X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
דוחה את הביקורת בנוגע לכתבי האישום בעקבות ההתפרעויות בערים המעורבות: "לא היה ולא יהיה הבדל בין חשוד לחשוד, מפאת דתו, שיוכו הלאומי, או כל שיקול אחר"
▪  ▪  ▪
מנדלבליט. "אפס סובלנות לאלימות" [צילום: פלאש 90]
אנגלמן: ביקורת בערים המעורבות
מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, הודיע היום: "במהלך מבצע שומר החומות, היינו עדים למראות קשים של פרעות בערים המעורבות - בלוד, ביפו, ברמלה, בעכו ובערים נוספות. בהמשך לדוח שפרסמנו לפני שבועיים, על התמודדות משטרת ישראל עם אמצעי לחימה לא-חוקיים ואירועי ירי ביישובי החברה הערבית ובישובים מעורבים, החלטתי לפתוח בביקורת מערכתית שתבחן את אכיפת החוק בערים מעורבות במהלך מבצע שומר החומות ובתקופה שקדמה לו. בנוסף, נבדוק את השירות המוניציפלי שמקבלים התושבים בערים אלו, בהיבט של תפקוד הרשויות המקומיות ואת הטיפול והתקצוב הממשלתי לערים אלו".

"אין מקום לפגיעה במעמד בית המשפט העליון או במעמד השופטים, ובוודאי שאין מקום לכל מיני קריאות מפי נבחרי ציבור שלא לציית לפסיקת בית המשפט.
אלה התבטאויות חסרות אחריות, שחותרות תחת הבסיס לקיום המשותף שלנו כאן כחברה יהודית ודמוקרטית. הדברים הללו הם כל כך בסיסיים, ואמורים להיות מובנים מאליהם. הם חלק מהיסודות שעליהם ניצבת הדמוקרטיה הישראלית".
כך אומר (יום ב', 31.5.21) היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בתגובה לביקורת של בכירים בימין, ובראשם יו"ר הכנסת, יריב לוין, על פסק הדין בו ביטל בג"ץ את התיקון לחוק יסוד משק המדינה. הוא קשר את ההתמודדות של מערכת המשפט המצב הביטחוני - מבצע "שומר החומות" והמהומות בערים המעורבות - עם "ההתמודדות של מערכת המשפט עם כל האתגרים האלה לוותה בהתמודדות נוספת, חשובה לא פחות, ואולי אפילו יותר, על מעמדם של מוסדות החוק והמשפט במדינת ישראל ועל שלטון החוק בכללותו".
לדברי מנדלבליט, "זוהי התמודדות על דמותה הדמוקרטית של המדינה, ועל עוצמתה הפנימית. לא ניתן לקיים דמוקרטיה במובן המהותי של המונח, ללא שלטון חוק, שמחייב כל אדם וכל רשות שלטונית, באשר הם, וללא ביטחון משפטי שמעניק לכל אדם אפשרות לפנות לערכאות משפטיות לשם הגנה על זכויותיו שנפגעו. עצמאותן של הערכאות השיפוטיות ועצמאותם של שומרי הסף ונאמנותם לאינטרס הציבורי, ולא לגורם שמינה אותם, היא ערובה לקיומו של שלטון החוק ולקיומו של ביטחון משפטי.
"עוד חשוב להזכיר את מה שאמור להיות מובן מאליו בחברה דמוקרטית - שכל רשויות השלטון מחויבות לקיים את פסיקתו של בית המשפט". בנוגע לפסק הדין של בג"ץ (בו הגן מנדלבליט על עמדת הממשלה אך גישתו לא התקבלה), הדגיש: "גם אם עמדת הממשלה או הכנסת אינה מתקבלת, המעמד המחייב של פסיקת בית המשפט הוא כלל ההכרעה המחייב במדינת ישראל".
הוא הזהיר, כי אם ישראל תנצח במאבק נגד הקורונה והאיומים הביטחוניים,
"אבל נוותר במאבק על ערכי היסוד של שלטון החוק, אזי הפסדנו במערכה הכוללת על דמותה הדמוקרטית של מדינת ישראל שלנו. העקרונות הללו - של שמירה על שלטון החוק, ההגנה על זכויות האדם, השמירה על המינהל התקין, העיקרון לפיו אין אדם מעל החוק, אותם שמתי בראש סדר העדיפות של עבודתי, ואותם קידמתי בכל מאודי, כפי שעשו גם קודמי - הם הבסיס לקיומנו כמדינה יהודית ודמוקרטית, ויש לשמור עליהם מכל משמר".
בנוגע להתפרעויות בערים המעורבות ציין מנדלבליט, כי הוגשו עשרות כתבי אישום
המייחסים עבירות של פשיעה חמורה, "כולל - במקרים המתאימים וכאשר היו ראיות לכך - גם כתבי אישום על עבירות שבוצעו מתוך מניעים גזעני או לאומני". הוא הוסיף: "למרבה הצער, היו מי שהעלו טענות כוזבות ומגמתיות כאילו יש הטיה בדרך הטיפול שלנו בחשודים ערבים אל מול יהודים, או להפך. זה המקום להבהיר שמבחינתנו כתביעה הכללית לא היה ולא יהיה הבדל בין חשוד לחשוד, מפאת דתו, שיוכו הלאומי, או כל שיקול אחר כיוצא בזה. רק הראיות מדברות וידברו בהליכים הפליליים. תהיה אפס סובלנות לתופעות של אלימות ובריונות, בכל מקום במדינת ישראל. זו המדיניות וזו ההנחיה. אנחנו עוסקים במלאכת אכיפת החוק בשביל כל הציבור במדינת ישראל ללא יוצא מן הכלל". הוא דיבר בכנס לשכת עורכי הדין.

תאריך:  31/05/2021   |   עודכן:  31/05/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גם מנדלבליט נגד לוין: חותר תחת הבסיס לקיום המשותף
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הפרקליטות יוצאת מתנור האפייה
סניל  |  31/05/21 11:57
2
השינויים המסתמנים
אבשלום חום  |  31/05/21 15:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע שומר החומות
מירב ארד
בין היתר מבקש פורום העצמאיים להחיל את תקנות הפיצויים גם לבעלי עסקים שאינם בקו ה-40 קילומטרים מרצועת עזה, ולבטל את הקיצוץ הצפוי במענקי הקורונה הניתנים לעסקים בחודשים מאי- יוני, בעקבות הפגיעה בעסקים ובעצמאיים שלא יכלו לעבוד בימי המבצע
אברהם בנמלך
הכל כלול בקלפי אחד עם שלוש תיבות, אחת לחמישית, השנייה לשישית, והשלישית לשביעית    כל בוחר יטיל שלושה פתקים, ובא לציון גואל
איציק וולף
במהלך דיון ביטחוני שהתקיים בימי מבצע שומר החומות הציעו המשטרה וכוחות הביטחון להשבית את הגישה לפייסבוק, לטיקטוק ולאינסטגרם בישראל    גורם בכיר במשרד המשפטים דחה את ההצעה על הסף והיא ירדה מסדר היום
יורם שוייצר, אורנה מזרחי
הארגון ישב למעשה בחיבוק ידיים במהלך מבצע שומר החומות, כי הוא רוצה לקבוע בעצמו את ההיקף והעיתוי של עימות עם ישראל    כעת על ישראל לשים לב לאיום מצפון
דוד גרליק
ברגעי האימה בהם ילד יהודי קדוש בשדרות נהרג בחיק אמו שנפצעה קשה, מקפידה השדרנית ברדיו להזכיר את סבל ילדי הרוצחים בעזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il