X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
"הביטחון בידיים טובות עכשיו ויישאר בידיים טובות ואחראיות גם בממשלת השינוי. שיקולים פוליטיים לא ייכנסו לנושאי הביטחון" מדבר על "אזעקת אמת" לשמירה על החוסן הפנימי
▪  ▪  ▪
גנץ. "מכנה משותף בסיסי" [צילום: עמית שאבי]

שר הביטחון, בני גנץ, מתריע (יום ב', 31.5.21) בעקבות האיומים על ראשי ימינה על רקע המו"מ הקואליציוני: "העובדה שבשל מהלכים דמוקרטיים נבחרי ציבור הופכים למאוימים, מעלה חשש גדול שלא למדנו לקח לא מההיסטוריה היהודית של שנאת חינם וגם לא מרצח רבין. זו העת של כל מנהיגי הציבור לצאת בקריאה חד-משמעית נגד כל איום, יהיו ההכרעות הדמוקרטיות אשר יהיו. כולם צריכים לכבד אותם ולהימנע מלחרחר ריב, שלא נאמר חלילה מלחמת אחים".
גנץ הביע את התקווה, "שאנחנו נמצאים ערב הקמת ממשלה חדשה", אשר לדבריו "תיבנה מפלגה ועוד מפלגה, שבט ועוד שבט, יהודים וערבים, נשים, גברים, דתיים וחילונים, עם הרבה שונות פוליטית, אך עם מכנה משותף בסיסי של רצון באחדות ואחריות חברתית.
"המחלוקות האידאולוגיות הרבות בחברה הישראלית לא נעלמו ולא ייעלמו. אך הגענו לשעת מבחן שבה עומדת מחלוקת אחת מעל כולן ולא, זו לא המחלוקת בין כן ביבי ולא ביבי. זו מחלוקת על צורתה ומהות קיומה של הדמוקרטיה הישראלית. על השאלה האם שחיתות ורמיסת שלטון החוק היא נורמה או שהיא קו אדום. האם שיסוי, פלגנות ורמאות הם ערכים שעליהם נחנך את ילדינו? התשובה שלנו היא כיבוד שלטון החוק. שיח מכבד גם במחלוקות והחזרת המשילות והשפיות לזירה הציבורית. כל השאר יחכה".
גנץ, האמור להמשיך בתפקידו כשר הביטחון בממשלה המסתמנת, הוסיף: "הביטחון בידיים טובות עכשיו ויישאר בידיים טובות ואחראיות גם בממשלת השינוי. שיקולים פוליטיים לא ייכנסו לנושאי הביטחון. למרות חששות רבים שעלו אני עומד על כך שגם בממשלה החדשה, אם אכן תקום, כולם ינהגו באחריות ביטחונית ומדינית, לא פחות מזו הנוכחית".
"ישראל חזקה מול אויביה, אך מבפנים היא מוחלשת מסוכסכת ופצועה", הוסיף גנץ. "וכפי שעלינו לשמור על ישראל חזקה מול האיומים החיצוניים עליה להיות חסונה וחזקה גם מבפנים. בעת הזו האתגר המדאיג ביותר שעומד לנגד עיני הוא החוסן הישראלי. כן, זוהי אזעקת אמת". הוא דיבר בכנס לשכת עורכי הדין.

תאריך:  31/05/2021   |   עודכן:  31/05/2021
+מועצת גדולי התורה פרסמה גילוי דעת נגד ממשלת השינוי
23:39 31/05/21  |  עידן יוסף

מועצת גדולי התורה של מפלגת דגל התורה פרסמה גילוי דעת נגד מפלגת ימינה. במכתב נקראו חברי ימינה לחזור בהם מתמיכה בהקמת ממשלת השינוי בנימוק שהיא ״עוון מר וקשה״ וחילול השם.
גילוי הדעת מתפרסם ביומון יתד נאמן, המכנה ממשלה שכזו "ממשלת זדון", לצד ראיון עם יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני, שאומר: אנחנו לא הולכים הביתה, אנחנו הולכים לאופוזיציה. נילחם ולא נוותר על קוצו של יוד. אם ממשלת בנט-לפיד תקום, הם לא יידעו רגע של מנוחה".

