X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
במסגרת סקירה בפני ועדת הכספים, העריך יהלי רוטנברג כי מספר המובטלים בהגדרה המקובלת עומד על כ-200 אלף איש, וציין כי את הגרעון התקדימי בגובהו "מימנו בגיוסים של כ-265 מיליארד שקל ב-2020, כמעט פי שתיים מהשנה הקודמת" רוטנברג העריך כי בהתנהלות אחראית דירוג האשראי הגבוה של ישראל יוותר במקומו, והצביע על מגמות מעודדות בהוצאות ובהכנסות: "המשבר הסתיים טוב יותר משצפינו אף בהשוואה לעולם"
▪  ▪  ▪
רוטנברג. רואים ירידה באבטלה [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]

ועדת הכספים הזמנית קיימה (יום ג', 22.6.21) דיון סקירה עם החשב הכללי במשרד האוצר, יהל רוטנברג, במסגרת הערכות לדיוני התקציב.
יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר פתח את הדיון בהתייחסות לפיליבסטר אמש במליאת הכנסת: "זה לא שובר, יש לנו עבודה לעשות, נשמע היום את הסקירות, יש לנו תקציב להעביר. נשמע את התמונה הכלכלית שהם השאירו לנו בירושה, היא לא תהייה ורודה ויש לנו הרבה מאוד עבודה".
החשב הכללי במשרד האוצר, יהלי רוטנברג: "אנחנו רואים ירידה באבטלה. מתוך ה-400,00 נכון למאי 21 חצי זה חל"ת ומתייאשים ו-200,000 זו הגדרה קלאסית של אבטלה בסביבות ה-5%".
רוטנברג ציין כי מדד נוסף הוא עולם שוק ההון: "מסוף 2020 יש התאוששות של מדד ת"א 125, התאוששות של 12% מתחילת השנה. זה משפיע גם על צד ההכנסות".
"ב-2020 ללא הקורונה בתקציב ההמשכי סה"כ הוצאות כ-410 מיליארד שקל והוצאות הקורונה- 68.7 מיליארד שקל. שיעור הקיטון למול ביצוע אשתקד 8.5%, מרביתו מהכנסות אחרות. בהכנסות ממיסים- קיטון של 2% בלבד, כאשר הרבה חברות התייעלו דרך הקורונה. סף הביצוע ל-2020 הוא של כ-318 מיליארד".
לעניין הגרעון ציין כי "הגרעון של 160 מיליארד שקל בשנת 2020 לא היה כדוגמתו, 11.6% מהתוצר, הוא ילך ויפחת עד סוף שנת 2021. סך כל גיוסי החוב החיצוני ב-2020 עמד על 265 מיליארד שקל בשנת 2020, כמעט פי 2 משנת 2019, אז גיוסו כ-137 מיליארד שקל. הגיוסים ממנים גם את החזר החוב וגם את הגרעון. יתרת החוב בשנת 2020 עמד על 984 מיליארד שקל, לעומת 823 מיליארד שקל בשנת 2019. מימנו את הגירעון בגיוסים של כ-265 מיליארד שקל, כמעט פי שתיים מהשנה הקודמת. הם מכסים גם את החובות וגם את הגירעון".
רוטנברג התייחס להוצאות הריבית, וציין כי הצפי הוא לעלייה של תקציב הריבית: "מחיר שאנחנו רואים בתוך תקציב המדינה של הוצאות הריבית – גודל משמעותי דוחק הוצאות אחרות של הממשלה, בשנת 2020 38 מיליארד ש"ח ויחס לתוצר של 2.74 אחוז, המספר הזה יהיה יותר גבוה בשנת 21 - כנראה עלייה של כמה מיליארדים, בסביבות 3-4 מיליארד ש"ח, הצפי של תקציב הריבית הוא ללכת ולעלות".
לעניין דירוג האשראי ציין החשב כי יש חשיבות להעברת תקציב מדינה לשם שמירת הדירוג הגבוה של ישראל: "נתנו לנו קרדיט במהלך המשבר, הדירוג של מדינת ישראל נותר יציב, חברות הדירוג מסתכלות עלינו בצורה השוואתית, כמו על יתר מדינות העולם, בין היתר וזה מאוד חשוב, הן מסתכלות על הצד הפיסקלי, על הוודאות, על היכולת שלנו לייצר וודאות פיסקלית, הנושא של התקציב יהיה כאג'נדה עבור חברות הדירוג, האם נהייה מסוגלים או לא להעביר תקציב. לאורך זמן אם יראה שאנחנו לא מסוגלים ליצור תקציב מדינה שמייצר תקציב משמעותי, בהתחלה יוציאו לנו כרטיס צהוב, יגידו לנו שיש בעיה. אני חושב שזה עוד לא שם, אנחנו צריכים לדאוג שזה לא יהיה שם".
"חברות הדירוג מסתכלות על הרכב התקציב ורוצות לראות שהוא תומך צמיחה ורפורמות ולכן המדד של יחס חוב-תוצר, הוא מדד מרכזי לאיתנות פיסקלית של מדינות ואנחנו מסתכלים עליו כל הזמן. אנחנו אחרי תהליך ארוך של 10 שנים של ירידה מתמשכת והשנה עלינו לרמה של 73% והרמה של העלייה הצפויה אפילו יותר טובה בגלל התאוששות המשק. אנחנו מסתכלים לא רק על ממוצע ה-OECD אלא המדד המרכזי של מדינות הייחוס שדומות לנו מבחינת חברות דירוג האשראי ואנחנו במצב סביר פלוס. יש רבות שהן סביב ה-"80%.
החשב הציג כי תחזית משרד האוצר היא להכנסות מדינה של כ-355 מיליארד ש"ח בשנת 2021, כאשר להערכתו היא תתעדכן כלפי מעלה בעתיד הקרוב. סעיף ההוצאות של תקציב המשכי ללא תוכנית סיוע לשנת 2021 עומד על כ-420 מיליארד שח, ומסגרת הוצאות תוכנית הסיוע על כ-68 מיליארד שקל, מה שיביא לסך הוצאות של כ-488 מיליארד ש"ח.
"לצד ההוצאות רואים עלייה די משמעותית בצד ההכנסות. גם בצד ההוצאות ישנה ירידה לראשונה, רואים את הפער בין מאי לאפריל. זה גורם לגירעון מתגלגל של 12 חודשים אחרונים של 10.5% לעומת 11.6 של 2020. ניתן לייחס זאת בעיקר להתאוששות המשק" הוסיף רוטנברג וציין כי "המטרה של כל תוכנית הסיוע הייתה לייצר מעטפת סיוע למשק, כשהמשבר הסתיים טוב יותר משצפינו אף בהשוואה לעולם" הוסיף רוטנברג והציג כי עד כה שיעור הגידול גבוה מהתחזית השנתית, כאשר הדבר נובע בעיקר ממיסים ישירים.
לשאלת ח"כ ולדימיר בליאק מה אחוז הגירעון האופטימלי או הריאלי, השיב החשב: "אני לא יודע עד כמה מהר נגיע לזה, יש אילוצים פוליטיים ועוד אך התכנסות למסגרות של 4-3% זה מספר טוב, חשוב לסמן מטרות אלו כדי שנוכל להראות שאנחנו עוברים את השיפוע הזה ממצב של עליה למצב של ירידה גם אם אינה כה מהירה. חשוב מאוד גם מה הרכב הגירעון".
ח"כ מאיר יצחק הלוי: "יש לייצר מנגנון של קשר קבוע בין הגורמים הרלוונטיים בשלטון המקומי לבין נציגי המשרדים. זה נראה כיום ברמה של קשר לא טוב, יש כמעט פחד היום להגיע לחשב הכללי. צריכה לבוא יוזמה מכם למפגשים קבועים עם חשבי המשרדים ולתת נגישות למידע ולשיח בין החשב הכללי לגורמים שבסוף מנהלים את המדינה".
יו"ר הוועדה סיכם את הדיון: "קיבלנו תמונת מצב, הדיונים הבאים יהיו סוערים יותר, אני מבטיח לעשות הכל שהדיונים יהיו ממצים ומקצועיים".

