X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רגב. חתימה על התיקון [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
רגע לפני סיום תפקידה
רגב נתנה פטור למוניות שירות
עד סוף החודש היו אמורים בעלי מוניות השירות להתקין מונה חכם, אך שרת התחבורה החליטה לפטור אותם מחובה זו במשרד התחבורה, שאינו עומד ביעדי הרפורמה לתחרות, אומרים כי הדבר נועד כדי לא לחייב נהגי מוניות שיסיימו את פעילותם, להחליף את המונים עבור חודש אחד בלבד
קנסות במקום אישום לנהגי מוניות
איתמר לוין
אומר שההחלטה להעמיד לדין נהג מונית על גביית יתר של 3.80 נראתה בתחילה מקוממת - אך היא עולה בקנה אחד עם מדיניות התואמת את פסיקתם של בתי המשפט
לרשימה המלאה

עידן יוסף
שוב דחייה ברפורמת המוניות: ארכה עד 2023

רגע לפני שתעזוב את תפקידה, חתמה (8.6.21) שרת התחבורה מירי רגב על תיקון לתקנות התעבורה, הפוטר את מוניות השירות שניתן לגביהן רישיון לנסיעת שירות לפי סעיף 15 לחוק לתיקון פקודת התעבורה (מספר 120), שתוקפו עד ליום רביעי ה-30 ביוני 2021, מהוראת השעה שמחייבת התקנת מונה חכם כפי שאישרה הרשות כתנאי לחידוש רישיון הרכב.
משמעות העניין היא שבמוניות השירות שלא עברו לארגון-מחדש (הרפורמה) לא יוחלפו המונים למונים החדשים. מונה חכם חדש מאפשר פיצול נסיעות, כגון באמצעות רב-קו וכן תחבורה חכמה. משרד התחבורה לא עמד בלוח הזמנים של השמשת 1,700 קווי מוניות שירות לתחרות, על-אף הארכות שקיבל מן הכנסת, ורק 800 מתוך 2,500 רישיונות יישארו פעילים.
שרת התחבורה המיועדת, מרב מיכאלי, ביקשה בהסכמים הקואליציוניים להעביר לתחום משרדה גם את מינהלת התחבורה החכמה. היא תיאלץ להתמודד עם מה שהשאירה לה קודמתה רגב, שבאופן תמוה לא האריכה את תקופת ההתארגנות של המוניות להתקנת מונה חכם, אלא ביטלה לחלוטין חובה זו.
מדוע נפטרו מוניות השירות מהחלפת המונים למונים החדשים, וכיצד הפטור מתיישר עם רוח החוק שנועד לאפשר תקופת מעבר, וככל שחל עיכוב ביישום התהליכים התחרותיים - מדוע ניתן פטור ולא דחייה? במשרד התחבורה אומרים כי התיקון להוראת השעה, פטר מהתקנת מונה חכם, רק מוניות שתוקף רישיונן יפוג בסוף החודש (30 ביוני 2021). זאת, כדי לא לחייב נהגי מוניות שיסיימו את פעילותם, להחליף את המונים עבור חודש אחד בלבד. מ-1 ביולי, מבוטל אישור השימוש במונים הקיימים, וחידוש רישיון המונית מותנה בהתקנת מונה חכם.
מטרת הרפורמה, שנחקקה בשנת 2018, הייתה לפתוח לתחרות את ענף מוניות השירות, כך שהרישיונות לקווי שירות למוניות יינתנו בהליך תחרותי, שוויוני ופומבי, כלומר במכרז. כדי לאפשר את הפעלתן הרציפה של מוניות השירות עד לסיום ההליכים התחרותיים, נקבעה במסגרת הרפורמה הוראת מעבר, שלפיה הוסמך המפקח על התעבורה לחדש את רישיונותיהם של בעלי הרישיונות הוותיקים, כלומר אלה שהפעילו את מוניות השירות לפני תחילתה של הרפורמה, וזאת עד ל-31 בדצמבר 2019 לכל המאוחר. לפי הוראת המעבר, המפקח על התעבורה האריך את רישיונותיהם של בעלי הרישיונות הוותיקים בהתחשב בין היתר בהתקדמות ההליכים התחרותיים לבחירת בעלי הרישיונות החדשים. מאחר שטרם הושלמו ההליכים התחרותיים לבחירת כל בעלי הרישיונות החדשים, נקבע בתיקון לחוק כי תקופת המעבר תוארך בשנה נוספת, כלומר המפקח על התעבורה הוסמך לחדש את רישיונותיהם של בעלי הרישיונות הוותיקים לכל המאוחר עד ל-31 בדצמבר 2020. מועד התחילה של התיקון לחוק הוא ב-31 בדצמבר 2019, כדי למנוע מצב שבו בעלי הרישיונות הוותיקים יפעלו ללא רישיון בתקופה שחלפה מאז פקיעת הוראת המעבר ועד למועד פרסומו של התיקון לחוק. משרד התחבורה לא עמד גם ביעד זה ומבקש להשלים את המהלך רק בסוף 2022.
במשרד התחבורה אומרים כי מאז חקיקת התיקון והשקת הרפורמה במוניות השירות, פורסמו הליכים תחרותיים לבחירת מפעילים בעשרה אשכולות קווים, שמונה מהם כבר החלו לפעול בידי מפעילים שזכו. בשני אשכולות נוספים נבחרו זוכים, שעתידים להתחיל לפעול בקרוב.
ישנם עשרה אשכולות וארבעה קווים נוספים, בהם טרם התקיימו הליכים תחרותיים. כמו-כן, עשרה קווים למוניות שירות פועלים בהתאם לרישיון שניתן להם טרם הרפורמה, והם צפויים להמשיך ולפעול גם בעתיד במסגרת האשכולות.
בשנה החולפת, נוצרו עיכובים ביישום הרפורמה ובפרסום ההליכים התחרותיים, בשל מגבלות התפוסה שנקבעו בקורונה, וקשיים בהצטיידות בכלי הרכב, מכשירי תיקוף ובמערכות ניהול ציי רכב, הנדרשים להפעלת הקווים. עתה, עם הסרת ההגבלות פועלת הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, לבחינת מתכונת להמשך ההפעלה ויישום הרפורמה, לשון התגובה.