+זעם בליכוד על הניסיון לשריון שקד במקום השני
23:02 31/05/21  |  עידן יוסף

חברי כנסת בליכוד זועמים על ההצעה לשריין את איילת שקד במקום השני במפלגה. אחד מהם אמר היום: "מעדיף לשבת באופוזיציה ולא לתת לה להתקדם אצלנו" (כיכר השבת).

+החל מהלך לקידום קיום בחירות מקדימות בליכוד
23:00 31/05/21  |  עידן יוסף

בסביבת נתניהו זועמים הערב על מספר בכירים בליכוד שלטענתם חפצים בסיומה של כהונת נתניהו ולרבות תפקידו כיו"ר המפלגה וטוענים: ״הדבר הראשון שנעשה, בין אם נלך לבחירות ובין אם לאופוזיציה, זה בחירות מקדימות לראשות הליכוד״ (חדשות 20).

+מיכאלי נוטה לתת את תיק התפוצות לנחמן שי
20:54 31/05/21  |  עידן יוסף

יו"ר העבודה מרב מיכאלי נוטה לתת את תיק התפוצות לנחמן שי ולא לאמילי מואטי או גלעד קריב מאחר שמדובר בחברי כנסת חדשים חסרי ניסיון פוליטי (ערוץ כנסת). במשרד צפוי לקום אגף יהדות מתחדשת.

+ליברמן: רק מה שעובר את צהר ייכנס להסכם
19:51 31/05/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר ישראל ביתנו מגדיר את גבולות ההסכם הקואליציוני בנושאי דת ואומר כי נפגש עם רבנים בנושא  ▪  תקף: "נציגי גנץ אמרו: 'אין לנו שום בעיה להעביר לאיווט את תיק החקלאות'. מישהו מנהל מלחמת קודש על תיק החקלאות - האם זה רק תירוץ?"

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+לחצים על שקד להתמנות לשרת החינוך
18:02 31/05/21  |  עידן יוסף

ראש מכינת עלי, הרב אלי סדן, פועל לכך שאיילת שקד תמונה לשרת החינוך בממשלת בנט-לפיד המתגבשת, במקום יפעת שאשא-ביטון, ולא לשרת הפנים. הוא שוחח עם שקד וקרא לה לא להיכנס לממשלה המתגבשת אם תקום. הרב טען כי יש חשיבות לא להפקיר את תיק החינוך (סרוגים).

+דרעי בשיחות סגורות: אתפטר מהכנסת אם לא אהיה שר
17:55 31/05/21  |  עידן יוסף

יו"ר שס אריה דרעי אמר בימים האחרונים בשיחות סגורות כי אם מפלגתו תישאר באופוזיציה והוא לא יתמנה לשר, בכוונתו להתפטר מהכנסת ו"לנהל את שס מבחוץ" (ynet).

+יו"ר הקואליציה המיועד - ניר אורבך
17:13 31/05/21  |  

יו"ר הקואליציה המיועד של נפתלי בנט הוא ח"כ ניר אורבך מימינה (גלובס). אורבך מתלבט האם להצביע בעד ממשלת השינוי או להתפטר מהכנסת.

+שס: ראשי ימינה ותקווה חדשה מסכלים ממשלת ימין משיקולים אישיים
16:00 31/05/21  |  

סיעת שס אומרת כי היא משוכנעת בביטחון מוחלט כי יש אפשרות להקים מיד ממשלת ימין בת 65 ח״כים. לדבריה, ההצעה שהועברה לנפתלי בנט ולגדעון סער יכולה להוביל להקמת ממשלת ימין אך ממשלה כזאת לא קמה עד עתה רק משיקולים אישיים.
בשס ממקדים גם כן את המתקפה בארבעת האישים אותם מנה ליצמן: "אנחנו קוראים לנפתלי בנט, איילת שקד, גדעון סער וזאב אלקין בקריאה אחרונה: אל תתנו ידכם להקמת ממשלת שמאל שתסכן את ארץ ישראל ותורת ישראל. זכרו כי הקמת ממשלת שמאל תהיה לדראון עולם".

