X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נפתלי בנט בכנסת היום [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
בג"ץ: בנט יכול להיות ראשון
קובע שחוק ממשלת החילופים מאפשר גם למי שלא ירכיב את הממשלה לעמוד בראשה, אם הוא אחד משני ראשי הממשלה החליפיים

נפתלי בנט יכול לעמוד בראש הממשלה החדשה, למרות שיאיר לפיד הוא שקיבל את המנדט להקמתה. כך קובע (יום ב', 7.6.21) שופט בית המשפט העליון, עופר גרוסקופף.
איש הימין יוסי פוקס ואלון גלעדי ממפלגת "אני ואתה" עתרו לבג"ץ בטענה, כי חוק יסוד הממשלה קובע במפורש, שחבר הכנסת שהרכיב את הממשלה הוא אשר יעמוד בראשה. מאחר שהנשיא ראובן ריבלין העניק את המנדט ללפיד, כך טענו, הרי שהוא צריך להיות ראש הממשלה - ולא בנט.
גרוסקופף אימץ את עמדת היועץ המשפטי לממשלה והיועצת המשפטית לכנסת וקבע, כי אין בסיס לטענה זו. השינויים שהוכנסו אשתקד בחוק היסוד ואשר עיגנו את מתכונת ממשלת החילופים, קובעים במפורש שכל אחד מראשי הממשלה המיועדים יכול להיות ראש הממשלה הראשון; לאור זאת לא חלה ההוראה הקודמת שבחוק היסוד. זאת ועוד: ההיסטוריה החקיקתית מלמדת, כי מטרת ההגבלה היא להבטיח שהרכבת הממשלה תיעשה באופן מכובד ורציני ולא בידי "איש קש". השופטים יצחק עמית ויוסף אלרון הסכימו עם גרוסקופף.
במקביל דחה על הסף אלרון את עתירתו של ידידיה משולמי, אשר ביקש למנוע את הקמת הממשלה עד להכרעת בג"ץ בעתירות נגד שינויי החקיקה שעיגנו את ממשלת החילופים. הסיבה: אי-מיצוי הליכים, שכן משולמי כלל לא פנה למשיבים (לפיד ויריב לוין) בטרם עתר לבג"ץ.

תאריך:  07/06/2021   |   עודכן:  07/06/2021
+ח"כ שטרית: ניאבק בנחישות בכל ניסיון לפגוע בעם, בארץ ובמורשת
07:10 08/06/21  |  עידן יוסף

ח"כ קטי שטרית אומרת כי הממשלה הנרקמת היא לא פחות מאסון שנולד בחטא ובמרמה. לדבריה, בכל מקום שבו יעלה חשש לפגיעה בעם ישראל, בארץ ישראל או במורשת ישראל, היא והליכוד ייאבקו בנחישות בכל הכלים הפרלמנטריים הקיימים. "חשבתם שלא קל להרכיב ממשלה, אלי אבידר? אתם תגלו מהר מאוד שעוד יותר קשה לשמור עליה", דבריה.

+נאמני תורה ועבודה: מברכים על התחרות בתחום הכשרות
23:03 07/06/21  |  איציק וולף

תנועת נאמני תורה ועבודה, ברכה על ההסכמות בנושאי דת ומדינה שהגיעו אליהם במסגרת הממשלה העתידה לקום, שפורסמו הערב.
"אנו מברכים על ההסכמות החשובות שפורסמו, שמקדמות שורה של נושאי ליבה בנושאי דת ומדינה, אשר יחזקו ויביאו לידי ביטוי את דמותה היהודית והדמוקרטית של מדינת ישראל. אחד מן ההישגים הגדולים בנושאים אלו הוא יצירת התחרות בתחום הכשרות, תיקון אותו קידמה התנועה במשך שנים, אשר יביא לשינוי משמעותי ביותר עבור כל צרכני הכשרות ויחזק את שמירת הכשרות בישראל", נמסר מן התנועה.

+רגבים: פוטנציאל הרסני של הפקרת הנגב בממשלה
23:02 07/06/21  |  איציק וולף

תנועת רגבים תוקפת את ההסכמים הקואליציוניים הצפויים בין מפלגות הקואליציה המסתמנת וטוענת כי מתברר שבנט וסער, שהאשימו את נתניהו בחוסר המשילות בנגב, לא רק שלא מקדמים את פתרון הבעיה, אלא מעמיקים אותה.
"מעבר לאישור הלבנת אלפי מבנים לא חוקיים על כ11,000 דונם במסגרת "שלושת היישובים", הרי שבהסכמים הקואליציוניים לא נקבע מה יקרה עם יתר הפזורה הבדואית הבלתי חוקית בעוד תשעה חודשים, ולמפלגות ימינה ולתקווה חדשה לא תהיה יכולת אמיתית להשפיע על הסוגיה כאשר קיום הממשלה תלוי ברע"מ. רשות הסדרת התיישבות הבדואים וועדת הפנים, שהם גורמי המפתח לסוגיה- נמצאים בשליטה מוחלטת של השמאל ורע"מ. המצב הזה מהווה פוטנציאל הרסני של הפקרה מוחלטת של הנגב ומתן פרס להשתוללות הבניה הבדואית הבלתי חוקית", טענו בתנועה.

