X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר הבריאות הורוביץ במענה לשאילתות במליאת הכנסת

"קנס של אלפי שקלים למי שייתפס ששהה במדינה מסוכנת"

הוסיף: "אנחנו נביא עכשיו תקנה חדשה. סגרנו את הפרצה, אין אנשים שיוצאים מנתב"ג בלי לעבור בדיקה. התחלואה בימים האחרונים נגרמת כתוצאה מהפרות בידוד" לגבי מחלת השפעת אמר: השנה לא ידוע על עיכוב בצפי הגעת חיסוני השפעת לישראל
▪  ▪  ▪
הורוביץ בכנסת. סגר פרצה [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]

שר הבריאות ניצן הורוביץ השיב (יום ד', 23.6.21) במליאת הכנסת לשאילתה של ח"כ יעקב מרגי בנושא "קריסת מעבדת הקורונה בשדה התעופה" במסגרתה שאל ח"כ מרכי את השר "האם בחסות המשרד הופקרנו לווריאנטים חדשים?"
שר הבריאות הורוביץ השיב: "לא רק שלא הופקרנו אנחנו בשליטה חזקה על העניין הזה. ביום שישי הייתה בעיה נקודתית של אותו יום, הגיעו המון טיסות באותו זמן ונוצר צוואר בקבוק אנחנו פתרנו את זה, כבר בשבת יותר מהכפלנו את עמדות הבדיקה ומאז אין תורים. כל אדם שנכנס לישראל כל אדם עובר בדיקה בשדה התעופה בין אם הוא מחוסן או לא מחוסן, ישראלי או זר. אין אנשים שיוצאים מהשדה בלי לעבור בדיקה. את ההתקלה הזאת שהייתה או הפרצה סגרנו."
בנוסף התייחס השר הורוביץ לעלייה בתחלואה בימים האחרונים ואמר שהיא נובעת בעיקר מהפרות בידוד: "אנחנו ראינו שהתחלואה בימים האחרונים נגרמת כתוב כתוצאה מכך שאנשים הפירו בידוד והסתובבו והדביקו. עד עכשיו לא הייתה האכיפה מספקת ואני אומר מכאן לכל מי ששומע אותנו שהקנס על הפרת בידוד הוא חמשת אלפים שקל ולא היו בעניין הזה הקלות ואנחנו נחמיר כי זה עניין של בריאות הציבור."
כמו-כן אמר הורוביץ כי יקבע קנס לשוהים במדינות שהוגדרו כמסוכנות: "נקבע איסור לצאת למדיניות המסוכנות אבל איש לא בדק את זה, או לא היה לו סמכות לבדוק את זה ולהטיל עונש. אנחנו נביא עכשיו תקנה חדשה ואנחנו נקבע קנס של אלפי שקלים על מי שייתפס ששהה במדינה מסוכנת וכדי למנוע את היציאה למדינה מסוכנת אתה תצטרך להביא אישור מוועדת חריגים."
מחלת השפעת: לא ידוע על עיכוב בצפי הגעת חיסונים
באשר למחלת השפעת אמר שר הבריאות: "השנה לא ידוע על עיכוב בצפי הגעת חיסוני השפעת לישראל, שמגיע בדרך כלל לישראל בסביבות חודש ספטמבר. אבל הפעם חודש ספטמבר הוא חודש חגים, והילדים לא יהיו בבתי הספר. לכן סביר שמבצע חיסוני השפעת בבתי הספר יתחיל בתחילת אוקטובר, דבר שהוא לא שונה ממה שנעשה גם בשנים הקודמות".
הורוביץ ציין כי משרד הבריאות מתמודד כבר כעת עם התפרצות ה-RSV, נגיף שנחשב לגורם עיקרי למחלות בדרכי הנשימה התחתונות בקרב תינוקות וילדים קטנים בעונת החורף. לדבריו, ביום שני השבוע התקיים דיון חירום של הוועדה המייעצת למחלות זיהומיות ולחיסונים, והומלץ על הקדמת מתן החיסון הסביל הניתן לפגים ולתינוקות עם משקל נמוך ומחלות רקע מוגדרות. הוא ניתן בחורף, אבל יינתן עכשיו על-פי ההתוויות הרפואיות המקובלות.
עוד הסביר הורוביץ: "המלצת הוועדה המייעצת הוגשה לראש שירותי בריאות הציבור ולמנכ"ל המשרד, שיבחנו בימים הקרובים את היישום שלה, כולל המשמעויות התקציביות הנדרשות לכך, כי – צריך להסביר – החיסול ל-RSV כלול בסל התרופות וניתן על-ידי קופות חולים, ולא על-ידי טיפות חלב כמקובל בחיסונים אחרים שניתנים לתינוקות. והקדמה של החיסון הזה כך שיינתן בחודשי הקיץ – משמעותה גידול של מספר ילדים שיקבלו את החיסון, זאת אומרת, גם לילידי חודשי הקיץ. וכפועל יוצא מזה, גם עלויות תקציביות נוספות להרחבת ההתוויות הקיימות, שהן לא בהתוויות הסל, שזה, כמו שהסברתי, חיסון לחורף בלבד. ולכן גם צריך לבדוק את המשמעות התקציבית ואת המקורות התקציביים להקדמה הזאת של חיסוני החורף."

