X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מבזקים
השרה מרב מיכאלי נכנסה לתפקידה כשרת התחבורה והודיעה על כוונתה לשחרר את התקיעות במרכז הציגה את חזונה לקידום שוויון בתחבורה, לשלום, לשמיעת קול הציבור "ישראל הייתה תקועה הרבה יותר מדי זמן. הגיע הזמן להתחיל לנוע"
▪  ▪  ▪
מיכאלי ורגב [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

"הממשלה החדשה שהשבענו אתמול היא בשורה לעובדות ועובדי משרדי הממשלה, שכמעט שנתיים באים לעבודה ולא יודעים אם יוכלו לקדם דברים, משום שאין תקציב, הכל תקוע ונמצא באי בוודאות. עכשיו, יש ממשלה חדשה, תהיה מסגרת תקציבית, ואפשר יהיה פשוט לעבוד", כך פתחה שרת התחבורה הנכנסת מרב מיכאלי את נאומה בטקס חילופי השרות שהתקיים (יום ב', 14.6.21) במשרד התחבורה בירושלים.
מיכאלי, המחליפה את מירי רגב לאחר כשנה בלבד בתפקיד, פרסה את חזונה, אך נמנעה מלהזכיר את נושא התחבורה הציבורית בשבת. "נעבוד הרבה מאוד עם השלטון המקומי", אמרה מיכאלי. "הרשויות המקומיות הן לא רק הלקוחות שלנו, אלא גם שותפות. נהפוך את הרשויות המטרופוליניות מחזון למציאות, שתשפר את איכות החיים".
היא עמדה על שאיפתה לקיים שיתופי פעולה בין-משרדיים עם משרדים כגון השיכון, הגנת הסביבה והמשרד לשוויון חברתי, במטרה לקדם סוגים שונים של חזון. "תחבורה היא לא מטרה, היא אמצעי", אמרה מיכאלי. "היא יוצרת את ההוויה של החיים שלנו. היא מאפשרת לא רק להגיע ממקום למקום אלא להיות מי שאנחנו רוצים להיות, ולכן המצב כל כך חמור. בישראל התחבורה לא מאפשרת להגיע. כולם תקועים במרכז וכשתשוחרר התקיעות הזאת, המדינה תשתחרר וייפתחו אפשרויות לתעסוקה ולמגורים ולהוריד את יוקר המחיה".
השרה מיכאלי הוסיפה כי תחבורה צריכה ליצור שוויון מגדרי. "לנשים יש יותר תחנות, הן צריכות לאסוף יותר דברים, לאסוף ילדים וצריכות ביטחון אישי באוטובוס וברחוב. נשנה את המצב הבלתי נסבל שבו צריך להחזיק אוטו, שניים-שלושה".
בהתייחסה לציבור הנוסעים אמרה כי המשרד צריך להצטיין לא רק בתשתיות, אלא גם בשירות והודיעה על כוונתה לערוך מחקר דעת קהל מקיף לבדיקת הצרכים בקרב הציבור. היא הפצירה בעובדי משרד התחבורה לומר לה כל אשר על ליבם ולא לחשוש. "אהיה נגישה לכל פתרון ולכל יוזמה", הבהירה.
לדבריה, תחבורה שמתפקדת כמו שצריך יכולה להוריד את מחירי הדיור ואת יוקר המחיה, ולייצר באופן פעיל שוויון הזדמנויות בתעסוקה ובדיור, שוויון בין גילים, כי לא כולם יכולים לקחת גלגינוע ולהגיע לרכבת, ושוויון בין המינים. "אנחנו חייבים להסתכל על כל סוגי בני האדם, לא משנה אם הם בני שמונה או בני 80, אם יש להם שתי רגליים שיכולות לשאת אותם ממקום למקום או כאלה שפחות. הגיע הזמן שהתחבורה שלנו תפסיק להיות שדה קרב".
עוד אמרה שבכוונתה להשקיע בבטיחות בדרכים ובביטחון אישי של כל המשתמשים בדרך, לייצר שוויון ולהשקיע בחברה הערבית ובפריפריה גאוגרפית וחברתית, לחלץ מיזמים תקועים ולקדם את מעמד עובדי התחבורה הציבורית ולשפר את הכשרתם. מיכאלי הודיעה על כוונתה לשיתוף פעולה תחבורתי לא רק עם איחוד האמירויות אלא גם עם המדינות הערביות השכנות מצרים וירדן ואף הרשות הפלשתינית, ולפתוח אופקים מדיניים תעופתיים, ימיים ויבשתיים, ולייצר מנוע צמיחה כלכלי ותיירותי - שלום מוחשי, כלשונה. היא ציינה כי בכוונתה לקדם את שדה התעופה בנבטים.
"ישראל הייתה תקועה הרבה יותר מדי זמן. הגיע הזמן להתחיל לנוע. העבודה רק מתחילה, ואני מצפה לה בקוצר רוח", סיכמה.