+ימינה: לא תהיה הסכמה למנוע ריצה לכנסת
22:58 07/06/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מפלגת ימינה מכחישה את הפרסום על הסכמות שהתקבלו בינה לבין יש עתיד לחקיקה שתמנע מנתניהו להתמודד בבחירות לאחר שיסיים את כהונתו הנוכחית כראש ממשלה  ▪  "מדובר בהצעה שעלתה, לא סוכמה והיא גם לא תהיה. הדבר היחידי שהיה והוסכם הוא הגבלת כהונת רה"מ ל-8 שנים או לשתי קדנציות"

בנט. הצעה עלתה, אך לא סוכמה ולא תהיה [צילום: מן הטלוויזיה]
+פריטטיות ותקציב תוך 140 יום
22:52 07/06/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

לראשונה צפוי לכהן בישראל ראש ממשלה שמפלגתו אינה חתומה על הסכמים קואליציוניים עם רוב המפלגות האחרות החברות בקואליציה  ▪  בממשלה יהיו שני גושים - גוש ימינה-תקווה חדשה שעליו יהיה אחראי נפתלי בנט, וגוש יש עתיד, כחול לבן, ישראל ביתנו, העבודה ומרצ שעליו יהיה אחראי יאיר לפיד  ▪  צירוף סיעות נוספות לקואליציה אחרי הקמת הממשלה - רק בהסכמה בין בנט ללפיד

בנט ולפיד. כל אחד אחראי לגוש שלו [צילום: רענן כהן]
+הסכם גג קואליציוני יצורף כנספח מחייב להסכם בין ימינה ליש עתיד
22:43 07/06/21  |  איציק וולף

מפלגת ימינה, שבראשה עומר מי שמיועד לכהן כראש הממשלה הבא, נפתלי בנט, תהיה חתומה על הסכם קואליציוני רק מול מפלגת יש עתיד. מפלגת יש עתיד, שבראשה עומד יאיר לפיד, תהיה חתומה מלבד ההסכם הזה גם על הסכמים מול כל שאר המפלגות השותפות לממשלה.
עם זאת, ההסכם שבין ימינה ליש עתיד יכלול נספח שיהווה "הסכם גג" שיחייב את כל שאר המפלגות. עוד קובע ההסכם בין המפלגות כי צירוף סיעות נוספות לקואליציה לאחר הקמת הממשלה ייעשה בהסכמת ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי.

+אדלשטיין: צריך להחליף את נתניהו
21:27 07/06/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

שר הבריאות שוחח עם פעילים בולטים במפלגת הליכוד בניסיון גישוש לקראת התמודדות עתידית על ראשות המפלגה מול ראש הממשלה, בנימין נתניהו

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+הליכוד: בנט רוצה להיפטר מנתניהו בחקיקה דיקטטורית
20:21 07/06/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

בליכוד הגיבו על מסמך קווי היסוד הצפוי של ממשלת בנט-לפיד ועל הסעיף במסמך העוסק בחקיקה להגבלת כהונת ראש הממשלה. לטענת הליכוד, מדובר בחקיקה דיקטטורית

[צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+"תקציב יאושר בתוך זמן קצר לשנים הקרובות"
20:12 07/06/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

גוש השינוי פרסם את מסמך קווי היסוד של הממשלה המסתמנת בראשות נפתלי בנט  ▪  במסמך לא מופיעה התחייבות להימנעות מצעדים מדיניים חד-צדדיים שהופיעה בטיוטות  ▪  אין התייחסות לסוגיות הגיור, הכשרות ותחבורה ציבורית בשבת  ▪  הממשלה תחוקק חוק להגבלת כהונת ראש הממשלה לשמונה שנים או לשתי קדנציות

מפגש ראשי גוש השינוי אתמול במלון דן בתל אביב [צילום: רענן כהן]
+ועידת מפלגת העבודה אישרה כניסה לממשלה
17:28 07/06/21  |  עידן יוסף

ועידת העבודה אישרה ברוב מוחץ של 97% את הכניסה לממשלה ואת שינוי החוקה לעיגון שוויון מגדרי מלא במפלגה.
יו״ר מפלגת העבודה ח״כ מרב מיכאלי: ״בשונה מוועידות קודמות שאישרו כניסה לממשלות נתניהו כסרח עודף, הוועידה הזאת אישרה את התפקיד החשוב של מפלגת העבודה בהקמת ממשלת השינוי שתחליף את נתניהו ותביא לסיום שלטונו״.

+ביטן: גורמי הביטחון לא 'סופרים' את נתניהו
17:07 07/06/21  |  

ח"כ דוד ביטן: גורמי הביטחון לא 'סופרים' את נתניהו כי הם חושבים שהוא בדרך החוצה. הוא ראש ממשלה 'על הנייר' (חדשות 12).

