X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורוביץ והיו"ר מיקי לוי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
ארבל עתר לבג"ץ נגד עוצר החקיקה
יו"ר הכנסת: תומך בהגדלת מספר הח"כים
בעקבות ההחלטה שהגשת חוקים תתאפשר רק לאחר פגרת הקיץ, עתר ח"כ משה ארבל לבג"ץ וטען כי שלילת הסמכות מחבר הכנסת פוגעת קשה במרקם החיים הדמוקרטיים והפרלמנטריים ח"כ קיש הודיע על שינוי הגישה בליכוד לתמיכה בעתירות לבג"ץ כדי שניתן יהיה להשתמש בפסיקות בעתיד ח"כ ברק חושפת כי סיכלה עוצר חקיקה בממשלה הקודמת
אזולאי: עצירת החקיקה הפרטית - בחוסר סמכות
עידן יוסף
ח"כ ינון אזולאי פנה ליו"ר הכנסת מיקי לוי וכתב כי התקנון מגביל את סמכויות נשיאות הכנסת לסינון הצעות חוק ולא לבלימתן * "מניעה מחבר כנסת לחוקק מהווה פגיעה עמוקה במרקם החיים הפרלמנטריים ופוגעת מהותית ביסודות המבנה של המשטר הדמוקרטי"
לרשימה המלאה

איציק וולף
הקואליציה הקפיאה הצעות חוק פרטיות

לוי: להגדיל את מספר הח"כים
יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי, תומך בהגדלת מספר חברי הכנסת. בדיון במליאה אמר לוי: "הנה גילוי נאות – מודה ועוזב ירוחם: אני, ברמה האישית, טעיתי בנורווגי. הכנסת שלנו היא כנסת קטנה. אם זה יגיע לאיזושהי כנסת ואהיה פה, אצביע בעד הגדלת הכנסת לא דרך החוק הנורווגי אלא הגדלת הכנסת. הכנסת, חוץ מכנסת אחת באירופה, יחסית לאוכלוסייה, היא קטנה. חברי הכנסת רצים בין הוועדות רק כדי להצביע, בלי לדעת על מה הדיון. אני חושב שבאומץ רב ושותפות אמיתית צריך לבוא ולעשות חושבים, עם ועדה חיצונית, עם פרופסורים למדעי המדינה, לשקול את הגדלת הכנסת. אני אומר את זה מתוך ליבי". ח"כ יעקב אשר הגיב לדברים כי את מה שאמר לוי, אמר הוא עצמו בוועדת החוקה.

ח״כ משה ארבל (ש"ס) עתר (יום ד', 16.6.21) לבג״ץ נגד יו״ר הכנסת ח״כ מיקי לוי על החלטתו למנוע מחברי הכנסת להגיש הצעות חוק בחודש הקרוב. השופט יצחק עמית הורה ליו"ר הכנסת להשיב לעתירה עד יום שני.
לטענת ח״כ ארבל, אזרחי ישראל הם המשלמים לחברי הכנסת את המשכורת, לא יו״ר הקואליציה ולא יו״ר האופוזיציה. "המניעה מחברי הכנסת להגיש הצעות חוק בחוסר סמכות היא פגיעה אנושה בתפקידה של הכנסת כרשות מחוקקת. ומונעת מאינטרסים זרים. מצפה מבג״צ לעשות צדק גם כשיו״ר הכנסת מהשמאל", טען.
ההחלטה התקבלה בישיבת נשיאות הכנסת בתחילת השבוע (יום ב', 14.6.21) מבלי לקיים הצבעה בנשיאות, חרף התנגדותו של ח"כ יעקב מרגי החבר בנשיאות. מאחר שעל-פי הנוהל, ניתן להגיש הצעות חוק עד יום חמישי כדי שניתן יהיה לדון בהן ביום שני בשבוע שלאחריו, הגיש היום (ד') ח"כ ארבל הצעת חוק, אך נענה על-ידי מזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורוביץ כי יו"ר הכנסת אינו מאפשר זאת. לדברי המזכירה, למיטב זכרונה נוהג הכנסת הוא להמתין לאחר הקמת הממשלה ולא לאפשר מיד העלאת הצעות חוק פרטיות. ארבל השיב לה כי נוהג זה היה מותנה בכנסות קודמות בהסכמת מרכזי הקואליציה והאופוזיציה, אך לא במקום שיש מחלוקת ביניהם.
על-פי העתירה, פניותיו של ארבל ללוי סורבו, ואף פנייה בכתב ששלח עמיתו לסיעה ינון אזולאי טרם זכתה למענה. במסגרת שיחתו עם מזכירת הכנסת ציין כי אם לא יתאפשר לו להגיש הצעות
חוק פרטיות, יעתור לבג"ץ, ובכך לדברו ענה על הדרישה למיצוי הליכים.
ארבל אומר כי בג"ץ אומנם אינו נוהג להתערב בעניין פנים פרלמנטרי, אך הוכרו מקרים מיוחדים שבהם קיים חשש לפגיעה ב"מרקם החיים הדמוקרטיים" או ביסודות המבנה של השיטה הדמוקרטית. לדבריו, החלטתו של מיקי לוי אינה עומדת בכללי המשפט המנהלי, בדרישות הסבירות והמידתיות, והיה עליה להיבחן בהקפדה יתרה לאור החריגה הגסה מברירת המחדל שבה בימי רביעי נדונות במליאת הכנסת הצעות חוק פרטיות.
"שלילת האפשרות להציע חקיקה ולהצביע עליה שוללת מחבר הכנסת את סמכותו המשמעותית ביותר ופוגעת פגיעה קשה במרקם החיים הדמוקרטיים והפרלמנטריים", כתב ארבל. "כך בעיקר בתקופה זו עת טרם הוקמו ועדות הכנסת הקבועות ולכן אף תפקידה של הכנסת כרשות המפקחת על הרשות המבצעת ותפקודה לוקה בחסר. למעשה, במצב הדברים שנוצר, חברי הכנסת באופוזיציה אינם יכולים לקדם כל הצעת חוק בתקופה הקרובה שכן אינם חברים בממשלה".

