X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ליברמן. תוכנית חדשה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
תוכנית בעלות 1.4 מיליארד שקל
החל"ת יוארך רק לבני 45 ומעלה
אביגדור ליברמן הודיע כי החליט לסיים את החל"ת במועד הקבוע בחוק - סוף יוני 2021 - אך בני 45 ומעלה יהיו זכאים לתוספת של 50% מימי האבטלה המגיעים להם על-פי חוק תשלום כפל הקצבאות ימשיך ותוארך תקופת הזכאות ליולדות שכירות עד סוף 2021

שר האוצר, אביגדור ליברמן, הודיע (יום ג', 22.6.21) כי החליט לסיים את החל"ת במועד הקבוע בחוק - סוף יוני, זאת בהמשך לחזרתו של המשק לפעילות כמעט מלאה לאחר הסרת מגבלות הקורונה, וכן לאור הנתונים הכלכליים המעודדים. לצד זאת, בכדי לסייע בהתאוששות המשק, יינתן מענה נקודתי נוסף למובטלים בני 45 ומעלה, וכן מענה להעסקה גמישה עבור עובדים שטרם יכולים לשוב לתעסוקה מלאה, כגון ענפי התיירות.
עוד החליט שר האוצר על קידום צעדים נוספים כחלק מהסדרת שוק התעסוקה:
  • תוספת ימים למובטלים מעל גיל 45- מובטלים מעל גיל 45 יהיו זכאים לתוספת של מחצית מימי הזכאות שנוצלו על ידם בתקופת הקורונה (מרס 2020 עד סוף יוני 2021), וזאת עד לסוף שנת 2021.
  • קיצור תקופת האכשרה - טרם משבר הקורונה, על-מנת להיות זכאי לדמי אבטלה, אדם היה צריך לעבוד 12 חודשים מתוך 18 האחרונים. בזמן הקורונה בוצעה הקלה והוחלט כי ניתן יהיה לצבור 6 חודשים מתוך 18. בשלב היציאה המדורגת, על-מנת להיות זכאי לדמי אבטלה, ב-3 החודשים הקרובים (יולי, אוגוסט, ספטמבר) תקופת האכשרה תיוותר 6 חודשים. מחודש אוקטובר ואילך, תקופת האכשרה תעלה ל-10 חודשים במקום 18, וזאת על לסוף שנת 2021.
  • המשך תשלום כפל קצבאות - על-מנת לתת מענה לאוכלוסיות מוחלשות הזכאיות לקצבת דמי אבטלה ולקצבאות נוספות, ימשיך לחול הקפאת קיזוז הקצבאות עד לסוף שנת 2021.
  • ביטול ההפחתה בגובה 30% מדמי אבטלה למובטלים הלומדים בהכשרות מקצועיות- במטרה לעודד יציאתם של עובדים או מובטלים להכשרה מקצועית או הסבה מקצועית, ועל-מנת לסייע להם לשוב לשוק התעסוקה ולמסלול של צמיחה, הוחלט לבטל באופן קבוע ההפחתה בגובה 30% בדמי אבטלה למובטלים המשתתפים בהכשרה מקצועית.
  • הזכאות לדמי אבטלה בזמן החל"ת תשוב להיות על-פי התנאים טרום הקורונה- כחלק משלב היציאה מהמשבר יש להשיב את התנאים המזכים בדמי אבטלה בזמן החל"ת לקדמותם. מעתה, על-מנת שעובד יהיה זכאי לדמי אבטלה בזמן הוצאתו לחל"ת הוא יידרש לעמוד בתנאים הבאים: החל"ת הוא ביוזמת המעסיק; לתקופה של 30 ימים רצופים לפחות; בתנאים שהיו נהוגים לפני משבר הקורונה.
  • המשך מתן דמי לידה ליולדות שכירות השוהות באבטלה ממושכת לפני הלידה עד לתום 2021.
  • הארכת אפשרות המימוש של מענק לעובדים בשכר נמוך (חל"ת גמיש): מובטלים העומדים בקריטריונים שנקבעו בהסכם בין משרד האוצר לביטוח הלאומי זכאים למענק למשך 4 חודשים ובלבד שחזרו לעבוד עד ה-30.4.21. על-מנת לעודד חזרת עובדים נוספת, תינתן אפשרות לקבל את המענק לעובדים שישובו לתעסוקה עד ל 30 ביוני 2021, כך שאלו יוכלו להשתמש במנגנון עד לחודש אוקטובר 2021. מענק זה יאפשר לענפים שטרם שבו לפעילות מלאה, בעיקר עקב מגבלות הקורונה, כגון ענפי התיירות, להתאים את עלויות השכר בהתאם להתאוששות הפעילות העסקית.
  • במטרה לסייע לציבור מורי הדרך, פעלו משרדי האוצר והחינוך כדי לאפשר להם להצטרף למסגרת "גנים ובתי ספר מלמדים בקיץ". מורי הדרך שיהיו מעוניינים בכך, יוכלו לעבוד לצד עובדי ההוראה במסגרת זו, ויוכלו לתרום ממיטב ניסיונם והידע המקצועי הייחודי שהם מביאים עימם
תזכיר חוק בנושא יופץ להערות הציבור בהמשך היום.
"המשק פתוח באופן מלא קרוב לארבעה חודשים", אמר ליברמן. "שיעור האבטלה נמוך מ-7.5%, שהוא השיעור שקבעה הממשלה הקודמת בו יפסקו דמי החל"ת. יש כיום מעל 130 אלף משרות פנויות במשק, ולכן ברור כי מדיניות החל"ת הרוחבית כבר איננה נכונה עבור המשק. עם זאת יש עדיין מספר מצומצם של ענפים מוגבלים, מובטלים בגילאים מבוגרים, אוכלוסיות מוחלשות נשים בהריון ומורי דרך- חשוב לא להפקיר אותם, לכן איתרנו פתרונות נקודתיים עבורם. מגוון הפתרונות רחב, דוגל בעידוד היציאה לעבודה וכולל בין היתר חל"ת גמיש והכשרות מקצועיות".

