X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נשיא ארה"ב: שוחחתי עם פוטין על האופן שבו יש למנוע מאירן להגיע לנשק גרעיני, זה גם אינטרס רוסי ביידן על האפשרות שנבלני ימות במאסר: הבהרתי לפוטין שיהיו לכך השלכות הרסניות פוטין: "אין לי אשליות לגבי ארה"ב. קשה להעריך האם היחסים ישתפרו, אך יש שביב של תקווה"
▪  ▪  ▪
"אווירה חיובית" [צילום: סאול לואב/AP]

הסתיים (יום ד', 16.6.21) מפגש הפסגה בז'נבה בין נשיא ארה"ב לעמיתו הרוסי, לאחר כארבע שעות. במהלכו דנו השניים בשורת נושאים אסטרטגיים וביטחוניים. במהלך הפגישה הם סיכמו על החזרה הדדית של השגרירים.
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר כי הפגישה הייתה כנה ומועילה, וכי לא הייתה אווירה של עויינות בין הצדדים. במסיבת עיתונאים לאחר פגישתם, אמר פוטין כי ביידן שונה מאוד מטראמפ. הוא נשאל האם קיבל הזמנה לבקר בבית הלבן, והשיב בשלילה, אך הוסיף שפגישה כזו תוכל להתקיים אם יתקיימו התנאים המתאימים לכך.
עוד אמר פוטין כי לשתי המעצמות אחריות לשלום העולם משום שהן מחזיקות במאגר הנשק הגרעיני הגדול ביותר. בתום הפגישה פרסמו המנהיגים הצהרה משותפת על הצורך לשמור על היציבות בתחום הנשק האסטרטגי כדי למנוע מלחמה גרעינית.
פוטין: "אין לי אשליות לגבי ארה"ב, קשה להעריך האם היחסים ישתפרו", אך ציין כי ראה "שביב של תקווה" לגבי אמון הדדי וסיכם: "אני סבור שנוכל להגיע להסכמות". "מוסקבה מבינה את עמדתה של ארה"ב ואת הקווים האדומים שלה, וכך גם להפך", הדגיש. הוא ציין כי "רוסיה סיפקה לארה"ב מידע מקיף וממצה על מתקפות סייבר". פוטין גם אמר כי הוא מרוצה מההסבר של ביידן לכך שכינה אותו 'רוצח' מוקדם יותר השנה, וכינה אותו "שותף חיובי ומדינאי מנוסה".
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר במסיבת עיתונאים משלו כי שוחח עם עמיתו על הדרכים לנוע מאירן נשק גרעיני. לדבריו, זהו אינטרס גם של רוסיה. עוד אמר כי האווירה בפגישה הייתה חיובית וטובה לכל אורכה אף שלא הייתה הסכמה בכל הסוגיות.
עוד הצהיר ביידן כי "הדגשתי בפני פוטין שארה"ב תמשיך להעלות נושאים של זכויות אנושיות בסיסיות, ושעלינו לקבוע כמה כללים בסיסים ששתי המדינות יוכלו לעמוד בהם". על האפשרות שמנהיג האופוזיציה הרוסית אלכסי נבלני ימות במאסר אמר: "הבהרתי לפוטין שיהיו לכך השלכות הרסניות".
זו הפעם הראשונה מאז שנכנס לתפקיד שבה נפגש ביידן עם נשיא רוסיה, בפסגת המנהיגים בז'נבה. השניים החליטו על החזרה הדדית של השגרירים ועסקו בסוגיות אזוריות נוספות. לפי דיווח בסוכנות הידיעות הרוסית "אייפקס", גורם באחת המשלחות סיכם את השיחות כ"די מוצלחות", ופוטין אמר כי הן "נשאו פירות".
גם ביידן העניק הצהרה לתקשורת בסיום פגישתם ואמר כי "הקשר בין ארה"ב לרוסיה חייב להיות צפוי, ואני ופוטין חולקים אחריות ייחודית לכך". הוא הוסיף כי אמר לפוטין ש"אין לו אג'נדה נגד רוסיה".

תאריך:  16/06/2021   |   עודכן:  16/06/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביידן: "פוטין התחייב לפעול נגד אירן גרעינית"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
איציק וולף
דובר מטעם משרד החוץ האירני אמר כי אומנם עדיין נותרו סוגיות טכניות, פוליטיות, חוקיות ומעשיות לפתרון אך הצדדים הגיעו להבנות ביחס להסכם נרחב שיאפשר הסרת העיצומים מעל התעשיה האירנית
איציק וולף
מדובר בלווין רוסי מדגם Kanopus-V, שעליו מותקנת מצלמה ברזולוציה גבוהה שישוגר בעוד מספר חודשים    המטרה המוצהרת של הלווין היא אזרחית אך מפקדים במשמרות המהפכה היו מעורבים במו"מ לקבלתו, והוא בעל אפשרות מעקב אחרי בסיסי צה"ל
שאול מנשה
בנוסף לבשאר היו עוד 51 מועמדים לנשיאות    הם זכו לתמיכה ולחתימות של יותר מ-35 חברי מועצת העם כתנאי למועמדות. היכן נעלמו?
איציק וולף
בפגישות שאליהן זומן שר הביטחון, בני גנץ, הוא צפוי לנהל עם הבכירים האמריקניים שיח אסטרטגי בנושא ההסכם המתהווה עם אירן, שמירה על העליונות הביטחונית של ישראל ויציבות המזרח התיכון    גנץ: ארצות הברית הייתה ותמשיך להיות בעלת הברית החשובה ביותר של ישראל בשמירה על ביטחונה ועליונותה הביטחונית באזור
מירב ארד
הוסיף: "אמרתי לביידן עם או בלי הסכם, נמשיך לעשות הכל כדי לסכל את ההתחמשות של טהרן בנשק גרעיני"    כהן אמר בטקס במטה המוסד: "חדרנו ללב ליבו של האויב האירני. פעלנו בהתמדה לאיסוף ולחשיפת סודותיו האפלים וערערנו את ביטחונו העצמי ואת יהירות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il