תאריך:  23/06/2021   |   עודכן:  23/06/2021
+חובת המסכות תשוב אם התחלואה תעלה
22:15 23/06/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

תחודש הפעילות של מערך קטיעת שרשרות הדבקה בשיתוף הרשויות המקומיות  ▪  תיירים יחידים לא יוכלו להיכנס ארצה לפני אוגוסט  ▪  רה"מ בנט: "החלטנו לפעול מוקדם ככל האפשר, כבר עכשיו, כדי לא לשלם מחיר כבד יותר בהמשך"

דיון הקורונה היום [צילום: קובי גדעון/לע"מ]
+מסכה בחלל סגור כעת תמנע צעדים חריפים בהמשך
18:04 23/06/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

החוקרים אומרים כי שליש מהנדבקים מחוסנים, ייתכן שכתוצאה מעלייה בתפוצה ובפיזור של הנגיף ולאו-דווקא כתוצאה מירידה ביעילות החיסון  ▪  מזהירים: זן דלתא מדבק יותר באופן משמעותי, ואין להמתין בהטלת חובה לעטות מסכות במבנים

הסכנה מחיסון בני נוער קטנה מסכנת ההידבקות [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+כניסת תיירים לישראל תידחה לאוגוסט
16:27 23/06/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+הממשלה אישרה את הקמת קבינט הקורונה
14:36 23/06/21  |  מירב ארד

הממשלה אישרה את הקמת קבינט הקורונה ואלו חבריה: ראש הממשלה - נפתלי בנט; שר החוץ - יאיר לפיד; שר הביטחון - בני גנץ; שר האוצר - אביגדור ליברמן; שר המשפטים - גדעון סער; שרת הפנים - איילת שקד; השר לביטחון הפנים - עמר בר לב; שר הבריאות - ניצן הורוביץ; שרת החינוך - יפעת שאשא ביטון; שר השיכון והבינוי - זאב אלקין; השר לשירותי דת - מתן כהנא; שרת הכלכלה והתעשייה - אורנה ברביבאי. כמו כן, במסגרת שינויי הרכב הוועדה, יצורפו אליה בהמשך שרת החדשנות והמדע, אורית פרקש הכהן, ושר התיירות, יואל רזבוזוב. עד להשלמת הליך החקיקה, הנ"ל יזומנו לדיוני הוועדה.

+התפרצות הקורונה: בנימינה הפכה לעיר כתומה; מודיעין - צהובה
09:40 23/06/21  |  מירב ארד

מודל הרמזור: בנימינה הפכה הבוקר ל"כתומה" ומודיעין מכבים-רעות ל"צהובה". בבנימינה אוסחנו 126 חיוביים לקורונה ובמודיעין-מכבים-רעות - 62 מקרים. אתמול אובחנו 110 מאומתים חדשים, מרביתם נדסקו במערכת החינוך.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"קנס של אלפי שקלים למי שייתפס ששהה במדינה מסוכנת"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
מירב ארד
מרבית הנדבקים - נדבקו במערכת החינוך    בנט ושר הבריאות הורוביץ צפויים להחליט על צעדים
חדשים    ראש שירותי בריאות הציבור: "נציג לרה"מ את כל האפשרויות וההגבלות - כולל החזרת מסכות והגבלת ההתקהלות"    פרופ' אש: "נחייב במסכות בהתאם למדד התחלואה שנמליץ עליו"
איתמר לוין
האם האינפלציה תמשיך להיות גבוהה? האם יימצאו עובדים למיליוני המשרות הפנויות? מה יקרה למחירי הדיור ולשכירות? וושינגטון פוסט מציב את סימני השאלה המרכזיים
עידן יוסף
ראש הממשלה מקים מחדש את קבינט הקורונה: "זן הדלתא ההודי מדביק גם מחוסנים"    כל מי שנכנס לנתב"ג יחויב במסכה    "מי שלא צריך לצאת לחו"ל - שלא ייצא, טיילו בארץ"    ממליץ לבני הנוער להתחסן ולציבור לשוב לעטות מסכה במקומות סגורים
עידן יוסף
משרד הביטחון יסייע בהקמת בזק של מתחם בדיקות נוסף בנמל התעופה בן-גוריון    השר הורוביץ: המתחם נועד למנוע היווצרות תורים בלתי סבירים    המתחם יוקם בנוהל מזורז
איתמר לוין
העלייה נובעת מהטיפול במיליון תביעות לדמי אבטלה בחודשי השיא של הקורונה; כמעט 80% מהתלונות על הביטוח הלאומי היו מוצדקות, לעומת 46% מכלל התלונות    הדואר ממשיך להוביל בשיעור התלונות המוצדקות    עלייה של 24% במספר הכולל של התלונות אשתקד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il