תאריך:  22/06/2021   |   עודכן:  22/06/2021
+חקירות הם דרשו, עדויות - נגרסו
07:51 23/06/21  |  ערן גרף   |   לרשימה המלאה

אין הוכחות [צילום: איתמר לוין]
+רעננה: אקונומיקה נשפכה על מפגינה מול ביתו של בנט
23:06 22/06/21  |  עידן יוסף

על אישה שהפגינה מול ביתו של ראש הממשלה נפתלי בנט ברעננה נשפכה אקונומיקה. המפגינה נפגעה באורח קל. בשלב זה לא ידוע מי עומד מאחורי המעשה (חדשות 12).

+לפיד ימנה את אסף זמיר לקונסול הכללי בניו-יורק
19:16 22/06/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

זמיר שימש כחבר כנסת מטעם כחול לבן והחליט לפרוש ממנה  ▪  זמיר: "היחסים הדו-מפלגתיים והקשר עם הקהילות היהודיות בארצות הברית הם אתגרים חשובים ומורכבים"

[צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+המיזם הפופולרי "שלישי בשלייקס" חוזר
15:03 22/06/21  |  מירב ארד

שר האוצר, אביגדור ליברמן והשרה לשוויון חברתי, ח"כ מירב כהן סיכמו על החזרת המיזם הפופולרי "שלישי בשלייקס" כחלק מחזרת המשק לשגרה לאחר הקורונה. המיזם הושק בשנת 2014, ומאז לקחו בו חלק רבבות אזרחים ותיקים. לאורך השנים המשיך המשרד לשוויון חברתי להרחיב את היוזמה, במסגרתה זוכים האזרחים הוותיקים בארץ להטבות מגוונות ומחירים מוזלים בכל יום שלישי בתחומי הפנאי כמו מוסדות תרבות, בתי קולנוע, מוזיאונים, טיולים מאורגנים, מופעי בידור, סדנאות ועוד. בשנה שעברה, בצל מגפת הקורונה, הופסק המיזם יחד עם השבתת המשק כולו, אך על רקע הירידה בתחלואה והחזרה לשגרה, התקבלו במשרד מאות פניות של אזרחים ותיקים המתעניינים בחזרתו.

+עו״ד שלומי הייזלר - יו"ר מטה התכנון הלאומי
14:35 22/06/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

עו״ד הייזלר יכהן כיו״ר המועצה הארצית לתכנון ולבניה, יו״ר הות״ל ויו״ר הותמ״ל, ויהיה אחראי גם על יושבי ראש הוועדות המחוזיות ועל ועדות הערר המחוזיות

עו״ד שלומי הייזלר

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 36
מירב ארד
עו״ד הייזלר יכהן כיו״ר המועצה הארצית לתכנון ולבניה, יו״ר הות״ל ויו״ר הותמ״ל, ויהיה אחראי גם על יושבי ראש הוועדות המחוזיות ועל ועדות הערר המחוזיות
מירב ארד
וינשטיין תוביל את הקמת מערך השטח של המפלגה, בדגש על פתיחת סניפים חדשים, ותנהל את הפעילות המפלגתית השוטפת בצמוד לראש הממשלה.
מירב ארד
מיסוי הכלכלה הדיגיטלית הינו פרויקט מרכזי של ארגון ה-OECD, שהיווה את דרך פעולה מספר אחת של תוכנית ה-BEPS (Base Erosion and Profit Shifting - שחיקת מס והסטת רווחים), אותה יזם ה-OECD בשיתוף עם פורום ה-20G, שמטרתה להתמודד בתכנוני מס של תאגידים רב-לאומיים הכוללים הימנעות מתשלומי מס ע"י שחיקת בסיס המס או הסטת רווחים למקלטי מס    בסוף החודש צפוי המתווה להגיע להסכמת שרי 139 המדינות המשתתפות
אפרים הלפרין
עוד סצנה במאבק ההישרדות של ההגמוניה השמאלית    משום מה שני החמודים הרגועים האלה הפכו לשתי רכבות מתנגשות לרגע קט, באולפן הטלוויזיה
דן מרגלית
מובן מאליו ששר ממרצ היה רוצה להצביע נגד החוק, אבל הוא נדרש להצביע בעדו לא מפני שתומך בו אלא מפני שהוא מחויב לסטאטוס-קוו, שנחוץ כדי להציל את המדינה משובו הקרוב של ביבי לשלטון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il