X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סער החליט, לאחר שנה וחצי ללא מינוי קבוע:

עמית איסמן - פרקליט המדינה

איסמן משמש כממלא-מקום פרקליט המדינה מזה חצי שנה, לאחר שוועדת האיתור המליצה עליו לתפקיד עובד בפרקליטות מאז 1994, היה פרקליט מחוז חיפה (פלילי) והמשנה לפרקליט המדינה
▪  ▪  ▪
איסמן. המלצה פה אחד

עמית איסמן ימונה לפרקליט המדינה, לאחר חצי שנה בה שימש כממלא-מקום בתפקיד זה. כך החליט (יום ג', 22.6.21) שר המשפטים, גדעון סער. איסמן ייכנס לתפקיד שנה וחצי לאחר ששי ניצן סיים אותו ומערכות הבחירות התכופות וחילוקי הדעות בין הליכוד לכחול-לבן מנעו מינוי פרקליט מדינה קבוע.
ועדת האיתור למינוי פרקליט המדינה המליצה פה אחד (בנובמבר שעבר) למנות את איסמן, שהיה עד אז פרקליט מחוז חיפה (פלילי). בראש הוועדה עמד היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, והמלצתה הייתה מפתיעה יחסית, שכן למועמד המוביל לתפקיד נחשב המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, מומי למברגר, עליו המליץ מנדלבליט במפורש כממלא-מקום הפרקליט לאחר פרישתו של ניצן.
סער אומר כי קיבל את החלטתו לאחר פגישות עם איסמן, בהן הציג הלה "את תוכניותיו ואת תפיסתו לגבי התפקיד, תפיסת עולמו המקצועית, לרבות השינויים שבכוונתו להוביל בעבודת הפרקליטות". סער התייעץ עם מספר אישים בתחום המשפט, ובהם מנדלבליט, וגם עדכן את איסמן בנוגע לאפשרות שתפקיד היועץ המשפטי לממשלה יפוצל והשלכותיה האפשריות של החלטה כזו.
איסמן, בן 53, התמחה בפרקליטות מחוז חיפה ועובד בה מאז 1994. בשנים 2015-2010 היה פרקליט המחוז, בשנים 2017-2015 היה המשנה בפועל לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים, ובשנים 2017-2016 - גם המשנה בפועל לעניינים פליליים. ביולי 2017 הוא חזר לבקשתו לשמש כפרקליט מחוז חיפה. הוא מרצה בפקולטות למשפטים באוניברסיטת חיפה ובקריה האקדמית אונו, וחבר בוועדה למניעת הרשעות שווא ובוועדה המייעצת לסדר דין פלילי וראיות. יצוין, כי סגן יו"ר הוועדה למניעת הרשעות שווא ואחד הפעילים המרכזיים בתחום הוא פרופ' אורן גזל-אייל - החבר גם בוועדה לאיתור פרקליט המדינה.
ברשימת הממליצים שמסר איסמן לוועדה מופיעים שופט בית המשפט העליון, יוסף אלרון (שהיה נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה); שופטי העליון בדימוס עדנה ארבל ויורם דנציגר; היועץ המשפטי לשעבר, יהודה וינשטיין; פרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן; המשנים ליועץ המשפטי רז נזרי ועמית מררי; עו"ד תמי אולמן, יו"ר מחוז חיפה בלשכת עורכי הדין וסניגורית פלילית; רפי סיטון, היועץ המשפטי של השב"כ; זוהר דביר, לשעבר סמפכ"ל המשטרה; ואילן שיף, לשעבר הפצ"ר וסגן נשיא ביהמ"ש המחוזי בחיפה.
איסמן נושא עימו התראה שספג בשנת 2018 ממנכ"ל משרד המשפטים דאז, אמי פלמור, בשל אמירות בלתי הולמות לעובדות ששירתו לצידו. פלמור קבעה אז, כי מדובר "בהתבטאויות וולגריות ולא ראויות שנאמרו על-ידי מנהל לעובדות בדרג נמוך יותר. שתי האמירות לא הופנו סתם כך לחלל החדר, אלא כוונו באופו אישי לעובדות, בצורת שאלה אינטימית ורגישה שאף אילצה את העובדות להשיב להן". פלמור הדגישה, כי מדובר בהתנהגות שאין לקבל במקום עבודה בכלל ובמשרד ממשלתי בפרט, בוודאי על-רקע מעמדו של איסמן.
הוועדה התייחסה לאירוע זה בהחלטתה וציינה, כי מדובר בשני אירועים מלפני שש שנים ו-12 שנים, אשר אינם מאפיינים את עבודתו והתנהלותו של איסמן, שגם הביע צער עמוק עליהם. לדעת הוועדה, "שתי אמירות אלו, שכאמור נאמרו לפני שנים רבות, אינן עולות כדי פגם ערכי-נורמטיבי המונע ממנו לכהן כפרקליט המדינה".
לדברי הוועדה, הופעתו של איסמן בפניה הייתה מרשימה והוא "הציג משנה סדורה ומפורטת להתמודדות עם האתגרים הניצבים היום בפני מערכת אכיפת החוק, הן במישור המקצועי והן במישור הניהולי". הוועדה גם התרשמה, כי ביכולתו "להוביל מהלכים ארגוניים משמעותיים שתכליתם חיזוק אמון הציבור בפרקליטות המדינה ובמערכת אכיפת החוק בכללותה. הוא הציג חזון של שקיפות ציבורית ופתיחות לביקורת". איסמן הוכיח לאורך שנותיו "יכולת משפטית גבוהה ביותר וכישורים משפטיים יוצאי דופן, יכולת ניהול מעולה, יושרה ואמינות, יכולת עמידה בלחצים, והפגין עמוד שדרה מקצועי וערכי אל מול אתגרים כבדי משקל".

עמית איסמן - קורות חיים
תאריך:  22/06/2021   |   עודכן:  22/06/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עמית איסמן - פרקליט המדינה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
רק שבחים
כולא ברק  |  22/06/21 22:01
2
רקבון
Q  |  23/06/21 02:24
3
הלך עורב אצל זרזיר
שךשך  |  23/06/21 07:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ראש הממשלה מקים מחדש את קבינט הקורונה: "זן הדלתא ההודי מדביק גם מחוסנים"    כל מי שנכנס לנתב"ג יחויב במסכה    "מי שלא צריך לצאת לחו"ל - שלא ייצא, טיילו בארץ"    ממליץ לבני הנוער להתחסן ולציבור לשוב לעטות מסכה במקומות סגורים
עידן יוסף
זמיר שימש כחבר כנסת מטעם כחול לבן והחליט לפרוש ממנה    זמיר: "היחסים הדו-מפלגתיים והקשר עם הקהילות היהודיות בארצות הברית הם אתגרים חשובים ומורכבים"
עידן יוסף
עידן יוסף
אביגדור ליברמן הודיע כי החליט לסיים את החל"ת במועד הקבוע בחוק - סוף יוני 2021 - אך בני 45 ומעלה יהיו זכאים לתוספת של 50% מימי האבטלה המגיעים להם על-פי חוק    תשלום כפל הקצבאות ימשיך ותוארך תקופת הזכאות ליולדות שכירות עד סוף 2021
עידן יוסף
משרד הביטחון יסייע בהקמת בזק של מתחם בדיקות נוסף בנמל התעופה בן-גוריון    השר הורוביץ: המתחם נועד למנוע היווצרות תורים בלתי סבירים    המתחם יוקם בנוהל מזורז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il