"מרצ מבזה את בית המשפט"

בישיבת הכנסת היום, אמר ח"כ יואב קיש (ליכוד), כי הוא מתנגד באופן עקרוני לפנייה לבג"ץ בנושאים הקשורים לפרלמנט, אך הגיע למסקנה שנכון יהיה לפנות, והרבה. "למה? סיבה אחת: כי כל מה שאתם עושים לדרוס את האופוזיציה. אין לי בעיה, אני רק רוצה שבג"ץ ייתן לזה את ה'סטמפה' של כשר, כדי שכשיתחלף הגלגל אנחנו נעשה את זה, ולכן לא תוכלו לפנות יותר לבג"ץ", הסביר.
קיש וארבל האשימו בנאומיהם את מרצ בצביעות ובבזיון בית המשפט. זאת לנוכח עתירתה כנגד חוק ממשלת חילופים, שעדיין תלויה ועומדת בבג"ץ. במסמך המשפטי שהגישה מרצ נכתב: "התיקון לחוק-היסוד מביא לשינוי משמעותי במשטר במדינת ישראל: במקום ממשלה שבראשה עומד ראש ממשלה אחד, התיקון יוצר ממשלה דו-ראשית, שבה כל אחד מן השרים וסגני השרים הוא 'נאמנו' – או 'בעל זיקה', בלשונו הנקייה של התיקון לחוק-היסוד – של אחד מן השניים. התיקון לחוק-היסוד [חוק-יסוד: ממשלת חילופים] יוצר מנגנונים שמכוחם כל אחד משני ראשי הממשלה אוחז בגרונו של השני, כראוי להסכם בעולם התחתון ולא לחוקתה של מדינה דמוקרטית".
ח"כ גלית דיסטל (ליכוד) הביעה מחאה כנגד מה שהגדירה "סתימת פיות מזעזעת" בוועדה המסדרת. "חבר'ה, אתם קואליציה? תתבגרו, תעמדו בחום של המטבח", אמרה. "הדרך שלכם לייצר שלטון ואמון בציבור היא לא לסתום לנו את הפה; לא להפוך אותנו לבובות חסרות יכולת וחסרות זכויות כאופוזיציה שסתמו לה את הפה.
היא תקפה את התקשורת ואמרה: "כלבי השמירה של התקשורת הלכו לישון. כלבי השמירה של הדמוקרטיה נדמו. מכיוון שמדובר בקואליציית שמאל, שמאל רדיקלי ושמאל פוסט-ציוני, איש לא מדבר יותר על תהליכים אנטי-דמוקרטיים, איש לא משקף את זה. אתם נהנים, כרגיל, מאתרוג מסיבי של תקשורת ששומרת עליכם עד הסוף". דיסטל קראה לחברי האופוזיציה: "אין לנו תקשורת, אין לנו אולפנים ממוזגים – תהדהדו את זה ברשתות מבוקר עד ערב. אתם מחויבים להגן על רוב הציבור בישראל, שכרגע הפה שלו מושתק לחלוטין".
ח"כ מרגי מחה בדיון גם על ההחלטה למנוע מחברי הכנסת להגיש שאילתות במשך חודש. לדבריו, השרים אומנם מביאים למליאה את התשובות, אך מי שמכין אותן הם גורמי המקצוע במשרדי הממשלה. הוא הוסיף כי גם קביעת יום השבעת הנשיא ליום ד' ולא לימי א' או ה' שבהם אין חקיקה היא המשך המגמה של סירוס הכנסת. יו"ר הכנסת השיב לו כי את התאריך קבע קודמו, ומרגי השיב שיריב לוין לא ידע שהשבעת הנשיא תהיה אחרי תקופה שבה לא יותר להעלות חקיקה פרטית ושמיד אחריה תצא הכנסת לפגרת הקיץ.
חברת הכנסת קרן ברק (ליכוד) גילתה שכאשר הליכוד הקים את הממשלה, הוסר הרעיון לעוצר על חקיקה פרטית מטיוטת ההסכמים הקואליציוניים לנוכח התנגדותה. "אנשים חשבו לעשות את המהלך האנטי-דמוקרטי הזה. אמרתי: אין סיכוי שאני כחברת כנסת שנבחרה על-ידי הציבור לשבת כאן, לעשות את עבודתי ולחוקק חוקים, שמישהו פה יגיד לי: קרן, ידייך קשורות, שבי בבית, תקבלי משכורת בלי לעשות את העבודה שלך", דבריה. ח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה) הציע בסרקזם עסקת איזון ובלם, כלשונו, לבטל את בית המחוקקים ובמקביל לבטל את בית המשפט העליון.