+אלעזר שטרן מיועד לשר המודיעין; סגלוביץ ורול לסגני שרים
17:02 07/06/21  |  עידן יוסף

תפקידי יש עתיד בקואליציה המסתמנת: אלעזר שטרן - שר המודיעין, יואל רזבוזוב - שר התיירות, קארין אלהרר - שרת האנרגיה, מירב כהן - השרה לשוויון חברתי, יואב סגלוביץ - סגן שר, מרב בן-ארי - יו"ר ועדת בטחון הפנים, עידן רול - סגן שר החוץ, אורנה ברביבאי - שרת הכלכלה, מאיר כהן - שר הרווחה, מיקי לוי - יו"ר הכנסת (חדשות 12).

+מיכאלי על ביטול מצעד הדגלים: יושבים בשלטון ומאשימים אחרים
16:54 07/06/21  |  עידן יוסף

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, בישיבת הסיעה: קיש וסמוטריץ' ואחרים כבר מאשימים את ממשלת השינוי בביטול מצעד הדגלים. זה קלאסי ממשלות נתניהו - יושבים בשלטון ומאשימים אחרים.
על ועידת המפלגה אמרה: ועידת מפלגת העבודה מממשת את הדמוקרטיה המפלגתית ומצביעה כמעט פה אחד על עיגון עיקרון השוויון המגדרי במוסדות המפלגה ועל השתתפות המפלגה בממשלת השינוי.

+"עלה בידי": הממשלה תושבע בתוך שבעה ימים
16:21 07/06/21  |  עידן יוסף

יו"ר הכנסת יריב לוין הודיע למליאת הכנסת כי ח"כ יאיר לפיד מסר לו ולנשיא המדינה כי עלה בידו להרכיב ממשלת חילופים וכי תיקבע ישיבה של הכנסת לצורך כינון הממשלה בתוך שבעה ימים. עוד אמר לוין כי הודעה על מועד השבעת הממשלה תימסר בהמשך.

[צילום: דוברות הכנסת]
+אורבך עשוי להתמנות לשר ההתיישבות
15:53 07/06/21  |  עידן יוסף

גורם בגוש השינוי: ניר אורבך יצביע בעד הממשלה. ימונה לשר ההתיישבות (גלובס).

+לפיד: לא לקפוץ לבריכה ולצעוק 'ניצחנו'
15:48 07/06/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר יש עתיד מעריך כי הממשלה הזו תחזיק מעמד "כי היא באה לעבוד"  ▪  "רציתי ממשלה קטנה ונכשלתי בזה. זה לא טוב"  ▪  לא מכחיש שהייתה דרישה מצד אביגדור ליברמן שלא לצרף את החרדים לממשלה בשנה הראשונה  ▪  "נדאג לצרכים הלגיטימיים של מי שלא הצביע לנו"

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+עימות בצמרת הליכוד בשאלת הבחירות לראשות המפלגה
13:41 07/06/21  |  עידן יוסף

ראש הממשלה נתניהו מבקש לקיים בחירות מקדימות מהירות לראשות הליכוד. יו"ר מזכירות הליכוד, השר ישראל כ"ץ ויו"ר המרכז ח"כ חיים כץ מתנגדים בטענה שמדובר בהוצאה כספית מיותרת של כ-10 מיליון שקלים (זמן ישראל).


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בג"ץ: בנט יכול להיות ראשון
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בהחלט ראוי לעמוד בראש הננסים ל"ת
alice  |  7/06/21 17:33
2
תעמידו פני מופתעים ל"ת
גדי  |  7/06/21 17:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2021
עידן יוסף
יו"ר יש עתיד מעריך כי הממשלה הזו תחזיק מעמד "כי היא באה לעבוד"    "רציתי ממשלה קטנה ונכשלתי בזה. זה לא טוב"    לא מכחיש שהייתה דרישה מצד אביגדור ליברמן שלא לצרף את החרדים לממשלה בשנה הראשונה    "נדאג לצרכים הלגיטימיים של מי שלא הצביע לנו"
איתמר לוין
בנימין נתניהו יודע תנ"ך, ובשבוע האחרון הוא השתמש בו כדי לאחל ליריביו מיתה משונה    אין פלא, אפוא, שפרחחים בליכוד מתרגמים את דבריו לשפה מודרנית ושהסכנה לרצח פוליטי היא ברורה ומיידית
עידן יוסף
רה"מ נתניהו לאראל סג"ל בערוץ 20: "הממשלה הזאת מסוכנת יותר מההינתקות ומאוסלו"    "הולכת לקום קונסוליה פלשתינית במרכז ירושלים"    "אני נשאר במערכת הפוליטית, אמשיך הנהיג את מחנה הימין"    "לא רצינו את רע"ם איתנו באף שלב"
עידן יוסף
יו"ר ימינה נשא הצהרה לתקשורת, לאחר הישיבה המשותפת הראשונה של ראשי גוש השינוי    פנה לנתניהו: "תרפה, תשחרר את המדינה להמשיך הלאה"    "החלפת שלטון זה לא אסון. נעשה הכל שבעוד שנה תסתכלו אחרת ותמצאו מקום בלב להבין את ההחלטות שלי"
עידן יוסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il