X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השופט אלעד לנג הסביר, כי בחר במילה שגויה לתיאור התרשמותו מן המלל המיני שלווה לסרטונים של שוטרות שהועלו לרשת ושהדברים הוצאו מהקשרם - והתנצל על האמירה
▪  ▪  ▪
לנג. "ניסוח שגוי לחלוטין"

שופט בית משפט השלום בירושלים, אלעד לנג, צריך היה להימנע מן המילה "מחמיאים" בהחלטתו שלא להאריך את מעצרו של ערבי שהואשם בצילום שוטרות. כך אומר (יום ג', 29.5.21) נציב התלונות על שופטים, אורי שהם. בשל התנצלותו של לנג והסברו שדבריו הוצאו מהקשרם, מסתפק שהם בהערה זו.
לנג דחה בתחילת החודש את הבקשה להאריך את מעצרו של אדם שהעלה לרשת סרטונים רבים של שוטרים ובעיקר שוטרות, כאשר ברקע מלל מיני. לאחר שהוצג לו תרגום של המלל, כתב לנג: "איני סבור כי יש מקום לשנות מהחלטתי משהפרסומים אינם פוגעניים, אלא דווקא מחמיאים לשוטרת". הדברים עוררו סערה, ומפקד משמר הגבול, ניצב אריה כהן, הגיב עליהם בהתקפה פומבית חריפה באיגרת ששלח לאנשיו.
שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, אבי רובין, אשר קיבל את ערעור המדינה, התייחס גם הוא לדבריו של לנג: "אינני יכול לקבל את קביעת בית משפט קמא לפיה הסרטונים לא רק שלא פוגעים לכאורה בשוטרות אלא הם מחמיאים להן. סרטונים שיש בהם לכאורה החפצה של גוף האישה אינם יכולים להיחשב כמחמאה, ולפיכך סבורני שלקביעת בית משפט קמא אין יסוד".
בתגובה לתלונתם של ארגון בצלמו ועו"ד אייל פלטק, כתב לנג לשהם: "כוונתי בהחלטה הייתה שונה בתכלית מזו שהתפרשה על-ידי הקוראים ומשלא הייתה בה כל כוונה לתמוך במעשים שיוחסו למר בדר, קל וחומר, לפגוע ברגשות הציבור או נשים בפרט". לדבריו, צילום ברשות הרבים מהווה פגיעה בפרטיות כאשר מטרתו לבזות או להשפיל את מושא הצילום - ולא זה היה המצב בסרטונים שהוצגו לו. המילה "מחמיאים" כוונה למלל שנלווה לסרטונים, "במטרה להבהיר ולהדגיש כי בניגוד למצופה, התרגום לא כלל ביטויים פוגעניים וקשים כגון גידופים וקללות.
"כלומר, לנוכח הפער הגדול בין הציפייה שלי לקרוא תרגום הכולל ביטויים פוגעניים מאוד שיבססו את דרישת המשטרה לשנות את החלטתי הראשונה לבין התרגום שהוצג לי בפועל, נקטתי בטעות במונח קיצוני מדי ('מחמיא') שנועד לבטא את תחושתי כי התרגום 'רחוק' מלהיות פוגעני". לנג הדגיש: "ברור לי כי ניסוח זה היה מרחיק לכת ושגוי לחלוטין וכי היה עלי להתנסח ביתר זהירות ולהבהיר את כוונתי". הוא הביע את הערכתו הרבה לעבודת המשטרה וסיים: "אני שב ומביע את התנצלותי על הטעות שנפלה תחת ידי בהחלטתי ובמיוחד על הניסוח השגוי בו השתמשתי, אשר לא שיקף כלל ועיקר את כוונתי או את תפיסת עולמי".
שהם אומר: "נוכח מהות ההחלטה ולפי הקשרם של הדברים, המילה 'מחמיאים' מהווה תוספת מיותרת בהחלטה, וניתן היה להסתפק במסקנה לפיה הפרסומים אינם פוגעניים, שהרי השופט לא שינה מההחלטה הראשונה שניתנה על ידו. התוספת 'מחמיאים' גם חורגת מהשאלה שבה נדרש השופט להכריע באותו השלב - אם קיים חשד סביר לביצוע עבירה, אם לאו. יש לומר את המובן מאליו, כי על שופט ליתן החלטה עניינית, ולא לשרבב לתוכה אמירה אשר לפי פשוטו של מקרא, יש בה משום הבעת עמדה סובייקטיבית שלו.
"התבטאות זו ממחישה עד כמה על שופט להיזהר בדבריו, ולהימנע משימוש במילים מיותרות, אשר עלולות לפגוע ברגשותיו של ציבור מסוים, באופן שיקשה לאחר מכן להסביר בצורה משכנעת למה הייתה כוונתן או לנסות ולצמצם את הנזק שהן גרמו. לאחר שהבאתי בחשבון את דברי החרטה וההתנצלות שהביע השופט, ואת הביקורת שערכאת הערעור מתחה על התבטאותו, מצאתי כי בהערה האמורה מוצה בירור התלונה".

