X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תת-אלוף רן (רנכו) כוכב נכנס לתפקיד דובר צה"ל אמר בנאומו בטקס החילופים: "כולנו מחויבים לממלכתיות ולראייה לאומית רחבה, אבל לא לניטרליות מלאכותית. אמון הציבור הוא הנכס היקר ביותר של צבא העם"
▪  ▪  ▪
תא"ל רן כוכב [צילום: דו"צ]

תת-אלוף רן כוכב ("רנכו") נכנס לתפקידו כדובר צה"ל. טקס החילופים נערך (יום א׳, 6.6.21) במחנה אביב, במעמד ראש אגף המבצעים, מפקדי מערך דובר צה"ל, בני המשפחות ומוזמנים נוספים.
כוכב מחליף בתפקידו את תת-אלוף הדי זילברמן, אשר כיהן בתפקיד כשנה ותשעה חודשים ומונה לנספח ההגנה בוושינגטון. זילברמן יועלה לדרגת אלוף.
בנאומו, אמר דובר צה"ל הנכנס: "בימים בהם הזירה התקשורתית משתנה, היד על המקלדת קלה וברשתות החברתיות לא בוררים מילים, הולך וגדל מרחב השפעתה של דוברות צה"ל ואיתו גם האחריות המוטלת על כתפינו. אמון הציבור והחברה הישראלית, לצד דעת הקהל והתמיכה הבינלאומית, הם הבסיס לאורו פועל צה"ל, כדי לקיים את ייעודו בהגנת העם והמולדת. אמון הציבור הוא הנכס היקר ביותר של צבא העם. צה"ל שלנו ימשיך להגן על ישראל, כי אין לנו מדינה אחרת וגם לא צבא אחר. כמי שצמח בחיל-האוויר ופיקד על מערך ההגנה האווירית, אני מחליף טילים במילים, כדי לתרום את חלקי למאמץ, להסביר ולדברר, 24/7 ממש כמו מספרה של יחידת דו"צ 247. זאת, כדי שנהיה שותפים בתהליכים המבצעיים ונחזק ביחד את אמון הציבור בצה"ל.
"כבסיס לפעולתנו הייתה ותהיה תמיד - האמת. צה"ל הוא מקור אמין, אחראי, ישר וישיר, ללא תחליף. הננו מחויבים אך ורק לאמירת אמת. בה בעת אנו חשופים למידע רגיש, דיני
נפשות של ממש. מוטלת עלינו החובה המקצועית להביאו לציבור בשקיפות, באחריות, ברגישות ולאור צורכי הביטחון של מדינת ישראל.
"היהדות מעודדת את המחלוקת ואת מגוון הדעות על כל נושא, כחלק מהדיון הציבורי, בדרך מכבדת ועניינית. ביקורת, מחלוקת ושיח הם חלק מאבני היסוד של התרבות שלנו, אך למרבה הצער איננו שומרים תמיד על גבולות השיח. מעת לעת אובדת לנו יכולת ההקשבה לדעתו של האחר. אטימות, חוסר כבוד והתלהמות – אינם מקובלים בבית ספרנו. יש בהם פגיעה בצה"ל, בחברה ובמדינה. כולנו מחויבים לממלכתיות ולראייה לאומית רחבה, אבל לא לניטרליות מלאכותית. אנחנו צבא ההגנה לישראל, ונעשה הכל כדי לסייע ולממש את הצלחתם של הצבא והמדינה", דברי כוכב.
דובר צה"ל היוצא, תת-אלוף הדי זילברמן, אמר: ״השנתיים האחרונות, בהן הייתי מוקף בעשייה הדוברותית על שלל גווניה, הוכיחו לי את כוחה של מילה ואת משמעותו של נרטיב. כי זהו סוד כוחו של המערך; היכולות לחבר אנשים, סיפורים וחוויות, ניצחונות וכישלונות, ולהפוך אותם לסיפור של צה"ל - לסיפור של כולנו. אנשי מערך דובר צה"ל, לכולכם - תחושת שליחות, אמונה בצדקת הדרך, יכולת עבודה בצוות, עבודה ביחד, ומטרה אחת ברורה לעשות הכל למען צה"ל. אתם שרואים את התמונה המלאה, שמעניקים את המסגרת, המסגרת הדוברותית לסיפור שלנו. אני גאה בהישגנו במבצע 'שומר החומות' - אך גאה לא פחות בהצלחתנו ב׳שימור המוחות' הנכונים במערך".
ראש אגף המבצעים, אלוף אהרון חליוה, אמר בנאומו: "העולם עבר מהפכה תקשורתית. התקשורת, ואיתה מערך הדוברות - השתנו לבלי הכר. מה לא השתנה? הצורך בדברור מדויק, ענייני ואמין. שישקף את המעשה הצבאי ואת העשייה הצבאית כפי שהם. זה לא עניין של יחסי ציבור, זו דרכנו לשמר את רמת האמון הגבוהה שעומדת במבחן פעם אחרי פעם - בין צה״ל לציבור הישראלי, בין צה״ל לעם. את החיבור שלנו והקשר שלנו לעם ואת ייעודו של צה״ל - כצבא עם. בשנתיים האחרונות הדי, כדובר צה״ל, עמדת בחזית ההסברה של צה״ל והיית ׳שומר החומות׳. מקצוען, מדויק, חד. מפקד ואיש של אמת. רנכו, אין לי ספק שתביא לתפקיד את ניסיונך המבצעי רב השנים וגם - את ההכרות שלך עם עולם התקשורת. השילוב בין שניהם יהיה מנצח".

תאריך:  07/06/2021   |   עודכן:  07/06/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דובר צה"ל הנכנס: "מחליף טילים במילים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
באל ג'זירה הוצג תיעוד חדש של גלעד שליט בשבי ותמונות של המנהרה שבה נחטף    מציג הקלטה שבה כביכול דבריו של אחד השבויים הישראלים    סגן ראש הזרוע הצבאית של חמאס: "יש מי שמפקפק ביכולת שלנו להמשיך בהתמדה"    ישראל מסרבת להעביר את הכסף הקטארי לרצועת עזה בדרכים שהיו מקובלות עד היום
עידן יוסף
רה"מ נתניהו לאראל סג"ל בערוץ 20: "הממשלה הזאת מסוכנת יותר מההינתקות ומאוסלו"    "הולכת לקום קונסוליה פלשתינית במרכז ירושלים"    "אני נשאר במערכת הפוליטית, אמשיך הנהיג את מחנה הימין"    "לא רצינו את רע"ם איתנו באף שלב"
עידן יוסף
יו"ר ימינה נשא הצהרה לתקשורת, לאחר הישיבה המשותפת הראשונה של ראשי גוש השינוי    פנה לנתניהו: "תרפה, תשחרר את המדינה להמשיך הלאה"    "החלפת שלטון זה לא אסון. נעשה הכל שבעוד שנה תסתכלו אחרת ותמצאו מקום בלב להבין את ההחלטות שלי"
עידן יוסף
במהלך כהונתו כמנכ"ל סוכנות החלל הרחיב את קשריה הבינלאומיים של הסוכנות ותעשיית החלל הישראלית, נחתמו עשרות שיתופי פעולה עם סוכנויות חלל בעולם בהן הקנדית, הגרמנית, הצרפתית, ההודית, האוקראינית, הרוסית וההולנדית
עידן יוסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il