תאריך:  22/06/2021   |   עודכן:  22/06/2021
+רע"ם חזרה בה מההסכמות עם בנט ושקד על חוק האזרחות
23:03 22/06/21  |  עידן יוסף

המחלוקת על חוק האזרחות: רע"ם חזרה בה מהסכמה עקרונית שהושגה (ב') בפגישה שהתקיימה בין מנסור עבאס, נפתלי בנט, איילת שקד ונציגים נוספים. הסיכום פוצץ לאחר שנציגי המשפחות הערביות שסובלות מהחוק צלצלו לכל לשכות הח"כים של רע"ם והבהירו להם כי הפשרה אינה מקובלת עליהם וכן בעקבות ביקורת ציבורית בחברה הערבית.
גורמים המעורים בפרטים אמרו כי הושגה הסכמה עקרונית עם שקד להעביר את החוק בקולות הקואליציה, אך עם מתן הקלות שתאשר שקד מאוחר יותר. ההקלות שהושגו: מתן טיפול רפואי למשפחות ערביות בישראל, ביטול הבדיקות הגנטיות, מתן רשיונות נהיגה בישראל למשפחות והענקת פטור לזוגות שנישאו לפני 2003 (באישור השב"כ) (כאן חדשות).

+רק 10% תמיכה לבנט כראש הממשלה
20:56 22/06/21  |  עידן יוסף

סקר ערוץ 20 (מכון מאגר מוחות) בשאלה למי היית מצביע אילו הבחירות היו נערכות היום: הליכוד 29; יש עתיד 22; שס 9; העבודה, כחול לבן, יהדות התורה, הציונות הדתית 7; הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו, ימינה 6; מרצ, רע"ם 5; תקווה חדשה 4. גוש השינוי מקבל 62 וגוש המחנה הלאומי 52.
בהתאמה לראשות הממשלה, ממשיך ראש הממשלה בנט לדשדש מאחור - נתניהו 46%
לפיד 28%; בנט 10%; גנץ 8% וברקת וסער עם 4% כל אחד.