תאריך:  16/06/2021   |   עודכן:  16/06/2021
+ח"כ שיקלי נועד עם נתניהו
00:29 17/06/21  |  עידן יוסף

ח״כ עמיחי שיקלי נפגש ביום שני בערב עם נתניהו בבלפור. שיקלי התייעץ עם נתניהו בדבר האפשרות להצטרף לליכוד (חדשות 13). ככל הידוע, השניים נפגשו גם בכנסת ביום שלישי.

+שקד: שישחקו בחוקים אחרים לא בחוק האזרחות
23:30 16/06/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מפלגת הליכוד מנצלת את התנגדות רע"ם לחוק האזרחות השולל אזרחות או תושבות מפלשתינים הנשואים לערבים ישראלים, ומתנה את אישורו בהסדרת ההתיישבות הצעירה בשומרון  ▪  אם לא יאושר החוק - תוקף הוראת השעה יפוג ב-6 ביולי  ▪  שרת הפנים שקד: נראה איזו מפלגה ציונית, כל שכן ימנית, תצביע נגד

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+אביר קארה מסרב להתפטר מהכנסת
22:30 16/06/21  |  עידן יוסף

ח"כ אביר קארה מסרב לקריאתו של בנט להתפטר מהכנסת לטובת כניסתה של ח"כ חדשה מימינה במסגרת החוק הנורווגי, למרות שמכהן כסגן שר, בינתיים קארה מבקש להרחיב את סמכויותיו במסגרת תפקידו כסגן שר (חדשות 13).

+בכפוף לרביזיה: ח"כ קושניר נבחר ליו"ר ועדת הכספים הזמנית
15:17 16/06/21  |  מירב ארד

בכפוף לרביזיה, ועדת הכספים הזמנית אישרה את המלצת הוועדה המסדרת, למנות את ח"כ אלכס קושניר ליו"ר הוועדה הזמנית. ב-15:38 תתקיים הצבעה על הרביזיה.

+הוועדה המסדרת תמליץ על ח"כ אלכס קושניר כיו"ר ועדת הכספים
13:35 16/06/21  |  מירב ארד

ברוב של 17 תומכים מול 13 מתנגדים, ובכפוף להצבעה חוזרת, הוועדה המסדרת בראשות ח"כ עידית סילמן החליטה להמליץ לחברי הוועדה הזמנית לענייני כספים לבחור בח"כ אלכס קושניר במקום ח"כ משה גפני.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יהדות התורה והשבת  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק עמית / Issac Amit  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קרן ברק / Keren  Barak  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  ש"ס  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יו"ר הכנסת: תומך בהגדלת מספר הח"כים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
מירב ארד
ח"כ בועז טופורובסקי שהחליף את יו"ר הוועדה עידית סילמן, הורה להוציא מהאולם את חברי הכנסת יעקב אשר, יצחק פינדרוס, קטי שטרית, גלית דיסטל-אטבריאן ואורית סטרוק    טופרובסקי: "מי שלא מסוגל לנהל דיון מכובד שמכבד את הכנסת, לא ראוי להיות חלק מהדיון"
מירב ארד
בין חברי הכנסת הייתה גם שירלי פינטו שהפכה לכבדת השמיעה הראשונה שתכהן כחברה במשכן    בנוסף לה נשבעו 10 ח"כים נוספים במסגרת החוק הנורבגי
מירב ארד
הוסיף: "החפיפה הזאת הייתה יותר איך יוצאים מכאן לחפיפת הצוותים"    לגבי הישיבה בספסלי האופוזיציה אמר: "יש אפשרויות לעשות בעיות - ואנחנו נעשה אותן"
עידן יוסף
חכם שלום כהן אמר לחברי הכנסת של שס: "אסור בשום פנים ואופן למנהלי מוסדות וראשי ארגונים ועמותות לשתף פעולה עם אותם אלו מחריבי הדת והשותפים להם בממשלת הזדון    הזהיר: "מי שפונה ומסתייע דרכם לקבלת סיוע או אינטרס שלו, עובר על חילול השם, ולא תשרה בו הברכה"
איציק וולף
שי מימון, שהיה הבא בתור לכניסה לכנסת ושהביע התנגדות לממשלת בנט-לפיד בשל ההישענות שלה על רע"ם, הודיע על התפטרותו מסיעת ימינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il