X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
איברהים ראיסי [צילום: איברהים נורוזי/AP]
הנשיא חסן רוחאני [צילום: משרד הנשיאות האירני/AP]
איברהים ראיסי [צילום: איברהים נורוזי/AP]
רוחנאי הכריז:
אברהים ראיסי - המנצח בבחירות באירן
הקלפיות נסגרו לאחר שהרשויות הוסיפו שעתיים לזמן ההצבעה בשל שיעורי הצבעה נמוכים במיוחד התוצאות הרשמיות יפורסמו בהמשך היום איברהים ראיסי - נחשב לבן טיפוחיו של המנהיג העליון עלי חמינאי ומכהן כראש מערכת המשפט האירנית
נפסלו מועמדים לנשיאות באירן שאיימו על נצחון אבראהים ראיסי
רז צימט
מועצת שומרי החוקה אישרה רק מועמדים שמרנים והבטיחה למעשה את נצחונו של ראש הרשות השופטת, אבראהים ראיסי – העשוי בעתיד לרשת את המנהיג העליון * הציבור מאבד אמון אפילו בהעמדת הפנים של הבחירות, אך קלושים הסיכויים למחאה ממשית נגד השלטון
לרשימה המלאה

הקלפיות באירן נסגרו לאחר שהרשויות הוסיפו שעתיים לזמן ההצבעה בשל היענות נמוכה של המצביעים. נשיא אירן המכהן, חסן רוחאני הודיע (יום שבת, 19.6.21) כי המועמד השמרן אברהים ראיסי ניצח בבחירות לנשיאות. על-פי המספרים הרשמיים עליהם הכריז סגן שר הפנים, 90% מהקולות נספרו וראיסי זכה ליותר מ-62% מהקולות. התוצאות הרשמיות יתפרסמו בשעות הצהריים. ראיסי בן ה-66, מכהן כראש הרשות השופטת, ונחשב לבן טיפוחיו של המנהיג העליון חמינאי. מול ראיסי התמודדו מוחסן רזאי ואמיר-חוסיין רזיזאדה האשמי, ונגיד הבנק המרכזי לשעבר עבד אל-נאסר המתי. שניהם כבר הודיעו על תבוסתם, לאחר שנמנו כשני שלישים מקולות המצביעים, ובירכו את ראיסי על נצחונו.
המנהיג העליון האייתולה עלי חמינאי היה מהראשונים להצביע בקלפי בטהרן. הוא קרא אתמול לאזרחים האירנים לצאת ולהצביע: "כל קול נחשב - בואו תצביעו ותבחרו את הנשיא שלכם". אולם גם קריאותיו של חמינאי לא הוציאו את הבוחרים לקלפי.
על-פי הערכות, שיעור ההצבעה בסבב הנוכחי של הבחירות הינו הנמוך ביותר מאז המהפכה האיסלאמית ב-1979. הסיבה העיקרית לכך היא הייאוש מהמצב הכלכלי של המדינה הנתונה תחת סנקציות אמריקניות, ואחרי שמועצת שומרי החוקה פסלה מועמדים בולטים ומנעה מהם להתמודד על הנשיאות.
על-פי פרסומים באירן, השמרן אברהים ראיסי במכהן כראש מערכת המשפט האירנית ומקורבו של המנהיג העליון עלי חמנאי, היה מעורב בסוף שנות ה-80 בהוצאות להורג ללא משפט של אסירים פוליטיים, שבהן נרצחו לפי ארגוני זכויות אדם לפחות 5,000 איש. ההתמודדות על הנשיאות הינה הניסיון השני שלו להיבחר לנשיא. ב-2017 התמודד והפסיד בפער גדול לנשיא המכהן חסן רוחאני, שנחשב למועמד המחנה המתון.

תאריך:  19/06/2021   |   עודכן:  19/06/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מוחסן רזאי  עלי חמנאי
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אברהים ראיסי - המנצח בבחירות באירן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
לטענת הפלשתינים, ההסכם בוטל בגלל שתוקף החיסונים יפוג כבר במהלך החודש    100 אלף מנות שכבר הועברו אתמול לידי הרשות יוחזרו לישראל    ברשות הפלשתינית טענו כי "המנה הראשונה איננה תואמת את המפרט שהוזכר בהסכם"
עידן יוסף
חבר הכנסת מימינה אומר כי הארכת חוק האזרחות עדיפה מחוק הגירה שעלול ליפול בבג"ץ    אומר כי החוק מצוי ב-20% שעליהם אין הסכמה ורמז כי ללא סיוע מהאופוזיציה לא תוכל הממשלה לאשרו
עידן יוסף
בתמורה לחיסונים שיועברו לרש"פ, תקבל ישראל כמות זהה של מנות חיסון חדשות מחברת פייזר במהלך החודשים ספטמבר-אוקטובר 2021, על חשבון המשלוח שמיועד לרשות    25 מאומתים חדשים לקורונה
עידן יוסף
חסן שעלאן, כתב לענייני ערבים, היה אמור לעבור להתגורר במבנה בבאקה אל גרבייה עם משפחתו בחודש הבא    אין נפגעים אך נזק נגרם לבית    "אין לי סכסוכים עם איש, ברור לי שזה בגלל העבודה שלי כעיתונאי"
עידן יוסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il