+מנהל רשות המיסים: "היקף ההון השחור בישראל - מיליארדים רבים"
20:22 22/06/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

במהלך סקירה בפני ועדת הכספים, הציג ערן יעקב את המאבק בהון השחור כאחת המטרות המרכזיות של הרשות, וציין כי ישראל מפגרת בתחום לעומת העולם המערבי, וכי הפתרון הוא מניעתי באמצעות טכנולוגיה מתקדמת, לצד תיקוני חקיקה והחמרת הענישה  ▪  "נבחן בעסקה מספר נתונים ונדע בהסתברות מאוד גבוה אם הפעולה פיקטיבית, ונעצור אותה"  ▪  לצד כך הציג יעקב סיפוק מפעילות הרשות במסגרת חלוקת מענקי הקורונה, ועלייה באחוזי הגבייה בשנת 2021 גם בהשוואה לשנת 2019 שקדמה לקורונה

ערן יעקב [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+סמוטריץ': אגיע כל ערב לשכונת שמעון הצדיק
18:11 22/06/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+ח"כ חדשה מטעם מפלגת העבודה נכנסה במקום עמר בר-לב
16:19 22/06/21  |  עידן יוסף

ח"כ נעמה לזימי, שנכנסה לכנסת במסגרת החוק הנורווגי לאחר התפטרותו של השר לביטחון פנים עמר בר-לב, הצהירה אמונים במליאת הכנסת ותכהן כחברת כנסת מטעם מפלגת העבודה.

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+צרחות וגידופים בכנס האפרטהייד בכנסת
13:07 22/06/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

חברי הכנסת מוסי רז ואעידה תומא סלימן ארגנו כנס תחת השם "ישראל - בין כיבוש לאפרטהייד"  ▪  ח"כ בן-גביר שהגיע לדיון צעדק לעבר ח"כ כסיף: "מחבל", וזה השיב לו: "חתיכת חרא"

איתמר בן-גביר, אוסמה סעדי בכנסת [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+הליכוד יוצא נגד אקוניס, מולא ורגב
12:13 22/06/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

בהודעה שפורסמה בטוויטר נכתב: "לתשומת לב חברות וחברי הליכוד - אנו נעדכן כאן באופן קבוע על נוכחותם של חברי הליכוד במליאת הכנסת ובוועדות. אנו נפיל את ממשלת השמאל רק אם נשמור על משמעת ברזל"

נתניהו וסמוטריץ אמש מליאה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+"צריך לשקול את האלטרנטיבה - לא רק מה לא"
09:01 22/06/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הסביר: מדינות אחרות יחתמו על ההסכם ולא אנחנו, לכן זה לא כל כך מעניין את האמריקנים מה אנחנו אומרים  ▪  על חוק האזרחות אמר: המליאה צריכה להצביע ולאשר את הוראת השעה כמו שהיא

רם בן-ברק [צילום: נועם רבקין-פנטון, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 OECD  אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אלכס קושניר / Alex Kushnir  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החשכ"ל: "חוזה עידכון כלפי מעלה לתחזית ההכנסות"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רואים ירידה בחלומות אולי ל"ת
ישראבלוף  |  22/06/21 12:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
מירב ארד
הסביר: מדינות אחרות יחתמו על ההסכם ולא אנחנו, לכן זה לא כל כך מעניין את האמריקנים מה אנחנו אומרים    על חוק האזרחות אמר: המליאה צריכה להצביע ולאשר את הוראת השעה כמו שהיא
עידן יוסף
נתניהו תוקף את מדיניות ה"אין הפתעות" של שר החוץ: "לא התחייבתי להודיע מראש לארה"ב על כל פעולותינו, שכן הודעה כזו מראש יכולה להזמין לחץ לא לבצע, או הדלפות לתקשורת שיסכלו את המבצעים הרגישים ביותר שלנו ועל-ידי כך להפקיע מידינו את חופש הפעולה מול אירן בעניינים קיומיים"
עידן יוסף
ועדת הכספים אישרה את מינויו של גיל סגל לתפקיד המנהל הכללי של הכנסת    "מאמין שנעבוד בשיתוף פעולה ונביא החלטות טובות לכנסת וליושביה"
מירב ארד
ציינה: מחיר אי-השילוב של החברה הערבית בכלכלת המשק נאמד בכ-40 מיליארד שקל בשנה, ולכן לכל אחד יש אינטרס לצמצם את חוסר השוויון
מירב ארד
ציין: מקווה שהיום או מחר נגיע להבנות בין הגורמים. בצורה כזו או אחרת החוק יעבור"    תמר זנדברג: "מבינים שבקואליציה נצטרך להגיע לפשרות, לא נפרק אותה בשבוע הראשון"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il