תאריך:  13/06/2021   |   עודכן:  13/06/2021
+שורת שיפורים בקווי המגזר החרדי
02:11 14/06/21  |  עידן יוסף

רגע לפני עזיבתו את תפקיד סגן שרת התחבורה, סיכם סגן השרה אורי מקלב עם הנהלת הרשות הארצית לתחבורה ציבורית שורת שיפורים בקווים אל הריכוזים החרדים, בשכונת רמת אברהם בבית שמש והערים חריש, חדרה טבריה בני ברק וביתר עילית.
לשכונה החדשה רמת אברהם בבית שמש יופעל קו שירות חדש 616 אשר יתן מענה לנוסעים המבקשים להגיע להר חוצבים בירושלים. במקביל, מסלול קו 417 ישופר ויעצור בסמיכות לשכונה. בנוסף, כלל השירות העירוני אל שכונת רמת אברהם וממנה יתוגבר על-פי הצורך במשך כל שעות היום. בנוסף משרד התחבורה יבדוק כיצד ניתן להרחיב את המכרז הקיים בקווים השונים בעיר.
קו 856, שיופעל באמצעות חברת סופרבוס, יעבור דרך הקהילה התורנית בטבריה עלית. הקו החדש ישמש תחילה כקו יומי ויתוגבר בסופי-השבוע ובמועדים מיוחדים על-פי הביקוש. הקו בשעות הערב יגיע לביתר עילית ולשכונות החרדיות בבית שמש. בנוסף יתוגבר קו 912 בסופי-השבוע מטבריה לירושלים. במקביל, יתוגברו הקווים לטבריה וממנה לכלל היעדים זאת כחלק מהערכות של משרד התחבורה לימי בין הזמנים, חופשת בני הישיבות.
קו חדש 634 - מחריש ומחדרה אל בני ברק - יופעל באמצעות חברת קווים ויתן מענה לקהילה החרדית בעיר חריש. הקו יופעל כקו יומי ויתגבר על-פי רמת הביקוש. קו חדש נוסף - 324 מקרית גת לבית שמש יתן מענה לתושבי השכונות החרדיות בקריית גת ויופעל כקו יומי ויתוגבר על-פי הביקוש.

