X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הודה בשמונה מקרים של מתן הבטחות שווא לחסידיו, לעומת 16 בכתב האישום המקורי הודה בהעלמת 54 מיליון שקל (לעומת 138 מיליון שקל) ובהלבנת 19 מיליון שקל (לעומת 54 מיליון שקל) צפוי להשתחרר משום שמאסרו יחפוף את מעצרו
▪  ▪  ▪
ברלנד. בשל מצב בריאותו [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

ה"רב" אליעזר ברלנד הודה והורשע (יום ב', 7.6.21) בכתב אישום מתוקן, הכולל מחצית מן העבירות שיוחסו לו בכתב האישום המקורי. המדינה וההגנה יבקשו מבית המשפט המחוזי בירושלים לגזור עליו 18 חודשי מאסר - למעשה תקופת מעצרו מאז תחילת 2020, כך שהוא ישוחרר לאחר גזירת העונש. הוא גם ישלם קנס בסך 2.4 מיליון שקל.
כתב האישום המתוקן מייחס לברלנד שמונה מקרים של מתן "פדיון נפש" וברכות לחסידיו, תמורת תשלומים ניכרים - לעומת 16 מקרים בכתב האישום המקורי. כתב האישום הנוכחי גם אינו מקשר במישרין בין ברלנד לבין אמונת חסידיו, אלא אומר ש"על יסוד המעמד שהנאשם בנה וטיפח לאורך השנים אל מול קהילתו, בסביבת הנאשם נוצרה התפיסה לפיה הנאשם הוא בעל כוחות מיוחדים שיכול לגרום לכך שאנשים יקבלו מרפא ומזור למצוקותיהם וזאת באמצעות תשלום סכומי כסף, תפיסה שאף הופצה על-ידי מאמיניו בקרב קהלים נוספים". עוד הוא הודה בהעלמת 54 מיליון שקל שקיבל מחסידיו לאורך השנים ובהלבנת הון ב-19 מיליון שקל; בכתב האישום נטען שהיקף העלמת ההכנסות היה 138 מיליון שקל והיקף ההלבנה - 54 מיליון שקל.
מקרי המרמה והעושק המפורטים בכתב האישום המתוקן:
  • קבלת 5,000 שקל מקרוביו של חולה אנוש וקבלת 5,000 שקל תמורת הבטחה שיקום לתחייה לאחר מותו ממחלתו. ברלנד סירב להחזיר את הכסף, באומרו שהדבר יזיק לנשמתו של המנוח.
  • 33,000 שקל תמורת ברכות לחולה אנושה, אשר נפטרה לאחר מכן. ברלנד אמר לבני משפחתה, כי הוא "רואה אותה בשמים עם כנפיים לבנות" והוציא מהם 10,000 שקל נוספים תמורת ברכה לאחת מבנות המשפחה.
  • 20,000 שקל תמורת הבטחה שצעיר הסובל משיתוק מוחין והמרותק לכסא גלגלים, יוכל ללכת על רגליו. כאשר ההבטחה לא התקיימה, דרש ברלנד 5,000 שקל נוספים אך לא נענה.
  • בני זוג מחלו על הלוואה בסך 660,000 שקל שהעניקו לברלנד והעבירו לו 28,000 שקל לצורך הבראתה של האישה. בעקבות ברכותיו היא הפסיקה לקבל את הטיפול לסרטן והלכה לעולמה חודש לאחר מכן.
  • 20,000 שקל תמורת שחרורו של אדם ממאסר בארה"ב. כאשר לא שוחרר, החזירו אנשיו של ברלנד 8,000 שקל.
  • 20,000 שקל תמורת הבטחה שנכה בכל גפיו יעמוד על רגליו. כאשר הברכה לא התקיימה, הוחזרו 9,000 שקל.
  • 5,000 שקל תמורת הבטחה להחלמתה של חולת סרטן. היא נפטרה חודש לאחר מכן.
  • 20,000 שקל תמורת הבטחה להחלמתה של ילדה שטבעה ומתה מוות מוחי. ברלנד ביקר אותה בבית החולים וגבה את התשלום; היא נפטרה חמישה ימים מאוחר יותר.
על-פי הודאתו של ברלנד, הוא ידע שאין ממש בהבטחותיו ולמרות זאת העניק אותן תמורת תשלומים נכבדים. בחלק מן המקרים, מציינת המדינה, מדובר היה באנשים קשי יום שנאלצו ליטול הלוואות כדי לשלם לברלנד. עוד הודה ברלנד, כי ניהל עסק של ממש ומנגנון לגביית התשלומים מחסידיו, תוך תשלום עמלות של 10% לגבאים שארגנו את הפעילות. הוא לא דיווח לרשות המיסים על הכנסותיו ופעל להלבין חלק משמעותי מהן באמצעות נותני שירותי מטבע (צ'יינג'ים).
לדברי הפרקליטות, "ההודאה וההרשעה הן במסגרת הסדר הטיעון המשקף איזון ראוי בין חומרת העבירות לבין חשיבותה של ההודאה ולקיחת האחריות מצד ברלנד בשלב מוקדם יחסית של ההליך, ונסיבותיו האישיות ובפרט גילו ומצבו הרפואי של ברלנד". ברלנד בן ה-83 סובל ממחלות שונות והדיונים במשפטו למעשה לא התקיימו בשל מצב בריאותי. את המדינה מייצגים עוה"ד ארז פדן, עינת ברוכי יריב, מרים בן-גל וצור חוטה, ואת ברלנד - עוה"ד עמית חדד ונועה מילשטיין.

תאריך:  07/06/2021   |   עודכן:  07/06/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ברלנד הודה במחצית מהעבירות שיוחסו לו במקור
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
לא מוכנה לאשר את קיום המצעד במסלול ובמועד המבוקשים    נתניהו: סומך על הדרג המקצועי במשטרה    קרעי: קורא לשר אוחנה להשתמש בסמכותו לפי סעיף 34 לחוק יסוד הממשלה ולקבוע כי המצעד יתקיים כמתוכנן    הציונות הדתית: ישראל יצאה מורתעת ממבצע שומר החומות
איתמר לוין
הסיבה: היה ברור שהיקפן נמוך בהרבה מאשר אלו שנגעו לנתניהו ומשפחתו    מציעה שהיא אשר תפיק התקשרויות רלוונטיות נוספות, על-פי מילות מפתח שיקבעו הצדדים
איציק וולף
זכתה במכרז פומבי של רשות מקרקעי ישראל    בכוונת מנרב לבנות במקום 89 יחידות דיור בפרויקט שההשקעה הכוללת בו צפויה לעמוד על 235 מיליון שקל ושההכנסה ממנו צפויה לעמוד על כ-270 מיליון שקל
איתמר לוין
בן-צור: האתר סיקר בצורה הנרחבת ביותר את פרשת מני נפתלי; ישועה: היה לחץ נמשך בנושא, עלו הרבה ידיעות נגדו, נאלצנו לשנות ידיעות שהעלינו
איתמר לוין
"העובדה שבחורה שעל-פי דברי השוטרים הייתה נסערת ומבוהלת, הושארה לבדה, בשעת לילה מאוחרת, ללא כסף וללא טלפון (וללא נעליים!!!) בתחנת אוטובוס נטושה, בשעה בה האוטובוסים אינם פעילים, אירוע שאך בנס לא הסתיים באסון, צריכה להרעיד את אמות הסיפים"    זיכתה נאשם מעבירות סמים לאחר שקבעה שהחיפוש היה בלתי חוקי: בלי צו, בלי הסכמה מדעת, בלי הסברת הזכויות ובלי עדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il