם, הצבעתם בנט - קיבלתם לפיד
20:22 30/05/21  |  עידן יוסף

יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר בתגובה לנאום בנט: "אמרנו אז, והוכח היום: הצבעתם בנט - קיבלתם לפיד. הציבור לא ישכח. נמשיך לשרת את העם גם באופוזיציה ובע״ה נחזור חזקים ומגובשים יותר להנהגת המדינה מהר ובהקדם האפשרי".

+סמוטריץ': הכל הצגה. בנט משקר בלי למצמץ
20:19 30/05/21  |  עידן יוסף

יו"ר הציונות הדתית: בצלאל סמוטריץ': ‏"היכולת של בנט לשקר מול המצלמות בלי למצמץ פשוט מדהימה. חודש וחצי הוא מחבל במודע ובמעשים במאמצים להקים ממשלת ימין ואז טוען שלא ניתן להקים כזו ועורק שמאלה עם תומכי טרור. הכל היה מתואם ומתוכנן מראש. הצגה. תרגיל ההונאה הגדול בתולדות הפוליטיקה הישראלית. כל היתר סיסמאות וקלישאות שקר".

+ראשי שס והציונות הדתית פועלים לשכנוע תקווה חדשה
20:13 30/05/21  |  עידן יוסף

דרעי וסמוטריץ׳ ממשיכים במאמצים גם בשעות אלו, להביא את גדעון סער לממשלת הימין (חדשות 12).


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בנט מודיע: מצטרפים לממשלת השינוי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תנו לו לקפוץ לתהום...  ל"ת
אל תעזרו לו לצאת  |  30/05/21 20:36
2
למר בנט-חזק ואמץ האיש הנכון
במקום הנכון  |  30/05/21 22:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2021
מירב ארד
חברי סיעת ימינה בתום ישיבת הסיעה:"מגבים פה אחד את בנט במאמציו להקמת הממשלה ולמניעת בחירות"    בנט עשוי למסור הצהרה לתקשורת הערב    רה"מ נתניהו הציע רוטציה משולשת - סער דחה את ההצעה    סער הבהיר בציוץ שפרסם הבוקר כי הוא מחויב להחלפת שלטון נתניהו
מירב ארד
המסר לבנט: "על ראשי ימינה וחברי הכנסת שלה לפעול למניעת בחירות חמישיות בכל דרך ולהקים את הממשלה האפשרית לישראל"    הוסיף: האיומים ההסתה כנגד חברי ימינה מגונים, מכוערים ומסוכנים - ויש לפעול נגדם בעוז ובכל דרך.
איציק וולף
ראש הממשלה קורא לגדעון סער ולנפתלי בנט להיפגש מיד איתו ועם ראשי סיעות הימין    ההצעה שעל הפרק - ממשלת רוטציה משולשת    סער כבר הבהיר בציוץ שפרסם הבוקר כי הוא מחויב להחלפת שלטון נתניהו
איציק וולף
מסיר מעל השולחן את האפשרות שיחבור לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לאחר שהבוקר דווח כי הליכוד העביר לסער הצעה מעודכנת שלפיה יכהן ראשון כראש ממשלה, אם יחבור לנתניהו
איציק וולף
בכירי מפלגת ימינה הודיעו לליכוד כי אם עד הערב לא יוצג בפניהם תרחיש ריאלי להקמת ממשלת ימין - יודיעו על הליכה לממשלה יחד עם לפיד    הליכוד העביר לסער הצעה שבה יכהן סער כראש ממשלה ראשון ברוטציה    ח"כ שיקלי: מתנגד לממשלת לפיד, לא אתפטר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il