[צילום: מן הטלוויזיה]

השרה היוצאת רגב אמרה למיכאלי: "את מקבלת משרד עוצמתי, עם עובדים נפלאים שעושים הכל על-מנת לשרת את ישראל נאמנה. ההיסטוריה של האישה הראשונה בתפקיד כבר נעשתה. אני שמחה שאישה נוספת נכנסת אל מה שבעבר היה מקדש גברי. אני משאירה לך משרד יציב, איתן, יש לך עם מי לעבוד. כולי תקווה כי תמשיכי לחבר את ישראל, צפון דרום, מזרח ומערב, יהודה ושומרון. זה צו השעה".
סגן השרה ח"כ אורי מקלב הודה על שיתוף הפעולה הרחב לו זכה במשרד התחבורה בשנה האחרונה ובירך את השרה הנכנסת. "זה לא סוד שיש לנו תפיסת עולם משותפת בנושאים רבים, בהם שוויון זכויות בכל המגזרים והאכפתיות לאיש הקטן. אני בטוח שתהיה המשכיות לכל הדברים החשובים שקידמנו בשנה האחרונה. נמשיך לעבוד ביחד לטובת הציבור, בכל תפקיד", אמר מקלב. מיכאלי החמיאה לו, ציינה שהוא פרלמנטר מצויין, והציעה לרגב ללמוד ממנו אחרי תקופה ארוכה ארוכה שבה שימשה כשרה.
בטקס נכחו שר התפוצות נחמן שי, חברי הכנסת אבתיסאם מראענה, רם שפע, גלעד קריב, אפרת רייטן, בכירי משרד התחבורה, מנכ"לים ויו"רים של חברות ותאגידים הקשורים למשרד.

תאריך:  14/06/2021   |   עודכן:  14/06/2021
+הנה באים ימים
11:37 15/06/21  |  עמנואל בו-סבו   |   לרשימה המלאה

לכם ולכן המאמינים כי שורש הרע, הפורה רוש ולענה, ליבת החורבן ההרס וההסתה הינה פרי הרעל של איש אחד בנימין נתניהו, אני מבקש להקדיש את השורות הבאות  ▪  תהא זו תפילה, משאלת לב כמוסה או סתם תקווה חדשה

נתניהו. אם רק ילך [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+השקרים של נתניהו
11:21 15/06/21  |  רבקה שפק ליסק   |   לרשימה המלאה

שני שקרים מתוך רבים חשוב להדגיש  ▪  השקר האחד הוא לגבי השאלה מי אחראי לאובדן השלטון של הליכוד והשקר השני הוא לגבי טיבה של ממשלת השינוי  ▪  מצער, שיש רבים בציבור ש"קונים" את השקרים הללו

נתניהו. משקר [צילום: אריאל שליט/AP]
+"שפה רב-מגדרית - מנוגדת לחוק"
10:08 15/06/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מכירים.ות, יודעים.ות - האם השימוש שעושים מוסדות החינוך והמוסדות הממשלתיים בשפה הרב-מגדרית מנוגד לחוק?  ▪  התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית פנתה לשר התרבות בדרישה לאכוף את החוק האוסר לחרוג מהכללים הדקדוקיים שקבעה האקדמיה ללשון

טרופר. נדרש לאכוף את החוק [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+ליברמן: קריטי להגיע לייצוב המשק
18:48 14/06/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

שר האוצר הנכנס הודיע על כוונתו להחזיר את דיוני השולחן העגול עם ההסתדרות ועם המעסיקים והתעשיינים מתוך כוונה לפעול בשיתוף פעולה אל מול האתגרים הניצבים אל מול המשק הישראלי  ▪  "אנחנו במצב מאוד מורכב מבחינת יוקר המחיה ומחירי הדיור. נדהמתי לראות את הקפיצה במחירים בחודשים האחרונים"

שר האוצר ליברמן עם נגיד בנק ישראל ויו"ר ההסתדרות [צילום: דוברות משרד האוצר]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביר קארה / Abir  kara  אגד  אגד תעבורה  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אבידר / Eli Avidar  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אסרף / Amir Asraf  בני גנץ / Benny  Gantz  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה אדרעי  דן / Dan  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יועז הנדל / Yoaz  Hendel  יחיאל משה טרופר / Yehiel  Tropper  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטרופולין /  Metropoline  מירב כהן / Meirav  Cohen  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משרד התחבורה  מתן כהנא / Matan  Kahana  נחמן שי  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd  נתיב אקספרס  סופרבוס /  Superbus  עידן רול / Roll Idan  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קווים  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מיכאלי: רשויות מטרופוליניות יהפכו מחזון למציאות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יש לדבוק באמת
רוני ש.  |  15/06/21 06:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 36
איציק וולף
שר האוצר הנכנס הודיע על כוונתו להחזיר את דיוני השולחן העגול עם ההסתדרות ועם המעסיקים והתעשיינים מתוך כוונה לפעול בשיתוף פעולה אל מול האתגרים הניצבים אל מול המשק הישראלי    "אנחנו במצב מאוד מורכב מבחינת יוקר המחיה ומחירי הדיור. נדהמתי לראות את הקפיצה במחירים בחודשים האחרונים"
דן מרגלית
נניח שהממשלה בראשות נפתלי בנט תמעד    נניח שראשיה ישקעו במחלוקות במקום בעשיה, במריבות במקום בפשרה, ויהיו עוד אלי אבידרים    עדיין שובו של ביבי רחוק מלהתממש
איתמר לוין
מודיע שיקים צוות משימה שיעסוק בהפרות החוק בנגב, בגליל ובדרום תל אביב    גנץ: מנענו התנקשות בדמוקרטיה ואת הדחת היועץ המשפטי לממשלה
מירב ארד
ברביבאי: "הציבור מצפה מאתנו בצדק, לייצר מציאות הוגנת בכל הנוגע לאיכות חייו של האזרח ולמצבה הכלכלי של המדינה"    פרץ: "כשיש ממשלה עם אופק תקציבי, ניתן יהיה להמשיך ולקדם את הפעילות הענפה"
מירב ארד
הבהירה: "מדינת ישראל היא מדינה יהודית ואפעל כדי ליישם מדניות הגירה אחראית"    התחייבה לפעול לקיצור וזירוז הליכי התכנון והגדלת היצע הדיור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il