X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רק זה חסר לנו, גדוד שיריון (מורשה תנועה רק בתחומי הקו הירוק) של חסידי לוי מול גדוד צנחנים (בהתר הלכתי לפעולה בכל חלקי ארץ ישראל) של חסידי וולפא
▪  ▪  ▪

ישבתי בחדר המתנה של מרכז רפואי פרטי בירושלים. התור שלי נקבע לתשע ועשרים דקות. השעה הייתה עשר ועשרים דקות ועדיין לא הגיח הרופא מחדרו ולא קרא בשמי. בצר לי השקעתי ארבעה שקלים במכונת הדמוי-קפה ואחר כך קראתי כל מה שהיה בסביבה. היה עיתון הארץ והיה עלון של "המטה להצלת העם והארץ" בראשות הרב שלום דב וולפא.
למי שאינו מכיר ואינו יודע את כבוד הרב, אביא רק ציון דרך אחד מן העת האחרונה: בשנת 2008 הקים את תנועת ארץ ישראל שלנו, שהתאחדה בבחירות 2009 עם האיחוד הלאומי והכניסה את נציגה ד"ר מיכאל בן ארי לכנסת ה-18.
הארץ - תמיד עיתון עם מאמץ מוכח לייצר שיח ברמה - הביא עוד רשימה צפויה להחריד של גדעון לוי המשבח אחד, מנהל תיכון עירוני א' לאמנויות, רם כהן, שכינס בשבוע שעבר את תלמידי י"א והעביר להם שיעור של ממש באזרחות.
על-פי לוי, "חינוך אמיתי לערכים. במקום כל הבלה-בלה הרגיל, ציונות בגרוש ודמוקרטיה בפרוטה, קלישאי-קלישאות נבובות ושקריות, כהן דיבר אמת לתלמידיו".
ועוד על-פי לוי: "המנהל כהן דיבר עם תלמידיו על הכיבוש. הוא אמר להם שאי-אפשר לרמוס בברוטליות ערכים כמו שמדינת ישראל עושה 42 שנה ולהגיד שאנחנו מחנכים לדמוקרטיה; הוא שאל אותם אם היו מוכנים לחיות תחת כיבוש; אמר להם שאינו מצדיק טרור, אבל מבין מה גורם לפיגועים; קרא למחנכים לומר לתלמידים שהכיבוש הוא ארור וקרא לתלמידיו לשרת בצבא ששומר על הביטחון, לא בצבא שעוסק בכיבוש".
עברתי לעלון של הצמד וולפא ובן ארי. היה שם אוסף שירי הלל לחייל סרבן פקודת פינוי ישובים ועוד קריאות לסירוב פקודה בתרחיש של עקירת ישובים (פינוי התנחלויות בלשון השמאל) וגם משהו על תעודות הוקרה ומענקים לחיילים שהעזו להרים נס נגד סילוק מאחזים. הייתה גם רשימה על נתניהו מסוכן ליהודים. המסוכן ביותר.
מה היה לנו בין לוי לוולפא? תרחיש ארור של מלחמת אחים בתוך צה"ל ובתוך החברה הישראלית בכלל. אנרגיות שחורות שמובילות למצב קשה יותר מזה של יהודי מפנה או לא מפנה יהודי.
תחילתו של הכאוס בו יהודי מסמן יהודי כסכנה קיומית ואחר כך יהודי שומע צו הלכתי רבני או למעלה מזה והולך לבצע משימת התנגדות והצלה. ויכול שתהיה זאת משימה על-פי צו הדמוקרטיה ויכול שתהיה משימה על-פי צו ההלכה. ההיסטוריה הישראלית מלמדת כי עלול להימצא גם מי שיפרש משימה שכזאת כיהודי יורה ביהודי.
ומה עוד היה לנו בין לוי לבין וולפא? הרס המכנה המשותף הרחב והתפוררות הדבק האחרון המלכד חברה שסועה וקרועה מבפנים. הייתה כתובת מודפסת על הקיר המזהירה מחורבן הבית בשל שינאת אחים יוקדת המתורגמת לקריאה לפעולה.
רק זה חסר לנו, גדוד שיריון (מורשה תנועה רק בתחומי הקו הירוק) של חסידי לוי מול גדוד צנחנים (בהתר הלכתי לפעולה בכל חלקי ארץ ישראל) של חסידי וולפא.
ולא שאין פקודות שדגל שחור מתנוסס מעליהן ולהן אכן צריך לסרב. אך דבר אחד הוא סירוב אידיאולוגי לפיקוד צבאי עליון הפועל על-פי ציווי של ממשלה שנבחרה בבחירות דמוקרטיות ועומדת לפיקוח הכנסת ובית המשפט העליון ודבר אחר הוא סירוב נקודתי בפעולה שבה ניתנת פקודה שמצווה וחובה אנושית לסרב לה.
ההטפה של מי מסוכנת יותר לדמוקרטיה הישראלית בקריאות לחציית קו? של לוי או של וולפא?
הרופא הגיח מחדרו ואני הגעתי לתוצאת תיקו.
שניהם.
במידה שווה.

תאריך:  09/01/2010   |   עודכן:  09/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן שיאון
לאחר שזיהו את חולשתו של הציבור הישראלי הפכו ארגוני הטרור את חטיפות החיילים מאמצעי טקטי לנשק אסטרטגי
אלכס נחומסון
"כיפת הברזל", יעילה ככל שתהיה, לא תוכל למנוע את עצם הירי והשיגורים מעזה מאחר שהמוטיבציה של החמאס להפעיל נגדנו טרור שניזונה מפנאטיות דתית במימון אירני תמשיך להתקיים
רועי אורן
דניאל פאר היה אחד מעמודי התווך של הערוץ הראשון, שמבין הפרויקטים הרבים שעשה זוכרים רק שניים: הנחיית האירוויזיון ותוכנית התחקירים כלבוטק
דוד אדלר
יש חוסר סימטריה במשחק הדמוקרטי    איך מאזנים אותו? בוודאי שלא באלימות ובכוחניות, אלא רק בקול התבונה והמעשה המוסרי
בועז סנג'רו, דפנה שמורק-נתניהו
ארבעה מכל עשרה נבחנים בבחינות לשכת עורכי הדין - נכשלים    האם זה מלמד על הנבחנים או שמא על אופי הבחינות?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il