X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות
[צילום: יוסף פלישטייב]

רבים טועים לחשוב שהזמן הטוב ביותר למחזר משכנתה הוא כאשר הריבית נמצאת בשפל. זוהי כמובן תפיסה שגויה שלבטח לא ניתנת לאימוץ ככלל ברזל. עם זאת, עבור מרבית נוטלי המשכנתא, הורדת ריבית הפריים בהחלט יכולה להוות בסיס למחזור משכנתא, כמובן לאחר בחינה של המקרה הספציפי ובשורות הבאות יסביר את הדברים יוסף פלישטייב, מרצה ומלמד משכנתאות במספר מכללות בארץ שמשרדו ליווה מעל ל-240 משפחות בשנה בתהליך קבלת משכנתה מבחינת הבנקים.
2/3 פריים - מה יכול להיות יותר טוב מזה?
ובכן, לפני שאתם ניגשים למשימה של מחזור משכנתא, אומר יוסף פלישטייב יועץ משכנתאות, אתם רוצים לזכור דבר אחד חשוב: הבנקים לא יוותרו בקלות במקום בו הם יכולים להרוויח. מצד שני, עם התחרות הקיימת היום בשוק המשכנתאות, יש לכם בהחלט אפשרות לנצל את כוח המיקוח שלכם מול הבנקים ולהשיג את התנאים הטובים ביותר.
עם זאת, בנטילת משכנתא, מחולקת המשכנתה למסלולים שונים המיושמים בשלבים השונים של תקופת החזר המשכנתא. כך למשל, אם אתם כעת בשלב של החזרים בריבית קבועה, מחזור המשכנתה לא ממש ישפיע על ההחזר החודשי שלכם. זאת ועוד, בשוק עם ריבית פריים נמוכה, ייטו הבנקים להוסיף לריבית הפריים שיעור גבוה יותר של רווח. במילים אחרות, כאשר הפריים עומדת על 4% למשל, הבנק יעניק לכם ריבית משכנתה של פריים מינוס 2% למשל. לעומת זאת, אם ריבית הפריים היא כמעט אפסית, הבנק ייטה לדרוש מכם פריים פלוס אחוז.
לאורך השנים, כאשר הפריים שוב תצמח, אתם תישארו עם התנאים שנתן לכם הבנק. על כן, הזמן הנכון ביותר למחזר את המסלול של הריבית המשתנה במשכנתה הוא דווקא כשהריבית היא גבוהה יותר. או אז, יעניק לכם הבנק הנחה על הפריים ואם הריבית תרד בהמשך הדרך, הריבית שלכם תהפוך לכמעט אפסית. לעומת זאת, אם הריבית נמוכה והבנק ידרוש מכם תוספת על הפריים, הרי שכאשר הפריים תצמח לאורך השנים, הריבית שתשלמו יכולה להגיע לשיעורים גבוהים מאוד.
יש לבחון כל סוגיה לגופה
בהתאם לכל מה שתיאר יוסף פלישטייב, הוא גם מוסיף ואומר כי חשוב מאוד לבצע בדיקה יסודית של רכיבי המשכנתה שלכם, מסלולי ההחזר הנכללים בה ופרישת המסלולים לאורך תקופת ההחזר. בחינה זו צריכה להתבצע ביחס לתנאי השוק הנוכחיים וביחס לצפי לגבי התנאים בעתיד.
איש מקצוע שיבחן עבורכם את הדברים, יוכל להמליץ לכם על המהלך הנכון ביותר עבורכם, כשלעיתים יהיה זה מחזור משכנתה כאן ועכשיו ולעיתים יהיה עליכם להמתין לעיתוי טוב יותר לצורך ביצוע המחזור. בכל הקשור להתנהלות פיננסית, כדאי מאוד שלא לפעול על-פי הנחות יסוד שנראות טריוויאליות מדי. לצורך העניין, זה שריבית הפריים היא מאוד נמוכה, זה לחלוטין לא אומר שצריך לרוץ למחזר את המשכנתה ולהפך. את הדברים יש לבחון בצורה מקצועית ויסודית ועל-פי הצורך, באמצעות ניצול כוח המיקוח שלכם מול זירת המשכנתאות התחרותית, תוכלו לבצע בכל עת, את המחזור שגם הוא צריך להתבצע בצורה הנכונה ולא רק להתבצע.

תאריך:  06/06/2021   |   עודכן:  06/06/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il