[צילום: חזקאל חוג'סטה]
+נדחתה בשבוע שביתת הנהגים באגד תעבורה
12:12 13/06/21  |  עידן יוסף

בדיון בבית הדיון לעבודה בירושלים (13.6.21) הוסכם על ידי העובדים על דחייתה של השביתה המתוכננת להיום ליום שני הבא (21.6.21). ועד העובדים המאוגד בכוח לעובדים יודיע על שעות השביתה והיקפן. בנוסף הוסכם, כי עוד על מנת להבטיח בטיחות הנהגים והנוסעים יוסטו, כפוף לאישור משרד התחבורה, קווי אגד תעבורה ממעלה אדומים לירושלים מן המסלול העובר בגשר "נעמי שמר" אל הכביש הישן עד למועד השביתה. כזכור, בשבועות האחרונים אוימו הנהגים והנוסעים באירועי זריקת אבנים סביב הגשר.
עוד נקבע כי ביום שלישי תתקיים ישיבה עם משרד התחבורה, המשטרה, אגד תעבורה ונציגי איגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים בפתרונות לתקיפת בקווים הנ"ל.
בנוסף, ביום ראשון 26.6 יקיים בית הדין דיון נוסף, אליו יצורפו משרד התחבורה, הפרקליטות ומשטרת ישראל כצד להליך.

+הכרמלית לא תפעל ביום רביעי הקרוב
10:11 13/06/21  |  עידן יוסף

הכרמלית בחיפה לא תפעל ביום רביעי הקרוב (16.6.21) בשל בדיקות שנתיות.

+אגד תעבורה עתרה נגד השבתת קווי האוטובוס במעלה אדומים
09:36 13/06/21  |  עידן יוסף

הנהלת אגד תעבורה מבקשת מבית הדין לעבודה להוציא צו מניעה נגד ועד נהגי אגד תעבורה המאוגד בכוח לעובדים. הוועד מבקש להשבית את תנועת האוטובוסים בין מעלה אדומים לירושלים בשעות 16:00-13:00.
הנהגים מוחים על ריבוי מקרים של זריקת אבנים בין מעלה אדומים לירושלים שמתרכזים בעיקר בגשר "נעמי שמר". שיאם של האירועים ביום ב' (7.6.21) בשלושה מקרי תקיפה רצופים. בכל המקרים שהו באוטובוסים עשרות נוסעים ובכולם איש לא נפגע.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עומר מואב
מדוע ברור שרצוי שהממשלה תשלוט ב-100% מהתחבורה הציבורית, ותאסור על יוזמה פרטית בתחום    מדוע לא לאפשר לנוסע המסובסד להשתמש בסובסידיה בשימוש ברכב פרטי כנוסע נוסף?
עידן יוסף
ביום שישי ה-18.6.21 תחנות ת"א ההגנה, ת"א השלום, ת"א סבידור מרכז, ת"א האוניברסיטה והרצליה תיסגרנה זמנית לתנועת רכבות
עידן יוסף
דירקטוריון הרכבת בראשות עו"ד משה שמעוני החליט להעמיק את שיתוף הפעולה עם חברת Rail Vision ולממש את האופציה לרכישת מניות החברה, בטרם הנפקתה - אופציה ל-4,442 מניות, המוערכות בשווי של כ-866 אלף דולרים    המהלך מתקיים בהתאם להחלטת הממשלה בדבר חדשנות בחברות ממשלתיות
עידן יוסף
לרגל האליפות ההיסטורית של מכבי חיפה, אגד הכריזה על יום חג, במסגרתו תעניק לכלל תושבי העיר נסיעות חינם בשירות התחבורה השיתופית החכמה - "אגד תיקתק"
עידן יוסף
גם קווי אשכול חשמונאים של חברת קווים אינם מדייקים    דן בדרום - בצמרת המדד ואחריה נתיב אקספרס    חברת גלים: ההפחתה בניקוד - תוצאה של תקלה של יום פעילות שלא שודר למערכת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il