X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אסתר חיות תוקפת בחריפות את יריב לוין:

סגנון מביש וחסר כל קשר לממלכתיות

אומרת על תגובתם של בכירים בימין על ביטול התיקון לחוק יסוד משק המדינה: "מתקפות בוטות ושלוחות רסן הגובלות לעיתים בהסתה ממש והמופנות ברמה האישית כלפי שופטות ושופטים בכל הערכאות" "עולם שבו כל מי שהחלטה שיפוטית אינה נושאת חן בעיניו או אינה תואמת את השקפותיו ועמדותיו, יחליט כי אין חובה לקיימה - הוא עולם בו נשמט הבסיס ליכולתנו להתקיים כאן כחברה מתוקנת"
▪  ▪  ▪
חיות. "קצר המרחק לכאוס" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
לוין: ניסיון להלך אימים
יו"ר הכנסת, יריב לוין, אומר בתגובה: "הניסיון לעשות דה-לגיטימציה ולהלך אימים על מי שמתייצב בנחישות כדי להגן על הכנסת ועל הדמוקרטיה, דינו להיכשל. אמשיך להגן על הכנסת ועל הדמוקרטיה. אמשיך להיאבק על כך שהכרעות באשר לדרכה של מדינת ישראל ייקבעו על-ידי הציבור, ולא על-ידי מספר קטן של שופטים שבוחרים את עצמם בשיטת חבר מביא חבר".

נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, תוקפת בחריפות (יום ב', 31.5.21) בכירים בליכוד ובראשם יו"ר הכנסת, יריב לוין, בשל תגובתם על פסק הדין בו ביטל בג"ץ בראשותה את תיקון חוק יסוד משק המדינה בשנה שעברה. דבריה מתייחסים בין היתר גם לשרה מירי רגב ולח"כ בצלאל סמוטריץ, אם כי חיות לא הזכירה איש מהם בשמו.
חיות אומרת: "הרשות השופטת מהווה אי-של יציבות בתקופה רבת-תהפוכות זו, אם כי למרבה הצער יש מי אשר שמו להם למטרה לפגוע בה ולהחלישה. מגמה זו באה לידי ביטוי, בין היתר, במתקפות בוטות ושלוחות רסן הגובלות לעיתים בהסתה ממש והמופנות ברמה האישית כלפי שופטות ושופטים בכל הערכאות בשל החלטות אשר אינן לרוחם של אותם הגורמים.
"מתקפות אלה אינן רק נחלתם של אנשים פרטיים וצייצני רשתות חברתיות למיניהם. הן נשמעות לדאבוני גם מפי נבחרי ציבור. דומני כי כאשר נבחר ציבור כזה או אחר, מרשה לעצמו לתאר פסק דין של בית המשפט כ'אירוע מטורף' או כ'הפיכה', הדברים מלמדים יותר על אומרם מאשר על בית המשפט שנתן את פסק הדין. אני מצידי אשתדל שלא להיגרר לסגנון המביש הזה, אשר בינו ובין ממלכתיות, שבה אנו מצווים כסמלי שלטון, אין דבר וחצי דבר.
"ישנם נבחרי ציבור המגדילים לעשות ומרשים לעצמם לקרוא לאי-כיבוד ואי-ציות לפסקי דין שאינם לרוחם. בַּקריאות חסרות האחריות הללו טמונה סכנה גדולה אשר חשוב להתריע מפניה ולומר באופן הברור ביותר - החתירה תחת הלגיטימיות של בתי המשפט ושל פסקי הדין הניתנים על ידם, חותרת למעשה תחת עיקרון שלטון החוק ומכאן ועד אנרכיה וכאוס קצר המרחק. עולם שבו כל מי שהחלטה שיפוטית אינה נושאת חן בעיניו או אינה תואמת את השקפותיו ועמדותיו, יחליט כי אין חובה לקיימה - הוא עולם שבו איש הישר בעיניו יעשה, ובו נשמט הבסיס ליכולתנו להתקיים כאן כחברה מתוקנת".
חיות עמדה על תפקידה של מערכת המשפט בזמן הקורונה, כאשר הוטלו מגבלות רבות על זכויות יסוד, ואמרה: "במציאות כזו ישנה חשיבות מיוחדת לכך שבתי המשפט יישארו נגישים לציבור על-מנת להוות כתובת שאליה ניתן לפנות לקבלת סעד ועל-מנת לוודא כי הפגיעה בזכויות יסוד - אשר בעתות משבר היא בבחינת הכרח בל-יגונה - תהא מידתית ומוצדקת. ואכן, דלתות בתי המשפט ובית המשפט העליון בראשם, נותרו פתוחות גם בתקופות השיא של התפרצות הנגיף, על-מנת ליתן מענה לציבור".
לסיכום אמרה חיות: "התקופה האחרונה על כל מַשבריה ומִשבריה ממחישה לנו שוב ושוב עד כמה שברירית היא הדמוקרטיה הישראלית. תקופה זו מעמידה במבחן שכמותו לא ידענו את המסד שעליו בנויים חיינו המשותפים בארץ הזו. אך אני מאמינה בכל לבי כי אף שאנחנו נתונים במשבר מתמשך - עלינו לעשות כל שניתן על-מנת שהמשבר לא יהפוך לשבר שאינו ניתן לאיחוי". היא דיברה בכנס לשכת עורכי הדין.

תאריך:  31/05/2021   |   עודכן:  31/05/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סגנון מביש וחסר כל קשר לממלכתיות
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מתי שופט או פרקליטות מקבל
סניל  |  31/05/21 11:03
2
ציטוט מעודכן של חיות
יאיר4  |  31/05/21 14:34
 
- פשוט וחזק!!!! ל"ת
נטע אורי  |  31/05/21 16:33
3
המשך ציטוט של חיות
יאיר4  |  31/05/21 15:56
4
רק להפוך מילה אחת
ישראל עמיאל  |  31/05/21 23:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
זאת לעומת הפסד של כ-2.8 מיליארד ש"ח ברבעון המקביל    ההכנסות - 1.91 מיליארד ש"ל ברבעון לעומת 1.88 מיליארד ש"ח ברבעון המקביל    הרווח התפעולי עלה ל-871 מיליון ש"ח
מירב ארד
אמש נמשכה הפגישה בין הצוותים השעה 03:00    השאיפה של יאיר לפיד היא להכריז עוד היום "עלה בידי"    ח"כ שקד תלווה באבטחה צמודה בעקבות איומים    נתניהו מתכוון להמשיך להפעיל לחץ על חברי ימינה
עידן יוסף
יו"ר הציונות הדתית הודיע על פתיחת שורות המפלגה למיפקד ועל בחירות מקדימות    ""אם חלילה תקום אכן ממשלת האנדרוגינוס הבלתי אפשרית, היא לא תחזיק מעמד. רגע אחרי שהפוליטיקאים חסרי עמוד השדרה מימין יממשו את מאוויי השמאל להפיל את נתניהו ואת הימין, השמאל יתהפך עליהם ויזרוק אותם"
עידן יוסף
מחבל דקר רבש"ץ במהלך בידוק    הרבש"צ התריע כבר לפני שבוע כי נשקו נלקח בידי הרשויות, ונאלץ להאבק בידיים חשופות
איתמר לוין
קורא לאנשי סיעות הימין בממשלת השינוי המתגבשת שלא לתמוך בה, וטוען שאם לפיד לא יצליח להקים אותה - ניתן יהיה להרכיב ממשלת ימין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il