+הליכוד: בנט וגדעון מחזירים את השמאל לשלטון אחרי שני עשורים
15:46 31/05/21  |  עידן יוסף

הליכוד: "השמאל לא הצליח לחזור לשלטון במשך שני עשורים, ואז הגיעו בנט וגדעון. הרבה מילים גבוהות לא יוכלו להסתיר את האמת הפשוטה שגדעון ובנט מנסים להחביא: אפשר להקים ממשלת ימין בתוך זמן קצר, במקום לדהור לממשלת שמאל מסוכנת. עוד לא מאוחר מדיי להתעשת".

+ליצמן לראשי ימינה ותקווה חדשה: עיצרו את ההידרדרות בשם המצפון היהודי
15:16 31/05/21  |  עידן יוסף

השר יעקב ליצמן בפנייה לבנט, שקד, סער ואלקין: "אל תחזרו שוב על הטעות עם לפיד. כאנשי ימין ערכיים תעצרו את ההידרדרות בשם המצפון היהודי ועתיד מסורת ישראל, בואו לממשלת ימין".

+ח״כ עיסוואי פריג': רע"ם לא תהווה מכשול בדרך לממשלת שינוי
10:49 31/05/21  |  מירב ארד

ח״כ עיסוואי פריג׳ ממרצ מעריך בגלצ: "רע"ם לא תהווה מכשול בדרך להקמת ממשלת שינוי. נדון בסוגיית התמיכה או ההימנעות שלה במשא-ומתן"


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 בני גנץ / Benny  Gantz
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גנץ: חושש שלא למדנו את הלקח מרצח רבין
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
גנץ צודק. לא הפקנו את לקח רצח
קורןנאוה טבריה  |  31/05/21 12:57
 
- השב"כ הפעיל פרובוקטור בשמו
סניל  |  31/05/21 13:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2021
מירב ארד
אמש נמשכה הפגישה בין הצוותים השעה 03:00    השאיפה של יאיר לפיד היא להכריז עוד היום "עלה בידי"    ח"כ שקד תלווה באבטחה צמודה בעקבות איומים    נתניהו מתכוון להמשיך להפעיל לחץ על חברי ימינה
עידן יוסף
יו"ר הציונות הדתית הודיע על פתיחת שורות המפלגה למיפקד ועל בחירות מקדימות    ""אם חלילה תקום אכן ממשלת האנדרוגינוס הבלתי אפשרית, היא לא תחזיק מעמד. רגע אחרי שהפוליטיקאים חסרי עמוד השדרה מימין יממשו את מאוויי השמאל להפיל את נתניהו ואת הימין, השמאל יתהפך עליהם ויזרוק אותם"
איתמר לוין
קורא לאנשי סיעות הימין בממשלת השינוי המתגבשת שלא לתמוך בה, וטוען שאם לפיד לא יצליח להקים אותה - ניתן יהיה להרכיב ממשלת ימין
איתמר לוין
"אפשר ללכת לבחירות חמישיות, שישיות ועשיריות; לפרק את קירות המדינה לבנה אחר לבנה עד שהבית יפול עלינו. ואפשר לקחת החלטה. אין ממשלת ימין בראשות נתניהו; זה שקר מוחלט. זה או בחירות חמישיות או ממשלת אחדות. מי שאומר לכם אחרת - משקר לכם במצח נחושה"    הצטרפות ימינה והתמיכה מבחוץ של עבאס אמורות להבטיח לממשלה רוב של 61 חברי כנסת    הממשלה בראשות בנט אמורה להיות מושבעת בשבוע הבא
מירב ארד
חברי סיעת ימינה בתום ישיבת הסיעה:"מגבים פה אחד את בנט במאמציו להקמת הממשלה ולמניעת בחירות"    בנט עשוי למסור הצהרה לתקשורת הערב    רה"מ נתניהו הציע רוטציה משולשת - סער דחה את ההצעה    סער הבהיר בציוץ שפרסם הבוקר כי הוא מחויב להחלפת שלטון נתניהו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il