תאריך:  29/06/2021   |   עודכן:  29/06/2021
+בג"ץ חייב באלפי שקלים בשל עתירות סרק על הקורונה
18:58 29/06/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

"ועדת החקירה האזרחית", הפועלת נגד החיסונים וטוענת להפרת זכויות אדם במאבק במגיפה, תשלם למדינה 3,000 שקל  ▪  עותרים נגד הארכת חוק הקורונה הגדול ישלמו למדינה 2,000 שקל

895 עותרים ביחד [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+חיות בביקורת על השופט אמיר טובי
15:48 29/06/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

"לא אחת הדגשנו כי עבירות נשק אלה הפכו מכת מדינה, במגזר הערבי בפרט, ויש על כן לעשות למיגורן בדרך של ענישה מחמירה. מדיניות זו לא קיבלה ביטוי מספק בגזר דינו של בית המשפט קמא"  ▪  קרא בהחליטו לגזור שמונה שנות מאסר במקום 6.5 שנים שגזר טובי: "עונשו של המערער אינו משקף את חומרתם המופלגת של מעשיו"

טובי. אחרי שכבר קיבל הערה [צילום: פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שהם הסתפק בהערה לשופט שכתב "מחמיאים לשוטרת"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר המשפט
איתמר לוין
"לא אחת הדגשנו כי עבירות נשק אלה הפכו מכת מדינה, במגזר הערבי בפרט, ויש על כן לעשות למיגורן בדרך של ענישה מחמירה. מדיניות זו לא קיבלה ביטוי מספק בגזר דינו של בית המשפט קמא"    קרא בהחליטו לגזור שמונה שנות מאסר במקום 6.5 שנים שגזר טובי: "עונשו של המערער אינו משקף את חומרתם המופלגת של מעשיו"
יצחק דנון
המשרד טוען, כי אורן מנדל התפטר בפתאומיות ומנע ממנו זכייה במכרז במיליוני דולרים סביב הפרטת נמל חיפה, ואף נטל עימו שני עורכי דין ולקוחות בתחום המימון
איתמר לוין
דחתה את בקשתו של ד"ר שליט אוריל, רופא המואשם בביצוע מעשה מגונה במטופלת, לערער על ההחלטה שהתירה לפרסם את שמו - לאחר שהפרסום נאסר בעת מעצרו
איתמר לוין
סמי מועלם, שהיה בעלי מאפיית הדקל, העלים 11.3 מיליון שקל בשנים 2015-2010 ולא הסיר את המחדל במלואו; נדון לשמונה חודשי עבודות שירות בלבד
איתמר לוין
עיון בפסק הדין המקורי של בג"ץ מעלה, כי גם בו וגם בבית הדין הרבני הגדול לא הייתה הלכה המצדיקה דיון נוסף והתערבות נדירה בפסיקת בית הדין הדתי    דומה שחיות נכנעה לביקורת פופוליסטית ורצתה להעביר מסר לבית הדין הרבני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il